Uitgerekend in September

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Alita, Jan 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Coni

Coni Actief lid

September 2010 mama's!

Vosje2000 - 25 jaar- uitgerekend op 01 sept - 2e kindje
    Nicole - 42 jaar - uitgerekend op 02 sept - 9e kindje
    Hitchke - 25 jaar- uitgerekend op 03 sept - 1e kindje
    Cindy24 - 26jr - - uitgerekend op 04 sept - 2e kindje
    Lola82- 27 jaar - uitgerekend op +/- 12 sept- 1e kindje
    Karagoz - 25 jaar - uitgerekend op +/- 12 september -2e kindje
    Jetvg- 24 jaar- uitgerekend op +/- 18 sept- 1e kindje
    Wendy1983 - 26 jaar-
    uitgerekend op 16 sept - 2e kindje
    Yasmine1974- 35 jaar- uitgerekend op 13 sept - 1e kindje
    Noukje- 25 jaar- uitgerekend op 14 sept. - 2e kindje

Afspraken:
    15 jan. Nicole eerste echo
    18 jan. vosje2000 echo
    25 jan. Cindy echo
    25 jan. Yasmine1974
    25 jan. Noukje gyn + echo
    28 jan. Hitchke echo

Hallo dames, ik heb me er even tussen gepropt, ik ben Nicole en ben zwanger van mijn 9e kindje maar tis het 2e kindje van mijn huidige man en mij. Helaas heeft ons eerste kindje geen kans gehad van leven omdat tijdens de 20 weken echo bleek dat zij geen niertjes en geen blaasje had. Om haar en ons verder lijden te besparen hebben we de zwangerschap afgebroken en is Nikkie* met 20 weken en 2 dagen geboren en is ze nog bijna 3 uur bij ons geweest voordat zij voorgoed van ons heen is gegaan. Nu anderhalfjaar verder ben ik opnieuw inverwachting doormiddel van IUI met de 6e IUI was het dan eindelijk raak. Tis nu weer een spannende tijd maar we blijven positief en hopen in september een gezond kindje te mogen krijgen.

Vandaag heel veel last van mijn borsten ... zo veel last heb ik nog niet gehad .. tis een goed teken en ik vind het dan ook niet erg ben juist blij ze te voelen want de afgelopen week had ik echt zoiets van ... Ben ik nou zwanger of niet ... maar na vandaag is het weer helemaal duidelijk ....

gr. Nicole

2. Alita

Alita Niet meer actief

wauw coni wat een verhaal meid!!!
    Welkom en klets lekker mee..alleen ben ik nu weer weg hahaha....maar morgen zal ik wat uitgebreider reageren....

3. Lola82

Lola82 Bekend lid

Oct 28, 2009
    852
    0
    0
    September 2010 mama's!

Wendy1983 - 26 jaar-

Afspraken:
    18 jan. vosje2000 echo
    25 jan. Cindy echo
    25 jan. Yasmine1974
    26 jan. Lola82 gyn +echo
    28 jan. Hitchke echo

Welkom Coni!!!!

gr. Nicole

4. yasmine1974

yasmine1974 Actief lid

Jul 19, 2009
    377
    0
    0
    Ik heb mijn eigen kleine bedrijfje
    far far away land
    God, vandaag zolang zonder zwangerschapspagina...heb me maar uit miserie op een ander forum aangemeld, ik kreeg al ontwenningsverschijnselen....een volledige dag zonder lotgenoot verhaaltjes is laaang.

5. wendy1983

wendy1983 VIP lid

Sep 27, 2007
    12,511
    0
    0
    September 2010 mama's!

Wendy1983 - 26 jaar-

Afspraken:
    18 jan. vosje2000 echo
    18 jan. Wendy1983 MvM
    25 jan. Cindy echo
    25 jan. Yasmine1974
    26 jan. Lola82 gyn +echo
    28 jan. Hitchke echo

Ik heb de uitgerekende data even weer op volgorde gezet ;)
    Alle nieuwen meiden welkom.

6. wendy1983

wendy1983 VIP lid

Sep 27, 2007
    12,511
    0
    0
    Meiden ik zit met een dilemma. Ik zit nu al 8 weken in de ziektewet door een auto ongeluk. Ik heb last van mijn nek en rug. Waardoor ik geen hele dagen kan werken. Ben vandaag naar de bedrijfsarts geweest en heb er weer 6 weken bij gekregen. Opzich lekker zeker nu maar............

Ik heb echt geen idee hoe ik mijn baas moet vertellen dat ik zwanger ben. Tegen de tijd dat ik misschien weer mag werken is het voor 3/4 maanden en dan ga ik weer met verlof. Hoe moet ik het aanpakken mijn baas gaat over de rooie denk ik :D

7. yasmine1974

yasmine1974 Actief lid

Jul 19, 2009
    377
    0
    0
    far far away land
    Hangt er volledig vanaf welke relatie je hebt met je baas. Als jullie een bepaalde vertrouwensband hebben dan kan je hem voorzichtig aangeven dat hij een interim zal moeten zoeken voor de aangegeven periode. Hij kan dan iemand zoeken die je tijdelijk vervangt met een contract van bepaalde duur.

Als jullie relatie puur zakelijk is en niks anders dan zou ik me houden aan de wettelijke voorschriften van de Nederlandse wetgeving omtrent zwangerschap. Ik ben geen Nederlandse, maar dan zou je moeten navragen vanaf hoeveel maanden zwangerschap (6maand normaal gezien) je wettelijk bent verplicht om het aan te geven. Dit is een normale gang van zaken en niets om je schuldig over te voelen. Dat auto ongeluk daar kan jij niets aan doen, en als je moet recupereren dan is dat je volste recht. En een zwangerschap is ook je volste recht, dus ik zou me niet al te druk maken over wat je baas zegt.
    Veel geluk ermee!!

8. Alita

Alita Niet meer actief

PPf dat is moelijk meid...
    Ik heb ik 2006 een ongeluk gehad waardoo ik nu dus afgekeurd ben. En ik kan je zeggen het was een moelijke weg!!!
    Bij mijn toemalige werkgever die mij niet echt geloofde en het hele traject bij instanties en de lopende zaak nu nog bij een advocaat. Ik heb geprobeerd te werken maar kan dit echt niet met mijn rug.

Zeker heb je recht op een zwschap alhoewel je niet echt de gemakkelijkste tijd hebt uitgekozen, bedoel ik niet verkeerd natuurlijk.
    Het is wat Yasmine zegt het ligt er maar net aan...

Hoe gaat he met jullie klachtjes dames?
    Ik heb er nog steeds niet zoveel!! Moe en niet goed slapen, veel honger en alleen gister weer wat zeurferig gevoel in baarmoeder maar veel merk ik nog niet van het groeien van de bm ofzo...wel mijn borsen groeien en mijn tepels zijn al een stuk donkerder..

9. yasmine1974

yasmine1974 Actief lid

Jul 19, 2009
    377
    0
    0
    far far away land
    Bij mij voel ik constant steekjes in mijn onderbuik, en mijn borsten doen pijn. Maar omdat ik ivf heb gedaan en nog steeds hormoontjes neem kan het ook daarvan zijn. Ik heb normaal een vrij goede conditie maar nu ben ik constant buiten adem. De afwas is een uitdaging, werken is strafkamp!
    Kleur tepels is nog niet veranderd maar ja, jij bent al bijna 2 weekjes verder he, dat komt misschien nog.

10. Alita

Alita Niet meer actief

Nou ik denk dat ik minder ver ben, aangezien ik pas na 9 dagen overtijd positief heb getest!!
    Ja die steekjes heb ik dus niet!!!
    Alleen wat zeurderig gevoel en last van liezen enz....
    ja dat buiten adem heb ik ook wel....

11. Lola82

Lola82 Bekend lid

Oct 28, 2009
    852
    0
    0
    ik ben ook heel snel buiten adem!

slaap ook slecht, ben een buikslaper en kan dat nu niet meer verdragen.. ik ga me dadelijk zo een kussen aanschaffen dat ik op mijn zij kan gaan liggen met 1 been over het kussen dus eigenlijk nog redelijk "op de buik" - is zo een voedingskussen, kan je gebruiken van de zw schap tot als het kindje enkele jaartjes is.. zo een lange worst :)

wat mijn steekjes in onderbuik betreft merk ik dat het toch meestal links pijn doet..soms ook wel aan 2 kanten maar als ik snel rechtsta ofzo heb ik meestal links pijn (ook aan die kant had ik het altijd bij de eisprong) hoe is dat bij jullie? altijd aan beide zijden tegelijk en even veel...?

groetjes

12. Alita

Alita Niet meer actief

ja dat bij het staan zijn je banden!!!
    Bij mijn dochter had ik dat ook s`nachts als ik me omdraaide...dat kan erg pijnlijk zijn!!
    Ja ik zeg ik heb geen steekjes meer een zeurderig gevoel eigenlijk...maar bij mij is het allemaal la eens opgerekt he! En nog niet zo lang geleden dus dat zal er ook mee te maken hebben...

Die worst die ken ik ja zelf nooit gebruikt eigenlijk....

13. Coni

Coni Actief lid

Tja dat buiten adem zijn klinkt mij bekent in mijn oren ... en ook de "pijntjes" in buik en liezen maar dat heeft puur met je baarmoederbanden te maken ... ben benieuwd wat de echo vrijdag zegt want toen ik de IUI kreeg had ik 3 grote follikels dus het kan er makkelijk meer dan 1 zijn alhoewel ik daar niet het vermoeden van heb maar je weet het maar nooit, gr. Nicole

14. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    hey meiden...

hier had ik ook wat steekjes in me onderbuik maar dat kwam omdat ik naar de wec moest voor de grote boodschap en dat is nu weer over. ik ben wel erg misselijk en ook wat gevoelige borsten, verder mag ik niet klagen...

vraagje, ik werk via een flexbureau voor een verzorgings/verplegings organisatie. Ze bellen mij als er werk is en dan krijg ik geld, werk ik niet dan geen geld. Als ik met verlof ga krijg je dan nog geld?

15. Alita

Alita Niet meer actief

@Karagoz pff dat weet ik niet hoor...

@Coni stel je voor heb je en drieling ofzo in je buik ahhhhh!!!

Ja en die bandenpijn is normaal hoor dames het is allemaal aan het werken daarbeneden!!!

16. Noukje

Noukje Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    2,263
    3
    38
    Hallo meiden!

Welkom en gefeliciteerd aan alle nieuwe dames!

Lekker die onzekerheid. Ik heb mn man gisteravond nog naar kruidvat gestuurd voor zwangerschapstesten. Ik heb vanochtend nog maar eens een testje gedaan. En nu is het teststreepje bijna net zo donker als het controlestreepje. Ik heb nog één test in de kast liggen en ik heb me voorgenomen dat dat dan ook echt de laatste test is die ik volgende week mag doen van mezelf..

@ Coni: wat heb jij al veel meegemaakt zeg, erg heftig lijkt me dat!

@ Wendy: wat naar dat je thuiszit door een auto ongeluk! Ik zou het je baas pas echt vertellen als je het eerste trimester voorbij bent. Jammer dan voor je baas, maar jij kan er ook niets aan doen dat je door een auto ongeluk thuis zit.

@ klachtjes: weinig. Wel vroeg wakker en dan heb ik ongelofelijke honger. Verder wat vermoeid en 'savonds een gigantisch opgezette buik! Hebben jullie daar ook zo'n "last" van? En ook regelmatig steken maar ik denk dat dit bandenpijn is?

@ karagoz: geen idee eigenlijk of je dan recht hebt op een zwangerschapsuitkering. Ik zou het UWV eens bellen voor meer info als ik jou was.

17. m038

m038 Actief lid

Sep 14, 2007
    167
    0
    16
    September 2010 mama's!

Wendy1983 - 26 jaar- uitgerekend op 16 sept - 2e kindje
    M038 31 jaar - uitgerekend op+/- 16 sept - 2e kindje

Afspraken:
    18 jan. vosje2000 echo
    18 jan. Wendy1983 MvM
    25 jan. Cindy echo
    25 jan. Yasmine1974
    26 jan. Lola82 gyn +echo
    28 jan. Hitchke echo

ik voeg me ook toe aan het lijstje... voel nog niets.. (bij 1e zwangerschap wel) en een duidelijke streep op test maar niet zo fel als de controlestreep, dus kan het nog niet echt geloven..........IEDEREEN GEFELICITEERD dat we in september maar een heleboel baby's mogen krijgen...

hoe is het met jullie kwaaltjes?

groetjes marije

18. Alita

Alita Niet meer actief

Welkom Mo38 ja over die kwaaltjes lees even terug hebben we het net over gehad haha..

En een streep is een streep meid!!!

19. Noukje

Noukje Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    2,263
    3
    38
    Welkom M038 & gefeliciteerd!
    Hoe oud is je dochter?

20. yasmine1974

yasmine1974 Actief lid

Jul 19, 2009
    377
    0
    0
    far far away land
    Ah ja, heb eigenlijk een paar rare klachtjes, die ik nog nergens anders heb teruggevonden. Mijn oortjes ploppen constant, alsof de luchtdruk niet okay is daarbinnen. Elke dag ga ik op de weegschaal staan en weeg ik minder dan de dag ervoor, maar mijn buikje is daarentegen wel zwaar opgezwollen. Dus misschien een lichte overstimulatie van de IVF. En ook duizeligheid, telkens ik iets te snel opsta ben ik mega duizelig.

Hey Noukje, leuk je hier te zien..x

Share This Page