Uitgerekend juli 2014!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MylaJ, 28 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xprissiex

xprissiex Fanatiek lid

8 mei 2012
    1.108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor de tip meiden :) En probeer zo en zo leuke dingen te doen (ben geen thuiszitter). Plus rommel thuis veel. Schoonmaken enzo. VL doet niks dus tja. Babykamer is helemaal af nu (gelukkig) Maar ben het gewoon echt zat. Hij doet me zo een pijn. En als ik iets te lang op de been ben dan doet alles pijn... Is even niet leuk meer..
    En jullie hadden ook allemaal al last van voorweeen enzo en dat heb ik allemaal niet.. Bij jullie gebeurde er tenminste nog iets..

2. MylaJ

MylaJ Actief lid

28 okt 2013
    315
    0
    16
    Hoi!

Teun gefeliciteerd met de de geboorte van Morris!! Wat een stoere naam zeg!

Hier gaat alles nog steeds lekker. Wel gezellig druk zullen we maar zeggen. Komt natuurlijk ook omdat de oudste 2 vakantie hebben. Zondag geven wij ons kraamfeest, ben ook druk met de voorbereidingen bezig. Heb er veel zin in. Ook vind ik het erg fijn dat er een hoop in een keer komt. Omdat het vakantietijd is zijn er verder ook weinig mensen langs geweest. Ik moet zeggen dat ik het niet zo erg vind ;).

De borstvoeding gaat ook nog goed al vind ik het wel zwaar. Soms wil ik er echt de brui aan geven. Ben best wel veel tijd eraan kwijt. Als Luke kort aan de borst drinkt doordat hij in slaap valt kolf ik daarna nog af. En dat krijgt hij dan uit de fles. Heb een speciale fles van Medela gekocht om de borstvoeding te geven omdat hij zich steeds verslikte met de Avent fles. Dit scheelt echt een hoop. Vanmiddag ook een nieuwe kolf gekocht. Ik heb de nieuwste van Avent gekocht, wat een verademing zeg....had ik veel eerder moeten doen.

Na deze week is mijn man nog 1,5 week thuis. De afgelopen 3 weken zijn echt voorbij gevlogen. Daarna is het nog 1,5 week voordat de oudste weer naar school moet. Zal wel wennen worden om 8.15 met 3 kids de deur uit, maar een beetje ritme en regelmaat lijkt mij ook wel weer lekker.

@Soto: Pittig hè die regeldagen...Ze willen dan het liefst alleen maar bij mama zijn. Hoe reageert je dochtertje op Robin?

@MadameV: Hoe is het met jou en je kleine meid? Hopelijk ben je alweer wat hersteld.

@Prissie: Ik kan mij voorstellen dat je er helemaal doorheen zit. Vooral als je zoveel pijn hebt en slecht slaapt. Bij mijn verloskundige strippen ze overigens ook pas vanaf 41 weken. Ook omdat het vaak eerder niet werkt. Maar ja, daar heb je allemaal weinig aan als je je rot voelt.

@MamalovesJ: Heb cb komt voor de intake idd bij ons thuis. Ze stelt dan een hoop vragen en plant de eerste afspraken in. Gaat alles goed met Liam? Hij is ook al bijna weer 4 weken....

Met hoeveel weken moet iedereen weer aan het werk? Ik pas in januari. voorlopig nog lekker thuis!!

3. xprissiex

xprissiex Fanatiek lid

8 mei 2012
    1.108
    0
    0
    NULL
    NULL
    #2463 xprissiex, 26 jul 2014
    Laatst bewerkt: 26 jul 2014
    Hoi dames hier een beetje onzekere avond gehad. Sinds gisteravond amper beweging van de baby gehad. Vannacht en ook vanmorgen amper beweging gehad. Lang getwijfeld of ik de VK zou bellen aangezien ik dat niet gewend ben maar gelukkig is hij nu alweer een uurtje druk aan het bewegen... Niet wat ik gewend ben maar hij beweegt. Voelde me gisteren ook enorm down. Weet niet waar dat inene vandaan kwam maar goed..
    Blijf dit weekend ook lekker thuis. Regent toch en hoef er niet uit. Lekker even rustig aan.. Heb ondanks alles wel als een roosje geslapen.. (Ergens niet raar als er geen baby ontiegelijk druk is als je wilt slapen) Maar ben nog moe.. Als ik maar niet ziek ga worden ofzo. Zit ik ook niet op te wachten......

4. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    @Suus, lekker dat het nu goed gaat met de borstvoeding!
    De weken vliegen zo voorbij he? Zijn de nachten wel te doen?

@Teun, Lekker dat je meiden zo genieten en mee helpen met de kleine jongen :)

@MadameV Hoe gaat het met jou? En je meisje?

@Prissie, Die kruiken heb ik dik 2 jaar geleden toen een keer gekocht, ze waren toen afgeprijsd volgens mij bij de xenos.
    Maar weetje als je ze niet hebt en de kraamzorg maakt er geen probleem van, zou ik het zo laten.

Gelukkig voelde je de kleine nu wel :)
    Ik had voor de bevalling ook geen voorweeen hoor, bij mij kwam het ook spontaan. Laten we hopen dat je niet overtijd loopt, en dat de kleine zich strakjes aandient :)

5. xprissiex

xprissiex Fanatiek lid

8 mei 2012
    1.108
    0
    0
    NULL
    NULL
    #2465 xprissiex, 27 jul 2014
    Laatst bewerkt: 27 jul 2014
    De onzekerheid is nog niet weg.... Nu al vanaf vrijdagavond weinig beweging. Af en toe z'n momenten dat hij even wat drukker is. Nu vanmorgen met afvegen flink roze afscheiding. Bijna rood zullen we maar zeggen. Misschien dat er twee ienemiene stukjes slijmprop bij zaten maar weet het niet zeker (waren echt heel klein) Ik kijk het nog een paar uur aan en anders bel ik toch even de VK voor de zekerheid.
    Er staat op internet dat de baby inene heel rustig kan zijn voor de bevalling om zijn energie te sparen en ik kan natuurljk de slijmprop aan het verliezen zijn.... Ik maak me niet echt zorgen maar het zit me niet lekker... Ik voel me zelf ook al sinds vrijdagavond niet top. Nog steeds een beetje down.. Ben niet in me hummetje zeg maar..

Ik hou jullie op de hoogte...

6. teun026

teun026 Actief lid

18 dec 2007
    102
    0
    0
    Gastouder
    Hou ons op de hoogte, maar denk vooral aan jezelf en het kleintje in je buik.
    Gewoon vk bellen, die willen liever datje te vaak belt dan te weinig.
    Echt doen!!

Gister hier een alles tegelijk dag. Stuwing was heftig, eerste bezoek, voelde me niet zo lekker en de kraamtranen komen los.
    Ook had Morris voor het eerst krampjes. Zo zielig!
    Was helemaal gesloopt. Vannacht weer goed geslapen en stuwing is minder en ik voel me weer beter.
    Dus vandaag gaat het weer super.

Tot nu toe echt een perfecte baby. Zo relaxt heb ik het bij de dames noet gehad.
    Die waren of onrustig of veel krampjes en sliepen s nachts erg slecht.

Morris tot nu toe wakker moeten maken voor de voedingen s nachts.
    Alles s avonds van 21:30 tot 23 uur heeft hij zijn huil ( verwerk uur)
    En dat is tot nu toe het enige wanneer we hem horen.

Ik begin als alles goed gaat 1 nov. Weer met werken. Maar ik werk thuis. Dat is toch een beetje anders als gastouder en zelfstandige.

7. Soto

Soto Bekend lid

22 sep 2013
    823
    528
    93
    Vrouw
    Praktijkondersteuner
    Nederland
    Hee allemaal,

Hoe gaat het met jullie? Hoe gaan de nachten? Hier zijn ze nog aardig gebroken. Die 3 nachten in de eerste week, waarbij Robin zich maar 1 x meldde, hebben we helaas niet meer gehad. Op het moment is het om de 1,5 a 2 uur s`nachts, terwijl hij overdag wel met gemak 3 uur tussen de voedingen slaapt. Andersom was wel lekker geweest eigenlijk:D Verder gaat het super, hij huilt bijna niet en is een heerlijk relaxed manneke. M`n dochtertje is ook helemaal gek op hem, geeft hem veel kusjes en knuffels. Superlief:)!

Inderdaad pittig die regeldagen. Hier zit ik een beetje met hetzelfde probleem als jij: dat Robin zo snel in slaap valt en ik daardoor regelmatig moet nakolven. Dan gaat er veel tijd in de voedingen zitten. Hopelijk gaat het drinken aan de borst binnenkort beter zodat ik niet meer hoef te kolven. Ik wil graag minimaal 6 mnd borstvoeding geven, maar ik moet zeggen dat als dit blijvend is, dat ik niet weet of dat gaat lukken. Nu is het nog wel te doen, maar straks als ik weer aan het werk moet wordt het teveel denk ik. Ach ja, hij is pas 2,5 week, dus we hebben nog alle tijd:D...
    Fijn dat je nu een kolf hebt waar je helemaal tevreden over bent, das wel belangrijk!

@ xprissiex: hou ons inderdaad maar op de hoogte! Ik hoop echt dat je niet lang meer hoeft. Doe ondertussen maar rustig aan, he?

@ Teun: Fijn dat je je weer wat beter voelt, is niet leuk zo`n down-dag.. Fijn dat Morris het zo goed doet:)!!

8. xprissiex

xprissiex Fanatiek lid

8 mei 2012
    1.108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames ik heb niet gebeld. Afscheiding van vanmorgen was na een tijdje weer weg. Net alsof het er nooit geweest is. Net zoals vorige week. Waarschijnlijk gewoon een adertje gesprongen. Baby is ook weer druk. Voel me zelf ook weer wat beter. Vanmiddag wel even pijn in me buik en rug gehad dus misschien wat voorwerk geweest. Meer was het iig niet.... :( :( :(
    Dus helaas geen aankomend baby nieuws... Zucht!!

9. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Teun gefeliciteerd met Morris! Volgens mij had ik dat nog niet gedaan

Heb jullie allemaal een prive bericht gestuurd met de naam van ons meisje en mijn verhaal. ( wil graag anoniem blijven dus zet het niet openbaar in dit topic )

Heb hier elke dag meegelezen. Maar gewoon geen energie om te reageren. Ga ik vanaf nu weer doen.

Xprissiex succes met de laatste loodjes ik was het toen ook zoooo zat!

Hier gaan de nachten al super. Ze slaapt al 5 u achter elkaar. Ik geef dan ook flesvoeding. Wel veel last van krampjes savonds zo zielig. Maar verder mogen wij niet klagen ze is echt heel makkelijk.

Dames jullie allemaal succes met de nachten. Kan mevoorstellen dat het met meerdere Kids soms erg vermoeiend kan zijn.

Hier gaat het met mij weer redelijk. Nog veel duizelig en moe. Maar mijn hb moet gewoon langzaam weer op pijl komen en dat heeft tijd nodig. Gelukkig gaat het elke dag een stukje beter

10. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    @Soto goed om te horen dat alles goed gaat!
    Heeft de kleine niet veel last van krampjes?

@Suus borstvoeding lukt nu wel goed? Fijn dat je een nieuwe kolf hebt :)

@Prissie, Jammer!!! Stom he al die voortekenen, en dan gebeurt er niks...Hou nog even vol meid!

@MadameV ik ga je verhaal zo lezen, en zal dan strakjes reageren.
    Wat lekker dat je meisje goed slaapt. Heeft ze alleen s'avonds last van krampjes?
    Ik hoop dat je snel weer op de been bent, en je goed voelt :)

Ik ben even de wanhoop nabij, Liam heeft echt heel veel krampen, hij huilt overdag heel veel, en eigenlijk kan ik hem niet neerleggen, maar wat toch moet omdat ik ook nog een peuter heb rondlopen,
    ik had al een topic geopend op het forum wat ik tegen de krampjes kan doen......Hij is s'avonds ook veel aan het huilen maar overdag ook....Ik denk dat ik misschien maar de ha moet bellen. Ik ben al overgestapt naar dieet voeding van nutrilon maar of dit nu echt werkt weet ik ook niet.....Ik kan me herinneren dat me dochter nooit zoveel krampjes had als Liam nu...

11. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Mamalovesj ja ze heeft het eigenlijk alleen savonds. Wel sneu hoor. Kan me voorstellen dat je er doorheen zit want dat heb ik soms savonds al dat ik denk van ah zo zielig ga please lekker slapen dan ben je beter af.

De kraamhulp raadde mij infacol aan. Zo'n Pipetje wat je voor een voeding kunt geven. En dat mag evt de hele dag door. Is lichaamseigen. ( vertelde ze net van het consultatiebureau net intake gehad ) dus ik hoop dat dat helpt misschien ook een idee voor jou? Gebruik je ook al iets hiertegen?

12. teun026

teun026 Actief lid

18 dec 2007
    102
    0
    0
    Gastouder
    Hey,

Kan het mij helemaal voorstellen. Mijn oudste dochter had ook hele heel veel last van krampjes!
    Ik kon soms wel janken ( deed dit ook, het is geen huilen maar krijsen wat ze dan doen!)

Bij haar zijn we heel veel veranderd van voeding. Ook iets meer 10 cc water gegeven, druppeltje olie in de fles, fietsen met de beentjes, veel op de arm op haar buikje gedraaid. Noem het allemaal maar op.
    Toch ben ik er van overtuigt dat je het beste bij een voeding kan blijven ( achteraf gezien)
    Krampen hebben de meestje kindjes wel ( in verschillende mate) maar denk dat het bij mijn oudste juist door verandering steeds heftig bleef omdat er dan weer nieuwe dingen in de voeding zitten.

Ook werd ik er zelf erg onzeker van. Dus zou wel contact opnemen met de ha voor jezelf als je er doorheen zit.

Hopelijk heb je iets aan de tips hierboven.
    En wil je best helpen zo met tips. Want het is slopend

13. Soto

Soto Bekend lid

22 sep 2013
    823
    528
    93
    Vrouw
    Praktijkondersteuner
    Nederland
    @ madameV: Wat een prachtige naam! Je bevallingsverhaal is een heftig verhaal inderdaad, bedankt dat je het wilde delen, het is goed dat je het uit hebt getypt. De bevalling van Robin geen ook niet vlekkeloos en onze verloskundige raadde ons aan om er veel over te praten/schrijven, dit is goed voor de verwerking. "Delen is verdunnen" zei ze, en dat vond ik een mooie omschrijving. Veel sterkte nog, doe maar rustig aan en geef jezelf de tijd om te herstellen! XX

m.b.t. krampjes; dat is inderdaad vreselijk zielig:(. Robin heeft er ook last van en ik geef hem "sab-simplex" voor de voeding. Dat is vergelijkbaar met Infacol en het lijkt goed te helpen. Hij krijgt 15 druppels op een lepeltje voor elke voeding. Sab-simplex is in Duitsland bij de apotheek verkrijgbaar (zonder recept) en Infacol volgens mij gewoon bij de drogist...

14. inge86

inge86 Actief lid

12 nov 2013
    144
    0
    0
    noord holland
    @madamev wat een leuke naam. En wat de andere meiden ook zeggen. Inderdaad een heftige bevalling. Hopelijk kun je het een plekje geven. Ga vooral genieten van jullie meisje.

15. inge86

inge86 Actief lid

12 nov 2013
    144
    0
    0
    noord holland
    @prixxie hoe gaat het? Gaat de verloskundige je strippen als je overloopt?

Hier gaat alles lekker Fleur is alweer 12 dagen en doet het super. Straks komt het consultatiebureau langs
    Ik ben wel benieuwd hoeveel ze gegroeid is.

16. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @ soto idd dat opschrijven en erover praten helpt echt hoor. Kan het nu al veel meer relativeren. Vorige week had ik er echt nare dromen enz van.

@ ing hoeveel woog fleur bij de geboorte en hoeveel nu?

Madammetje is gister weer gewogen door cb. Woog bij geboorte 3290 en nu al 3420 super netjes!

@ xprissiex hoe is het?

17. MylaJ

MylaJ Actief lid

28 okt 2013
    315
    0
    16
    @MamalovesJ: Wat vervelend dat Liam zoveel krampjes heeft. Het kan zijn dat hij inderdaad aan de nieuwe voeding moet wennen, volgens mij kan dat zelfs wel 2 weken duren. Heb je misschien een draagdoek. Ik merk wel dat Luke het fijn vind om die buik op buik warmte fijn vindt als hij krampjes heeft.

@MadameV: Wat een prachtige naam heeft je kleine meisje. Ik hoop dat je je bevalling een plekje kan geven. Praat er inderdaad over met elkaar. Nu wel lekker genieten van je kleine meisje.

@Inge: Fleur alweer 12 dagen, wat gaat het hard. Hoe zwaar woog Fleur bij de geboorte?

@Prissie: Hoe is het ermee? Vandaag de uitgerekende datum toch?

Hier doet Luke het super. De borstvoeding loopt een stuk beter, hij valt alleen nog regelmatig in slaap aan de borst. Ik vind het heerlijk om bv te geven, maar soms wil ik er echt de brui aan geven......Maar ben bang dat ik er spijt van krijg, dus doe dat dan toch maar weer niet......Vanmiddag worden de oudste 2 een middagje opgehaald door opa en oma en hebben wij lekker het rijk alleen met Luke. Nog geen idee wat we gaan doen....

Sinds deze week bestel wij ons avond eten via HelloFresh.nl Ben er echt helemaal weg van. Krijg alle producten en recepten gratis thuisbezorgd (gerechten staan wel al vast). Niet meer na hoeven denken wat we elke avond moet eten, wat een verademing. Je kan kiezen tussen 3 of 5 gerechten en het aantal personen. Ik betaal 49 euro voor 5 maaltijden voor 2 personen. Mocht er iemand intersse hebben, ik heb een kortingscode voor 20 euro voor de eerste keer liggen pb mij dan even.

18. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    @Madamev, ''Gelukkig'' heeft je dochtertje er niet al te veel last van.
    Hoe voel jij je nu? Ik ga zo even reageren op je berichtje!
    Trouwens hele mooie naam!!

Ik heb infacol geprobeerd, maar dit werkt echt helemaal niet helaas, :(

@Teun dankjewel! Ik kan zeker wel wat advies gebruiken, de nachten en dagen zijn nu best slopend. Als ik hem even in de box wil leggen loop ik al op me tenen door het huis heen, in de hoop dat hij even slaapt en ik iets met me dochter kan gaan doen...
    Ik vind het zo zielig voor hem, en hij kan ook al een paar dagen niet poepen, dus er zit gewoon echt wat vast.

Misschien ben ik te snel overgestapt naar andere voeding maar door de paniek wist ik het ook even niet meer. Het CB is hier ook onwijs slecht te bereiken. De contact persoon die er is, Is nu op vakantie, dus al mijn vragen kan ik bij niemand kwijt....??

@Soto hielp dat sab simplex een beetje goed? Ik heb het nu ook besteld, als het goed is krijg ik het morgen binnen.

Ik ben heel blij met jullie meiden. En de adviezen!

In me topic werd al gesproken over een ''huilbaby'' maar dat is hij niet, hij huilt veel omdat hij zoveel pijn heeft. Logisch natuurlijk.

Ik hoop dat vandaag iets beter gaat. Ik ben gisteren wel naar de Ha geweest en die heeft een soort van (Laxeermiddel)voorgeschreven omdat de ontlasting niet op gang komt. Ook gebruik ik nu Cinababy druppeltjes....

Ik hoop dat alles goed gaat met de rest van de meiden en de kindjes :)

@Prissie hoe is het nu met je? Is je kleintje er ondertussen al?

19. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    @Suus oh wat goed om te horen dat alles lekker loopt!
    Ik heb wel een draagzak gekocht nu :) En ik merk dat Liam het ook wel lekker vind als hij er in ligt. Heeft Luke veel krampjes over de dag heen? Of valt het mee?

Wat handig om zo alvast je eten in huis te hebben!Wat een goed idee!
    Hier is het soms ook wel vermoeiend om elke dag maar weer iets aan eten te bedenken....en soms kom ik deur niet uit met Liam als hij onrustig is.

Wat voor gerechten zijn het? Of wat voor keuze is er?

20. inge86

inge86 Actief lid

12 nov 2013
    144
    0
    0
    noord holland
    Fleur woog bij de geboorte 3920. Vorige week donderdag woog ze 4040. Straks weet ik wat erbij is gekomen.

Zelf ga ik iedere week naar de markt en haal daar dan mijn groenten en fruit. Ideaal hoor heb dan voor een dag of 3 eten in huis.

Deel Deze Pagina