Uitgerekend juli 2014!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MylaJ, 28 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soto

Soto Bekend lid

22 sep 2013
    823
    528
    93
    Vrouw
    Praktijkondersteuner
    Nederland
    Goedemorgen dames,

hoe gaat het met jullie?
    Hier een onrustige nacht achter de rug. Gister had ik al veel last van een ongesteldheid achtig gevoel en ik ben wel 6 a 7 keer naar de wc gemoeten voor “nr 2” (sorry voor de details). Vannacht pijnlijke kramp gehad, ik kan het niet echt omschrijven als weeën, want er zat geen duidelijk begin of einde aan, maar het soort pijn was wel hetzelfde. Heb op een gegeven moment de pijn weg moeten puffen. Na een aantal uren werd het rustiger en ben ik nog even in slaap gevallen, maar om half 5 was ik echt wakker. Om 5 uur ben ik maar op gestaan en inmiddels alweer 2 keer naar de wc voor nr 2. Net zat er een heel klein beetje roze slijm in m`n onderbroek (alweer sorry voor de details). Toevallig hebben we om kwart over 11 een afspraak bij de verloskundige, dus dat is fijn. Ik voel me een beetje onrustig, want hoe benieuwd ik ook ben naar ons mannetje, ik hoop dat hij nog minimaal 1 week in m`n buik blijft zitten.

2. inge86

inge86 Actief lid

12 nov 2013
    144
    0
    0
    noord holland
    Ik kan me voorstellen dat je wilt weten wat het is. Het kunnen natuurlijk ook voorweeen zijn. Gelukkig kan je het straks aan de verloskundige vragen. Succes in ieder geval.

3. MylaJ

MylaJ Actief lid

28 okt 2013
    315
    0
    16
    @Soto: Hopelijk weet je nu wat het is. Ik moet zeggen dat ik ook regelmatig last heb gehad van mijn darmen. Volgens mij komt dat dan doordat de kleine aan het indalen is en langs mijn darmen gaat.

Hier gisteravond een erg drukke baby in mijn buik. Hij lag nog niet ingedaald en heb helemaal geen idee meer hoe hij nu ligt.....Hij was flink aan het schoppen en duwen ;).

Vandaag en morgen een lekker relaxed dagje zonder kids. Die zijn lekker op school en kdv.

Morgen weer op controle bij de verloskundige. Manlief gaat ook gezellig weer een keertje mee.

4. Soto

Soto Bekend lid

22 sep 2013
    823
    528
    93
    Vrouw
    Praktijkondersteuner
    Nederland
    Alles was ok:)!! Ik was niet bezorgd (ik voel `m vaak en duidelijk bewegen), maar het zou niet echt handig zijn als de kleine vent nu al zou komen. Sowieso is het nog te vroeg en m`n man is deze week een paar dagen weg op cursus (hij komt uiteraard meteen terug als de bevalling begint, maar het is wel 3 uur rijden voordat ie thuis is).
    De kleine had zich gedraaid en is een stukje ingedaald, dus vandaar waarschijnlijk de voorweeën. Het beetje roze slijmverlies kon al een stukje van de slijmprop zijn. Ach ja, we zien het wel, m`n onrustige gevoel is nu in elk geval weer weg:).
    Vandaag de laatste portie kleertjes wassen en woensdag ga ik met m`n moeder de laatste dingetjes halen.

@ Suus09: ben benieuwd naar jouw controle en hoe de beeb ligt!
    @ Inge: thanks, gelukkig inderdaad voorweeën. Dat dacht ik ook, maar ik denk dat doordat m`n man een paar dagen weg gaat, ik me iets sneller onrustig voel dan normaal. Gelukkig is het maar een paar dagen....

5. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    @Soto fijn dat er nog niks aan de hand is.
    En indalen kan ook flinke pijn geven.
    Zelf had ik gisteren ook wat buikpijn.

@Suus, ik moet morgen ook naar de vk, ben benieuwd :)

Vanaf 38 weken was het toch 1 keer in de week controle?
    Kan het me niet goed meer herinneren...

6. Soto

Soto Bekend lid

22 sep 2013
    823
    528
    93
    Vrouw
    Praktijkondersteuner
    Nederland
    Misschien is jouw beeb ook al wat ingedaald dan? Ben benieuwd morgen:)!
    M.b.t. controles: ik heb vanaf nu 1 x per week controle.

7. inge86

inge86 Actief lid

12 nov 2013
    144
    0
    0
    noord holland
    Dat is in ieder geval een geruststelling soto. Kan me voorstellen dat je sneller onrustig bent als je man er niet is.

Morgen mag ik ook weer op controle. Krijg dan ook de liggingsecho. Heb t idee dat de kleine al wat is ingedaald dus we zullen zien.
    Verder hebben we de proefdruk gehad van de kaartjes die was helemaal goed. Nu nog wachten op de enveloppen dan kan ik die gaan schrijven.

8. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @ sotto wat fijn dat alkes goed was zeg. Kan me voorstellen dat je er wat onrustiger door word als je man er niet is. Die voorweeen herken ik. Pff. De kindjes mogen idd nog even lekker blijven zitten!

@ mamalovesj hier ook vanaf nu elke week ( dus bij 36 weken )

@ suus nog niet ingedaald nee? Misschien morgen bij de controle blijkt dat toch, had ik laatst ook.

@ Inge jij ook al druk met de enveloppen. Hier gister klaar gemaakt. Heb etiketten afgedrukt en toen geplakt. Maar das eigenlijk net zoveel werk haha

Hier vanochtend groeiecho gehad en afspraak vk. Ze is heel erg gemiddeld op alle fronten dus dat is goed, dacht ook dat ze gedraaid was maar de vk zei misschien om de as ( dus de rug ene keer links en de andere keer rechts dat kan nog tot de laatste dag schijnbaar ) maar het hoofdje zit echt al goed vast in het bekken dus kan verder niet meer na een stuit ofzo. Ze verwachten een 7 ponder dus dat is gewoon normaal / netjes.

Vl was ook mee vandaag en had vrij genomen dus vanmiddag lekker aan het rommelen geweest. Grote opruiming boven gehouden, klossen er onder gezet die hadden we vanochtend meteen uit het zkh meegenomen, en nu hoef ik alleen nog maar het vluchtkoffertje klaar te zetten, bedje opmaken en goed uitrusten haha!

9. MylaJ

MylaJ Actief lid

28 okt 2013
    315
    0
    16
    @madameV: Hij was een tijdje terug al een stukje ingedaald, maar toen er weer eruit. Hij heeft gewoon heel veel ruimte omdat het de 3e keer is dat ik zwanger ben. Het enige nadeel is dat mochten mijn vliezen breken ik plat zou moeten. Gelukkig zijn ze de vorige 2 keer ook niet spontaan gebroken. Fijn dat de groeiecho goed was.

Hier was het vanaf 36 weken, 1x per week controle.

10. MylaJ

MylaJ Actief lid

28 okt 2013
    315
    0
    16
    Net controle gehad, alles was weer goed. De kleine man, ligt ingedaald en helemaal vast in het bekken. Erg blij mee!!

Nu dus maar rustig afwachten wanneer hij besluit te gaan komen!

Nog even het lijstje erbij!

Suus09 30 jaar, 3e kindje01 JULI 2014
    MamalovesJ 22 jaar, 2e kindje 07 juli 2014
    Soto 30 Jaar, 2e kindje 11 JULI 2014
    madameV 24 jaar, 1e kindje 16 juli 2014
    Inge86 27 jaar, 2e kindje 16 JULI 2014
    Xprissiex 27 jaar, 1e kindje, 29 JULI 2014

11. inge86

inge86 Actief lid

12 nov 2013
    144
    0
    0
    noord holland
    Spannend hoor suus09. Het schiet voor jou nu al echt op.

12. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Inge, wat leuk dat je de proefdruk al binnen hebt.
    Bestellen jullie veel kaarten?

Ik doe dit keer wat anders, het geboortekaartje word een soort van flyer in een flesje. Vond het er heel leuk uit zien op internet.

@MadameV, Fijn dat de echo goed was! En dat de kleine meid gewoon goed groeit :)

Ik had vandaag controle, nu blijkt me buik al 7 weken niet gegroeid te zijn!! Dus ik krijg donderdag weer een extra echo. Ook is de kleine nog niet ingedaald...

13. inge86

inge86 Actief lid

12 nov 2013
    144
    0
    0
    noord holland
    @mamalovesj wij bestellen 110 kaarten. Ik heb er in ieder geval 96 nodig en dan hebben we wat achter de hand.

Net ook controle gehad bij de vk. Kleine ligt goed met het hoofdje naar beneden. Wel heb ik weinig vruchtwater waardoor ik over twee weken weer terug moet komen voor een echo. Is het dan nog steeds tekort dragen ze me over aan de gynecoloog.

14. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    @Inge, dat is een redelijk aantal! Ik had bij me dochter denk ik 60 kaarten, Ik doe nu wel iets minder. Veel familie etc spreek ik niet meer of komen ook nooit langs.

Hebben ze gekeken via een echo dat je weinig vruchtwater hebt?
    En als dit zo blijft word je dan niet ingeleid?

Ik heb dit idee zelf ook, aangezien me buik nu kwa groeien echt stil staat...

15. inge86

inge86 Actief lid

12 nov 2013
    144
    0
    0
    noord holland
    Tijdens de liggingsecho kwam dit naar voren. Daar had ze het vruchtwater ook gemeten. Als ik de kleine minder voel moet ik bellen en anders kijken we over twee weken weer met een echo wat dan de stand van het vruchtwater is.

16. MylaJ

MylaJ Actief lid

28 okt 2013
    315
    0
    16
    Ja het schiet hier nu echt op. Ik moet wel zeggen dat ik niet het idee heb dat de kleine man snel komt, al zou dat natuurlijk wel kunnen. Mijn andere 2 kwamen beide ook pas 8 dagen later.

@Inge: Hopelijk heb je over 2 weken een goede echo. Kan je eigenlijk weer meer vruchtwater krijgen??

@MamalovesJ: Je geboortekaartje klinkt onwijs gaaf! Wij sturen hier ook rond de 60 kaartjes. Hopelijk voor jou donderdag een goede echo en daalt de kleine snel in.

Ik ga weer even verder aan mijn knutselwerkje. Vanmiddag de zijkanten van de piepschuimletters geverfd en ga nu de voorkant beplakken met behang!

17. xprissiex

xprissiex Fanatiek lid

8 mei 2012
    1.108
    0
    0
    NULL
    NULL
    @geboortekaartjes Ik heb ook al een tijdje de proefdruk liggen. ik heb zelf een kaartje ontworpen. Wij hebben maar 30 kaartjes nodig. Geboortebedankjes zijn ook al klaar. Hoef alleen de bestelling door te geven.

Gisteren de groeiecho gehad. Alles was goed. Lag mooi op schema. Ze verwachten dat hij rond de 50 cm en 3500gram zal zijn. Meneer lag met zn kop naar beneden maar draait af en toe ook weer. Lag zoals gewoonlijk in een omgekeerde L... Ligt altijd met zn voetjes links.

Voor de meeste van jullie schiet het al op nu :) Van mij mag de tijd ook wel wat sneller gaan nu.....

Ik heb donderdag weer controle. kon helaas niet tegelijk. Ik ga nu al volgens mij naar elke week. Maar dat hoor ik morgen wel.

18. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @ suus oh vandaar dat het er weer uitkan, puur omdat je baarmoeder al groter is dan bij mij bv jaja, fijn dat. Je kindje nou mooi vast ligt! Ik las ook ergens dat bij de eerste het snelst is ingedaald en bij 2e en 3 e vaak langer duurt. Zal ook wel om die reden zijn dan.

@ mamalovesj wat een leuk idee voor een geboortekaartje! Je buik al 7 weken niet gegroeid? Zo hey! Dat is best een tijd. Had ie er zelf ook iets van in de gaten?

@ Inge en wat kan dat voor gevolgen hebben weinig vruchtwater? En net wat suus zegt kan het ook meer worden?

@ xprissiex wat voor geboortebedankjes doen jullie? 30 kaarten? Alleen naaste familie ofzo? Daar zit ik al snel aan haha.

Hier 100 kaarten besteld waarvan ik er sowieso 83 nodig heb en ook al heb geadresseerd enz. Vind het fijn om wat extra te hebben en aangezien boven de 100 goedkoper word scheelde dat maar een paar euro met 90 kaarten.

19. xprissiex

xprissiex Fanatiek lid

8 mei 2012
    1.108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit is familie en vrienden... En 30 is al meer dan ik nodig heb hoor. Maar laten er 40 drukken omdat dat goedkoper is..

Een zeepje. Met labeltjes (komt naam en datum op te staan). Lichtblauw. Vorm van een pakje. Zo schattig :)

20. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Spannend Inge, Hoop dat alles goed is en er nog genoeg vruchtwater is voor je kleintje!

@Suus, Dankje, het idee van die flesjes trok mij ook wel, een keer wat anders dan gewoon kaartjes :)
    Was jou kleine al ingedaald?

@MadameV, dat zijn een hoop kaartjes!
    Ik schrok echt enorm toen ik hoorde al 7 weken niet, maar er is al die andere keren nooit iets over gezegd over me buik,
    Nu had ik bij me dochter ook geen super buik, maar toen groeide ik in de breedte, nu is me buik naar voren waardoor hij dus ook niet heel groot lijkt. Ik ben best zenuwachtig voor de echo morgen.
    Hoe voel jij je?

@Prissie, Dat klinkt als een heel leuk geboortekaartje!

Deel Deze Pagina