Uitgerekend juli 2014!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MylaJ, 28 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    @MadameV, dat vind ik dus ook, De vk is hier heel aardig hoor, maar ik word er ook een beetje kriechel van.
    Bij mijn dochter bleek de placenta ook niet goed te werken,
    dit kwam pas met 39 weken aan het licht, al die tijd daarvoor vond de vk alles goed en was er niks aan de hand.

Dat deze niet heel zwaar word, had ik ergens al verwacht, maar is dat zo erg? Nu willen ze weer bespreken voor een echo en anders doorsturen naar het ziekenhuis, pff ik word er een beetje moe van eerlijk gezegd....Bedoel die laatste 2 weken kan die nog lekker aankomen en meer kan je toch niet doen...

Vind je het thuis zitten niks? Wat doe je nu zo regelmatig overdag?
    Vervelend als het vocht zo in je voeten gaat zitten, lijkt me ook pijnlijk?

Soms na mijn idee weten vks het ook niet goed, als ze bij jou zeggen je kindje word groot omdat je vriend groot is? Ja dat zou kunnen maar dan nog?

Te groot is niet goed en te klein ook niet haha....
    Heb eerlijk gezegd ook niet zn zin om woensdag naar de vk te gaan... Krijg nu voor het eerst ook een andere vk die ik de hele zwangerschap niet heb gezien..

Het gaat snel he? Woensdag alweer 37 weken! En idd dan je bevallen hihi, ik ben heel erg nieuwsgierig wanneer je gaat bevallen :)
    Ga je deze week ook de klossen ophalen?

Ik ben vandaag precies 38weken :)

2. MylaJ

MylaJ Actief lid

28 okt 2013
    315
    0
    16
    Goedemorgen,

@mamalovesJ: Je kan er ook niets aan doen. Gewoon afwachten. En misschien komt hij nog lekker wat aan de laatste weekjes. En 3000 gram is toch een mooi gewicht.

Hier geniet ik nog wel enorm van het thuis zijn. Voel mij ook super dus dat scheelt. Geen vocht ofzo. Ik heb wel ongelofelijke last van nesteldrang. Mijn hele huis is schoon en opgeruimd. Heb elke kast in huis uitgemest haha. Is het toch ergens goed voor.

3. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Nee dat thuis zitten is niks voor mij. Wat ik zoal doet tja x bij iemand op de koffie, filmpje kijken, f r dorp in paar boodschappen doen. Kom mijn dag wel door hoor ma zit ook telkens tegen de avond aan te hikken. Ben gewoon niet moe genoeg om te slapen en ga al extra wat later na bed. Vervolgens als ik dan snachts na de wc moet is het net half 2. Dit komt ook wel door het vocht daardoor kan ik gewoon niet goed meer lopen want het doet erg pijn aan mijn voeten. Vervolgens word ik dus ook niet echt moe. Zit nou te denken om wat vaker te gaan zwemmen. Dan heb ik geen last van mijn voeten en span ik me toch iets meer in

En net wat je zegt mamalovesj je hebt nog 2 weken om mooi te groeien en zo niet tsjah wat kun je er nou nog aan doen.

4. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Lekker suus dat je nog goed voelt dat is ook prettiger.
    De nesteldrang herken ik wel. Ik ben elke dag wel met iets in
    Huis bezig.. morgen een dagje ikea. Wil inene alles op het laatste moment
    Nog kopen wat aan vervanging toe is :p

@madameV hopelijk helpt het zwemmen een beetje tegen de pijn ook.
    Ik weet zelf hoe vervelend het is om vocht vast te houden.

Ik ben inplaats woensdag vandaag naar de vk geweest
    Vond het toch prettiger om de vk te hebben die ik al meerdere keren
    Heb gezien en gesproken.
    Uiteindelijk komen er geen echos meer en vond ze me buik juist wel
    Gegroeid. Ook lag de kleine netjes op het gemiddelde qua groei...
    Hehe nu aftellen dus! Al was het best gek dat de vk bij elke zin zei tegen me,
    Zei groeit goed, zei ligt zo en zo in je buik......

5. Soto

Soto Bekend lid

22 sep 2013
    823
    528
    93
    Vrouw
    Praktijkondersteuner
    Nederland
    @ MamalovesJ: de geboortekaartjes hebben we via een site ontworpen en staan klaar om te bestellen. Vandaag nog even gekeken hoeveel en we gaan er waarschijnlijk 100 bestellen. Dat zijn er best veel, maar we hebben besloten om de hele familie aan beide kanten een kaartje te sturen (we vinden het lastig om te beslissen wie wel/wie niet, dan maar iedereen) en we sturen er vrij veel naar collega`s...
    M.b.t. verloskundige: hoe gaat het bij jou in de praktijk, heb je steeds dezelfde gehad? En hoe gaat dat als je gaat bevallen en je vaste verloskundige heeft geen dienst? Ik ben nl bij een praktijk met 4 verloskundigen en de afspraken worden met opzet steeds bij een andere gemaakt. Zo heb ik ze inmiddels allemaal een paar keer gezien en heb ik straks geen vreemde die de bevalling begeleid. Dat vind ik een fijn idee, hoewel ik wel een lichte voorkeur heb voor 2 dames (net wat betere klik), dus daar moet ik wel een beetje geluk mee hebben...
    Vervelend trouwens dat er zo gestresst wordt om het gewicht, vooral omdat ze in het ziekenhuis steeds zeggen dat het goed is. En inderdaad, wat moet je nu nog doen, ik denk dat je niet veel meer kunt dan zorgen dat je genoeg rust. Maar vandaag gelukkig een goede controle gehad, dus nu lekker afwachten wanneer je beeb zich aandient;)

@ madameV: m`n dochter is geboren met 41,5 week, ze heeft ons dus nog lang in spanning gehouden. Ze was 48 cm en woog 3050 gram, geen gigantje dus. Ben erg benieuwd wanneer onze zoon komt en hoe groot hij gaat zijn (werd wat groter dan gemiddeld geschat)
    Fijn inderdaad als je op 37 weken zit, "dan mag `t":D. Hopelijk laat de kleine je niet al te lang wachten...
    Wat vaker zwemmen is een goed idee, erg gezond en misschien slaap je dan wat beter!

@ Suus09: wat fijn dat je je zo goed voelt en zo geniet van het thuis zijn. Ik geniet ook volop, heb genoeg dingetjes te doen en die nesteldrang is erg herkenbaar:D;)

Hier hadden we een beetje stress, ik ben nl gisteravond gevallen (trapje bij terras:)). Schrammen op handen en knieën, dus niet op m`n buik gevallen gelukkig. Daarna heb ik moeten overgeven, waarschijnlijk van de schrik, ik stond te trillen op m`n benen. Gelukkig voelde ik de kleine goed bewegen, maar toch vanmorgen even de verloskundige gebeld. Die wilde dat ik langs kwam voor `n extra controle en dit was allemaal goed gelukkig. Nu heb ik wel al de hele middag lichte weeën, ik denk voorweeën, maar je weet maar nooit.... Ik hou jullie op de hoogte!

6. inge86

inge86 Actief lid

12 nov 2013
    144
    0
    0
    noord holland
    @soto dat zal schrikken geweest zijn. Gelukkig is alles met de baby goed en ben jij er ook goed vanaf gekomen.

Hier ook wel wat nesteldrang hoor. Ik wil alles nog aan kant en uitgezocht hebben voordat ik ga bevallen.

Heb sinds vandaag ook last van voorweeën. Denk dat het komt omdat de kleine aan het indalen is.

7. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @ mamalovesj fijn, niks om je zorgen over te maken dus. Wat een ophef af en toe om niks zeg. Net als toen over de beentje, daar is uiteindelijk ook geen sprake meer van toch?

Sotto hoe is het nu? Heeft het nog doorgezet of was het meer voorwerk? Wel even schrikken dat vallen. Gelukkig niks ergs.

@ Inge jij vandaag 37 weken mijlpaal! Alles rustig?

8. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    @Soto kan me voorstellen dat je bent geschrokken!
    Is niet niks zo vallen. Gaat het nu wel met je?
    Trek je het nog een beetje de laaste weekjes?

@madameV, nee er is niks aan de hand behalve dat hij niet super groot
    Zal zijn. Maar dat gevoel heb ik al vanaf dag een.

Ik had vanacht buikpijn...leek een beetje op een gal aanval die kreeg ik ook
    Na me zwangerschap van me dochter alleen toen ben ik geopereerd.
    Ik denk dat het eten verkeerd is gevallen. Bah wat een nacht. Dacht even ohjeej
    Krijg ik weeën.

9. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0

Fijn dat de geboortekaartjes er al liggen, of tenminste dat jullie er uit zijn. Er is ook zoveel keus!
    Ik twijfel nog steeds. Misschien doe ik wel een foto van dochter met zoon en laat ik die afdrukken als geboortekaartje...

IK heb wel verschillende hoor, maar met mijn eerste zwangerschap ook, alleen de vk die er nu was werkt er stukken minder, en daar is de band gewoon minder mee. Voor de rest heb ik wel een voorkeur, maarja als je gaat bevallen heb je ook geen zekerheid over wie je krijgt.

Het maakt mij op zich ook niet uit, want ik ken ze allemaal al van de vorige zwangerschap :)

10. Soto

Soto Bekend lid

22 sep 2013
    823
    528
    93
    Vrouw
    Praktijkondersteuner
    Nederland
    Hee allemaal,

Alles rustig hier, was alleen wat voorwerk denk ik. Nu geen last gelukkig, de kleine vent beweegt goed en verder geen gekke dingen. Vandaag onze 3-jarige trouwdag gevierd, was een fijne dag:)

@ MamalovesJ: wat vervelend dat je niet lekker was! Hoe gaat `t nu?

En hoe gaat `t met jou, inge86? Nog last van voorweeën?

Ah fijn!! Hopelijk krijgen we allebei onze favo-verloskundige bij de bevalling:D;)

11. inge86

inge86 Actief lid

12 nov 2013
    144
    0
    0
    noord holland
    @soto hier alles ook weer rustig.
    De voorweeën zijn weer weg. Wel is de kleine lekker druk in me buik.
    Ik heb wel het idee dat ik vaker last heb van harde buiken terwijl ik vrij weinig doe.

12. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    @Soto fijn dat je weer goed voelt en alles goed gaat!
    Wanneer moest je weer naar de vk?

Ik volgende week pas weer ..

Hoor toch wel iedereen hier al met voorweeen
    Zelf nog helemaal geen last van. Bij me dochter had ik ze wel al
    Vanaf week 36.

@Inge vervelend die harde buiken. Enige wat helpt is rustig aan doen.

13. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @ mamalovesj lastig he met die geboortekaartjes. Er is ook te veel keus haha, hier op een gegeven moment gewoon gezegd en vandaag gaan we kijken en hakken we de knoop door.

Inge jij dus ook voorweeen gehad. Hier precies hetzelfde ook vaker harde buiken terwijl ik niks doe.

Sotto het bleek alleen wat voorwerk dus. Veel last van gehad? Heb je het zin er al vanaf? Kan me voorstellen dat je wou dat het doorzette.

Hier gister weer na de vk geweest. Ze schrok erg van het vocht ( begint nou ook in hals en gezicht ) had deze vk de laatste 3 weken niet meer gehad dus die zag goed het verschil. Volgende week donderdag heb ik mijn volgende afspraak en dan willen ze inwendig kijken of er al iets gebeurd en of ze het evt een handje kunnen helpen want ze snapte dat nu 100m lopen al bijna onmogelijk is je ook niet ruim over tijd wil gaan dus ik ben blij dat ze zo mee denken en ervoor open staan

14. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    @MadameV, Wat vervelend dat je zoveel vocht vast houd!
    Wel fijn als de vk gaat kijken of ze je al iets kunnen helpen.
    Want zo is het ook niet te doen lijkt me?
    Is je bloeddruk nog wel goed? Meestal hoor je dat die ook wat omhoog schiet door het vocht vast houden?

Ja qua geboortekaartjes ligt het ook wat moeilijker nu,
    Ik heb echt weinig tot niet contact met de familie, zie ze al niet op verjaardagen en twijfel daarom ook of ik wel een geboortekaartje moet sturen.
    Helaas kunnen ze alleen per 10/20 of 25 en dan heb ik echt heel veel kaartjes over. Aangezien ik alleen close vriendinnen zou sturen+ouders...
    Dus nu denk ik er aan om een foto te maken en die te laten afdrukken als geboortekaartje, dan zit ik ook niet vast aan een bepaald aantal kaartjes.

15. teun026

teun026 Actief lid

18 dec 2007
    102
    0
    0
    Gastouder
    Hier ook het geboortekaartje uitgezocht en klaar.

Heb gister veel harde buiken hejad en weinig beweging van de kleine man. Was er een beetje ongerust over, maar gelukkig vandaag weer volop in beweging.

Vandaag erg last van mijn bekken...... Misschien nog verder gezakt?? Weet het ook niet. We gaan het morgen horen bij de liggingsecho.

Begin nu ook wel erg moe te worden..... Nog twee dagen werken.........

Ook alles aan het uitzoeken en een lijstje aan het maken wat ik nog nodig heb.

Ben benieuwd wie er als eerste gaat bevallen😃.

Zou morgen even laten weten hoe de liggingsecho was!

16. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Oh vandaar mamalovesj. Een foto is ook een heel leuk idee toch. Helemaal als je zo weinig kaarten wil versturen, maakt het wel heel persoonlijk.

Mijn bloeddruk is wel goed ja. Stijgt wel iets, maar langzaam. De vk zei dat ze daaruit konden concluderen dat het extreme vocht gelukkig wel puur aan zwangerschap te wijden is en niet iets anders.

@ Teun hoelang moet jij nog dan? Wat is jou uitgerekende datum? Had ook veel last van bekken maar echt als je verlof hebt word het als goed is stuk beter ik heb echt niks meer te klagen sinds ik ben gestopt.

17. teun026

teun026 Actief lid

18 dec 2007
    102
    0
    0
    Gastouder
    Ik ben dinsdg 36 weken. Vandaag en maandag nog werken.
    Lekker!!! Zolang heb ik het bij de andere kids ook niet volgehouden.
    Maar als gastouder is het wel fijn dat je eigen kond lekker tot zo lang mogelijk nog met de andere kids kan spelen.

Maar ben blij als het maandag is haha. En benieuwd naar vanavond de liggingsecho....
    Sliep met een kussen, nu maar de hoezen van het voedingskussen gewassen. Dat vannacht maar eens proberen.

18. inge86

inge86 Actief lid

12 nov 2013
    144
    0
    0
    noord holland
    Vanochtend even gebeld met de verloskundige. Ik hou erg veel vocht vast en kan af en toe mijn vingers bijna niet buigen zo dik zijn ze en mijn voeten ook. Het enige dat ik eraan kan doen is mijn voeten omhoog vingers steeds bewegen en veel drinken.
    Op deze manier ben ik er snel klaar mee. Van mij mag de baby nu wel komen.

19. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    @Teun, Dan moet je nog wel een maandje!
    Wel lekker dat je straks je verlof in gaat. Dat zal denk ik
    ook een hoop goed doen.
    Spannend je echo vanavond!

@MadameV, gelukkig word je bloeddruk niet te hoog erdoor
    en komt het dan(puur)door de zwangerschap..

@Inge, Snap dat je er dan snel klaar mee bent, Lijkt mij ook geen pretje! Maar nog even volhouden, Het schiet al op!

20. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @ Teun oh heerlijk genieten straks. Deed je hiervoor soms ander werk dat je het nu langer vol kunt houden?

@ Inge wat zei je vk er verder over dan qua vocht? Hier al net zo alleen gelukkig niet in handen.

Mamalovesj jij het nog niet zat? Wat is ook alweer jou uitgerekende datum?

Deel Deze Pagina