Hier ook flinke emo-buien gehad, maar met een hele logische reden. Ik heb donderdag een bloeding gehad... Te weinig voor een miskraam, maar te veel voor een gesprongen bloedvaatje... Moeilijk gehad dus. Nu is het vooral afwachten hoe het verder gaat. Over 2 weekjes een vervroegde echo, omdat een echo nu toch geen duidelijkheid geeft. Overigens wel meer zwangerschapsklachten en een duidelijker streepje bij een nieuwe test.. Ben positief, ga er dus vanuit dat ik komende paar maanden hier nog mee kan kletsen! nieuwe meiden: van harte gefeliciteerd!! Groetjes ps. MvM maar gecancelled. Kan eventueel over 2 wk alsnog weer aanmelden..
Wat griezelig Rooos! Was het bloeden maar 1 dag? Gelukkig dat je een vervroegde echo krijgt. En donkerder streepje op de test is ook erg positief natuurlijk. Fijn dat je er positief onder bent. Sterkte met afwachten.
Dag Dames, Ook ik ben een poosje afwezig geweest en wil de nieuwe dames van harte feliciteren met hun zwangerschap. @ Rooos: wat schrikken zeg! idd goed dat je positief blijft over 2 weken meer duidelijkheid dus.. heel veel sterkte tot die tijd! Die emo-buien komen mij ook wel bekend voor.. kan weinig hebben of de tranen beginnen te lopen. Vooral als dingen niet willen. (mannetje krijgt het nog zwaar te voorduren ) Heb afgelopen vrijdag de VK gebeld en we mogen 9 juni voor de eerste echo langs komen. Ik ben dan 9,5 week. Super spannend allemaal. Er zit wel een verschil tussen de weken waarin de eerste echo wordt gemaakt he? bij de één al met 6wk andere 8 a 9. Weten jullie of de eerste echo altijd inwendig is of kan het ook al uitwendig? Fijne avond! Groetjes Farfalle
@ Roos nou ik ga heel hard voor je duimen dat die kleine lekker blijft zitten en goed groeit. Op naar de positieve echo over twee weken. Sterkte meid! tja lees idd een enorm verschil over de afname in weken van de echo. Ik ga direct naar de gynacoloog ivm met afwijkende baarmoeder en vorige keer een keizersnede. Maar doet jullie VK die echo zelf dan? Vorige keer moest ik naar zo'n speciaal screening centrum en wat met 8 weken een intake en evt. al het hartje luisteren rond 10weken. Ben ook benieuwd of ze het zo pril uitwendig of inwendig gaan bekijken
blijf duimen hoor Roos! Hier gister te horen gekregen dat ik 6 juni de eerste afspraak heb, geen idee of daar een echo bij zit! ik hou jullie op de hoogte!
Ik kwam even spieken, maar meis ik zou op een vervroegde echo staan hoor. Beter voor je onzekerheid, want dat geeft weer stress. Vanaf 5,5 week kunnen ze vaak al genoeg zien..ik zie dat je nu ruim 6 weken bent dus dan is er zelfs met een inwendige echo vaak al een knipperlichtje te zien. En meiden de echo's zijn meestal vanaf een week of 9 uitwendig, omdat ze voor die tijd uitwendig vaak niet zoveel kunnen zien, maar dat is ook wisselend per persoon.
Roos, sterkte meis! Laten we allemaal voor je duimen! Alle nieuwe meiden WELKOM en van harte gefeliciteerd met de zwangerschap! Volgens mij komt er in januari een ware babyboom, zoveel zwangere zijn er! Wij krijgen onze eerste echo pas tussen de 10 a 12 weken. Bij mijn vorige twee zwangerschap allebei met 12 weken. Het wachten duurt best lang, maar uiteindelijk is het wel een superleuke echo omdat je dan echt al een kindje ziet. Maar ik heb dan, gelukkig, ook geen medische indicatie om eerder al een echo te hebben. Onze verloskundige maakt zelf de echo. 1 juni mag ik voor het eerst naar de verloskundige voor een intake. Erg leuk weer, ik zie er naar uit. Gister heb ik voor de grap nog even een zwangerschapstest gedaan (die had ik nog in huis). Nou een dikkere streep was volgens mij niet mogelijk! Toch weer leuk, even zo'n bevestigende straap! Fijne dag allemaal!
Alle nieuwe zwangeren gefeliciteerd! Ik heb vanochtend de laatste test maar gedaan was wel benieuwd hoe donker de streep nu was nou ik hoefde geen eens te wachten en hij was al duidelijk zichtbaar. Blijft mooi om te zien. Heb ook gelijk een afspraak bij de verlos. gemaakt daar mag ik 24 juni voor het eerst heen krijg dan gelijk een echo. Had 't liever eerder gehad omdat t de vorige keer niet goed was. Roos: spannend, ik had bij mijn eerste zwangerschap de eerste 16 weken bloedingen maar dan ook echt dat ik maandverband voor moest doen. Gelukkig heb ik toch een gezonde zoon gekregen. De tweede zwangerschap ook bloeding helaas was die niet goed. Maar niks aan als je bloed ziet ik dacht altijd de 9 maanden hoor ik geen bloed te zien. In iedergeval sterkte en ga voor je duimen.
Hey dames Dank je voor de felicitaties! ik heb mn echo rond de 9 weken, en op mijn brief staat er dat deze waarschijnlijk inwendig zal zijn..! Morgenavond komt de vrouw van moeders voor moeders langs. ben benieuwd!! Nog steeds dezelfde klachten hier, valt dus wel mee Heb gisteren veel op internet gesurfd en een mobiel van woezel en pip gekocht, zoooo schattig lang leve marktplaats, nieuw in de verpakking en kost maar n tientje ! (ipv 25 euries ) Ga denk ik de babykamer met die style inrichten! Superleuk. Jullie ook al ideeen over hoe je de babykamer gaat inrichten??
De vorige keer had ik ook een echo met 9 weken. Deze was bij de verloskundige en was een inwendige. Nu mag ik 15 juni naar de gyn. Dan ben ik ook rond de 9 weken. Ben benieuwd wat ze daar doen.. @kinderkamer inrichten. De babykamer schuiven we denk ik door en dan krijgt onze dochter een ander bed en kast e.d. Als ze nog niet in een groot bed wil slapen, dan kan ze nog in het ledikant. De eerste 5 maand zal de baby in de wieg slapen bij ons op de kamer. Ik heb de laatste week zo'n enorme hoofdpijn. Hebben jullie hier ook last van? De vorige keer helemaal geen last van gehad...
Heey meiden, Ik kom ook gezellig met jullie meekletsen. Ik ben rond 26 januari uitgerekend, eerste kindje. Ik heb 10 juni de eerste afspraak bij de verloskundige, krijg dan geen echo. Ik krijg de eerste echo sowieso nog voor mijn vakantie (ga 4 juli weg). Ik ga dan een heel stuk relaxter op vakantie Ik voel me steeds erg onzeker, herkennen jullie dit? Liefs
Hai! Ook ik ben in jan. uitgerekend, dit wordt ons eerste kindje. Afgelopen zondag een test gedaan en was positief, helemaal leuk! Ik zit nu op 5 weken en 3 dagen volgens mij. Gistermiddag al naar de verloskundige geweest, ze hadden toevallig een gaatje vrij. Dit was erg wennen allemaal, al die vragen... Nu gaan we 4 juni voor 3 weken naar italie toe en daar gelijk achteraan krijgen we onze 1e echo. Ik vind het allemaal super spannend en ik hoop dat alles goed zal gaan. Momenteel voel ik me erg moe en heb ik soms last van buik, gelukkig nog geen misselijkheid. Ik hoop dan ook dat het laatste weg blijft, helemaal vanwege de vakantie. Zie het namelijk niet zo zitten om kotsend door italie heen te reizen Ben benieuwd hoe julkie alles ervaren!?
@ Pris82; heel grappig! Wij gaan 4 juli op vakantie naar Italë. Ben al wel heel misselijk geweest (al valt het nu mee) dus ben bang dat ik me niet zo super ga voelen in Italië. Wel balen natuurlijk, maar alles voor een gezond babytje Ik ben overdag wel erg moe, maar slaap 's avonds/ 's nachts niet heel vast. Echt vreemd....
Hallo is er nog een plaatje vrij in dit topic? Ik ben Kelly 22 jaar en had gisteren twee positieve testen. Ik ben zwanger van ons eerste kindje. Ik ben denk ik rond 29 Januari uitgerekend. Groetjes Kelly
Hallo Allemaal, Mag ik hier wel mee kletsen?? In het andere januari 2012 topic was ik niet welkom Had blijkbaar de verkeerde Ik ben momenteel 5 weken zwanger en waarschijnlijk uitgerekend rond 23/24 januari Ga deze week nog de verloskundige bellen. Ik voel me nog heel erg fit, het enigste waaraan ik kan merken dat ik zwanger ben zijn mn gevoelige borsten en mn opgeblazen buik
Hallo, Mag ik ook meekletsen? Allemaal gefeliciteerd! Ook ik mag me nu toevoegen tot de zwangeren. Zondag positief getest en vandaag was de streep nog dikker.. Heb een vraagje; ik was 20 april voor t laatst ongesteld.. ben ik dan 4 weken + 6 dagen zwanger? Je rekent toch vanaf die datum dat je voor t laatst ongesteld bent? Groetjes
Gefeliciteerd! Ja je rekent vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie en dus krijg je in principe ongeveer 2 weken kado