@Suus,Leuk een kraamfeest! Ik heb eerlijk gezegd na de geboorte van me dochter weinig bezoek gehad,maar dit kwam ook omdat ik al vrij snel daarin in het ziekenhuis lag. @MadameV, Bij toeval is dit ontdekt bij me, Ik moest eigenlijk urine inleveren bij de ha voor blaasontsteking. En heb ook nog nooit gehoord dat ze een suikertest standaard doen bij groei echo's? Hadden ze zelf contact met je opgenomen nadat je de uitslag wist? Ik kreeg alleen te horen dat het naar de vk word gestuurd en die bepalen of ze het nodig vinden om te bellen of niet.....Ik moet dus volgens mij lang afwachten...
Misschien heeft dat met BMI te maken. Daardoor kreeg ik een Suikerfeest en 2 extra groeiechos. Heb die 2 denk ik daardoor aan elkaar gelinkt. Ik kreeg in het ziekenhuis meteen te horen dat het goed was en een envelop mee die ik bij de vk in de bus moest doen. Vind het wel vreemd dat je dan zolang moet wachten. Int ziekenhuis weten ze toch wanneer het goed is en wanneer niet? Ma zo blijkt ma weer het gaat overal anders
Ik snap er ook niks van vooral nu ik van jou hoor dat je al meteen de uitslag had! Ik had het nog gevraagd maar ze zeiden dat het werd gestuurd naar de vk, en mocht het niet goed zijn dan word ik gebeld, en anders niet... Zit ik nu de hele tijd in spanning te wachten. Ik had gisteren weer een groei echo en hij groeit nu heel goed. Ik hoef geen verdere echo's meer Hoeveel echo's krijg jij nog?
@Mamalovesj, beter laat dan nooit: nog gefeliciteerd!! m.b.t. glucose test: ik zou gewoon even de verloskundige bellen, dat heb ik toen ook gedaan. Of heb je al bericht gehad? Fijn trouwens dat de groeiecho goed was!! @ Suus09: ik heb ook getwijfeld over een kraamfeest, maar we gaan toch voor gewoon kraamvisite. Misschien dat we wel een groep collega`s en een vriendengroep zelf al samen uit nodigen, maar de rest laten we als gewoon kraamvisite komen. Ik kan me voorstellen dat je dit keer voor een kraamfeest kiest, wordt vast ook erg leuk! Even een vraagje dames, ik weet ff niet of ik gewoon last van m`n hormonen heb of dat ik me terecht een beetje rot voel. Tijdens m`n vorige zwangerschap werkte ik 30 uur en ben ik met 28 weken deels met ziekenverlof gegaan (ging toen 50% werken), i.v.m. harde buiken, bi en de baby liep achter in groei. Redenen genoeg zou je zeggen, maar toch leken m`n collega`s te denken dat ik me aanstelde, ik kreeg in elk geval weinig begrip. Dit hele gedoe is gelukkig uitgesproken en ligt achter ons. Tijdens deze zwangerschap leek het beter te gaan, contact was gewoon normaal en ontspannen en m`n collega`s informeerden ook naar de zwangerschap etc., tot ca 2 weken terug, toen ik een paar dagen ziek was. Sindsdien merk ik die stuggere houding weer bij m`n collega`s. Nu hebben we morgen een team-uitje, na het werk. Gister ben ik er achter gekomen dat ze met z`n 5-en hebben afgesproken om samen in 1 auto te gaan. Mij is niks gevraagd, terwijl ik een paar weken terug had voorgesteld om met z`n allen (6 pers) in 1 of 2 autos samen te rijden. Ik heb 2 berichtjes gestuurd naar onze what`s app groep, met de vraag of ik mee kon rijden of dat het de bedoeling was dat ik zelf zou komen, maar er wordt niet op gereageerd. Nu voel ik me best rot (pissig & verdrietig) en heb ik totaal geen zin om nog te gaan. Ik vond het sowieso al wat veel om na een drukke zaterdag nog op stap te gaan (werk valt me wat zwaar nu), maar nu dit zo loopt, zie ik er gewoon tegenop. Stel ik me nu aan of zouden jullie dit ook niet leuk vinden?
@ mamalovesj ik zou gewoon bellen hoor! Al denk ik idd dat ze anders al wel gebeld hadden. Ma toch wel fijn dat je duidelijk Heid krijgt. Wat fijn van je echo's! Ik krijg er nog een over 4 weken. Ze zei dat ze er altijd 2 deden nou prima! @ sotto ik vind niet dat je je aanstelt hoor. Wat voor werk doe je als ik vragen mag? Als je het al eens hebt gezegd sorry niet onthouden hihi. Wij hebben zondag ook een uitje met aanhang, heb er wel zin in! In jou geval denk ik zwanger of niet niemand vind het fijn gepasseerd te worden en als je met 6 pers bent is het toch logisch dat je 3/3 in 2 auto's gaat? Tenzij iemand een auto heeft voor meer personen natuurlijk. Vind het ook raar dat het sinds 2 weken zo iS veranderd. Hoe is het met je collega's hebben die zelf ook kinderen enz? Bij mij op t werk zijn ze allemaal juist heel betrokken maar goed dan zijn er van de 7 ook al 4 met kinderen ik word dan de 5e. Dus misschien daardoor? Toch wens ik je veel plezier morgen. Hopelijk komt de zin terug ennhebben jullie een leuk uitje, wat gaan jullie doen?
Soto: Ik vind dat je je absoluut niet aanstelt, erg lullig om met z'n vijven in een auto te gaan en jij zoekt het maar uit......Ik zou er ook geen behoefte meer aan hebben om te gaan! Hoe is het uiteindelijk gelopen? Hier erg lekkere dagen gehad met dit mooie weer......hier kan ik wel aan wennen in mijn verlof. Nog 2 ochtendjes werken . Dinsdag nog een afscheidslunch met de collega's en dan lekker thuis voor minimaal een half jaar....ik kijk er echt naar uit. Vandaag is het ook alweer een jaar geleden dat wij zijn getrouwd, het jaar is echt omgevlogen! Jullie ook allemaal een lekker weekend gehad?
@Soto, Nee je stelt je niet aan! Ik vind het niet zo vreemd dat je er zoop reageert hoor. Het is toch ook wel een beetje gek van je werk? Dochter en ik zijn weer thuis gekomen van een heerlijk weekendje weg! We hebben echt genoten. Vandaag de VK gebeld en de test was helemaal goed! Geen suiker dus, best vreemd dat de ha dit wel noemde... Heerlijk weer he dames? Al moet ik afentoe ook even binnen zitten, zo warm!
Hee dames, Hoe gaat het met jullie? Sorry voor m`n late reactie, we hadden een aantal internet-loze dagen vanwege de verbouwing... @ madameV: ik ben opticien bij een brillenzaak. Zaterdag stond ik in een ander filiaal uit te helpen en toen belde 1 van m`n vaste collega`s dat ze zich hadden bedacht dat het lullig was dat ik alleen zou rijden. Ach ja, beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. Ik heb gezegd dat ik het inderdaad niet leuk vond zoals het was gegaan en dat ik blij was dat ze belde. Uiteindelijk ben ik helaas niet mee kunnen gaan (sushi eten), omdat ik aan het eind van de dag erg veel last van m`n rug en bekken had. 2 van m`n collega`s hebben kinderen, maar dit zijn alweer tieners. De andere 2 hebben nog geen kinderen, dus ik heb geen directe collega die jonge kinderen heeft. Ik denk dat daardoor het inlevingsvermogen soms wat tekort schiet. Daarnaast wordt er door de werkgever geen vervanging geregeld voor tijdens mijn zwangerschapsverlof (gebeurt eigenlijk nooit), dus je collega`s moeten jouw verlof opvangen. Volgens mij ontstaan hierdoor ook sneller irritaties, vooral omdat er in het verleden ook dames zijn geweest die zich nogal snel ziek hebben gemeld. Maar goed, uit eindelijk is mijn rottige gevoel een stuk weg genomen doordat ze toch beseften dat de gang van zaken m.b.t. het vervoer niet leuk liep. @ suus09: Heerlijk zeg, vandaag begint dus je verlof? Heel veel plezier met de afscheidslunch, superleuk dat ze dat organiseren!! En proficiat nog met je trouwdag! @ mamalovesJ: wat fijn dat de suikertest goed was! Inderdaad heerlijk weer, erg warm, maar gelukkig blijft het bij ons lekker koel binnen. Hier gaat verder alles goed, de keuken zit erin en ons huisje is elke dag een stukje opgeruimder, heerlijk!! Gister controle gehad en alles was prima met onze kleine vent. De groei is de afgelopen weken wat minder geweest, dus de verwachting is dat hij gemiddeld wordt qua grootte. We wachten af, helemaal zeker weet je het natuurlijk nooit, hoewel ik liever een gemiddelde beeb eruit pers dan een reusje . M`n hb is wel erg laag aan `t worden, dus ff hopen dat het met extra supplementen niet verder zakt. 2 juni staat de groei/liggings-echo gepland, daar verheug ik me enorm op! En m`n verlof komt n ook in zicht, 31 mei gaat dit in, yes!!
Zo dames....vanmorgen mijn laatste ochtend gewerkt en nu lekker verlof! Vanmiddag nog gezellig gelunched met mijn collega's en van iedereen een leuk cadeautje gekregen. Echt heerlijk die gedachte dat ik net meer naar mijn werk hoef @madameV: Gelukkig zijn je collega's tot inkeer gekomen, had het anders echt niet netjes gevonden van ze. Balen dat je hb zo laag is...Hier nog steeds een hb van 8,2. Geen idee hoe die zo hoog komt! Hier gaat verder alles goed, weinig bijzonders te melden. Kleine schopt en beweegt er lekker op los. Donderdag weer controle bij de verloskundige.
@ suus oh heerlijk! Dus je verlof is nu begonnen? Wat leuk zo'n afscheidslunch zeg. En dan nu lekker genieten! @ mamalovesj waar zijn jullie ren weekendje geweest ? Fijn dat jullie zo lekker hebben genoten. En wat raar zeg van de Suikertest! Je maakt je er tochbwel een beetje druk om en nu is er eigenlijk niks aan de hand! Het zit je niet mee eerst ook al met de beentjes die nu gelukkig weer helemaal op niveau zitten en nou met de test waar je ook nog op moest wachten voor je de uitslag krijgt. Gelukkig heb je niks om je druk om te maken he😉 @ soto fijn dat ze toch nog belde. Dan word er iig wel overna gedacht. Bij sommigen is inlevingsvermogen heel lastig ja. Bij mij opt werk vind ik van sommigen zelfs juist te veel dat ik denk van ik ben geen invalide haha. Maar goed beter zo als andersom. En met dat opvangen ken ik. Bij ons word ook geen vervanging geregeld als het niet hoeft. Vorig jaar heb ik ook 4 maand lang 3 u extra gewerkt in de week ivm verlof collega. En nu hangt er bij ons opt werk een rooster voor als ik met verlof ga ( niemand extra uren alleen anders ingedeeld ) en toen begon die zelfde collega al om een bepaalde dag te zeuren dat ze dan langer moest. Toen dacht ik wel f van naja zeg je hoeft nog niet eens extra te werken hebt alleen een iets ander rooster. En ik heb vorig jaar voor jou ook structureel 3 u extra gewerkt dus dat mag ook wel iets anders. Ma goed dat zul je bij sommigen denk ik altijd wel houden. Jou verlof is idd ook al zo! Fijn dat je huisje langzaam weer op orde komt he! Toch wel een erg lekker gevoel.
Nou suus we waren bijna tegelijk haha. Ja idd mijn collega's voelden zich ook schuldig en moet zeggen dat Hey normaal ook nooit zo voorkomt hoor. Zijn juist er meegaand maar vorige week dacht ik om 2 u smiddags echt gewoon van ik kan niet meer! Wat voor leuke dingetjes heb je gekregen ?
@Suus geniet lekker van je verlof! @MadameV, Ja het zit niet mee hier, Je word gek gemaakt op niks af pffff...Gelukkig is alles goed! Voel jij je ook goed? @Soto, Niet vervelend om in de verbouwing te zitten? Ik hoop dat de kleine lekker gegroeid is tijdens de groei echo, spannend! Wij waren op een vakantieparkje niet heel ver hier uit de buurt, het was onwijs lekker. Heerlijk gezwommen en veel in de speeltuin en kinderboederij geweest met dochter
Lekker zeg dat je verlof begonnen is. Ik werk nog tot pinksteren denk ik en dan stop ik er ook mee. Begin het nu wel zat te worden hoor haha. Morgen weer naar de verloskundige voor controle. Daarna maar even de boeken halen om een geboortekaartje uit te zoeken.
@ mamalovesj ja hier wel oké. Op en af qua pijnlijke benen. Soms echt erg last van ( dinsdag bv ) sinds gister gaat het wel weer. Of je dan toch te veel doet ik weet het niet. Doe al zo weinig na mijn idee haha Inge ik werk ook tot Pinksteren. Het aftellen is nu echt begonnen he! Nog iets meer dan 2 weken, ik zie er ook na uit haha!
@MadameV, die pijn in je benen herken ik helaas.. Ik heb er eigenlijk meer s'avonds en s'ochtends last van afentoe ook een kramp in me kuit! Zakt het bij jou wel af dus?
Nou het is de ene keer erger als de andere x. Sinds ik na de osteopaat ga is de pijn minder ondraaglijk maar het is er nog altijd de ene x in sterkere mate en de andere x in mindere mate. Balen dat je er ook last van hebt. En kramp! Ja ik ook af en toe bij uitrekken sochtends haha
Oh gelukkig heb je er dan niet heel veel last van @MadameV, Hier een luie zondag, dochter is ook niet lekker en heeft verhoging... dinsdag weer controle bij de vk
Morgen hier officieel mijn eerste echte dag verlof! De oudste 2 zijn lekker naar school en kdv, dus heb de hele dag voor mezelf. Ik denk dat ik ga beginnen met het wassen van de kleertjes! Met dit mooie weer kunnen ze lekker buiten drogen. Hier een druk weekend gehad, zaterdag zijn we naar de Efteling geweest. (We hadden gratis kaarten en die moesten voor het einde van de maand op). Het was erg leuk maar wel erg vermoeiend. En vandaag wezen shoppen! Manlief en de kinderen hadden van alles en nog wat nodig. Controle afgelopen donderdag bij de verloskundige was weer goed! Kleine ligt al lekker ingedaald. Dinsdag as ben ik alweer 35 weken, voor mijn gevoel is het nog zo ver weg, maar dat is natuurlijk niks 5 weken.....