@ soto oh spannend! Succes! Ik kom bij de therapie via een folder bij de vk. Al sinds ik 20 weken was voor onrustige benen. Ze heeft een speciale extra cursus gevolgd voor zwangeren
Pff, tot nu toe schiet `t niet echt op. De weeën blijven op hetzelfde niveau hangen qua pijn (ze zijn nog goed te doen, hoef ze nog niet weg te puffen) en nog steeds ongeveer om de 10 min. Dus ik zou bijna denken dat het toch loos alarm is. Maar ik heb gedoucht en ze werden hierdoor niet minder, dus hierdoor twijfel ik of het toch `t begin is.... Net ff met de verloskundige overlegd, ze raadt aan om het nog even aan te kijken. M`n man is wel vertrokken naar z'n werk, maar houdt z`n telefoon bij de hand. Ik hou jullie op de hoogte!
Jammer Soto!! Goed in de gaten houden en als je het niet vertrouwd je vk bellen. Misschien is al dit voorwerk wel ergens goed voor .
De weeën zijn weg, alleen nog een onrustige buik helaas. Ben echt aan `t balen, doodmoe van 3 nachten nauwelijks slaap en nu deze teleurstelling. Ach ja, ik ga nu proberen te slapen en vanmiddag nog even naar m`n ouders (hebben net m`n dochtertje opgehaald)...
Spannend soto!!! zo begon het bij mij ook. De weeën kwamen eerst om de 8 min. duim voor een voorspoedige bevalling!
@Suus hmmm hopelijk kan de vk al wat zien of er wat gaande is bij je? heerlijk even liggen als me dochter ook slaapt. Even bijtanken. @Soto ik lees nu dat het niet heb doorgezet balen!!! Hopelijk gebeurd er nog wel iets vandaag/morgen. Nee de kraamzorg mis ik totaal niet . Vind het wel jammer dat het zo is gelopen. Had ik een fijne kraamverzorgster gaat ze weg... hopelijk krijg je dezelfde kraamzorg dat zou fijn zijn. Helaas valt het alleen niet te zeggen he. me ex is hier elke dag. Hij is een week vrij. Helpt super goed en neemt me alles uit handen. Gisteren liam voor het eerst in bad geweest. Wat was hij aan het genieten. ik hoop dat het door zet voor meid! @Inge fijn om te horen van je vruchtwater dat is wel een fijner gevoel lijkt me? @madamev spannend! Wie weet zet het wel door aank dagen!
Hey meiden, Even wat advies vragen. Ondanks dat het mijn 3e zwangerschap/bevalling is ben ik ook weer onzeker.... Ik voel mij sinds vanmiddag echt niet lekker. De hele dag alweer lichte krampjes en gerommel. Ook heb ik sinds een uur of 2 echt het gevoel van een strakke band om mijn buik. Zouden jullie de vk bellen. Ik twijfel zelf omdat ik denk dat het misschien ook wel van de warmte kan komen of dat het toch snel gaat beginnen...Ben ook altijd zo bang dat ik zeur..... Ben ook met vlagen erg misselijk.
Tegen mij zeggen ze altijd dat als ik iets wil weten, ik gewoon moet bellen..... Je bent tenslotte overtijd dus waarom niet?? Tuurlijk kan het van de warmte zijn maar kan ook zo zijn dat het eindelijk gaat beginnen.... Ben je druk geweest vandaag? Al geprobeerd om even lekker te douchen of te slapen, beiden?
Ik heb vandaag niet veel gedaan, alleen wat boodschapjes met mijn dochter. Verder alleen maar gerelaxed. Heb net een douche genomen en even wat gegeten. Ben nog steeds wel een beetje misselijk en heb ineens last van trillende handen. Buik voelt na het douchen wel wat soepeler aan.
Ik ben geen vk natuurlijk maar kan natuurlijk ook door de warmte komen... Het is geen weer voor ons haha Ik had zelf vandaag voor het eerst enorm last van me voeten. Nu alweer een tijdje thuis, voetjes omhoog lekker voetballen kijken. Nu heb ik er geen last meer van. Dat geld voor me hele lichaam trouwens. Heb je voor de rest geen last meer van je buik?
Gelukkig geen last meer. De lichte krampjes zijn weg....Ik denk ook dat dit weer niets is voor zwangere vrouwen.....gelukkig wordt het dit weekend minder heet. Ik vond het ook super benauwd vandaag. @Soto: Hoe is het met jou? Ben benieuwd of je bevalling zich nog heeft doorgezet.
Het werd benauwd toen de zon eenmaal weg was... Ja wordt morgen bijna 10 graden kouder. Wordt veel regen verwacht. Zou bijna zeggen "heerlijk" Ik ben nu echt doodmoe. Heb natuurlijk ook weer te veel gedaan vandaag. Morgen gaan we het halletje schilderen. Is gelukkig maar een klein stukje muur. Had er vandaag geen zin in. Gelukkig heb je geen last meer. Nou ja ik zeg gelukkig maat had fijn geweest als het iets had betekend natuurlijk. Ze is wel erg stil dus misschien is dat een goed teken. Het is mijn eerste en ben best benieuwd naar het hele bevallen enzo. Hoe vonden jullie het? Viel het mee? Tegen?
Ik vond mijn bevallingen wel erg heftig maar wel goed te doen. Bij de eerste heb ik 10 uur over de ontsluiting gedaan en bij de tweede maar 3 uurtjes. Mijn oudste is thuis geboren (op de baarkruk) en de jongste in het zkh omdat ze in het vruchtwater gepoept had. Ik vond zowel het zkh als thuis prettig om te bevallen. Heb je iets van een cursus gedaan? Ik vond het wel heel fijn om te weten hoe je moet ademen tijdens de weeën. Bij mijn laatste bevalling raakte ik even in paniek, maar toen ik samen met de gynaecoloog even ging ademen werd ik meteen weer rustig. Ik vind ook deze bevalling weer spannend, ik weet natuurlijk precies wat er komen gaat....
@suus ik belde ook niet snel.hoor. Zelfs toen de eerste wee begon twijfelde ik nog om De vk te bellen omdat ik het niet herkende van me vorige bevalling haha. Gelukkig is het weg getrokken. Maar anders gewoon bellen. Ze vinden Je juist niet zeuren! @prissie jou gevoel herken ik zeker. Vooral als je de eerste keer Gaat bevallen omdat alles zo nieuw is. Ik heb mijn tweede bevalling heftiger beschouwen als bij mijn dochter. Ik herkende de weeën in het begin niet eens haha dacht zelfs nog mijn darmen. Pas toen ze sneller op elkaar kwamen wist ik het. Ik vond het fijn om.een thuisbevalling mee te maken en dat alles Uit zichzelf goed verliep. Al vond ik de weeën egt een hell en krerg ik snel Persweeën die ik moest ophouden. Niet echt een fijn gevoel. Maar zeker voor een goed doel hihi.
@suus nee heb geen cursus gedaan. Geloof het allemaal wel. Ik ben omzettend blij met deze kleine jongen maar alles eromheen hoeft van mij niet. Ik wil ook thuis op een baarkruk bevallen. De kranslegging raadde mij dit aan omdat ik eigenlijk een bad bevalling wilde maar dat werd teveel gedoe. Maar misschien vind ik het uiteindelijk niks en wordt hij alsnog op bed geboren. Als baby weer eens flink druk is met zijn mama vervelen tot ze niet meer kan bewegen dan puf ik het ook weg Bereid mezelf alvast voor haha @MLJ Ja ik vind het zeker spannend. Straks kan ik er ook eindelijk over mee praten. Ik hoor om mij heen bijna alleen maar helse verhalen dus af en toe een positief verhaal is ook wel fijn. Al laat ik me daardoor niet afschrikken hoor.
Kan me goed voorstellen prissie. Maarja bevallen is gewoon geen pretje! En dat een eerste bevalling lang moet duren is ook niet zo Want me dochter was er binnen 3uurtjes. Dat is positief toch? Haha. Lekker Op je af laten komen. Suus dat is ook snel 3uur bij je tweede. Dat is zo fijn als de ontsluiting snel gaat. Ik had om 12uur 3cm en een uur later al 7... Dat in paniek raken herken ik wel. Ik zat de weeën weg te puffen Of te proberen op de bank maar toch kreeg ik een paniek gevoel over me heen...heel apart.
Mijn moeder had van me broer ook een snelle bevalling. Ik laat alles tegen die tijd ook op me af komen. Eruit komt hij toch wel. Haha Ik sta vrij nuchter in het leven. Dat vond de VK ook. Die maar zich ook totaal geen zorgen om me. Ik hoop dat ik het thuis aan kan zonder medicatie. Zou me echt een watje voelen als ik daardoor naar het Zkh zou moeten. Dat het geen pretje is dat wil ik best geloven hoor. Is ook niet niks een baby die van onderen eruit komt... Ach mijn kind heeft weer eens de hik!! Fijn!