@ Suus09: en, al gewend aan je verlof? Fijn dat de controle afgelopen donderdag goed was! @ MamalovesJ: hoe was jouw controle vandaag? @ inge86 & madameV: jullie verlof begint ook in zicht te komen, heerlijk he? Hier nog een onverwachte positieve draai op m`n werk: vorige week een heel fijn gesprek gehad met m`n manager en assistent regiomanager. Omdat ik veel verlofuren over heb na m`n zwangerschapsverlof (m`n zomervakantie valt in m`n verlof), heb ik na m`n verlof nog een paar weken vrij erachter aan mogen plakken. Hierdoor hoef ik pas weer 20 oktober te gaan werken i.p.v. 4 oktober, heerlijk! Daarnaast heb ik aanstaande zaterdag vrij gekregen, waardoor ik morgen m`n laatste werkdag heb. Ook nog maar een halve dag, want ze vonden een hele dag te veel worden. Dit was echt een fijne opsteker, want op m`n werk zijn ze niet altijd even meelevend/begrijpend naar zwangeren toe. Ik kreeg complimenten dat ik het goed had volgehouden allemaal, dus ik ga met een happy en ontspannen gevoel m`n verlof in. De verbouwing is nu ook afgerond, dus ik ga me na morgen lekker bezig houden met het kamertje van de kleine Maandag hebben we trouwens een groei/liggings-echo, zijn er meerderen die dit nog krijgen/ hebben gekregen? Ben me ontzettend aan het verheugen om ons kleine ventje weer te zien!
Wat fijn soto, dat ze zo meegaand zijn op je werk! en ook heerlijk om wat langer en eerder vrij te kunnen zijn lijkt me? Hier geen echo's meer. Maar alvast heel veel plezier met jullie echo! Leuk is dat weer he eventjes kijken naar je kleine Ik ben ziek, voel me sinds gisteren verkouden en onwijs moe, ook een slechte nacht achter de rug, de afspraak bij de vk heb ik nu vrijdag. Heb haar nog wel telefonisch gesproken en ze zei al doe maar lekker rustig aan! @Suus, je loopt een week voor op mij!Maar idd die 5 weekjes zijn zo om!
@ soto. Wij krijgen met 36 weken ook een groei en liggingsecho. Vind het wel leuk hoor. Gewoon weer even kijken naar de kleine. Nu lekker een paar daagjes vrij en dan volgende week mijn laatste werkweek. Ben nu echt wel aan mijn verlof toe. Gisteren samen met mijn man het kaartje uitgekozen. Nu alleen de definitieve jongens en meisjesnaam en dan kan het kaartje ook besteld gaan worden.
Dankjewel Soto! Hoe voel jij je? Ik word met de dag ook benauwder, Eigk geen idee hoe dit kan komen....morgen naar de vk!
@ suus het schiet idd al op en bij jou zeker! Al mooi ingedaald lijkt me fijn! Mijn meisje zit zo hoog dat ik vaak het gevoel heb een te korte romp te hebben en veel benauwd en maagzuur enz. @ sotto idd mijn verlof is nu nog een weekje weg! Heerlijk zie er echt na uit hoor! Het word nu echt wel zwaar. Vooral omdat mijn benen toch wel weer erg opspelen af en toe. Deze week dinsdag donderdag en vrijdag erg last van gehad dus dat is toch wel de helft van de tijd, balen! Ook steeds vaker harde buiken dus dat verlof word ook wel tijd denk ik. Wat fijn van jou extra vakantie erbij achteraan zeg!! Ik heb ook nog een groeiecho, maandag over 2 weken, dan zit er 5 weken tussen ( moest eig 4 ) maar ik kon niet eerder haha. Heb in mijn eerste weekje ( dat officieel vakantie is voor mijn verlof ) te veel leuke dingen gepland haha. Vond het eerlijk gezegd niet heel bijzonder, tis al veel te groot om alles in totaal in beeld te brengen. Het is meer zoals de gynaecokoog zelf ook zei: onderdelen bij elkaar zoeken haha. Maar natuurlijk altijd weer fijn om te weten dat alles goed is. Mamalovesj hoe is het nou met je? Hoe was het bij de vk? Ik moet zelf maandag weer. Ben benieuwd of het kindje nog hetzelfde ligt. 2 weken daarna heb ik dus de groeiecho, en wil ik ook de vk afspraak op die dag plannen. Mijn vriend heeft vrij gevraagd voor die dag dus dan kan hij mee. Het komt nu toch wel dichtbij zo hoor! Oh ik krijg soms zo'n naar gevoel van heb ik alles wel en ben ik wel goed genoeg voorbereid haha. Hopelijk geeft mijn verlof ook rust in mijn hoofd en niet alleen voor mijn lichaam haha
Madamev die benauwd heid is heel herkenbaar Heb er egt een week laat van gehad en weinig energie. Is het bij nou nu iets minder? Ik was vrijdag bij de vk, kleine lag al een stukje ingedaald. Ben ook minder benauwd meteen. Lekker nog een week tot je verlof. Lekker genieten straks!
Nou het komt met vlagen zeg maar. Afgelopen dagen viel het gelukkig mee. Ik moet morgen weer. Ben benieuwd of xe al iets is gedaald maar ik heb zelf zo'n idee van niet.
Zo...ben weer even helemaal bijgelezen. De benauwdheid komt door de kleine idd, die van mij is nu ingedaald en heb er helemaal geen last meer van. @Soto: lekker dat je nu ook verlof heb, zeker geen straf met dit mooie weer. Heb je je kleine meid de hele week thuis. Ik heb lekker 2 dagen voor mezelf. Dan is de jongste op het kdv, echt genieten. @mamalovesj: Ben je weer helemaal opgeknapt? @MadameV: Lekker hoor bijna verlof! Hier gaat het allemaal lekker, aankomende dinsdag nog 4 weekjes. Ik vind het ineens zo snel gaan. Vandaag ook de box alvast maar neergezet. Van de week ook de proefdruk van het geboortekaartje binnen gekregen. Dus dat is ook klaar. Vorige week nog wel een financiele tegenvaller.....de wasmachine ging stuk....Reparatie was zo duur dat we maar een nieuwe gekocht hebben. Morgen wordt hij geleverd, kan ik eindelijk alle babykleertjes gaan wassen. Verder nu de laatste dingetjes aan het regelen/kopen. Dan is alles alvast maar klaar voor de komst van de kleine man.
@ Mamalovesj: benauwdheid kan i.d.d. door de kleine komen, fijn dat het al wat minder was! Hoe gaat het nu? Met mij gaat `t wel ok, ben erg blij dat ik met verlof ben en dan ik iets rustiger aan kan doen. Af en toe nog last van misselijkheid, m`n bekken begint wat meer op te spelen en ik ben ontzettend moe. Kortom: de laatste loodjes wegen inderdaad het zwaarst. Maar als ik die kleine vent voel trappelen is het me allemaal meer dan waard. Morgen heb ik de groei/liggingsecho, ben zoooo benieuwd!! @ Suus09: Balen van je wasmachine! Dat soort dingen gebeuren altijd op de vervelendste momentenHoewel, in je kraamweek was nog lastiger denk ik. Hopelijk wordt je nieuwe wasmachine morgen netjes geleverd, kun je `m meteen goed inwerken Ik vind het ook snel gaan nu! Het kamertje van onze kleine is nog niet helemaal klaar (zijn we wat laat mee door de verbouwing) en ik merk dat ik toch wel de zenuwen krijg hiervan. Gelukkig heeft m`n man hetzelfde en heeft hij vandaag flink gewerkt en staat morgen alles waarschijnlijk op z`n plekje. Kan ik ook lekker kleertjes gaan wassen en nog wat frutsels etc toevoegen. @ madameV: herkenbaar hoor, jouw gevoel. Dat had ik bij m`n eerste ook. Nu niet, ondanks dat we vrij laat met de babykamer en de laatste klusjes in huis zijn. Hopelijk kun je je tijdens je verlof lekker ontspannen, het gaat helemaal goedkomen moet je maar denken!
Pff weet niet waar ik last van heb. Heb vanaf half 1 vanacht last van onderin mijn buik wat doortrekt na mijn rug ( vooral! Mijn rug!) en na mijn rechter been. Maar die word dan meer doof als pijnlijk. Ik denk/dacht dat het te maken heeft met indalen ofzo? Weet ook niet goed wat te moeten voelen. Heb gedacht van kommop zet je eroverheen en ga slapen. Dat ging redelijk. Nu ben ik net wakker en is het er meteen weer! Ga bijna denken dat het een soort oefenweeen zijn oid. Ook omdat het komt en gaat maar steeds meer aanwezig is. Lig nu in bad kon geen houding meer vinden in bed. Ben blij dat ik toevallig straks na de vk kan. Maakt me wel onzeker. Hou mijn vriend de halve nacht wakker, na mijn idee om niks maar toch kan ik het niet verklaren omdat ik niet weet wat ik moet voelen. Zo... Heb ik iig f van me afgeschreven. Misschien helpt dat haha
@ soto wat fijn dat het nu bijna allemaal klar is. Geeft ook wat meer rust dat kan ik me voorstellen. Wat voor kamertje maken jullie? @ suus jij ook heerlijk verlof. En kaartje uitgezocht nu helemaal klaart met alle voorbereidingen?
Hoi dames, ik realiseer me net dat ik al in geen tijden iets heb geschreven. Alles gaat goed. Kleine is erg druk!! Begint erg vervelend te worden. Ben het nu over het algemeen wel een beetje zat. Zwanger zijn is echt niks voor mij. Volgende week vrijdag is me laatste werkdag. Helaas vorige week een beetje ziek geweest, VK was zelfs nog even langs geweest voor de zekerheid. Donderdag controle en dan moet ik een afspraak maken voor de laatste echo. Ergens rond 34 weken. Heb nog een buik foto van 30 weken. Zal snel even een iets recentere erop zetten. Geboortekaartjes zijn wel af wacht alleen nog op de proefdruk, geboortebedankjes hoef ik alleen nog maar te bestellen. Babykamer wordt deze week in orde gemaakt. Zo denk dat dit het wel was Heb wel een beetje mee gelezen en volgens mij gaat alles wel goed met iedereen? Sommige al met verlof of ook één dezer dagen.
Even update Vanochtend heb ik na mijn bad nog 2 uurtjes geslapen en daarna was het weg. Heb het wel met de vk over gehad en zoals ik het beschreef toch wel voorweeen / indalingsweeen. Kan geen kwaad maar als het vaker en regelmatiger komt moet ik wel bellen natuurlijk. Als het af en toe een nacht zo is ma niet heviger word dan is in bad gaan enz prima. Ze had het nog over de groeiecho. Die heb ik over 2 weken weer. 3 weken geleden zat ze met boven het gemiddelde qua gewicht maar niet te ofzo, maar goed dat kan nog veranderen. Ze heeft nu mijn vriend gezien haha en die is vrij groot en fors. We wachten nou over 2 weken af.", dan heb ik de echo sochtends en daarna weer bij de vk een afspraak en waarschijnlijk gaan ze dan bij 38 a 39 weken inwendig kijken of er al wat aan de hand is en kijken of ze het misschien een handje kunnen helpen. Mocht er nog totaal niks zijn dan zullen ze het rond de datum waarschijnlijk inleiden en me er iig niet veel mee over tijd laten lopen omdat ze geen klein kindje verwacht. Poeh ik was er wel van onderste boven haha. Ik bij de laatste echo was alles heel gemiddeld, of net erboven of net eronder. En ook ben ik helemaal niet zo dik. Maar goed in een paar weken tijd kan er natuurlijk veel veranderen qua groei van t kindje. En vind het wel fijn dat Ze zo duidelijk was en dat ik eig nu al weet dat ze me niet 2 weken over tijd laten gaan.
@ madameV: fijn dat je verloskundige zo duidelijk was, ik kan me voorstellen dat je even onderste boven was! Hopelijk ga je niet al teveel last krijgen van voorweeën. Wat betreft de groei: dat kan bij de groeiecho weer meevallen. Bij onze kleine hebben ze rond de 24 wkn aan de bel getrokken omdat hij nogal voor leek te lopen en nu lag hij heel netjes iets boven de midden lijn. Ach ja, het blijft toch een verrassing wat we er allemaal over een paar weekjes "uitpoepen". Spannend in elk geval over 2 weekjes! Inderdaad heerlijk dat die verbouwing zo goed als klaar is, geeft inderdaad rust. De meubeltjes van het babykamertje zijn wit en we willen wat blauwe accenten toevoegen. Even kijken of we het dan goed vinden of misschien nog `n muur in een tint verven... @ xprissiex: fijn dat alles goed gaat, alleen balen dat je het zwanger zijn zat bent. Misschien kun je weer wat meer genieten als je verlof start... Bescheiden buikje trouwens! Vandaag heb ik de groei/liggings-echo gehad en deze was helemaal ok. Hij ligt helemaal verticaal in m`n buik met z`n koppie mooi naar beneden (schopt lekker tegen m`n maag, vandaar de last onder m`n ribben & misselijkheid). Qua grootte zit hij iets boven de middenlijn, gelukkig geen reus tot nu toe, haha. Hij weegt nu ca 2680 gram. Ik heb nog `n foto toegevoegd van z`n voetje
@soto Dank je wel Dat is iets wat ik vaker hoor. hihi als me verlof eenmaal begint dan hoef ik niks meer te doen... Ik denk dat ik daar wel aan toe ben. Merk dat ik overal tegen aan loop te hikken. Leuke echo @madamev Moet begrijpen dat je kleintje te groot is?
Nee xprissiex helemaal niet. Net boven gemiddeld maar ze willen het in de gaten houden aangezien ik vrij klein ben en mijn vriend zo groot. Dat scheelt he soto in zo'n kinderkamer je kunt altijd bog wat extra aanpassingen doen als je zin hebt haha
Een goed werkende wasmachine is idd heel handig met een kleine straks haha! Ik ben weer helemaal opgeknapt gelukkig. Hoe voel je? Goed voor de rest? Tijd gaat snel he? Ik ben nu 35 weken, vind het ook voorbij vliegen!
@Madamev, de grootte van je buik zegt ook niks over de groei van de kleine natuurlijk. Maar wel fijn dat de vk het zo goed in de gaten houd, en je afentoe dus nog een extra echo krijgt. @Soto, wat schattig die echo foto! Lief klein voetje! Ik ben zelf ook wel benieuwd wat het gewicht nu zal zijn van mijn kleine, maar ik krijg geen echo's meer.