Eind april 2012 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by livelife, Aug 19, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. livelife

livelife Fanatiek lid

May 29, 2011
    1,071
    0
    0
    Hoi meiden!

Er wordt al volop gekletst in het april 2012 topic, dus ik dacht ik open een eind april 2012 mama's topic. Ik weet sinds 3 dagen dat ik zwanger ben en ik ben helemaal door het dolle! Het is ons eerste kindje!

Ik hoop dat er snel meiden mee komen kletsen. Lijkt me ook geweldig om dit te kunnen delen met meiden die ongeveer even ver zijn!

Groetjes!
    Livelife

2. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

May 15, 2011
    1,724
    0
    0
    Secretaresse
    Hoi livelife,

Ik weet sinds vanmorgen dat ik zwanger ben. Ik moest afgelopen zondag of gisteren ongesteld worden (korte cyclus en lange cyclus) en vanmorgen eerst maar weer getempd. en daarna een test gedaan. Wij zijn helemaal happy!!

Wanneer ben jij uitgerekend? Volgens mijn calculator is 22 april 2012 de uitgerekende datum voor mij.

Ik ga op jouw advies (NOD16-31 aug) maar even de dokter inlichten. Kijken wat ze vertellen. Ik wil het verder nog niemand vertellen, dus moet ik het helemaal alleen uitzoeken met mijn man.

Ik hoop dat we een goede zwangerschap mogen beleven.

3. livelife

livelife Fanatiek lid

May 29, 2011
    1,071
    0
    0
    Haai Ambonmanise!

Wauw, wat een raar gevoel he? Ik hoopte steeds op een tweede streepje en toen stond ie daar, ineens! Haha. Hoe voel je je? :)

Volgens mijn berekening ben ik 25 april uitgerekend! Spannend allemaal!

Ik kon het niet voor me houden, dus een aantal vriendinnetje en mijn zusje weten het al. Morgen ga ik het mijn ouders vertellen! Ik ben heel benieuwd naar hun reactie. Deel jij het nog met niemand?

Ik hoop ook dat we een goede zwangerschap mogen beleven!

Ik ga me snel haasten naar mijn werk! Wij spreken elkaar later!

Geniet van vandaag!!! Je bent zwanger!!! :D

4. livelife

livelife Fanatiek lid

May 29, 2011
    1,071
    0
    0
    Trouwens, ik zie je pendel! Lautjuh had het bij mij ook goed! Als enige!!! Ze heeft bij jou gependeld voor een jongetje, bij mij voor een meisje. Leuk!

5. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

May 15, 2011
    1,724
    0
    0
    Secretaresse
    Ik heb net de doktersassistente gesproken. Als je 6 weken zwanger bent, heb je een afspraak met de dokter voor een verwijzing naar de verloskundige en praktische informatie. Maar omdat ik mijn werkrooster voor september nog niet heb, weet ik nog niet wanneer ik vrij ben. Wij hebben afgesproken dat ik dan weer bel voor een afspraak.

Mijn moeder is heel nieuwsgierig, zij weet dat ik op haar verjaardag (9 april) gestopt ben omdat wij in onze omgeving hoorde dat het wel een jaar kan duren voordat je zwanger bent. Maar ik vind het nu toch wel snel gegaan. In de 4e ronde zwanger! Ze vraagt wel steeds hoe het met mijn buikje is en ik kan niet liegen want dan ga ik lachen. Mijn man zei ook dat als ze er naar vraagt, we het gewoon eerlijk moeten zeggen. Ze verheugt zich er enorm op, want zij wil graag oppassen. Vanmiddag kan ik haar blij maken.

Ik ga proberen die Lautjuh even op te zoeken en zeggen dat haar 1e gedeelte van de pendel is uitgekomen. Nu maar afwachten of ze het geslacht ook juist heeft. Heb jij een voorkeur? Het maakt ons niets uit. Maar in de familie van mijn man zijn wel heel veel neefjes en maar 1 nichtje. Het wordt dus spannend.

Werk ze vandaag!

6. druufje

druufje Actief lid

Aug 12, 2011
    214
    0
    0
    He meiden! Ik ben 20 april uitgerekend, is dat ook nog eind april genoeg? En waar vinden jullie die pendels? Die zie ik bij meerdere mensen staan...

7. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

May 15, 2011
    1,724
    0
    0
    Secretaresse
    Hoi druufje,

Leuk dat je je bij ons hebt gevoegd.

Wat leuk dat jij 20 april bent uitgerekend. Hoeveel rondes heb je achter de rug voordat je zwanger werd? Ik 4 rondes, ben 19 april gestopt met de pil.
    Heb je al kinderen of ga je ook voor je 1e?

Je kan een pendel aanvragen via het forum pendelen dat helemaal beneden staat op de startpagina.
    Daar geven ze wel aan wanneer ze gaan pendelen (welke datum en van welk tijdstip tot welk tijdstip). Soms moet je wel een week wachten omdat ze zoveel aanvragen in 1 keer krijgen.

Trouwens, ik kan die Lautjuh niet meer vinden. Komt vast omdat ze zelf zwanger is.

8. livelife

livelife Fanatiek lid

May 29, 2011
    1,071
    0
    0
    @Druufje: Welkom! Ja hoor natuurlijk, gezellig juist! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik zie dat Ambonmanise al wat vragen gesteld heeft, ik ben ook benieuwd naar je antwoorden ;).

@Ambonmanise: ohjoh, heb je een verwijzing nodig? Nee toch? Ik heb vandaag een afspraak voor een intake gemaakt bij een verloskundige praktijk. Ik was helemaal zenuwachtig! Hahaha! 13 september heb ik de afspraak staan, 2 weken later dan de echo (bij 10 weken).

Hoe reageerde je moeder? Vroeg ze er naar? Ben benieuwd!

Ik heb Lautjuh een privebericht gestuurd omdat haar topic is gesloten. Zij heeft trouwens ook gereageerd, onwijs aardig! Ik heb trouwens geen voorkeur, vroeger wel, toen zei ik altijd een meisje (volgens mij bijna alle vrouwen :)). Maar elke baby is een wonder, dus het geslacht maakt mij echt niks uit.

Eindelijk weekend! Geniet ervan meiden!

9. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

May 15, 2011
    1,724
    0
    0
    Secretaresse
    lifelive: hoe heb je Lautjuh gevonden? Doet ze nog wel aan pendelen?

mijn moeder kwam vanmiddag bij mij om me te feliciteren. Mijn man had haar vanmorgen ingelicht, ze is helemaal blij. Ze wil dolgraag oppassen als ik moet werken en kan niet wachten om achter de kinderwagen te lopen! Ik ben blij dat hij het gedaan heeft want ik had het anders ook gezegd. Ik kan niet liegen tegen de mensen die dichtbij mij staan.

de doktersassistente zei dat ik een verwijzing nodig heb van de huisarts voor de verloskundige. Heb je jouw dokter ook wel ingelicht dat je zwanger bent?

10. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

Ha dames!

Die andere waren allemaal zo druk!! Ik dacht hier maar even kijken :) Als het klopt en de gyn. denkt er net zo over komt onze tweede op 23 april! April genoeg toch ;)

Groetjes!
    Ellen

11. livelife

livelife Fanatiek lid

May 29, 2011
    1,071
    0
    0
    Haai!

@Ellen: welkom! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoe voel jij je?

@Ambonmanise: Ik heb een telefonisch consult gehad met een vervangende arts, maar die heeft niks gezegd over een verwijzing. En de afspraak met de verloskundige staat al, maar misschien moet ik een verwijzing meenemen? Ik krijg nog informatie over de post van hen. Leuk dat je moeder zo heeft gereageerd!

Ik heb het vandaag aan mijn ouders verteld! Helemaal leuk, vooral mijn moeder denkt nu aan niks anders, haha. Ze wordt voor de 1ste keer oma! En ze had het meteen over shoppen en oppassen!

Fijne avond meiden!

12. raldaellen

Dank je! Jullie ook gefeliciteerd natuurlijk! Ik voel me prima! Niet misselijk of iets dergelijks! Jullie? Hier hoef je niet eerst naar de huisarts om een afspraak te maken met de verloskundige, je kan bellen en het is goed, hun regelen dan het verdere bij de huisarts, tenminste....6 jaar terug ;)

13. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

May 15, 2011
    1,724
    0
    0
    Secretaresse
    Raldaellen: welkom. Heb je vandaag positief getest of al eerder?
    Was je 6 jaar geleden ook zwanger?

Ik ben voor het eerst zwanger. Gisteren heb ik positief getest. Ik voel me wel goed, had gisteren alleen beetje hoofdpijn. Komt vast omdat ik het nieuws moest verwerken en mijn gedachten overuren maken. Vannacht om 3 uur klaarwakker en pas om 1/2 6 weer ingeslapen. Heb vandaag maar melk gekocht zodat ik warme melk kan drinken als ik 's nachts weer wakker ben. Heb vanavond nog wel een 1/2 uurtje geslapen op de bank. Zo moe was ik. Als we 5 of 6 weken zwanger zijn zullen we vast nog wel wat merken. Moe, misselijk, enz.

Fijne avond allemaal.

14. raldaellen

@Ambonmanise Ja ik heb een zoontje van 6 jaar, Toen hij een jaar was wouden we eigenlijk wel een tweede kindje, dat heeft toen een hele poos op zich laten wachten, nu dus in verwachting dankzij IVF van een tweede! ik heb afgelopen maandag positief getest.

15. livelife

livelife Fanatiek lid

May 29, 2011
    1,071
    0
    0
    Goedemorgen meiden!

@Ambon (ik kort ff af hoor ;)): ik heb het topic van Lautjuh opgezocht en toen haar een privebericht gestuurd (kun je dan op klikken). Haha, ik herken zo wat je in je vorige post hebt getikt: vooral dat je gedachten overuren maken!

@Raldaellen: jeetje, wat hebben jullie een geduld moeten hebben. Maar super dat het middels IVF is gelukt!

Ik heb ook nog niet zo heel veel last. Ik voel wel het een en ander gebeuren, maar heel lichtjes. Verder soms een beetje tegen misselijk aan als ik iets heb gegeten, pijnlijke boobs, maar meer ook niet. Ohja en wel moe: ik val gerust in slaap op de bank! Heerlijk! Hahaha!

16. senna999

senna999 Fanatiek lid

Apr 11, 2010
    2,815
    1
    0
    breekt in;
    Gefeliciteerd dames!! hier een april mama van vorig jaar.
    geniet van je zwangerschap en veel succes allemaal!
    voordat je het weet heb je je kindje al in je armen al duurt het nu voor je idee nog heeeeel lang!

breekt uit.

17. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

May 15, 2011
    1,724
    0
    0
    Secretaresse
    raldaellen: wat raar dan dat het de 1x wel gelukt is en dat je nu bij de 2e er hulp voor nodig hebt. Heb je ook nog allerlei onderzoeken gehad?

livelife: ik voel nu het een en ander gebeuren. Het lijkt een beetje op buikpijn. Vanmorgen voor het ontbijt ook een raar gevoel alsof ik niet moest eten anders ging ik overgeven. Ik heb gewoon gegeten en er is niks gebeurd. Ik heb volgende week maandagmorgen een gesprek bij de dokter. Hij zal dan wat dingen vertellen over de zwangerschap en de verwijzing voor de verloskundige meegeven. Ik hoop dat ik dan nog voor mijn verjaardag een echo mag laten maken. Op mijn verjaardag ben ik 8,5 week zwanger.

Bij hoeveel weken zwangerschap mogen jullie de 1e echo maken?

18. livelife

livelife Fanatiek lid

May 29, 2011
    1,071
    0
    0
    Geniet van de kleine Dewi! Ik hoop voor ons dat het heeeeeel snel april is :).

19. livelife

livelife Fanatiek lid

May 29, 2011
    1,071
    0
    0
    @Ambon: het moet vast lukken om nog voor je verjaardag de echo in te plannen! Hoe oud/jong word je? Ik was vandaag toevallig in het ziekenhuis en ben toen maar meteen doorgelopen naar de afdeling Verloskunde. Mijn termijnecho staat op donderdag 15 september, dan ben ik precies 8 weken! Ik gaf aan dat de verloskundige had gezegd met 10-12 weken, maar de dame zei dat met 8 weken ook het hartje te horen is en de termijn vastgesteld kan worden. Dus dan heb ik 13 sept intake bij de verloskundige en 15 sept de echo! Dat wordt dus nu afwachten! Spannend!

Ik heb ook informatie meegekregen over de combinatietest, dit moet ik doorlezen en beslissen of wij dit willen. Ik lees (nog) niks over risico's, dus ik ga nog even goed googlen, want dit wil ik wel eerst goed weten.

Ik voel af en toe iets, en dat maakt me best onzeker! Maar dat heeft volgens mij iedereen. Ik wacht met smart op 15 september, eindelijk die bevestiging! Maar moe ben ik wel en ik kon al makkelijk in slaap komen... ;)

20. raldaellen

@livelife Wat is een combinatietest? Nooit van gehoord, Wachten op bevestiging duurt lang!! Spannend, spannend, spannend!

Share This Page