Ik wil het lijstje wel maken De kleine man was al een stuk ingedaald maar lag nog niet vast in het bekken. En bij de vorige controle was hij er dus weer uitgegaan. Gisteren weer last van mijn buik, krampen e.d. dus hoop dat hij weer gaat indalen. @Inge: de rust hier in huis is soms ook ver te zoeken met nog 2 kinderen. Vanmiddag ook maar ffies naar de speeltuin geweest met ze. Ik had gehoopt lekker rustig te kunnen zitten op een bankje, maar moet toch geregeld helpen. Thuis ben ik ook continue bezig. Alles is hier nu helemaal klaar. Gisteren ook mijn ziekenhuistas ingepakt. Wacht alleen nog op een shirtje van simply colors. Beide kinderen hebben na de geboorte een shirtje met hun naam erop aangehad, dat wilde we nu ook graag. Die van de oudste 2 hangen ingelijst op de overloop. @Soto: Rot dat je ziek bent geweest, nu weer helemaal opgeknapt? Die voorweeën heb ik af en toe ook, helaas zegt het allemaal niets....Mijn jongste gaat ook nog 2 dagen per week naar de opvang, heerlijk even wat tijd voor mezelf. @XPrissieX: Lekker genoten in het zwembad? Hopelijk heb je een beetje kunnen relaxen en ontspannen! Suus09 30 jaar, 3e kindje 01 JULI 2014 MamalovesJ 22 jaar, 2e kindje 07 juli 2014 Soto 30 Jaar, 2e kindje 11 JULI 2014 madameV 24 jaar, 1e kindje 16 juli 2014 Inge86 27 jaar, 2e kindje 16 JULI 2014 Xprissiex 27 jaar, 1e kindje, 29 JULI 2014
Dat klinkt wel erg leuk ga ik ook maar voor kijken denk ik/ Zal alleen wel moeten wachten tot de baby geboren is. Wat doen jullie als de kleine geboren is. Slingers voor het raam of een ooievaar in de tuin oid. Wij zijn er nog niet over uit. We hadden bij onze dochter een ooievaar staan maar die is er niet meer :S
Jeetje wat hebben jullie veel gekletst Op de vraag hoe het zwemmen was? HEERLIJK!! Baby werd er helemaal rustig van. Lekker in zo een kruidenbadje gezeten, lekker bubbelen met de geur van citroen en daarna een keer met rozemarijn Als de baby geboren is willen wij zo een ooievaar die door het balkon is gevlogen... Ben zo jaloers op de meiden die al 36+ weken zijn... Van mij mag die van mij ook wel komen. Heb het helemaal gehad...... Maar ik ben pas 33 weken Lees dat sommige last hebben gehad van indalingsweeën. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Kan iemand uitleggen hoe dat voelt? Is dat net zoals echte weeën? Zou iemand uberhaupt iets kunnen vertellen over de bevalling? Vliezen die breken of niet. Slijmprop?? Wat gebeurt er daarna? Is hier nog iemand die een thuis bevalling wilt of ben ik de enigste? Zo te lezen iedereen ook wel zo goed als klaar met de babykamer? Is er nog iemand die een buikfoto erop durft te zetten?? Ben wel benieuwd naar jullie buikje
@ Inge wachten tot het geboren is ivm het geslacht? Er zijn ook veel leuke " onzijdige " die voor beide kunnen. Maar daarna is natuurlijk ook zo besteld. @ versieren hier is het gebruikelijk daar buurt/vrienden/familie dat doen. Dus van de ene groep een ooievaar de andere groep een ander bord, zo komt de tuin vanzelf vol we gaan zelf niks ophangen ofzo, ja kaarten die we krijgen binnen haha. @xprissiex hier op het forum onder zwanger is ook een subtitel bevalling, hier kun je heel veel verhalen lezen. Ik vond het iig wel prettig. Voorweeen of indalingsweeeen zijn wel echte weeeen maar lang niet zou pijnlijk en regelmatig als echte weeën daarom heten het ook voorweeen. ( niet dat ik echte weeën ken maar ik heb me gewoon goed ingelezen haha ) Ik wil ook thuis bevallen als dat kan. Buikfotos maakt mijn vriendin elke 4 weken dus die staan op haar camera. Maar laat er sowieso geen met blote buik zien want dat vind ik echt niet mooi bij mezelf. Dus altijd gewoon met kleren.
Hoi Dames, Vanmorgen weer bij de verloskundige geweest. Alles was weer in orde. Mijn bloeddruk was 115/75, dus keurig. Hij ligt alleen nog steeds niet ingedaald. Nu al een eigenwijs meneertje . Verder weer lekker rustig aan gedaan. Samen met dochterlief een tukkie op de bank gedaan tussen de middag. Erg lekker. Merk dat ik dat toch wel nodig heb nu. Ik heb ook nog even een buikfoto gemaakt! De foto is van vandaag!
Volgens mij ben je zwanger 😉😉😉 Mooi buikje hoor 😃 Ik voel me nu inene heel klein.... Maar jij hebt er al twee natuurlijk. Vriendin is ook zwanger van haar tweede, zij is 27 weken en veel groter dan mij..
Mooi buikje hoor suus! Ook geen straie of wel? Hier echt erg maar goed. Weinig aan te doen had ik bij 10 weken al terwijl mijn buik toen nog helemaal plat was. Xprissiex formaat hoeft niet altijd wat te zeggen he vind sowieso dat alle zwangeren er weer anders uit zien. Hier maandag groeiecho vind het spannend heb het idee dat ze is gedraaid maandag nacht en hoop gewoon niet dat ze nu op kop ligt. Maar we wachten af.
@MadameV , Heerlijk even een nachtje weg! Die colorcaps heb ik wel eens voorbij zien komen en ze zien er erg leuk uit!
Bij me dochter hadden we slingers voor het raam en de tekst een dochter! Ik wil nu graag kijken voor een ooievaar, die zullen vast wel te vinden zijn via internet toch?
Klinkt lekker ontspannen Heerlijk even he? Ik voel nu wel dat de kleine aan het indalen is, voelt heel rommelig in me buik en heb vooral flinke steken daar beneden, zo erg dat in bed liggen soms echt een drama is en ik niet kan omdraaien... Ik ben trouwens met precies 40wk ingeleid, mijn vliezen waren daarvoor al gebroken toen ik heel rustig nog thuis op de bank zat Waarom kies je voor een thuisbevalling als ik vragen mag? Ik mag zoals het er nu uit ziet ook thuis bevallen, maar ik wil het niet.
@xprissiex Ook ik wil weer proberen om thuis te bevallen. Helaas moest ik vorige keer halverwege naar het ziekenhuis. We zien wel hoe het nu loopt. Mijn voorkeur gaat uit naar thuis. Lekker in mijn eigen omgeving.
Precies lekker thuis, eigen omgeving, naar het zkh kan altijd als dat nodig is... Ik wilde heel graag een bad bevalling maar dat werd te duur en te veel gedoe toen zei de kraamzorg waarom kies je niet voor een baarkruk. Ik wil niet '''standaard'' in bed bevallen haha ik ben zo apart Een paar uur na de bevalling ga je toch weer naar huis dus waarom niet meteen thuis doen? Eigen bed, eigen douche, lekker heen en weer huppelen..... Ik hoop dat alles goed blijft gaan en ik thuis mag bevallen... Mijn VK zei ook al van zelfs wij weten nooit hoe een bevalling zal verlopen...
@ inge86: heerlijk dat je nu ook verlof hebt! Kleertjes wassen & strijken ben ik me ook op aan `t verheugen, maar wil eerst nog 1 x goed alles uitsoppen op `t kamertje. M.b.t. de versiering: voor de geboorte van m`n dochtertje hebben we een grote poster laten maken en ballonnen & slingers opgehangen. Ik denk deze keer ook weer zoiets, misschien nog een vlag ofzo (we gaan vandaag eindelijk een vlaggenstokhouder ophangen) @ madameV: Het kamertje is af, eindelijk, heerlijk gevoel!! Alleen dus nog een keertje poetsen (maar dat zal ik waarschijnlijk voor de bevalling nog een aantal keren doen)en kleertjes etc inruimen. Colorcaps van sibble ken ik niet, maar lijkt me erg leuk als ik dat zo hoor! Spannend maandag, de groeiecho, ben benieuwd!! Ik heb maandag gewone controle, ben ook erg benieuwd of hij nog goed om ligt en of hij is ingedaald. Hij heeft nl een hoop stennis gemaakt in m`n buik de afgelopen dagen @ Suus09: Ik ben weer opgeknapt, alleen m`n man is nu ziek en het was een onrustige nacht. Ca 3 uurtjes geslapen, dus ben heeeeeeeeel moe nu. Maarja, ik maak er gewoon een relaxdagje van en hopelijk kan ik deze nacht weer een beetje bijslapen. M`n man voelt zich gelukkig iets beter (moet er niet aan denken dat hij tijdens de bevalling ziek is!!). Mooie buikfoto trouwens en fijn dat de controle goed was. Ben benieuwd wanneer jullie beeb gaat indalen! @ xprissiex: klinkt heerlijk zo`n kruidenbadje!! M.b.t. bevalling: ik heb veel verhalen gelezen, maar het gaat bij iedereen weer anders. Bij m`n dochtertje heb ik 2 dagen flinke voorweeën gehad met 2 cm ontsluiting. Toen de ontsluiting eindelijk verder vorderde duurde het ca 5 uur voordat ons meisje er was, dus best snel. De vliezen braken niet vanzelf, dat had de verloskundige gedaan. Ik wil weer in het ziekenhuis bevallen, ik vind het een prettig idee om al daar te zijn, mocht er wat mis gaan. Ik voel me er helemaal op m`n gemak en ik vind het wel handig dat er dan geen zooi is bij ons thuis
Hier in huis ook een relax-dagje. Gisteren eerst nog de hele dag met de klas van zoonlief mee geweest naar het bos voor juffendag en 's avonds een hok vol juichende mannen gekleed in Oranje . Ik lag er om half 1 in en manlief pas om half 3. Onze jongste was alweer om 6.45 wakker, dus het was een kort nachtje. Ik moet wel zeggen dat ik nog erg goed slaap. Ik ga dit keer in het ziekenhuis bevallen. Van de eerste ben ik thuis bevallen op de baarkruk. Goede bevalling gehad. Ik vond het een prettige houding op de baarkruk, maar had erna wel flink last van de zwelling van onderen omdat het hoofdje flink erop had geduwd tijdens het persen. Bij de tweede wilde ik weer thuis bevallen, maar omdat zij in het vruchtwater had gepoept moest ik naar het ziekenhuis. Nu hebben we weer gekozen voor een ziekenhuis bevalling, ook zodat de oudste 2 gewoon lekker thuis kunnen blijven. Maar de verloskundige gaf wel aan dat als het te snel gaat we thuis blijven. Ze wil niet het risico lopen dat ik in de auto ga bevallen. De bevalling van mijn oudste begon het met weeën om 15.30 en om 01.15 's nachts volledige ontsluiting en hij is om 02.11 geboren. Bij mijn jongste begonnen om 03.00 's nachts ook met weeën. Wel nog heel onregelmatig en eigenlijk nog niet pijnlijk. Om 7.00 vliezen gebroken en om 8.00 waren we in het ziekenhuis, daar werden de weeën regelmatiger en pijnlijker. Uiteindelijk om 10.55 volledige ontsluiting en om 11.12 is ze al geboren. Een vlotte bevalling dus. Ben benieuwd of deze nog sneller zal gaan. Moet wel zeggen dat ik het ook heel lekker vond om thuis te bevallen. Lekker onder de douche na de bevalling en daarna hup mijn bed weer in.
Fijn dat sommigen het zo positief hebben ervaren een thuis bevalling! Ik twijfel nu ook wel een beetje, al gaat voorkeur wel uit naar het ziekenhuis...
@ sotto dat is inderdaad snel bij je dochter zeg! Helemaal voor een eerste. Jij dus ook morgen controle. Ik denk er net zo over als jij, gewoon benieuwd hoe het nu ligt aangezien er flink wat gaande was haha. Laat je weten hoe het was? Ik zou ook graag thuis willen bevallen. Maar ben benieuwd of dat gaat lukken ligt er ook aan of ik over tijd zal gaan of niet aangezien de vk laatst al aangaf het niet te ver over tijd wil laten gaan ivm de grote dus dan word het al sowieso zkh. Al hoop ik natuurlijk dat het gewoon over 2 weken uit zichzelf komt haha. Van mij mag het wel ben d'r wel klaar mee haha mijn voeten! Echt niet normaal knallen bijna uit elkaar zo dik van t vocht. @ mamalovesj wie gaat er bij jou bevalling zijn? Of heb je dat wel gezegd? @ suus wat fijn dat jij ook je bevallingen wil delen. Altijd interessant om te lezen van anderen. Ook redelijk vlotte bevallingen dus! Raak ik positief gestemd van haha! De baarkruk lijkt me ook nog wel wat. Ook omdat ze dat bij yoga aanraden ivm de zwaartekracht ( klinkt heel logs h vind ik) . Die heeft de vk standaard bij zich toch? Hier vanacht weer voorweeen gehad. Een stuk minder goed te handelen als 2 weken geleden. Kreeg al beetje paniek dat ik mijn vluchtkoffertje etc niet klaar had staan. Maar gelukkig na een paar uur was het toch weer over. Maar ik ga nu wel snel de laatste dingetjes doen! Ook al is het nog vroeg, alleen al voor mijn eigen gemoedsrust!
Ja nog ff he madameV het schiet al op. En die voorweeen kunnen soms echt beangstigend zijn. Maar gelukkig of beter dat het nog niet doorzet hihi. Mijn ex vriend is bij de bevalling. Hij vroeg of dat mocht En ik wil hem dat niet ontnemen. We gaan namelijk op goede voet verder Met elkaar. Ook ben ik erg nieuwsgierig naar mijn bevalling hoe lang het gaat duren En hoe het verloopt. Me dochter is binnen 3uurtjes geboren. Zou fijn zijn als Het nu ook zo loopt haha.