Ook ik had vanochtend een hele fijne echo! Klein hummeltje in wording en 8+3 gerekend. Sterk kloppend hartje en alles in orde Heel fijn! Er was wel een bloedstolsel te zien van 3,5cm onder de baarmoeder. Kan geen kwaad, maar mocht ik bloedverlies krijgen moet ik even aan de bel trekken. Er rekening mee houdend dat mijn lichaam dit stolsel dan opruimt. Het leek me toch even een enge gedachte, maar het was heel duidelijk te zien dat het stolsel zich buiten de baarmoeder bevind en niets met de baby te maken heeft. 7-7 Juli mogen we weer voor de termijn echo. Ik kreeg wel al te horen dat de 13 en 20 weken echo spannend zou worden of ik deze zou kunnen krijgen. Het is zo druk in de regio dat er een stop is op de planning van de echo's tot eind juli Even afwachten dus. Ik zou het wel vervelend vinden. Kiezen jullie allemaal voor de 13 en 20 weken echos?
Uitgerekend januari 2026 ♡ 1 januari 2 januari 3 januari Puttertje - 31 jaar - 2e kindje 4 januari 5 januari 6 januari 7 januari Mamaroosje - 29 jaar - 4e kindje 8 januari 9 januari Girly24 - 35 jaar - 2e kindje 10 januari L0ts - 37 jaar - 1e kindje 11 januari Chaoticgaelle - 29 jaar - 3e kindje (regenboog) 12 januari Happywife - 31 jaar - 2e kindje 13 januari 14 januari Demi88 - 36 jaar - 2e kindje 15 januari Liva89 - 36 jaar - 3e kindje 16 januari 17 januari Pcosrondetwee - 32 jaar - 2e kindje 18 januari 19 januari 20 januari Berenmama - 38 jaar - 3e kindje Degravin - 32 jaar - 1e kindje 21 januari 22 januari Leonie1208 - 33 jaar - 1e kindje 23 januari Marijtje85 - 40 jaar - 2e kindje 24 januari AltijdBlijvenDromen -34jaar -1e kindje 25 januari DCG - 38 jaar - 4e kindje Cappuchino - 37 jaar - 3e kindje 26 januari 27 januari 28 januari Wishfull123 - 38 jaar - 2e kindje Maria94 - 30 jaar - 1e kindje Koekjesmonster33 - 33 jaar - 2e kindje TheStitcher - 36 jaar - 1ste kindje 29 januari 30 januari 31 januari - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Jongen (0) Meisje (0) Verrassing (0) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Afspraken: - 18 juni: TheStitcher - vitaliteitsecho - 19 juni: DCG - vitaliteitsecho - 19 juni: chaoticgaelle - termijnecho - 19 juni: Wishfull123 - vitaliteitsecho - 23 juni: Liva89 - termijnecho - 23 juni- Girly24 - termijnecho - 24 juni: intake + 2e echo - 27 juni: Pcosrondetwee -10 weken echo - 27 juni: Degravin - termijnecho - 2 juli: Mamaroosje - 13-wekenecho - 3 juli: Puttertje - 13-wekenecho - 3 juli: marijtje85 - intake en termijnecho - 7 juli: Koekjesmonster33 - termijnecho - 8 juli: DCG - intake vk en termijnecho - 8 juli: L0ts - 13-wekenecho - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Hoe pas je de lijst aan? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal bovenaan [.QUOTE="...."] en onderaan [/QUOTE] weg - Werk je gegevens bij - Druk op de knop 'Plaats reactie'[/QUOTE]
Fijn, al die mooie echo’s. Jammer dat het zo druk is. Wij slaan de 13 weken echo over, de 20 weken doen we wel. Scheelt weer voor anderen als het hier ook zo druk zou zijn Wij hebben het trouwens meteen aan mijn ouders verteld en de rest van de familie ook vrij vlot. Ik was heel moe en beroerd en ben ook slecht met geheimen, haha. En we hebben een goede band met mijn ouders, dus ik denk dat ze het anders ook wel doorgehad zouden hebben.
Uitgerekend januari 2026 ♡ 1 januari 2 januari 3 januari Puttertje - 31 jaar - 2e kindje 4 januari 5 januari 6 januari 7 januari Mamaroosje - 29 jaar - 4e kindje 8 januari 9 januari Girly24 - 35 jaar - 2e kindje 10 januari L0ts - 37 jaar - 1e kindje 11 januari Chaoticgaelle - 29 jaar - 3e kindje (regenboog) 12 januari Happywife - 31 jaar - 2e kindje 13 januari 14 januari Demi88 - 36 jaar - 2e kindje 15 januari Liva89 - 36 jaar - 3e kindje 16 januari 17 januari Pcosrondetwee - 32 jaar - 2e kindje 18 januari 19 januari 20 januari Berenmama - 38 jaar - 3e kindje Degravin - 32 jaar - 1e kindje 21 januari 22 januari Leonie1208 - 33 jaar - 1e kindje 23 januari Marijtje85 - 40 jaar - 2e kindje 24 januari AltijdBlijvenDromen -34jaar -1e kindje 25 januari DCG - 38 jaar - 4e kindje Cappuchino - 37 jaar - 3e kindje 26 januari 27 januari 28 januari Wishfull123 - 38 jaar - 2e kindje Maria94 - 30 jaar - 1e kindje Koekjesmonster33 - 33 jaar - 2e kindje 29 januari 30 januari 31 januari TheStichter - 36 jaar - 1ste kindje - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Jongen (0) Meisje (0) Verrassing (0) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Afspraken: - 19 juni: DCG - vitaliteitsecho - 19 juni: chaoticgaelle - termijnecho - 19 juni: Wishfull123 - vitaliteitsecho - 23 juni: Liva89 - termijnecho - 23 juni- Girly24 - termijnecho - 24 juni: intake + 2e echo - 27 juni: Pcosrondetwee -10 weken echo - 27 juni: Degravin - termijnecho - 2 juli: Mamaroosje - 13-wekenecho - 3 juli: Puttertje - 13-wekenecho - 3 juli: marijtje85 - intake en termijnecho - 7 juli: Koekjesmonster33 - termijnecho - 7 juli: TheStitcher - termijnecho - 8 juli: DCG - intake vk en termijnecho - 8 juli: L0ts - 13-wekenecho - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Hoe pas je de lijst aan? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal bovenaan [.QUOTE="...."] en onderaan [/QUOTE] weg - Werk je gegevens bij - Druk op de knop 'Plaats reactie'[/QUOTE]
Wat fijn dat je een goede echo hebt gehad! Wel eng met dat bloedstolsel, maar gelukkig zit dat buiten de baarmoeder. Geen risico voor de kleine dus. Wel balen dat je misschien de 13 en 20 weken echo misschien niet kan doen…kunnen ze je niet doorverwijzen als je die toch graag zou willen? Hier willen we wel graag beide onderzoeken, voornamelijk omdat ik al wat ouder ben, dus hoger risico…
Fijn zeg! Ik zou het wel echt vervelend vinden als ik geen 13- of 20-wekenecho zou kunnen krijgen. Zou het evt. nog een mogelijkheid zijn om het bij een extern echocentrum te doen? Bij mijn vorige verloskundigenpraktijk deden ze helemaal geen echo's en moest ik altijd naar zo'n centrum. Wij doen beide echo's en de NIPT-test. Wij vinden het persoonlijk fijn om alle beschikbare informatie te hebben.
Fijn zeg! De vk zag op de eerste echo bij mij ook een stolsel, wel in de baarmoeder. Maar 2 weken later leek ik niks meer te zien en vandaag viel me het eigenlijk ook niet op. Heb geen bloeding gehad gelukkig! Wat bizar! De 13weken echo heb ik over 2 weken, de 20 echo is nog niet gepland, maar is ook geen probleem gelukkig!
Ik ben een beetje stil hier omdat ik nog steeds veel angst heb voor een miskraam en daardoor een beetje stil val. Maar vandaag hebben we weer een echo gehad en een mooi kloppend hartje gezien. Dit blijft dan weer voor 2 dagen positief en daarna komt de angst weer. Ik wil jullie daar niet teveel mee belasten…
Val ons er gerust mee lastig hoor, daar zijn we hier toch voor? ik had dat gevoel ook met mijn dochtertje. Ik had voor haar 2 vroege miskramen gehad en dacht dat ik na de termijnecho wel vertrouwen zou hebben, maar niets bleek minder waar, de angst dat het niet goed zou zijn bleef aanwezig. Pas met de 20 weken echo kon ik een beetje opgelucht ademhalen, om vervolgens met 26 weken met de ambulance opgehaald te worden ivm dreigende vroeggeboorte. Je staat er niet alleen voor, ik durf te wedden dat er met mij nog wel meer dames zijn die jouw gevoelens herkennen. En fijn dat je vandaag weer een goede echo hebt gehad!
@Leonie1208 Zeker herkenbaar. En het is voor mij nog wel m’n allereerste zwangerschap, zonder ervaringen met miskramen, dus kan me goed voorstellen dat het met die ervaring nog heftiger is. Bij mij komt de angst (denk ik) vooral doordat ik het in mijn omgeving veel gezien heb en het een tijdje duurde voordat ik zwanger was (het valt nog in het niet bij de trajecten die anderen hier meemaken, maar als je zwanger wilt worden is elke maand dat het niet gebeurd er een te veel, denk ik). In ieder geval een dikke knuffel voor jou, we blijven hopen dat het goed gaat!
Wat doen ze er toch moeilijk over he... Ik heb het vanuit het ziekenhuis niet gekregen. Alleen een paar stuks voor t geval ik bloedverlies zou krijgen. Dan zouden ze een echo maken en bij een intacte zwangerschap zou er dan meer voorgeschreven worden. Maar ben ook bij een orthomoleculair therapeut geweest en zij heeft het direct voorgeschreven. Gebruik 300 mg per dag, heb genoeg voorraad tot een week of 12. Het als jij denk ik dat het wel een grote rol speelt dat het nu goed gaat, dus t ongemak maar op de koop toenemen idd
Ja is wel weer spannend je, snap je hoor qua klachten. Maar t kan zo wisselen per zwangerschap, dus het kan gewoon geluk hebben zijn. Hoelaat mag jij morgen? Wij om 11.00 uur
Ik gebruik nu 3x daags 200mg utrogestan en 3x daags 2mg estradiol. Van 11+0 t/m 11+2 gaat dit beide naar 1x daags en vanaf 11+3 helemaal stoppen. Dus de afbouw gaat heel snel. Wat fijn dat jij ook een goed gevoel hebt bij deze medicatie. Het kan zomaar het verschil maken.