@madamv de vk zei dat het erbij hoorde en als ik verder geen andere klachten heb dat het geen kwaad kan.
@madamev voor jou gaat het nu ook rap he! Ik ben echt benieuwd hoe iedereen zijn bevalling verloopt. Oh en ik ben zo toe aan een broodje file hahah!!! Het word nu iets zwaarder, meer moe en als ik rustig in bed lig Heb ik ook last van hartkloppingen. Voelt zo vervelend. Verder nog geen oefen/voor weeën. Dit had ik bij me dochter al wel met 36weken... Ik ben 7 juli uitgerekend. Wat was jou datum madamev? @inge hoe was jou echo?
@madamlovesj ik heb volgende week pas de echo. Heb al ff op internet zitten kijken maar daar staat dat t vruchtwater vanaf 37 weken afneemt dus t zal mij benieuwen volgende week.
Hier is alles nog rustig, wel regelmatig last van krampjes.....maar denk dat hij nog wel even blijft zitten. Aankomende dinsdag alweer 40 weken. Heb die dag ook weer controle. De verloskundige wilde mij ook wel strippen als ik dat dan wilde, maar doe het denk ik niet. Bij mijn eerste ben ik met 40, 5 gestript zonder effect en ik vond het erg pijnlijk. Aankomend weekend nog een lekker druk weekend met 2 kinderverjaardagen, zie er best wel tegenop moet ik zeggen. Ik denk dat we maar even kort heen gaan. Verder ben ik veel thuis aan het relaxen. De oudste moet alleen volgende week nog naar school en dan lekker vakantie. Op zich wel lekker dat ik er dan niet meer zo vroeg uit hoef, maar zie ook wel een beetje op tegen de drukte in huis mocht ik nog niet bevallen zijn. Gelukkig kan het dan niet meer lang duren en komt oma dan ook een paar dagen logeren. @madameV: Wat rot van al dat vocht, gelukkig is je bloeddruk verder goed. Hopelijk kunnen ze wat voor je doen. @Teun: lekker bijna verlof, geniet ervan!!
Oh is dat zo? Dat wist ik ook niet. Oh sorry ik dacht dat je ook deze week de echo had. Ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen bij je echo.
Ja ik werkte tot twee jaar terug in de gehandicaptenzorg met veel avond en slaapdiensten. En als he dan een kindje hebt rondlopen is dat best zwaar vond ik. Nu kan ik als zelfstandige een beetje zelf mijn dagen met de kids indelen. Zoals vandaag een speeldagje ballorig haha. Bij de vk geweest en kindje ligt vast en is ingedaald. Hopelijk heeft dit de vervelende klachten van de afgelopen dagen veroorzaakt. Verder wilde ze het de volgende keer pas ebbem over mijn wensen mbt de bevalling... Maar ga morgen toch even bellen. Dat is pas met 37,6 weken. En mijn bevallingen gaan nogal vlot. Wil toch even weten of ze daar wel rekening mee houden........ Voor sommige is het aftellen echt begonnen. Lekker! Ik kan nog twee weken genieten van een meisje om mij heen en dan begint voor de oudste ook de zomervakantie. Ben ook wel benieuwd hoe dat gaat.
Een kort bezoekje is ook niet erg toch? Logisch dat je nog even je rust neemt Je loopt ook op je eind. Spannend wanneer de kleine komt! Op je uitgerekende datum Mag ik ook weer naar de vk! Verder is het rustig bij je? Ik voel ook nog geen enkel krampje, dus het word echt afwachten voor ons... Vond je het strippen pijnlijk?.ik ben bij me dochter ook gestript Met 39+6 en vond het zeker niet pijnlijk.... Ik heb trouwens gekozen voor een thuisbevalling zoals het er mu naar uit ziet En kan natuurlijk....mocht er iets zijn kan ik altijd naar het ziekenhuis nog. Wou jij ook thuis bevallen?
@ MamalovesJ: ik had eigenlijk dinsdag een afspraak staan, maar omdat ik maandag moest komen i.v.m. die val, kwam de afspraak van dinsdag te vervallen. Aanstaande maandag heb ik weer een controle. Fijn dat je geen voorweeen hebt trouwens: geeft ongemak, valse hoop en levert niks op Goed idee trouwens van je geboortekaartje, dan hou je er niet zoveel over en kun je altijd nog wat nabestellen @ madameV: Wat rot dat je zo`n last hebt van vocht vasthouden, lijkt me heel oncomfortabel. Fijn dat ze volgende week gaan kijken of er al iets gedaan kan worden... De last van `t voorwerk viel mee, de dag erna voelde ik me gelukkig alweer wat beter. Het was mooi geweest als het had doorgezet, maar m`n man en ik heb rond de 39 weken als ideale termijn in gedachte, omdat hij dan lekker vrij heeft. Maarja, die kleine vent komt toch pas wanneer hij er klaar voor is @ teun026: Wat zal dat heerlijk zijn als `t maandagavond is! Hopelijk verminderen je klachten dan ook en heb je nog een paar lekkere weken voor je bevalling. Fijn dat de kleine is ingedaald, kan inderdaad goed zijn dat de klachten door `t indalen werden veroorzaakt! @ inge86: wat rot dat je zo`n last hebt van vocht vasthouden, hopelijk laat de kleine niet lang meer op zich wachten! @ Suus09: het schiet echt al op bij jou hè? Als de verloskundige mij vraagt om te strippen ga ik dat wel doen denk ik, vorige keer ook laten doen en het viel toen wel mee (leverde alleen niks op). Maar ik kan me voorstellen dat je het niet ziet zitten als het de vorige keer zo`n pijn deed. Misschien dat de drukte van aanstaand weekend de boel op gang gaat brengen...? Fijn trouwens dat oma een paar dagen komt logeren, beetje extra hulp is altijd welkom. Mijn ouders wonen vlak bij en m`n moeder is vandaag langs geweest om te helpen met poetsen, morgen komt ze ook nog even en ik moet zeggen dat dat wel lekker is! Succes met de drukte, ik kan me voorstellen dat je er een beetje tegenop ziet, maar ik zou inderdaad gewoon naar je lijf luisteren en als je het gehad hebt lekker naar huis gaan. Fijne avond allemaal, ben echt benieuwd wanneer de eerste gaat bevallen....!!
@ mamalovesj mijn uitgerekende datum is de 16e. Ik heb al 2 x voorweeen gehad de eerste nacht zelfs voor 34 weken maar dat zegt helemaal niks. Nu sinds ik ben opgestaan ook weer krampen gerommel, alsof ik ongesteld moet worden. Filet lekker! Maar heb vooral zin in een glas Malibu met ijs en carpaccio haha! @ suus zo bijna 40 weken al! Hebben ze bij jullie al vroeg vakantie zeg. Hier krijgen ze pas vrijdag de 18e vakantie dus erg laat. Ik zou ook gewoon maar heel even na die verjaardagen gaan. En anders je man laten gaan? Heeft iedereen begrip voor toch. @ Teun ah vandaar wel fijn dat je nu zelf iets meer je tijd in kunt delen. @ sotto haha jullie hebben ook al zo'n ideaal termijn in jullie hoofd. Hadden wij ook. En dat was voor mijn vriend dat ik een week overtijd ging, dan heeft hij eerst recht op zijn 3 dagen verlof en danbegint zijn 4 weken vakantie. Maar ik heb dat al bijgesteld hoor! Mag van mij nu al wel haha. Bij jou ook al je moeder geweest? Hier net zo gister, de rolluiken in de kamer van binnen en buiten schoongemaakt. Dan moet ik vanuit binnen elke 2 min een stukje laten zakken met de kappen eraf anders kun je er nooit bij dus was een mooi verlof klusje. Helaas waren ze wel zo smerig dat het niet eens in 1 middag gelukt is dus ze komt ook zo nog weer haha. Verder hier in huis hou ik alles zelf wel bij samen met mijn vriend. Hebben het laatst heel grondig gedaan boven en beneden en nu is het een kwestie van niet laten verslonsen haha.
Hoi dames, Het is hier de hele ochtend al lekker aan het rommelen, maar volgens mij is het niet meer dan voorwerk.....helaas....Ik ben het nog steeds niet zat maar ben gewoon zoooo nieuwsgierig naar de kleine man. Ik ga als het goed is in het zkh bevallen. Wij slapen zelf op zolder, de kinderen hebben alle 3 een slaapkamer op de 1e verdieping. Maar je mag niet op zolder bevallen, dus dan had er een bed in de woonkamer moeten komen en dat zag ik allemaal niet zitten. En ik vind het wel een fijn idee dat de kinderen thuis kunnen blijven als ik ga bevallen. De verloskundige gaf wel aan dat als het te snel gaat we niet meer naar het zkh gaan. Ze zei: "Ik wil niet dat je op de snelweg gaat bevallen". Mijn moeder woont helaas niet in de buurt. Het is 1 uur en 20 minuten bij ons vandaan. Voordeel is wel dat als ze er is dat ze meteen een paar dagen blijft en mij dan een hoop uit handen neemt. Zo mogen wij altijd nog even blijven liggen als de kids vroeg wakker zijn 's morgens, heerlijk! Verder hebben we wel veel hulptroepen in de buurt die we kunnen inschakelen, maar ik vind mijn moeder toch het fijnste en onze kinderen ook.
@Soto, jammer he die voorweeen die niks opleveren. Maar er kan nog van alles gebeuren toch hihi @MadameV malibu heb ik noot gedronken dus ik weet net Wat ik mis haha. Geef mij maar een wit wijntje Pistoletje met file is zooo lekker! Het word spannend nu voor ons! @Suus, lekker en fijn dat je oma ook in de buurt is. Mocht je lichaam het niet trekken dan ga je toch richting huis. En wie weet zorgt het wel dat het rommelen doorzet hihi. Fijn dat iedereen hulp heeft! Mijn ex en ik gaan weer op goede voet en willen kijken waar het nu heen gaat... Helaas is mijn moeder hier niet zo blij mee. En heb ik haar al een maandag niet Meer gezien of gesproken. Wat me erg veel zeer doet voor de bevalling... Voorheen speelde me dochter er ook 3 dagen in de week aangezien mijn Moeder gastouder is. Nu heb ze dr oma ookal een tijd niet gezien. Ik sta er dus alleen voor in de kraamweek ja met hulp van de kraamzorg. Mijn moeder zal niet langskomen en mijn vader soms ook niet elke dag natuurlijk. Daarnaast werkt mijn ex en heeft hij geen vrij. Contact met zijn moeder is er ook niet..en dat wil ik graag ook zo houden Door alle omstandigheden. Niet egt gezellig hier momenteel dus qua familie haha...
Jeetje mamalovesj wat vervelend dat jij en je dochter je moeder al zo'n tijd niet meer gezien en gesproken hebben. Wacht je tot zijn contact opneemt of ga je dat zelf doen? Kan me voorstellen dat het wel fijn is als het contact hersteld is voor de bevalling.
@ mamalovesj jeetje heftig. Maar op goede voet met je ex bedoel je toch alleen maar mee dat het contact gewoon goed is ook omwille van jullie kinderen? Of gaan jullie het ook daadwerkelijk weer proberen? Anyway is dat nog altijd jullie keuze en mag je moeder daar eigenlijk niet zo over oordelen. Dit is wel meteen heel rigoureus. Komt ze dan ook niet langs als je net bevallen bent? Wat lastig allemaal zeg. Dikke knuffel
Jeetje mamalovesj wat een rot situatie met je moeder ook voor je kleine meisje. Vooral als je binnenkort moet bevallen. Wel fijn dat je weer met je ex op goede voet staat. Gaat hij in het begin wel regelmatig bijspringen? Hier is het nog steeds flink aan het rommelen. Merk ook dat ik naast wat lichte krampen ook misselijk en een beetje hoofdpijn heb...ben benieuwd of er daadwerkelijk wat gaat gebeuren. Mijn man komt straks wat eerder thuis van zijn werk en dan ga ik even proberen wat te relaxen.
Helaas zag ik het zelf ook niet aankomen. Me moeder was van de een op de andere dag boos. Ik heb geprobeerd meerdere malen aan te geven om het uit te spreken maar ik kreeg sterk de indruk dat ze dit niet wou. Dusja, ze zal niet bij de bevalling zijn en ook daarna niet. Ik leun nu wel meer op me ex, maar ook omdat we het weer gezellig Kunnen hebben. En vooral met onze dochter erbij. Mijn ex is zeker geen lieverdje geweest en dit heeft mijn moeder Erg gekwetst. Ergens snap ik dan ook haar reactie. Alleen voel ik me nu erg in de steek gelaten zo voor de bevalling. We hadden namelijk een hele goede band samen. En zij ook met me dochter.
@suus oh ik hoop dat het voorwerk een goede reden heeft. En je kleine man Misschien al komt. Spannend!!!
Oh wat spannend zeg suus! Ben heel benieuwd. Hier ook al de hele dag steken etc. Maar geloof vooral voorwerk. Al is het niet heel prettig. Mamalovesj balen zeg van je moeder. Zeker omdat jullie altijd zo goed konden. Was ze echt zo van de een op de andere dag boos? In principe moet er toch over te praten zijn. Helemaal omdat jij ook op goede voet wìl zijn met je ex al is het alleen al voor jullie kinderen
@MadameV , ja het was uit het niks, daarom komt het ook zo hard aan. Gisteren avond/nacht is de vk langs geweest. Ik zat op de bank en verloor inenen veel vocht?! Echt alles was nat (sorry) daarna verloor ik steeds kleine beetjes Ik twijfelde of het vruchtwater was. Ik heb op me hand geblasen om te testen En toen stroomde het er echt uit. Ik heb wat opgevangen en met een stokje heeft Ze gekeken of hij verkleurde en dat deed hij. Alleen daar beneden toen ze het stokje deed verkleurde hij niet....dus ze gaa t straks overleggen met het ziekenhuisof ik langs moet komen om nog een keer te testen of het echt vruchtwater is....bij me dochter had ik dit ook en bleek het achter af wel vruchtwater te zijn... Alles bij jullie nog goed dames?