Thanks voor je reactie! Maar wat rot dat jij er ook zoveel last van hebt. Ik kreeg het inderdaad ook al heel vroeg, maar toen was het zo minimaal dat ik het gewoon negeerde. Zo was het ook bij dochter en tussen de zwangerschappen in. Maar inmiddels dus een ander verhaal. Het klinkt alsof balans een keyword is, je mag en moet wel dingen doen, maar heel gedoseerd. Ben wel echt heel benieuwd wat de fysio gaat zeggen. Slapen was niet heel relaxt vannacht, maar gelukkig heeft het wel genoeg gedaan om straks even naar het werk te gaan. Verder werk ik thuis, toch fijner!
haha ja het is niet leuk dat het na een zwangerschap niet ophoud maar ja zie er nu toch wel de voordelen van in Ja vind het snel gaan hoor! Vandaag alweer 22 weken dus nog max 20 weken. Nou vind ik het een eng idee dat ze in nederland in week 41 pas beginnen met proberen in te leiden, ik zou dit liever in week 40 hebben. Geen idee of ze dat doen maar ga die “angst” wel keer bespreken
Waarom is dat een angst? Waarom wil je dit liever eerder? Heb hier nog nooit over nagedacht eigenlijk, dochter was een geplande keizersnede. Ik hoop überhaupt op een gewone bevalling dit keer.
Omdat ik vorig jaar een onderzoek heb gelezen waarin ze keken of je moest ingrijpen voor de 42 weken, in zweden was het normaal dat nog na week 42 gebeurde. maar dat onderzoek in zweden is snel afgekapt nadat er 6 baby’s overleden in week 42. In week 41 geen baby overleden maar als ik dan lees dat strippen niet altijd gaat en dat je dan zo ineens 41+6 of 42+0 kan zijn dat idee vind ik dan nu helemaal niks.. niet echt een gegronde reden voor die angst hoor want in principe halen ze hem met dan met stipt 42 weken geloof ik, maar sinds ik dat gelezen heb wil ik gewoon niet in de buurt komen van die 42 weken
Meestal met 41 weken dan gaan ze over tot actie wanneer je erg angstig bent. Je moet dan sowieso een ctg maken of het nog goed gaat met de baby. Hier 2x eerder bevallen dus kan me dat niet voorstellen.
Hier me eindelijk ziek durven melden. Ga morgen paar uurtjes ondersteunend. Maar kan weggaan wanneer ik dat wil. Geeft nu al zoveel rust. Had ik veel eerder moeten doen!
Ja klopt maar dat vind ik dus vrij laat omdat ik regelmatig hoor dat een eerste poging vaak niet lukt en je zo paar dagen verder bent. Dus dat ga ik nog even bespreken, ben totaal niet bang voor de bevalling zelf maar dus wel of het niet te laat gaat zijn
Bedankt voor alle lieve berichtjes op mijn eerdere post! Ik moet volgende week vrijdag alweer voor controle, paar weken daarna suikerbeestjestest. Ik word al moe als ik weer aan al die uren op dat ziekenhuisbankje denk, maar het is voor het goede doel! Vorige zwangerschap ben ik met 41+3 ingeleid (op eigen verzoek later dan ze in het ziekenhuis wilde, ik gunde baby nog wat dagen om het zelf te proberen). Met 41+5 is hij met een spoedkeizersnede uiteindelijk geboren. Ik kreeg juist het idee dat ze in het ziekenhuis liever niet te lang willen wachten met inleiden.
Bah! Ik mag over tijdje ook suikerdranktest doen.. voor het goede doel inderdaad! Oh echt ik hoor juist vaak dat ze niet heel snel willen ingrijpen maar inderdaad wat meer natuurlijk verloop, maar misschien is dat ook weer arts/vk afhankelijk geen idee.. (zou niet voor het eerst zijn dat dat overal weer verschilt )
Ik weiger de drank deze keer en ga voor de dagcurve. Vond het zo smerig op een lege maag. En omdat de vorige keer er totaal geen suikerproblemen waren mag het nu ook via een dagcurve
Ooohja daar staat me wel iets van bij inderdaad! Uiteindelijk is het jouw lijf en baby, dus dit gewoon aangeven! Vooral met angsten gaan ze heel serieus om
Ik omdat ik pcos heb dan heb je verhoogd risico op zwangerschapsdiabetes, ontstaat meestal tussen 24-28 weken zwangerschap bij een eerste. Is alleen nodig als je in een van de “risicogroepen” valt dan had je dat gehoord tijdens de intake (zoals diabetes in de familie etc) of als straks blijkt dat ze denken dat je kindje groot is of dat je veel vruchtwater hebt bijvoorbeeld
Ik loop al weken te kwakkelen met of een urineweginfectie of nierstenen. Dat wist de huisarts zelf nog niet. Heb over een week pas echo van m'n nieren om te kijken of het nierstenen zijn of niet. Nu de tweede antibiotica kuur. Met de vorige gewoon doorgewerkt. Maar slaap slecht door rugpijn en veel plassen. Dus hoef nu pas 9 u te beginnen.
Hier moet ik het ook weer doen met 24 weken. Ivm diabetes in de familie. Bij de andere kids had ik het gelukkig niet. Dus daar ga ik nu ook vanuit.