@mamalovesJ Vervelend zeg van die kraamhulp maar wel raar dat ze zomaar overgeplaatst wordt... DAt doen ze hier niet. Mij is gezegd dat ik echt meteen moet bellen als er iets met de kraamhulp is. Ik raad jou ook aan dat te doen.... horen die na weeen zolang te duren?? Hoe lang was Liam? Of hebben ze hem helemaal niet gemeten? Ik ga daar wel om vragen want wil dat op het kaartje zetten @soto gaat gelukkig alweer beter. Denk dat ik gisteren gewoon weer eens te druk ben geweest. Heb niet echt rust in me kont.... Moet zo naar de VK en de kleine is flink aan het trappen AUW en vanmiddag komt me moeder weer (wat moeten we toch zonder onze moeders he meiden) Ik ben blij dat me moeder ondanks haar ziekte zo actief kan zijn. Er komt ook nog een vriend van ons helpen met een kast in elkaar zetten. Maar die moet eerste even naar boven getild worden.
@mamalovesJ: Bellen dat je een andere kraamhulp wilt, dit is echt niet de bedoeling....Ik had bij de eerste ook een verschrikkelijke kraamhulp en heb er nog steeds spijt van dat ik er toen niets van gezegd heb.... Hier een goede nacht gehad en werd weer vrolijk wakker..... @Soto: dat emotionele herken ik wel. Ik zei gisteren nog tegen mijn man. Iedereen bevalt altijd maar eerder en dit is al de 3e keer dat ik overtijd loop.....ik wil gewoon zo graag mijn kleine mannetje vasthouden, want ben het nog niet helemaal zat. Vanmiddag van 12.00-13.30 straks een picknick bij mijn zoon op school. Verder lekker een rustig dagje. Mijn moeder blijft nog tot na het avondeten.
Bij de VK geweest. Alles was goed. Ze verwacht niet dat mijn kleine man zich binnenkort zal laten zien..... Goh fijn Hij heeft nog te veel ruimte.Ik zei nog van hij is zo druk dat hij zelf wel ruimte maakt.... Hoop toch echt dat hij volgende week een keer in gaat dalen en dan ook zo blijft liggen. Heb het echt gehad. Vannacht ook weer niet lekker kunnen slapen omdat hij zo druk was.
Hier ook vanmorgen bij de verloskundige geweest. De echo was goed. Ik heb meer vruchtwater aangemaakt dus dat is niets om me meer zorgen over te maken. De kleine ligt al lekker ingedaald en heeft niet zoveel ruimte meer. Ik denk dan ook niet dat de kleine lang op zich zal laten wachten. Ze denken dat de kleine bij de geboorte 3500 gram zal zijn. Over twee weken weer terugkomen voor controle. Ik heb de afspraak toevallig staan op mijn uitgerekende datum. Vorige keer haalde ik die afspraak ook niet dus hopelijk ben ik dan nu ook al bevallen.
Mag ik vragen waarom jij nog een echo had en pas over twee weken moet terug komen? Mijn laatste echo was met 34 weken. Helaas geen echo's meer. En controles om de week. Ze denken dat die van mij ook rond de 3500 gram zal zitten en 50cm.
Ik had met 36 weken in principe de laatste echo om te kijken hoe het lag. Doordat er toen vanuit gegaan werd dat ik weinig vruchtwater had kreeg ik nu nog een extra echo. Gelukkig was nu alles goed dus hoef ik ook geen extra echo's meer. Ik dacht zelf ook dat ik om de week zou moeten komen voor controle. Ze gaat er vanuit dat ik de volgende controle niet ga halen. En ik denk dat ze bij een tweede minder controles doen. Ben bij onze dochter wel om de week geweest.
@ soto haha jij ook al. Misselijk hangt in de lucht geloof ik. Vandaag heb ik er trouwens geen last van gehad, wel weer dat gesteek onderin en last van de rug. Vk vroeg al of het geen blaasontsteking kon zijn. Maar dat geloof ik niet. Helemaal omdat ik het lang niet elke dag heb. @ mamalovesj wat naar zeg zo'n kraamhulp. Heb je dat ook bij d'r aangekaart? Wel raar dat je zelf drinken enz moet pakken. Gelukkig is alles goed met de kleine man. Je dochtertje moet natuurlijk ook even wennen aan de nieuwe situatie, heel logisch! Hoe is het verder? Met je ex enz? En je moeder? Xprissiex fijn dat alles goed was bij de vk. Je bent er wel echt helemaal klaar mee he. Je moet ook een beetje eraan overgeven. Merk ik iig aan mezelf. Nu ik meer toegeef aan de rust en niet continue denk van hoe lang nog zit ik veel beter in mijn vel. Daarbij is het ook best logisch dat je kindje er nu nog niet klaar voor is. Je bent net de 36 weken gepasseerd. Het ene kindje daalt nou eenmaal sneller als de ander. Mijn meisje ligt al vanaf 34 weken met het hoofdje vast in de bekken maar dat zegt niks over op tijd bevallen helaas. Ik hoop dat je net als ik je rust een beetje kunt vinden. @ suus dat kan ik me helemaal voorstellen. Mensen die 2 weken later als jij zijn uitgerekend bevallen dan nog eerder soms. Lijkt me ook super frustrerend. Hoe was de picknick? Lekker dat je moeder nog even blijft of niet!? @ Inge wat fijn dat het vruchtwater voldoende is. Heb je verder alleen controles bij gynaecoloog? Dus niet nog elke week na de vk? Hier vanaf 36 weken elke week controle. Maar ik ben alleen bij de vk. Alleen 2 groeiechos gehad bij gynaecoloog. Ik ben ook vandaag na de vk geweest. Ze hadden vorige week al gezegd even te toucheren kijken of er al iets is, of alles nog helemaal potdicht zit of niet. Dit ivm het vele vocht dat ik vasthou. Mochten ze het dan iets kunnen prikkelen zoals ze zeggen en het helpt iets dan is dat gewoon mooi meegenomen. Bloeddruk was wel weer iets verhoogd maar niet schrikbarend. Ook dit komt weer door het vocht. Mijn baarmoedermond was al iets korter en weker en er zat een heeeeeeeel klein openingetje. Dit heeft ze dan ook iets geprikkeld zoals ze zegt en gaat ze dan evt volgende week weer doen. Dit openingetje was zo klein dat je niet kunt spreken van ontsluiting, maar het is dus ook niet dat alles nog potdicht zit. Zoals ik al vaker heb verteld wil ik graag gebruik maken van een speciale behandeling van voetreflextherapie wat nog weer extra stimulans kan geven ( is het kindje of je lichaam niet klaar gebeurt er niks maar kan soms net dat zetje geven ) en als er bij de vk zou blijken dat alles nog potdicht zat en nog niks verstreken heeft Zo'n behandeling ook weinig zin. Maar kreeg dus groen licht ( de therapeute doet het ook alleen in overleg met de vk ) en heb dat dus vanmiddag laten doen. Nu is het afwachten. Evt krijg ik zaterdag en maandag weer zo'n behandeling. Mocht er dan nog niks gebeurd zijn kun je ervan uit gaan dat je lichaam en je kindje er gewoon niet klaar voor zijn, maar ik vind het fijn dat er iets wat ik kan proberen, en de behandeling helpt me sowieso nog steeds goed tegen de rusteloze benen. Dus voor niks is het sowieso niet.
Ja ik ben er echt helemaal klaar mee!! Dit is echt niks voor mij! Het is dat zwanger zijn nodig is als je kinderen wilt maar dit is niet mijn ding... Ik weet dat ik net de 36 weken ben gepasseerd maar dan alsnog. Ik zou het gewoon fijn vinden als hij indaalt en rustig wordt. Doordat hij zo druk is ben ik er een beetje klaar mee. Geloof me ik heb me er allang aan over gegeven hoor Ik kan me niet meer overgeven dan ik al doe... Doordat ik van mezelf een bezige bij ben maakt het extra moeilijk. Hou er niet van afhankelijk te zijn van andere mensen. Hier nu even languit op de bank. Moest net even naar beneden (woon 4 hoog) en heb weer flinke pijn in me zij. Waarschijnlijk soort acute bandenpijn door te veel inspanning.
@madamv ik sta alleen onder controle bij de verloskundige. Zij doen zelf ook de echo's. Dus gewoon over twee weken weer terug al hoop ik natuurlijk van niet. Had graag gewild dat ze iets meer had kunnen/willen doen. Wil wel bevallen ben helemaal klaar met het vele vocht vasthouden en de rusteloze nachten.
Oh Inge zo hun doen de echo's zelf. Dat is bij ons namelijk niet, vandaar dat ik uitging van gynaecoloog. En wij moeten de laatste weken elke week op controle vandaar. Ik weet het vocht. Wat een hel. Xprissiex hier al net zo'n bezige bij hoor. Maar eraan toe geven is niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk he. Helaas heeft het weinig nut om er gefrustreerd van te raken hihi.
Dat is voor mij helemaal moeilijk. Toen ik moest stoppen met werken vond ik dat ook vreselijk en uit eindelijk heb ik er aan toegegeven. Maar dat heeft flink wat gekost hoor haha Balen dat jullie allemaal vocht vast houden. Ik heb daar dus geen last van. (Gelukkig) Lekker languit liggen helpt ook niet? Ik plas ook heel veel Zal dat ook uitmaken?
Wat gezellig dat er zoveel geschreven wordt. Hier een heerlijke middag gehad. Vanmiddag eerst de picknick op school van de oudste. Was erg gezellig. Daarna ben ik met mijn moeder en de kids lekker naar het strand geweest. Eerst lekker een ijsje gegeten en toen nog lekker op het strand gespeeld. De kids hebben ook nog heerlijk in het water gespeeld. Niet in de grote zee, maar zo'n klein tussen watertje. Was echt heerlijk. Ik heb mij er ook maar een beetje aan overgegeven dat de kleine man er nog niet is. Wat ik stiekem wel heel fijn vind is dat heel veel mensen in onze omgeving vanavond/morgen/dit weekend op vakantie gaan. Het is dan lekker rustig als onze kleine man dan geboren is, dus ook niet veel aanloop. Vocht heb ik gelukkig ook niet veel last van! Ik voel het een klein beetje in mijn handen, maar absoluut niet noemenswaardig. @Prissie: Balen dat je er zo klaar mee bent. Is het geen mogelijkheid om aan je verloskundige te vragen of ze je vanaf 37 weken wil proberen te strippen? Misschien doen ze dat wel voor je. @MadameV: Hier gelukkig ook geen misselijkheid vandaag. Wel af en toe wat krampjes en steekjes, maar zegt natuurlijk ook niks. @Inge: Hopelijk red je je volgende afspraak niet meer. Vind je het zelf niet erg dat ze je niet over een week weer checkt? Ik vind dat toch wel fijn dat ze dat doen.
Was het lekker weer aan de kust?? Ach wij speelden als kind ook altijd in zo'n plasje Haha ik heb dat niet gevraagd maar dat doen ze niet hoor. Ik moet het gewoon uitzitten en afwachten...... Vertelde haar vanmorgen ook dat ik er klaar mee was en dat hij zo druk was enzo maar dat deed d'r niet zoveel...... Ik snap het ook wel. Het is ook niet zo dat ik ongeduldig ben. Dat hoor ik ook veel om me heen van ja je wordt nieuwsgierig je wilt hem vasthouden. Maar ik ben er gewoon klaar mee.... Mensen die mij echt kennen die snappen die opmerking ook haha Vraagje.... Ik heb FB en zit te twijfelen of ik het meteen wereld kundig wil maken of niet.... Alleen de ouders bellen en naaste vrienden vind ik ook prima. Lekker rustig. Net wat jij zegt Suus. Mooi weer dus een lekker 0.0 biertje gaat er wel in. Vind trouwens die Jilz 0.0 erg lekker... Sorry als er nu dames zijn hier die me vervloeken omdat ik 0.0 bier drinkt. Ik kan zonder alcohol maar met dit mooie weer vind ik het tocht wel lekker hoor. Al is het alleen de smaak hihi
Hier gaat het ook niet direct op facebook hoor. Ik zou het niet leuk vinden als sommige de kleine al op facebook hebben gezien en nog niet in real life. Daarbij is de rust ook nog wel even lekker. Het weer was echt heerlijk aan de kust, er stond wel een verraderlijk windje dus voelde niet heel warm, maar de zon was wel fel. Lekker toch als je een 0,0% drankje neemt, kan mij voorstellen dat je dat erg lekker vind met dit weer. Ik zelf drink het niet, maar normaal drink ik ook nooit alcohol! Erg fijn voor mijn man hahaha.
@Soto logisch dat je er door heen zit. Het is ook zwaar een kindje dragen. even huilen kan opluchten hoor! hopelijk duurt het niet al te lang meer. de kraamzorg is gestopt. Ik was er echt klaar mee zelfs me ex die werd er pissig van. ik heb nu steeds bezoek van de verloskundige. het gaat heel goed hier. Ik kan smiddags als dochter op bed ligt ook lekker naar bed en rusten. En voor de rest gaat het rustig aan. kleine heeft alleen sinds vandaag krampjes. Zo sneu!
@prissie vervelend om te horen. Maar de weken vliegen wel voorbij vind je niet? @Suus alleen wat krampjes? Verder nog rustig? lijkt me lekker niet heel veel aanloop in de kraamweek. Kan je ook goed bijkomen! wanneer moet je weer naar de vk? heerlijk even uitwaaien buiten. Het word morgen ook zo warm he?
@suus Ik drink meestal alleen als het mooi weer is. In de wintermaanden drink ik bijna geen alcohol. Maar ik ga ook zelden uit ofzo dus die keer dat ik ga dan heb ik geen limiet haha Wilde zo en zo niet meteen een foto erop zetten maar gewoon het nieuws dat hij geboren is... Ik wil ook even een paar dagen voor ons zelf hebben. Vriend is ook maar twee dagen thuis na de geboorte. Ja aan zee is het altijd wat frisser. Ach als je kids zich maar hebben vermaakt toch? Dat is het belangrijkste. @MLJ Balen zeg! Hadden ze niemand anders voor je? Of had je gewoon zo iets van laat maar? If you don't mind me asking hoe gaat het tussen jou en je ex? Krampjes lijken me zo zielig.. Doordat ik elke dag druk ben gaan de dagen nog redelijk snel maar af en toe niet weggaan en lekker op bed liggen is ook wel eens lekker hoor.
Verder dan wat lichte krampjes gebeurt er hier nog niet veel. Dinsdag moet ik weer naar de vk, ben dan precies 41 weken. Hopelijk is het niet nodig. Lekker dat je nog gelijk met je dochtertje naar bed kan, hier slapen ze niet meer 's middags. Is je ex ook nog veel bij jullie. Ik denk wel dat het nieuws snel op fb te lezen zal zijn. Zie ook regelmatig dat mensen al gefeliciteerd worden als ze er zelf nog niks op gezet hebben, maar dat vind ik niet zo erg. Jammer dat je vriend maar 2 dagen thuis is na de geboorte Prissie of kon het niet anders? Mijn man wacht met smart op zijn vakantie. Die begint als de kleine is geboren . morgen wordt het idd nog warmer, mijn oudste heeft nog een dagje school. Ga maar even wat leuks doen met de jongste. Zal voorlopig wel de laatste keer zijn.....
@ Inge86: fijn dat het vruchtwater ok was nu en dat de kleine ingedaald is. 3500 gram is een mooi gewicht, ben benieuwd of het klopt, en bij jou ook xprissiex. Soms hoor je verhalen dat ze er flink naast zaten en soms komt het goed in de buurt. M'n dochtertje hadden ze 3200 gram geschat en ze woog uiteindelijk 3050 gram. Dat vond ik toch best goed geschat eigenlijk. Ik heb trouwens wel elke week controle. Vind je het vervelend dat je er volgende week geen hebt? Ach ja, je kunt sowieso altijd bellen bij twijfel natuurlijk! @ madameV: Wat fijn dat het niet potdicht zit bij je en dat er al iets geprikkeld kon worden! Ik hoop echt dat het wat gaat opleveren. Zo`n voetreflextherapiebehandeling klinkt trouwens goed, hoe was het? En hoe kwam je aan het adres hiervoor? Ik heb een beetje zitten neuzen op internet, maar weet niet of er verschillen in behandelingen zijn voor zwangeren en andere redenen om dit te willen laten doen... @ Xprissiex: vervelend dat je er zo klaar mee bent! Ik zit nu ook wel te springen dat het moment daar is, ben zooo benieuwd naar ons ventje! Maar met 36 weken had ik het nog een stuk minder, vooral omdat het dan nog te vroeg is (lijkt me echt rot als je je kleintje nog niet mee naar huis mag nemen). Maar goed, kan niet anders zeggen dan sterkte! Voor je `t weet is het zover, klinkt afgezaagd, maar `t is echt zo. Ik heb trouwens gister ook `n alcoholvrij biertje gedronken, smaakte goed! Ons nieuws zal vrij snel op facebook komen denk ik, maar dat komt vooral doordat het zich snel verspreid en er zijn dan altijd mensen die je via fb al gaan feliciteren. Bij m`n dochtertje was dat zelfs een paar uur na de geboorte (buren van m`n schoonouders). Dat vond ik niet zo leuk, sommige kennissen en vrienden kwam er dus op die manier achter dat ik bevallen was. Maarja, wat doe je er aan. Ik denk dat we zelf een berichtje plaatsen als we eraan toe zijn, we zien wel @ Suus09:fijn dat je zo`n heerlijke dag hebt gehad! Ook wel lekker dat veel mensen in je omgeving op vakantie gaan, ik heb die eerste paar dagen ook geen behoefte aan enorme aanloop.. Hopelijk dat je beeb voor dinsdag geboren wordt! veel plezier alvast morgen met je jongste @ mamaloversJ: Mis je de extra hulp van de kraamzorg niet nu het gestopt is? Maarja, ik zou ook liever geen kz willen als je iemand hebt die niet bevalt.. Wij hebben dezelfde als de vorige keer aangevraagd, dat was zooooooooo`n leuke vrouw!! De kans is klein dat we haar daadwerkelijk krijgen, want het moet net zo uitkomen qua dienst enzo, we zullen zien... Wat fijn dat het verder zo goed gaat, alleen wel heel sneu van de krampjes. Hopelijk worden deze snel minder!! Ik ga zo maars kijken of ik kan slapen, hopelijk dit keer weer een goede nacht.. Truste alvast allemaal!!
Dames, hier sinds ca 03:30 uur weeen. Ze zijn nog goed te doen en komen ongeveer om de 8-10 min. Ben zo benieuwd of het door zet!