uitgerekend januari 2014

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dmj, 1 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    lief sasya!

wij wouden eerst ook wachten tot 12 week maar vk zei 4 juni al dat er nu nog maar een kans van 2% dat het mis zou gaan ( en ik ben al zon ster in het stil houden huhumm) haha
    dus we hadden zoiets dit is wel een geschikte dag met deylano kreeg ze het ook te horen met der verjaardag :D

2. Sasya

Sasya Fanatiek lid

26 jul 2011
    1.217
    0
    0
    Noord-Holland
    Goede morgen meiden!
    Wat een rust hier, alles goed met iedereen?

3. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    goedemorgen,
    idd rustig.
    Kan niet wakker worden vandaag. Gisteren een beetje te laat op bed.

Lekker met manlief heerlijk weer een keertje met zn 2en uit eten geweest. omdat we afgelopen week 5 jaar zijn getrouwd
    Schoonouders hebben opgepast en zoon lief in bed gestopt.

Was een heerlijk avondje, even onze gedachten op een ander spoor kunnen zetten dan de echo van as dinsdag. Hebben er wel veel over gepraat natuurlijk
    en schoonouders ook eff goed voorbereid op evt slecht nieuws want bij hun was het tot onze verbazing nog niet goed doorgedrongen dat de kans zeer zeer groot is dat deze zwangerschap niet goed gaat.

Vandaag naar de oma van man-lief die is van de week 94 geworden. viert het vandaag.
    Vind dat best lastig want heb wel een klein zichtbaar buikje dus tja als iemand er naar vraagd wat voor andwoord geef ik dan??
    Ga ik het ontkennen of vertel ik hoe het er voor staat met de kans dat de hele familie het gelijk weet en Oma er mee belast word.
    Het is namelijk een enorme roddel familie dus dat maakt het best lastig, kan er niet vanuit gaan als ik het er 1 vertel dat het bij de ene blijft.

4. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Hmm lastig debbie. Als je je er nie fijn bij voelt zou ik t nie doen. Zijn zij ook dr mensen die je t zou vertellen als t mis zou gaan? Zo nee dan zou ik t ni doen
    Wow 94 mooie leeftijd!!

Hir vandaag beetje in huis a d slag en vanavond bbq me de familie

5. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Gisteren een dagje naar het strand geweest. Dat was heerlijk. Mijn moeder was mee, die heeft met Timo gespeeld dus ik heb even kunnen relaxen en nadenken. De grootste schrik is nu wel over, we beginnen een heel klein beetje aan het idee te wennen dat we straks met z'n vijven zijn. Maar ik heb nog wel het gevoel van eerst zien dan geloven. Hopelijk is het over anderhalve week duidelijker te zien.

Debbie, wanneer mag je weer voor een echo? Ik zou niets vertellen op de verjaardag. Waarschijnlijk zullen ze hooguit denken dat je zwaar getafeld hebt, een echte zwangere buik kan je nu nog niet hebben lijkt me. Sterkte!

6. evalien89

evalien89 Lid

2 aug 2011
    99
    0
    0
    Hoogvliet
    Woow dinsdag echo, echt spannend.
    Weet je waar ik mij zorgen om maakt:
    De eerste weken had ik heel veel kwalen, zoals spugen, extreem moe, maagzuur en heel veel plassen. Nu heb ik helemaal geen klachten meer.

Mijn vorige zwangershappen had ik echt helemaal geen klachten van wat ik nu heb gehad, alleen 24 weken bekkeninstabiliteit.
    Ik heb dan zoiets, eenmaal als je het heb gehad, dan zou ik het nu toch wel een beetje moeten voelen. Of kan het echt opeens helemaal over zijn en toch goed zijn?

Weten jullie dat?

7. MM1981

MM1981 Bekend lid

30 dec 2010
    668
    0
    0
    Flink bijgelzen na wat dagen afwezigheid.

@debbie Heel veel sterkte. Best onzekere tijd. Ik zou het nog niet vertellen. Je bent ze tot niks verplicht. En ik denk dat wij zwangeren ons altijd veel meer zwanger voelen dan dat we er echt uitzien.

@tweelingen. Double trouble & double the fun, natuurlijk! Van harte. Allemaal een gezonde zwangerschap gewenst.

@hier Ik werd ineens afgelopen week onverwachts naar de gynaecoloog gestuurd. Storm in een glas water. Men had mijn dossier verkeerd gelezen :-S. Was wel even schrikken, helaas geen echo gekregen. Maar eigenlijk ook weer niet zo'n issue, omdat hubby niet mee kon. En het lijkt me fijn om de echo weer met hem mee te maken.

Afgelopen week heel druk gehad op mijn werk. Het was regelmatig na 24u. (spruit 1 was gelukkig een paar dagen bij zijn opa en oma). Toen genoeg afleiding tegen misselijkheid, duizeligheid en moeheid. Vandaag moet ik het dubbelhard bezuren. Gelukkig wil mijn hubby zoonlief vermaken, waardoor ik vandaag heel wat uurtjes heb kunnen bijslapen.

8. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Hoi meiden!

Hier drukke week gehad dus kon niet reageren.

Heel veel mooie echo, echt allemaal van harte!!!

En natuurlijk dikke knuf voor debbie want wat een verhaal zeg, en weer een week moeten wachten. Mijn vriendin heeft echt hetzelfde verhaal en inmiddels een vrolijke kleine meid in haar armen maar ik snap dat je er vanuit gata dat het toch niet goed zit. Al weet ik dat je toch ergens dat sprankje hoop houdt en dat vreet zoveel energie. Heel veel sterkte!

en... sorry even je naam kwijt, 1 van de 2 die het waarschijnlijk niet gaat redden. Jeetje wat heftig, schiet denk ik toch steeds door je heen he, net alsof je nu niet helemaal blij kan zijn omdat je denkt, eigenlijk... dikke knuf maar ook van harte met de andere vechter!

En tweeling nieuws, wat geweldig!!! Voor vragen meld je maar, het is zó bijzonder. Snap best dat je even moet schakelen, wij hadden niet op 1 derde kindje gerekend. Zó welkom maar ik moest wel even schakelen.

En hier... veel misselijk geweest, niet spugen maar ik heb het idee dat het ietsje minder wordt. Kan toch wel met 9 weken...? las ergens dat dan de piek is. Ben blij dat ik over 9 dgn weer een echo heb ppppffff, heb je gewoon een goede echo en dan blijf je toch onzeker. Veel mensen weten het nu wel, die dichtbij ons staan. Ik blijf het wel nog steeds een gek idee vinden, vind dat ergens zo stom maar kennelijk als je al kinderen hebt dan ben je gewoon druk met alles en doet zo'n smurfje ondertussen in je buik gewoon mee.

Vorige keer was ik er echt 24 uur per dag mee bezig, hele dag fantaseren, echt heel anders nu.

Zit wel steeds te dubben wel of geen bv. Met de twins bewust niet gedaan, nu denk ik, het zou toch kunnen alleen ik hoor nooit echt veel positieve verhalen in de zin dat het relatief makkelijk gaat. Natuurlijk lk begin is even uitvogelen maar dat is met fv ook. Kindjes die pas heel laat doorslapen, veel voedingen op elkaar. Terwijl ze bijvoorbeeld echt al wat ouders zijn en flink op gewicht. Ik ben echt wel wat gewend met twee verschillende kindjes die lang veel gevoed moesten worden en die ook echt een lange tijd snachts kwamen omdat ze nog veel moesten groeien. Alleen ik heb nooit spijt van fv gehad dus ik merk dat ik enorm twijfel. Weet ook niet waarom.

9. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    nou Linda, dan zal ik bij deze de eerste voor je zijn: Borstvoeding is geweldig:D bij mij liep het van moment 1 top, mijn kereltje dronk 10 a 15 min per voeding en het bleef gewoon netjes gaan. Geen maar dan ook geen 1 tepelkloof gezien ooit, geen borstontsteking.. altijd eten warm bij TOP!! ik heb 10,5 maanden gevoed en toen begon het te minderen en liep ik met 1 cup A en 1 cup E dus dat vond ik wat minder en ben ik gaan afbouwen:p
    Maar ik zou het zeker proberen, ik las ergens dat 98% van de vrouwen borstvoeding kan geven. Dus je hebt veel meer kans dat het wel lukt dan niet:)
    Niet dat ik van de "borstvoeding maffia" ben hoor, maar ik heb er gewoon een super ervaring aan over gehouden en kan niet wachten tot ik weer mag:D

10. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Er is weer een hoop gekletst hier. Voor iedereen die een goede echt had wat ontzettend fijn!

En voor Debbie volgens mij heb ik daar nog wel op gereageerd, maar alsnog wat een spannende tijd ik hoop voor je dat je dinsdag goed nieuws krijgt ik duim in ieder geval voor je.
    Hoe was de verjaardag eigenlijk gegaan? Heb je het voor je kunnen houden? Zo 94, ja ik ken ook zo'n oma, die van mij is volgens mij net zo oud haha.

Sasya: Wat dubbel zeg, kan me voorstellen dat het raar voelt.

Elisabeth: Ow lekker een dagje naar het strand, wat fijn ook dat je daar zelf nog even tot rust hebt kunnen komen.

Evalien: Ik heb dinsdag ook mijn echo, ik vind het ook heel spannend. Ik weet eigenlijk niet hoe het zit met bekkeninstabiliteit sorry.

MM1981: Dat klinkt zeker als een drukke week! Ik kan me ook voorstellen dat je geschrokken was toen je naar de gyn moest.

Linda: Ik herken het wel dat je minder bezig bent met de zwangerschap. Ik heb dat ook nu het de tweede is. Je hebt het naast je baan en je huis ook al druk met je andere kindjes in jouw geval. In mijn geval is het er maar 1 maar dat zorgt er ook wel voor dat de tijd behoorlijk snel gaat moet ik zeggen. Eerst dacht ik nog pfff nog twee weken tot mijn eerste echo en nu is het dinsdag al.
    Wat borstvoeding betreft, tja ik heb het bij Lotte wel gedaan en ik vond het ook heel fijn, al heeft het ook wel wat hobbels gehad hier.

hier: Alles gaat z'n gangetje, ook lekker genoten van het mooie weer in de tuin en de kleine lekker in haar zwembadje gespeeld. Donderdag nog met haar naar het consultatiebureau geweest en ze is weer helemaal goedgekeurd en heeft voorlopig haar laatste prikjes gehad. Verder eigenlijk weinig spannends meegemaakt. Fijne avond nog allemaal!

11. MM1981

MM1981 Bekend lid

30 dec 2010
    668
    0
    0
    Ja, bv is heel fijn. 10 maanden gedaan. Ging ook gelijk goed. Regeldagen zijn wat minder, maar vond het wel heel fijn om te zien hoe zoonlief opgroeide op mijn melk. Stoppen ging hier heel natuurlijk:meneer had gewoon geen zin in. Blijkbaar waren we er beiden aan toe: geen stuwing meer gehad oid.

Je hebt tegenwoordig in de grote steden vaak een borstvoedingscafe zitten. Ik heb daar veel handige producten vandaan, die het leven van een kolvende vrouw vergemakkelijken.

12. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Bv is fijn idd. Het is makkelijk, hier dronk ze meteen heel netjes . En vind het heerlijk zo saampjes;)

13. evalien89

evalien89 Lid

2 aug 2011
    99
    0
    0
    Hoogvliet
    @ Annabel26

hahaha het geeft niet hoor, maar je hebt mijn berichtje niet goed begrepen. Toch bedankt dat je me wilde antwoorden.Je zei: sorry ik weet niet hoe het zit met bekkeninstabiliteit.

Dat was mijn vraag niet, mijn vraag was (nu in het kort):
    Is het normaal dat ik eerst weken last had van kwalen zoals spugen en nu ik bijna 8 weken ben, ik nerens last van heb? Soms hoor je namelijk dat je kindje dan niet meer leeft. Maar is dat ook vaak niet zo?

En over de bekkeninstabiliteit, ik zei: dat ik dat bij mijn vorige zwangerschappen 24 weken lang heb gehad en verder niet de kwalen had die ik bij deze zwangerschappen had. Daarom interesseert het me en vraag ik mij dit af.

Hopelijk is het zo duidelijk :)

14. evalien89

evalien89 Lid

2 aug 2011
    99
    0
    0
    Hoogvliet
    BV geven vond ik ook heel mooi en leuk om te doen.
    Mijn eerste zoon wilde 2 jaar bv en vanaf dat hij 6 maanden was gecombineerd met flesvoeding en mijn tweede zoon wilde 10 maanden. Bij de derde ga ik weer geven.

15. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Ow sorry ik dacht dat je je afvroeg of je daar nu niet al last van zou moeten hebben haha. Ach ja je hersenen krimpen ook als je zwanger bent. Maar wat betreft de kwaaltjes daar heb ik ook geen ervaring mee. Mijn vorige zwangerschap hield ik niks binnen en nu ben ik ook nog steeds ziek.

16. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    ik weet niet of het normaal is dat naar aantal weken de klachten verminderen (ook al ga ik daar wel van uit)
    kan alleen nu zeggen dat ik nu bij deze zwschap erg ziek ben (maar wel met flagen)
    bij mijn zoon had ik echter nergens last van, niet moe of wat dan ook
    @bekken instabiliteit vorige zwschap erg last van gehad en merk nu ondanks dat ik nog maar 10 week bijna ben , merk ik nu al dat het weer pijnlijker word....vooral aan het einde van de dag is het erg pijnlijk onderin de rug en heupen/bekken

17. evalien89

evalien89 Lid

2 aug 2011
    99
    0
    0
    Hoogvliet

hahaha hersenen krimpen:D Ook ik kan last hebben van zwangerschapsdementie:p
    Ach ja misschien is het ook wel heel verschillend. Ik zie het dinsdag wel.

18. evalien89

evalien89 Lid

2 aug 2011
    99
    0
    0
    Hoogvliet
    He vervelend zeg dat je al last krijgt van je bekkeninstabiliteit.
    Dat heb ik gelukkig nog niet.

19. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    ja is erg vervelend maar ja hoord er helaas bij

zonet hier gyn gebeld ivm uitslag bloedonderzoek
    word straks terug gebeld assistente zei dat er wat gevonden was waarschijnlijk me schildklier maar ze moest nog even overleggen , heb zelf ook even ge gegoogled en bij de schildklier symptomen komt heel erg over een met mijn klachten (hartkloppingen, haaruitval , koude handen voeten en trillende handen ... dus we zullen zien

20. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    Uitgerekend:

01-01-2014 - Poohbear82
    02-01-2014 - Sabina83
    02-01-2014 - UsMiracle (1e kindje)
    03-01-2014 - Shaatje21
    04-01-2014 - Jolanda22
    04-01-2014 - Saliha1985
    04-01-2014 - Meliez
    04-01-2014 - Ebbie
    05-01-2014 - Mariska5 (1e kindje)
    08-01-2014 - Slagroomsoesje (3de kindje)
    08-01-2014 - Tojo (2e kindje)
    09-01-2014 - nikaya
    09-01-2014 - MoniqueP (2e kindje - 28 jaar - zkh - fv)
    11-01-2014 - Dmj(2e kindje-25 jaar-zkh-fv&bv)
    09-01-2014 (gokje) - Linda (3de kindje - 3 jr - zkh - bv)
    11-01-2014 - Sasya (2e kindje - zkh)
    10-01-2014 - Mirandav (2e kindje - 21jr - th - fv)
    10-01-2014 (+-) - Loxy
    12-01-2014 - boannan
    12-01-2014 (+/-) - FirstTimer (1e kindje-26jr-zh-bv)
    13-01-2014 Debbie81(31 jaar ,2e kindje zkh,bv)
    14-01-2014 - babywens2011
    15-01-2014 - Anne1234
    16-01-2014 - Elisabethbas (2de kindje - 34jr - zkh)
    16-01-2014 - Javo (3e kindje - 35 jr)
    17-01-2014 - Nei88
    20-01-2014 - Suus83 (2e kindje -30 jr- zkh- bv)
    20-01-2014 - Lotte30 (2e kindje - 32 jr - zkh - fv)
    20-01-2014 - MM1981 (2e kindje - 32jr - zkh - bv)
    20-01-2014 - Miss Liss (1e kindje - 32jr - zkh - bv)
    21-01-2014 - Evalien89 (3e kindje -24jr - th - bv)
    21-01-2014 - Dehi (1e kindje - 23 jr - zkh - bv)
    21-01-2014 - Cooks(1e kindje - 21 jr - zkh - bv)
    23-01-2014 - 1612 (1e kindje- th - bv)
    25-01-2014 - jeshiro(2e kindje,zkh,fv)
    30-01-2014 - Trine (2de kindje - zkh - bv)

zkh = ziekenhuis th = thuis bv = borstvoeding fv = flesvloeding

Afspraken:

05-06-2013 - Debbie81 verloskundige intake
    05-06-2013 - Elisabethbas: intake vk en 1e echo
    05-06-2013 - Cooks: 1e echo
    06-06-2013 - Mariska5 1e echo
    06-06-2013 - Miss Liss Intake vk en 1e echo
    07-06-2013 - MirandaV: Intake gesprek Verloskundige
    11-06-2013 - Evalien89: 1e echo
    13-06-2013 - jeshiro: 2e echo
    13-06-2013 - Cooks: Intake verloskundige
    18-06-2013 - Lotte30: 2e echo en intake