Dank voor de felicitaties, hetzelfde geldt natuurlijk ook voor jullie allemaal!! @Misslizzy: Ik ben ook 'gewoon' aan het sporten. Ik ben in februari begonnen met hardlopen en heb als doel om over een dikke maand 5 km te lopen (wilde in eerste instantie binnen een half uur, maar dat heb ik nu laten varen..) Daarnaast geef ik zelf ook lessen op de sportschool. @Farfalle: Ik weet niet of je een beetje handig bent in de keuken. De eerste keer wisten we niet of we een leuke reactie zouden krijgen (mijn ouders riepen steeds wacht nog maar 10 jaar..) Dus toen maar gewoon gezegd en super reacties. Nu verwacht iedereen het wel een beetje. We gaan onze ouders dit weekend uitnodigen voor de koffie en serveren daarbij een taart versierd met rose en blauwe muisjes. Groetjes Rooos
Vertellen: Wij hebben het onze ouders verteld en een broer en een zus. Voor de rest houden we het nog voor ons. Woensdag, dan hoef ik niet te werken, dan bel ik de gynacoloog maar eens op. Ik moet/mag mezelf daar melden. De vorige bevalling werd uiteindelijk een keizersnee.... Ben wel benieuwd wanneer ik daar naar toe mag en even mag spieken
Hey, Ik had gister ook een positieve test Als het goed is ben ik 19 januari 2012 uitgerekend. Ik ben enorm blij met de zwangerschap maar ik ben enorm bang.. 20 februari 2011 ben ik ben 18 weken bevallen van een meid zij was al overleden in mijn buik... nu zit ik alleen maar in enorme angst heel de tijd! Ondanks alles probeer ik echt te gaan genieten! En ik hoop zoo dat het deze keer wel goed mag gaan.. Door dit wil ik het voorlopig nog wel een poosje stil houden dus lijkt het me leuk met zwangere mama's te praten op dit forum! Liefs Sharon
Hallo, ook ik ben uitgerekend in januari 2012 Ik ben hier nieuw en het lijkt me leuk mee te kletsen. Ik zie best veel topics staan voor januari maar de meeste zijn zo druk... hier is het nog niet zo vol, mag ik hier meekletsen?
@ nieuwe dames van harte en welkom! @ Roos grappig ik ben ook met de 5 km opbouw bezig heb al wel hardloop ervaring maar ben een slechte loper in mijn up dus doe weer met een clubje mee. Weet jij nog of je juist wel of geen buikspieroefeningen mag doen.. dacht iets met wel schuine niet de rechte maar weet t niet meer zeker. mhmm taart met muisje klinkt goed! Zo ga nu lekker tv kijken ... wel hopen dat er iets leuks is anders val ik zo in slaap op de bank hih heb trouwens ook nog geen belletje van MvM gehad.
@MamaMDJ en Viooltje: van harte gefeliciteerd!! Kom gezellig meekletsen. @Misslizzy: Op dit moment mag je nog wel rechte buikspieren trainen, maar daar heb je eigenlijk niets aan. Zodra je buik echt begint te groeien niet meer. Schuine buikspieren gebruik je tijdens je bevalling geloof ik, dus die mag je wel blijven trainen... Groetjes Nienke Ps. Inmiddels met een dame van MvM gesproken, donderdag een intake/uitleg...
Ik doe ook mee met Moeders voor Moeders. Duurde bij mij ook een paar dagen voor er iemand over belde. Donderdag begin ik, dan komt er iemand alles uitleggen.
Nieuwe dames; welkom hier en gefeliciteerd! MvM; ik heb besloten deze keer niet mee te doen. De vorige keer wel gedaan voor het goede doel. Maar hier waar ik woon waren ze niet zo secuur. De flessen werden altijd in het zicht geplaatst. Ik verborg de volle altijd achter allerlei plantenbakken. Toendertijd had ik ook nog zomervakantie.Deze doorgegeven aan MvM. Ja leuk, ze werden gewoon gebracht, ruim een week hebben die flessen voor de deur gestaan.:x De buurvrouw (heeft zelf geen kinderen) heeft ze uiteindelijk maar binnen gezet. Ja ze snapte al niet waarom deze voor de deur stonden.... En als laatste kwamen de flessen nog twee weken na de eindperiode.. Je mag meedoen tot week 16?? ofzo? Daarnaast was ik enorm misselijk en die lucht was soms echt teveel. Maar als ze hier netter zouden werken zou ik nog wel een keer meedoen. Het doel is goed. (sorry lang verhaal geworden)
@juffie ik doe inderdaad ook deze keer niet mee heb het alle 4 de zwangerschappen wel gedaan maar het was iederekeer gezeur met die flessen inderdaad maar ik lag in die periodes ook vaker in het ziekenhuis dan dat ik thuis was dus sparen van mijn urine gebeurde toch al bijna niet.. ook ik kon niet goed tegen de geur door de misselijkheid dus ik heb ook deze keer besloten om niet mee te doen! Even een vraagje he? ik heb toch wel een beetje menstruatie zeurend gevoel in mijn onderbuik en ik weet echt niet meer of het normaal is of niet brr ik maak me echt zoveel zorgen ik word gek van mij zelf.. maar nu ben ik echt heel erg onzeker met dit gevoel in me buik .. hebben jullie er ook last van ???
Nieuwe meiden welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap! @mamamdj, wat verschrikkelijk dat jullie dit hebben mee moeten maken. Ik kan me voorstellen dat deze zwangerschap dan extra spannend moet zijn. Sterkte! Ik heb deze zwangerschap ook meer last van ongikrampen dan bij de vorige twee. Vooral als ik teveel doe heb ik er last van. Als ik dan even ga zitten zakt het wel weer wat af. Ik vind het een dubbel gevoel, aan de ene kant angstig, maar aan de andere kant toch wel een bevesitging dat ik echt zwanger ben. Wat goed dat sommige van jullie zo aan sport doe. Zelf doe ik er niet aan, omdat ik er echt niet de fut voor heb. 's Avonds als de kotertjes op bed liggen heb ik de fut niet om nog de deur uit te gaan. Erg knap dat jullie dat wel doen! Ik ga straks de verloskundige maar eens bellen om een afspraak te maken! Leuk!!
@Juffie: Kan me voorstellen dat je niet blij was met de manier waarop MvM omging met je privacy. Ik heb begrepen dat inmiddels op de meeste plaatsen de flessen niet meer thuisgebracht worden, maar dat je ze in de buurt zelf kunt ophalen en de volle flessen neerzetten. Daar zijn 'anonieme' plaatsen voor bij bedrijven bijvoorbeeld. Vind ik wel een goed idee. @MamaMDJ: Ik heb ook af en toe nog last van menstruatiegevoel hoor. De eerste anderhalf tot twee weken heb ik ontzettende krampen gehad. Gelukkig is dat nu over.
Hallo dames, Ik ben gisteren naar de echo geweest met zes weken omdat ik van het weekend voor een week naar Kreta ga en zeker wilde weten dat alles goed zat. Ik ben uitgerekend op 8 januari maar pas over vier weken dan hebben ze een exacte datum. Gefeliciteerd allemaal. Ik sport eigenlijk helemaal niet, wil wel gaan zwemmen dat lijkt me wel lekker over een maand of twee, ontspan altijd goed in het water! Mijn kwaaltjes gaan op en af, wel in de middag vaak moe en soms zere borsten en wat misselijk maar het verschilt per dag, voel me soms wel zwanger en soms niet. fijne dag allemaal
Hallo lady's, ik wil ook graag met jullie meekletsen. Ik had gisteren mijn eerste positieve test in handen maar kon het nog niet goed geloven dus vandaag nog maar een test gedaan. Nu heel duidelijk 2 streepjes, echt geweldig!!! Ik ben eigenlijk in de "voor ronde" zwanger geraakt, ik ben vorige maand bewust gestopt met de pil maar ik wilde eerst een maand foliumzuur slikken en dan pas voor het "echt" gaan. Ik dacht dat we om mijn eisprong hadden geklust maar dat is dus niet zo geweest! Ik ben nu in ieder geval super blij en geniet van iedere minuut! We hebben al een dochterje van bijna 1,5 jaar. Even over moeders voor moeders, ik ga deze keer ook weer mee doen. Bij de eerste heb ik ook mee gedaan. Mijn zus is op dit moment al 8 jaar bezig om kinderen te krijgen en zij heeft de medicatie die onder andere gemaakt worden uit onze urine (klinkt zo wil heel vies) hard nodig.
Lieve meiden, hier een inbraak. Heel erg gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Vorig jaar rond deze tijd liep ik op wolken vol ongeloof. Inmiddels heb ik een heerlijk mannetje, geboren op 4 januari 2011. Heel veel geluk, geniet van jullie zwangerschap en weet: januaribaby's zijn de aller-aller-mooiste en -liefste !
@ JuJu: da's een lief berichtje! Ik hoop dat wij in Januari 2012 allemaal een gezonde baby hebben. @ Prisjuh1984: Slim om nog voor je vakantie inderdaad om een echo te vragen.... Hier zit ik ook aan te denken maar ik weet niet of ik dan al ver genoeg ben om iets te kunnen zien (precies 6 weken). Wij trouwen volgende week en daarna gaan we 11 dagen naar Turkije. Als we terugkomen van huwelijksreis hebben we 2 dagen daarna een eerste echo.... dan ben ik als het goed is 8 weken zwanger.
Hoi hoi, Ik wou graag met jullie mee kletsen. Sinds woensdag weet ik dat ik weer zwanger ben. Ik heb een zoontje van bijna 2 jaar en we waren er al heel snel over uit dat we graag een brusje voor hem wouden. Vorige jaar okt heb ik een miskraam gehad bij 8 weken. Heb in dec een na curretage gehad omdat ik maar bleef bloeden (12 wkn lang) er was dus weefsel achter gebleven. Nu zijn we weer zwanger! Vind het allemaal best wel eng en echt genieten doe ik nog niet echt. Bang dat het weer foute boel is. Als alles goed blijft gaan ben ik 22 jan. uitgerekend.
Hallo Ladies!! Ook ik sluit me erg graag bij jullie aan! Ik was bij de kletsmama's van jan. 2012 niet welkom haha Ik heb vorige week dinsdag (17-05) een positieve test gekregen Ben zoooo blij, wij waren vanaf dec. 2010 bezig Toch netjes he? In n half jaar tijd! Ik was helemaal door t dolle heen!! En moest gelijk huilen haha. Rond 20 januari zal ons kindje te wereld komen Ben nu dus 5 weken en 2 dagen zwanger. Voel me zo intens gelukkig, dit is mijn eerste kindje. Ik had de test smiddags afgenomen en hij was echt heeeel duidelijk Ik ben 21 jaar, en woon nu 2.5 jaar samen. Ik heb als symptomen af en toe wat misselijk, ruik idd ook ALLES nu, en ben erg snel moe.. En jullie?? x
hallo dames! allereerst iedereen gefeliciteerd! ik wil ook graag meekletsen! ben zwanger van de 3e en uitgerekend op 15 jan maar dat weten we niet precies want de cyclus week nogal af...... nog geen afspraak voor een echo, dat hoop ik deze week te horen........ Ik woon by the way niet in NL maar in de Verenigde Arabische Emiraten en hou jullie op de hoogte hoe het allemaal hier verloopt met afspraken etc! groetjes vanuit een heel warm land!
zo dat gaat snel heb even de computer niet geopend en zo weer een heel stel nieuwe mama's erbij haha. Leuk om te lezen dat het voor sommige de eerste is en voor andere de tweede/derde. Ik heb zelf het gevoel alles van de eerste zwangerschap te zijn vergeten: heb nu bijv echt last van mega vermoeidheid.. toen was ik echt flnk actief met sporten etc. had alleen de eerste weken een griep en die bleef en beetje hangen. en wie heeft zich zelf al verrast? bedoel heb je al emo buien gehad? moest net wel hard om mezelf lachen was aan het poetsen en ineens pakte ik de keuken wel heel grondig aan. zei mijn lief nu al opruim woede! haha
Nieuwe meiden: gefeliciteerd! Ik ben bezig een echte stuntel kampioen te worden geloof ik... ben zo onhandig de laatste tijd! Laat dingen vallen en kan niet meer dan 1 ding tegelijk lijkt het wel. En emo-buien heb ik ook. Heb nu even weer het gevoel dat het zwanger zijn heel onecht voelt. Ik voel nog niks en zie nog niks. Ben blij als ik komende week weer een echo heb gehad. Dan voelt het toch weer een stuk echter