Dat zeepje is het geboortebedankje hè.. Geboortekaartje is zelf ontworpen. (Wel een vriendin hoor maar zelf alles bedacht en zij heeft natuurlijk geholpen. Voelde elkaar goed aan) Ben gek op metoyou dus heb op de voorkant eentje met een bal en binnenkant ook een plaatje Ben er echt heel blij mee!
Ben nog een beetje aan het bijlezen. Kon mijn inlog niet meer vinden haha😁☺️ Zwanger zullen we maar zeggen. Hier verloopt alles goed. Ben nu 34 weken en moet nog twee weken werken. Begin nu wel moe te worden. Kamertje is bijna af. Kaartje uitgezocht en proefdruk gehad. Dus het schiet op. Volgens mij is het bij mij ook ingedaald. Heb ineens ruimte bovenin en minder maagzuur👍 Uitgerekende datum 29 juli 2014 derde kindje
Prissie, leuk geboorte zeepje!! Ik las te snel! @teun voor jou beginnen de weken ook op te schieten he? Mijn leeftijd. Klopt trouwens niet in het lijstje
Ik heb net de echo gehad, vruchtwater zag er allemaal goed uit, kleine ligt mooi met hoofdje naar beneden... Wel zal hij niet heel zwaar gaan wegen, (dochter was ook klein) en zelf ben ik niet lang. gewicht werd nu op 2600gr geschat dus wel iets minder zwaar voor het termijn, maar goet dat vonden ze niet erg, en heeft dus misschien ook te maken met dat (Ik)klein ben!? Al hoop ik natuurlijk dat hij de laatste 3 weken nog wel iets meer aankomt.
Hier schiet het nu ook op... Nog vier dagen werken. Ik heb volgende week de liggingsecho. Ben benieuwd. Ook moet en we dan onze wensen met betrekking tot de bevalling aangeven. Hebben jullie speciale wensen? Ik wil kijken of ik dit keer zelf het kindje kan aanpakken en de navelstreng mag doorknippen. Ben benieuwd of jullie speciale dingen hebben.
Spannend teun, Komt het allemaal dichterbij he! En wat bijzonder dat je zelf je kindje wilt aanpakken, als het allemaal kan natuurlijk! Groeit de kleine goed?
Hoi meiden, Hier even een minder dagje, gisteravond in bed al continue een harde buik. Vandaag eigenlijk helemaal niks gedaan en compleet gesloopt. Mijn lichaam doet ook zeer.......Het zullen de laatste loodjes wel zijn. Ik heb manlief maar gevraagd op tijd thuis te komen vandaag. Nu eigenlijk ook weer steeds een harde buik. Nou vanavond maar vroeg naar bed en lekker veel rusten dit weekend.
Ja die harde buiken...... Pfff die kunnen slopend zijn. Bij mijn tweede zwangerschap had ik het heel erg. Ben ik met 28 weken al gestopt met werken. Begin ze nu ook weer wat vaker te krijgen...... Doe maar rustig aan! Maar ja met twee kids om je heen wordt het soms wat Lastiger....
Kindje groeit volgens mij wel goed. Ze vonden mijn buik vrij groot..... Maar bij mijn eerste twee was dat ook zo. Maak me nog niet zo druk. Alleen maar lastig voor mijzelf haha. Donderdag liggingsecho. Ben benieuwd of daar iets uitkomt. Qua groei
Vervelend Suus, Hopelijk kan je nog wat rust pakken! @Teun, Ja dat zal voorjezelf lastig zijn een extra grote buik, hier niet echt last van eigenlijk
@ mamalovesj tja wat kun je eraan doen goed je rust pakken en je geeft zelf al aan dat je zelf ook vrij klein bent. Hier werd ons kindje maandag op 2700 gram geschat maar ben wel iets minder ver als jij. Krijg je nou nog weer een echo? @ Teun ik heb deze week met Vl. Onze wensen besproken en dat is dat we geen speciale wensen hebben haha. Hij wil de navelstreng door knippen en ik ga geen borstvoeding geven dus wil d'r niet aangelegd hebben maar verder laten we het over ons heen komen en doen we wat op dat moment goed voelt en laten we ons leiden door de professionals. Vl. Zegt ook dat mijn wil dan wet is dus dat is een fijne gedachte haha Suus doe ma lekker rustig aan. Hier krijg ik ook steeds vaker van die harde buiken. Gelukkig hoef je dit weekend niet zoveel en je bent ook al ver op weg! Lekker laten verwennen dit weekend Hier qua buikomvang valt ook heel erg mee vind ik zelf. Heb daarbij ook vooral echt alleen een buik en verder kun je aan mijn gezicht enz weinig zien. Ja en nu vocht dan in benen en voeten maar daar is niet zo veel aan te doen en zolang het daarbij blijft. Verder heb ik eig weinig te melden hier gaat alles wel goed. Ga maar weer eens proberen te slapen. Moest na de wc en vervolgens meteen klaarwakker!
@MadameV, Ik kan er ook weinig aan doen,Behalve hopen dat hij de laatste weken nog voldoende aankomt. Dat hij niet super groot/zwaar zou worden had ik wel verwacht aangezien ik zelf ook klein ben en dochter ook klein is geboren. Vervelend van de harde buiken. Nog wel een beetje kunnen slapen? Ik moet zeggen echt juist heel goed te kunnen slapen, echt het tegenover gestelde van me eerste zwangerschap.
Ons kindje wordt geschat op maximaal 3500 gram. Onze andere 2 wogen 3240 en 3245, dus ga ervan uit dat deze dat ook ongeveer zal zijn. Verder een beetje rustig aan gedaan, merk dat het nu wel steeds zwaarder gaat worden. Ik weet af en toe niet meer hoe ik moet liggen of zitten. Liggen in bed vind ik eigenlijk nog het fijnste. Ik heb gelukkig ook alleen een buik. Van de achterkant kan je niet zien dat ik zwanger ben. Gelukkig hou ik ook weinig vocht vast. Alleen een beetje in mijn vingers, want ik merk dat mijn ringen strakker zitten. Dinsdag weer controle bij de verloskundige, ben dan precies 39 weken.
Vervelend is dat he als je niet meer weet hoe te zitten of te liggen? Gebruik je ook een voedingskussen tijdens het slapen? Echt ideaal vind ik dat. Ik heb woensdag pas weer controle, ze willen dan nog wel een keer overleggen qua groei... Mooi op gewicht ligt je kleine
Ja ik heb een voedingskussen in bed. Ligt wel erg lekker. Merk dat ik hem halverwege de nacht wel uit mijn bed gooi. Veel te warm allemaal. Ik slaap ook regelmatig zonder deken. Wij slapen op zolder dus is ook wat warmer. Ik moet soms ook gewoon 3 keer plassen per nacht, zijn hoofd drukt lekker op mijn blaas..... Jouw kleintje zal wel wat kleiner worden, maar valt opzich toch nog wel mee? Ze zullen er ook weinig aan kunnen doen toch? Hoe groot was je dochter bij de geboorte? En met hoeveel weken is ze geboren. Bij mij allebei geboren met 41,1 en 3240 en 3245 gram, niet echt zwaar voor de termijn.
Ik slaap ook met een voedingskussen, heerlijk! Suus dat zijn idd beschaafde gewichtjes van je kinderen voor dat termijn Mamalovesj ben benieuwd wat ze woensdag zeggen
Hee dames, Hoe gaat het met jullie, lekker aan het genieten van het weekend? M`n man was deze week een paar dagen weg en heeft daardoor nu een lang weekend vrij (heeft normaal alleen zondag en maandag vrij). Gister hebben we de 2de verjaardag van ons dochtertje gevierd, dat was erg gezellig en het was gelukkig heerlijk weer, dus we hebben de hele middag in de tuin gezeten. Vandaag lekker rustig aan en misschien dat we morgen nog wat kleine klusjes in huis gaan doen. Qua voorweeën is het hier vrij rustig, ik heb wel veel harde buiken, maar niet het idee dat het elk moment kan beginnen. Ach ja, we wachten rustig af. Dinsdag weer controle bij de verloskundige @ Suus09: fijn dat de controle goed was en dat hij is ingedaald. Nog even geduld, ben heel benieuwd wanneer hij zich aandient! Lekker hè, om te knutselen voor de kleine? Vervelend dat je je niet lekker voelde, zou hij dan toch wat eerder komen dan je andere kids .? Laat je maar lekker verwennen! @ MamalovesJ: ik weet nog niet precies hoeveel kaarten wij bestellen. De adreslijst heb ik nog in m`n computer staan van de geboortekaartjes van m`n dochtertje. Maar er zijn inmiddels een paar familieleden op zichzelf gaan wonen en we moeten kijken of we deze allemaal apart een kaartje sturen. Fijn dat de echo goed was, hopelijk komt hij nog wat aan in de laatste weekjes. Ben benieuwd wat ze woensdag zeggen! @ inge86: hopelijk heb je bij de volgende echo wel genoeg vruchtwater! @ xprissiex: fijn dat de groeiecho goed was en dat alles mooi op schema ligt! Die bedankjes klinken superleuk @ teun026: Nog even en dan heb je ook verlof, knap dat je het zo lang vol houdt! Ik heb geen speciale wensen voor de bevalling, hoe bij m`n dochter ging vond ik super, dus hopelijk heb ik weer zo`n fijne bevalling. Alleen de voorweeën mogen van mij iets minder lang en heftig... Spannend, donderdag je liggingsecho. Ben benieuwd!!
@suus mijn slaapkamer is ook warm maar meestal lig ik Met de dekens half over me heen. Voedingskussen gooi ik nooit uit bed Ligt voor mij veelste lekker haha! Voor het termijn valt het ook mee het gewicht van je kids... Maarja bij iedereen is het anders he Ik gok dat de kleine zo rond de 3kilo gaat wegen of iets eronder. Ik zelf vind dit niet erg, want ja wat kan ik er aan doen? Alleen is de verloskundige zo wisselvallig. In het ziekenhuis is al Honderd keer gezegd dat de groei goed is en omdat ze nu me buik Niet zo groot vinden gaan ze weer stennis maken. Ik heb zelf nu een beetje zoiets van, ik ga nu me laatste 2 weken in....wat moet er nog veranderen? Mijn dochter woog nog geen 2600gr zelfde gewicht als ik Toen ik werd geboren. Zit in de familie. @Soto jullie waren er wel helemaal uit qua geboortekaartjes? Het is altijd even bedenken hoeveel kaarten je echt gaat versturen. Sommigen wel en sommigen niet... Ik twijfel zelf ook nog een beetje aan het aantal... Heel veel familie hoor ik niks van, dus om dan een kaartje te sturen... Hoe voel je verder?
@ sotto op wat voor termijn is je dochter geboren? @ mamalovesj als het zo veel voorkomt bij jullie in de familie snap ik alle ophef ook niet zo. Helemaal als je dochter ook zo was en jij zelf ook. Misschien zeggen ze woensdag wel weer iets heel anders. Soms word er na mijn idee ook. Een beetje paniek gezaaid om niks vind je niet? Dat was namelijk hier ook vorige x bij de verloskundige begon ze over groot kind en dat mijn vriend zo groot is en goed in de gaten houden. Ik had echt zoiets van Wow waar komt dit vandaan. En vorige week groei echo gehad en grmiddelder kan bijna niet haha Pff klaag klaag klaag. Heb het zinder er vanaf. Door mijn dikke voeten ben ik totaal niet mobiel en dät hele dagen vrij/thuis zijn is niks voor mij, zal blij zijn als het woensdag is, dan mag ik thuis bevallen haha. De magische 37 weken grens.