De Walvisclub, zwanger na vruchtbaarheidsbehandeling.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lenneke, 10 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Hoi Meiden,

Het leek me leuk om toch met de meiden van het topic IVF/ICSI in contact te blijven. Maar zoals enkelen van jullie daar al schreven zijn onze blije verhalen niet helemaal gepast op dat topic.

Maar zo kunnen zij ons wel blijven volgen als ze dat leuk vinden.

En om te voorkomen dat we elkaar moeten gaan zoeken bij allerlei andere topics (sept, okt, nov-mamma's enzo) leek me dit een leuk idee!

Met mij gaat het goed, maandag laatste echo in het ziekenhuis. Als die goed is mag ik uit de MMM!

Hoe is het met de andere meiden? Al beginnende kwaaltjes?
    Elmo, ben wel erg nieuwsgierig wat je allemaal al heb geshopt!

Groetjes Lenneke

Lenneke, ik pas je bericht even aan.
    Het lijstje kunnen we steeds niet terugvinden...en de eerste pagina is dan wel het handigste ;)
    Groetjes Elmo

2008

Hannah: 9 mei 2008 - 1 kindje
    Roca: 31 mei - 2 kindjes

sam mv kylian: 10 augustus

Marisha 5 november 2008

Ginny 1 december uitgerekend - 1e kindje

Bevallen: 11 walvissen
    Femke: dochter Marin30 juli 2007 en 4720 gram.

Lenneke: dochter Nicky Helena Adriana 23 september 2007 en 4360 gram.

Imani:dochter Charlotte 8/9 oktober 2007 (34 wk) en 2400 gram.

ElviraR: zoon Tiago 15 oktober 2007 weegt 4185 gram en is 52 cm.

Elmo: zoon Ruben 4 november 2007 weegt 3590 gram en is 52 cm lang.

Eva: zoon Arthur 5 november 2007 weegt 3750 gr en is 52 cm lang.

Lydia: dochter Noami Iris 6 november 2007 weegt .... en is ... cm lang.

Sonja : dochter Esmee 10 november 2007 gewicht 2440 gram en 45 cm.

Lieke: zoon Leander Emiel 22 november 2007 gewicht .... gram en .. cm.

Dieneke (mamainspe): dochter Diana 30 november 2007 weegt 2980 gr. 47 cm lang

Nollie: dochter Indy (Indyra Joelle Skye) 05 december 2007 weegt 3505 gram en is 51 cm lang.

Prinses: zoon Tim

Natasja : zoon Dean Oliver

Vergo/Diana: 3 juli 2008. *Dinand en *Dylan zijn veel te vroeg geboren en helaas overleden

Buddylijst:

Is uitgestorven.... :cry:

2. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Vind dit helemaal een goed idee....had het er laatst met Nollie ook al over. Ook voor de meiden die nog bezig zijn is dit prettiger om ons te volgen (en letterlijk ook gaan volgen...want ze komen hier straks allemaal meeschrijven).
    Lenneke wel super zeg....maandag dus de laatste echo in ziekenhuis en dan 'gewoon' naar de vk. Kreeg je overigens de keus aangeboden. En hoeveel echo's heb je nu in ziekenhuis gehad...2? Ik weet dat een vriendin van me de keus kreeg, uiteindelijk is ze bij gyn gebleven. Ik zou uiteindelijk ook liever naar verloskundige gaan....al genoeg ziekenhuis in en uit gelopen...al is het team daar wel helemaal super!
    Ben hier behalve moe wel meer emo instabiel merk ik...zat net te brullen toen ik verhalen van bevallingen van andere mama's zat te lezen in tijdschrift...moest even daarna om mezelf lachen...
    Gisteren wel even flink geschrokken....had een erg drukke avonddienst..was echt pezen...ws toch teveel gedaan....ging naar het toilet en had heel iets oud bruin bloedverlies....was niet veel maar toch.....schrok wel...en brullen natuurlijk. Gelukkig is het daarbij gebleven en is mijn buikkie gewoon rustig. Maar nu lekker weekend en peptalk van mijn vriendin achter de kiezen. Dus ikke doe lekker rustig aan voorlopig. Kan nou niet wachten tot de echo...was van de week nog heel zeker dat alles goed zat....nu ook wel maar toch wel onzekerder.
    Elmo....nou kom maar op...vertel maar eens welke winkels je allemaal hebt leeggekocht?! Nog 4 daagjes en dan voor jullie de echo!!
    En Lydia kan je het al beetje bevatten....heb je het al verteld aan mensen die dicht bij je staan?

Groetjes, Eva.

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik ben hier dan wel geen 'lid' maar ik vind dit ook een goed idee... Jullie hebben elkaar zo lang gesteund en alles samen doorgemaakt!
    Dames, geniet van jullie zwangerschap!

4. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    he aldonza,
    ka ik kan het al bevatten.
    we hebben het verteld aan de mensen die erg met ons meegeleefd hebben tijdens de behandeling.
    die waren allemaal erg blij voor ons.

maandag bellen wanneer ik de eerste echo heb.
    vindt het allemaal wel erg spannend.

veel liefs lydia

5. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.289
    263
    83
    @ Lenneke, fijn dat je strakkies officieel uit de MMM bent wat zal dat een fijn gevoel zijn. want die echo zal uiteraard gewoon goed zijn.

@ Aldonza, Wat zal dat schrikken zijn toen je wat oud bruin bloed zag zeg....
    Goed van je om even rustig aan te doen.

@ lydia , Fijn om het te mogen vertellen he....supers.

dag meiden....LIEK.

6. minou

minou Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    Hoi,

Leuk om hier jullie berichtjes te kunnen lezen.
    Ik hoop snel ook lid te worden.
    ;)

Jullie allemaal een fijne zwangerschap toegewenst.

Liefs Minou

7. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik zal jullie regelmatig bezoeken.

8. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Minou voor jou nog een tijdje wachten tot het 3 mei is....maar ik hoop dat jullie dan niet al te lang meer hoeven te wachten en je ook hierbij kan voegen!

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Elmo is gearriveerd!
    Ik vind het een super idee om hier verder te kunnen schrijven!

:idea: Lenneke
    Super zeg! Bijna uit de MMM..lijkt me een heerlijk gevoel!
    Dat van dat hartje...ik heb daar ook nog eens over nagedacht en die vriendin nog eens gevraagd. Ze weet het helemaal niet meer nu ik vroeg of ze hem toen had gehoord...hihi
    Ze dacht echt zeker te weten van wel...maar ging toch twijfelen.
    Ze zal zich in haar enthousiasme hebben vergist denk ik (hormonen he). Ik had er zoals je weet toch niet op gerekend hoor.
    Als ik onze frummel kan zien ben ik allang blij!

:idea: Eva
    Ik vind het zo speciaal dat wij precies gelijk opgaan. Alles gewoon op dezelfde dag! Allebei 1 emmie...allebei nog 3 in de vriezer (toch?) en allebei een kiele kiele behandeling met de overstimulatie.
    Ben dus rete benieuwd of we dezelfde uitgerekende datum meekrijgen bij de eerste echo! Buikjes vergelijken straks...kwaaltjes....
    Dat bruinverlies kan inderdaad geen kwaad zeggen ze, maar kan me zeker voorstellen dat je dan goed schrikt.
    Ikzelf heb dat nog helemaal niet gehad!

:idea: Lydia
    Meneer Elmo en ik zijn echt super blij voor jullie hoor!
    Hij was helemaal blij toen ik jullie goede nieuws vertelde...zouden je huisdieren het dan toch hebben geweten? Ik durfde al niks te zeggen..zou anders zo tegenvallen ;)
    Super hoor meid!
    Wij hebben het ook aan bijna iedereen verteld die van de MMM op de hoogte waren ;)...en dat zijn er opzich nogal wat...maargoed.
    Als je het leed met ze deeld moet je lief ook met ze delen...toch?

Zooo....Met Elmo gaat het prima!
    Die borsten: onveranderd...auw auw auw...echt gezwollen...dikke blauwe aders, zere, jeukende, prikkende tepels (alles in 1 keer ;))
    en wel vermoeider dan anders.
    Lig al twee dagen voor 21.30 als een blok te pitten...en vanmorgen klokje rond geslapen..heb nu gewoon spierpijn van het liggen.

Meneer Elmo en ik hebben vandaag ons eerste pakje voor frummel gekocht. Van de serie: Er was eens...van Prenatal.
    Rompertjes, pakje, slofjes en een mutsje. Dit echt voor meteen na de geboorte ;) Misschien wat vroeg...maarja...
    Meneer Elmo kocht ook een extra shirt: Papa's kanjer!
    Zo is ie anders nooit....maar nu...hij is echt super trots!

In twee zaken bij kinderwagens gekeken en met onze "eisen" zijn we daar ook al uit. Bestel hem nog lang niet...maar dat scheelt weer. Zijn altijd zulke vervelende dingen om uit te zoeken vind ik....

Dat was hem even hoor!

Elmo

10. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Elmo nee ik weet dat het geen kwaad kan...mijn moeder heeft het zelf ook gehad....mijn beste vriendin ook en nog wel meer vriendinnen....allemaal toch een gezonde beeb ter wereld gebracht...maar het zette me wel weer even met beide voeten op de grond.
    Maarre....ikke wel aagje naar dat leuke pakje....kan je niet alvast een fotootje plaatsen?
    Wij hebben nog niets gekocht...wacht daar zeker mee tot aan de 1e echo. Wel wat kadootjes gekregen waaronder kleding en knuffels (zal het 1 en ander daarvan ook eens op foto zetten).
    Ow ik vind het echt zo fijn dat we elkaar hier kunnen treffen. Ik hoop ook echt dat de rest van de modjes het ook een goed idee vinden....
    Ik bedoel...het is niet echt een groepje...iedereen mag hier komen loeren en wat schrijven....maar tuurlijk....zal het wel respecteren als ze het niet okee vinden...maar zou het echt heeeeeeeeeeeel jammer vinden ;) .

Groetjes, Eva.

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou...misschien als we al ff verder zijn!
    hihihihi

Hebben jullie dat ook? Lenneke misschien minder hoor, maar dat je echt niet kan wachten tot iemand het van de buitenkant kan zien!
    Lijkt me zo super he! Ik weet wel dat je over een paar maanden w.s. wel anders piept...maar dat is nu niet ;)
    Het lijkt mij echt geweldig.

Lenneke kan jij het al zien? Foto'tje 8)

Ik ben s'avonds echt doodmoe en s'ochtens op tijd wakker...herkenbaar?

Elmo

12. Niet meer actief

hoi meiden
    leuk idee om hier verder te gaan na de mmm
    geniet van jullie zwangerschap
    en hopelijk komen wij ook snel hier ;)

13. Nollie

Nollie Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.076
    0
    0
    Zuid Holland
    Lenneke helemaal top dat je dit topic hebt geopend, niet dat ik het erg vond dat jullie je blije verhalen in het IVF/ICSI topic vertelden hoor, maar zo weten we elkaar toch wel weer een beetje te vinden tussen alle 'maand-topics' door...!

Leuk, ga jullie verhalen zeker hier weer volgen!

Tot gauw ;) ....

Liefs Nollie

14. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Ik was nieuwsgierig... Walvisclub? hihi dus heb effe mee gegluurd!

Leuk idee voor jullie!

Allemaal gefeliciteerd :D

15. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ja herken het zeker....daarom ook lekker rustig aan gedaan dit weekend.... Als ik 's morgens wakker word stik ik ook van de honger...
    Vandaag wel lekker van het zonnetje genoten en wat in de tuin gerommeld.
    Hebben jullie ook fijn weekend gehad?
    Zo...en nu heb ik ook wel weer honger dus ga maar eens aan het eten beginnen. Mijn vriend heeft avonddienst dus ik ga het mezelf gemakkelijk maken.....

Groetjes, Eva.

16. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Hey hallo,

Eva, wij hadden neit de keuze voor gyn of vk. Als het goed gaat en het is geen tweeling zegt de gyn ga de vk maar bellen! Dus hebben wij braaf gedaan.
    Ik heb 2 echo's gehad in het zkh. Een bij de gyn met 7w4d en met 9w5d eentje bij de klinische genetica. En dan maandag nog een. Is best wel bijzonder natuurlijk want bij een spontane zwangerschap heb je vaak pas rond de 11 of 12 weken je 1e echo.

Wij hebben in het begin ook wel alle mensen verteld die meeleefden met ons met de behandeling dat we zwanger zijn maar verder ook nog niet. Dus als maandag de echo goed is gaan we naar opa en oma van mijn man en de buren en dan mag de hele wereld het weten!

Elmo, ik wacht ook met spanning af tot je wat gaat zien! Nog geen buikje, wel wat uitgedijd door 2,5 kilo die er al bij is gekomen. Met name (.)(.) en billen...

Ohja ook heel herkenbaar het op tijd slapen en op tijd wakker. Ik moet nu ook 2 keer per nacht naar de wc, heel fijn maar niet heus. En heb ook echt superhonger als ik wakker word.

Doen jullie mee aan MvM? Die lucht uit die flessen is niet te harden vind ik. Misselijkheid is al aardig afgenomen maar als ik die dingen open maak...Blech!

Lydia ben heel benieuwd wanneer je voor echo mag, is zo'n gaaf moment.
    Jij bijna he Elmo?

Vandaag heerlijk dagje, rustig aan een stukje gewandeld, lammetjes in de wei. Heb met mannetje staan zwijmelen bij het idee dat we daar volgend jaar in de lente misschien lammetjes kunnen gaan kijken met onze eigen kleine spruit! Zucht...

Nu ook maar eens eten maken.

Ben bloednerveus voor morgen, hoop zo dat alles goed is, ik laat het jullie weten!

Liefs Lenneke

17. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    hee meiden!
    wat een leuke club hebben jullie opgericht!

wij, van ons clomid topic, vonden het ook zo jammer dat we elkaar uit het oog verloren.... inmiddels kletsen we bijna allemaal weer in het topic van marjo (waar het nu helaas allemaal een beetje verdrietig is....).
    het is fijn om een beetje bij elkaar te blijven, als je al zoveel samen hebt gedeeld!

geniet van jullie zwangerschappen!

hele dikke knuf
    elfje

18. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Hé meiden,

Ik heb het ook dat ik ´savonds om een uur of 9 afgedraaid ben dan zit ik met kleine oogjes op de bank.
    En dat smorgens vroeg wakker is ook niets nieuws op dit moment.
    En dat terwijl ik altijd een uitslaper ben geweest.
    Maar ja het hoort erbij dus ga ik er voor.

Van morgen het ziekenhuis gebelt voor de eerste echo en we mogen 2 april komen.
    Het lijkt nog ver weg maar voordat je het weet is het zover en dan zullen we zien wat er van ons samen in mij groeit.

Lijkt me wel heel mooi maar ook spannend om dat mee te maken en te zien.

Misselijk ben ik niet en daar ben ik niet echt rouwig om, mag van mij wegblijven hoor ;)

Gisteren genoten van het mooie weer en vandaag is het ook al mooi.
    Als de zomer ook zo wordt hebben we niets te klagen.

Veel liefs Lydia

19. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Dames wat fijn dat jullie een eigen plekje bij de zwangeren hebben gevonden. Kan ik jullie tenminste blijven volgen.... Dat doe ik trouw.... Ik schrijf niet zo vaak maar wil toch na al die tijd ook wel weten hoe jullie je zwangerschap beleven. Dus.... ik blijf meelezen. Veel succes de komende weken/dagen tot aan de echo's en dan weg met de onzekerheid en genieten dames....

Karin

20. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    En Lydia hoe was de echo vandaag?
    Hier 's avonds ook erg moe....toch soms nog moeite om op tijd naar bed te gaan, omdat ik normaal echt avondmens ben...maar nu toch maar vroeg op bed....ben meestal al vertrokken als ik net het kussen raak...haha.
    Vanavond komt MvM....ben benieuwd.....
    Kom misschien later nog wel even posten, vlak voor ik mijn bed induik.

Groetjes, Eva.

Deel Deze Pagina