@Mamalovesj Je mag mij altijd even een pb sturen. Maar wat ik vooral zou doen is niet teveel tegelijk proberen ook al is dat lastig weet ik uit ervaring. Ook liep ik als een dolle mijn oudste heen en weer te wiebelen op mijn arm. Fietsen met de beentjes helpt ook wel. Als hij overstrekt kan je zijn voetjes vasthouden en ze in buigstand brengen. ( ze raden het af, maar ven " temperaturen" kan ook werken.) Dan weten ze waar ze naar toe moeten drukken. Bij de oudste echt maanden bezig geweest. SLOPEND ! Terwijl ik bij mijn tweede wist dat er krampjes komen en haar met haar buik op mijn onderarm kon leggen en de tv aan kon zetten met ondertiteling en het gewoon onderging. Zonder voeding te wisselen enz. En dit was met een week over.
Verder gaat het hier erg goed en wordt ik echt erwend door deze jongeman. Zoals hierboven te lezen had ik het bij de eerste ook best zwaar. En speelde de onzekerheid ook wel echt een rol. Bij de tweede was ik zelf al iets relaxter, maar zij was heeel erg onrustig en sloeg zichzelf de hele tijd wakker. ( uiteindelijk na 1,5 jaar slecht slapen) bleek ze lactose intolerantie te hebben. We waren 1,5 jaar lang elke nacht wakker met haar van 2-5 uur s nachts. Ze kon ook nooit bij ons zitten en was altijd actief. Nu we op soya over zijn kan ze het wel. Rustig bij ons zitten en ze slaapt! Nu bij Morris heeft hij tot nu toe twee avonden een huiluur gehad en slaapt van 23-5 en dan om 8 uur moeten we hem wakker maken. Ook al vanaf fles 1 zelfde ritme. 8 uur 11 uur 14 uur 17 uur 20 uur 23 uur 5 uur enz.! Bij de dames begonnen met bv. Maar ben echt zo blij met flesvoeding. Mocht er ooit nog een komen😳 Dan ga ik weer over op de fles. ( alleen de stuwing is nu wel gek). Maar ik wist niet dat het zo kon hoor. Ik hoop ook echt dat het zo blijft. We zitten zelfs al over een weekendje weg na te denken haha Wie had dat gedacht bij een nummer drie haha na nog geen week. Wat slapen wel niet met je kan doen.
Hoi meiden wat fijn om te lezen dat jullie kleintjes het zo goed doen. @MLJ Vervelend dat Liam zo'n last heeft van krampjes @madameV Heb je verhaal gelezen en hoop dat je het plekje kan geven. Aparte naam. hoor je niet vaak @suus09 Fijn dat bv nu beter gaat. Ik ben ook heel benieuwd hoe dat allemaal zal gaan verlopen. Wil zelf ook bv gaan geven. Mbt mezelf..... Nee helaas geen baby Gisteren een enorme huilbui gehad omdat ik het niet meer zag zitten. Heb iedereen gisteren ook zoveel mogelijk genegeerd omdat ik zwaar chagrijnig was. En de vraag overal van is de baby er al, of kan je even wachten met bevallen tot ik terug ben hielpen ook niet echt mee.... Dit is wat mijn VK zal doen wanneer ik volgende week nog niet bevallen ben. Ze gaan bij ik dacht 41+1 voelen of er al ontsluiting is. is dat er wel dan gaan ze strippen. is dat er niet dan twee dagen later terug komen (41+3) en weer voelen. Is er dan nog niks dan met 41+6 naar het zkh en zal ik worden opgenomen. Daar zal ik dan weeën opwekkers e.d gaan krijgen. Heel onnatuurlijk en zeer pijnlijk. Ook via mijn FB krijg ik verontwaardigde berichten van waarom doet je vk niks voor je. Het maakt niet uit hoe erg ik erdoorheen zit hun zeggen van ja laatste loodjes, even volhouden, eerste blijft meestal langer zitten. Ze hebben overal wel een antwoord op. Van het weekend was de baby rustig, het maakte me onzeker maar ik heb er ook even van genoten. Het is jammer dat ik hier geen filmpjes kan plaatsen anders had ik het met jullie kunnen delen hoe druk mijn kleine is en hoe niet prettig het is! Donderdag moet ik weer voor controle en ga dan gewoon vragen of ze toch alvast even willen voelen. Kans is groot dat alles nog steeds potdicht zit maar toch.. Ik ben zelf volgende week jarig en wil gewoon echt niet dat mijn kleine man dan geboren wordt.
Fleur groeit als kool zeg. Gisteren kwam het cb thuis en hebben ze ook gewogen. Ze weegt nu 4300 gram. Sinds donderdag is ze dus 300 gram gegroeid dat gaat dus super. Op het advies van het cb alles op verzoek voeden en max 10 minuten per borst. Verder gisteren een vakantie geboekt. Volgende week vrijdag gaan we lekker een weekje in een huisje van landal. Ik heb er nu al zin in. De kraamvisite komt ook op gang. Als we willen kunnen we iedere avond wel vol plannen maar dat doen we niet. Wil ook wel tijd voor ons zelf overhouden. Heeft er iemand nog tips waar je leuke betaalbare borstvoedingsshirts kunt kopen??
Oh heerlijk Inge ! Lijkt mij ook wel wat. Mijn vriend is 1 sept jarig denk dat ik hem nog een weekendje weg geef in sept met zijn drieën. Hoeveel woog fleur bij geboorte? @ xprissiex dat was ook de bedoeling niet zo'n veel voorkomende naam dat heb ik zelf ook en dat heb ik altijd leuk gevonden krijg nog elke week reacties op mijn eigen naam Heb je goed dat je bij je vk blijft vragen. Mijn vk was juist heel schappelijk en heeft bij 38 weken al inwendig gevoelt of er iets gaande was. Omdat ik zulke enorme voeten had en amper kon lopen van de pijn zag ze wel dat ik het helemaal gehad had. Uiteindelijk nog 2 dagen over tijd gegaan maar ze was altijd wel bereid tot van alles en wilde me ook niet te ver over tijd laten gaan omdat ik al zo weinig kon. Kun je zien dat ze toch allemaal heel verschillend zijn zeg. Sommige dames willen juist zelf alles afwachten en dan is zo'n vk mooi maar zoals hoe jij je nu telkens voelt heb je het wel slecht getroffen helaas. Lukt het je nog een beetje je gedachten te verzetten? Hier alles oke ze heeft veel last van krampjes Savonds rond half 11 begint dat soms wel 2.5 uur lang. Nu hebben we dus infacol en ik merk wel dat het beter word. Het begon altijd voor haar laatste voeding en nu hebben we maar eens bedacht de voedingen zo om te gooien dat ze 10 u een fles krijgt. Nu slaapt ze nog steeds. Hopelijk vliegt ze zo door die vervelende uurtjes heen. We zullen het weten morgenochtend haha. Verder hier beetje jengeldagje gehad. Ze wou alleen maar lekker bij papa of mama liggen en wanneer ze sliep en je legde haar neer dan begon ze al. Maar goed dat mag ook. Lekker knuffelen haha.
Vervelend zeg al die krampjes. Krijgt je dochter de fles of geef jezelf madamv? Fleur woog bij haar geboorte 3920. Gisteren om 2230 gevoed. Daarna kwam ze pas om 0130. Toen 4uur en ze wordt nu langzaam wakker. Een lekker nacht dus.
Goedemorgen allemaal! Hoe gaat het met jullie? Hier alles goed, Robin heeft de laatste nachten een beetje ritme. Rond 23:30 geeft mijn man een flesje gekolfde borstvoeding, dan komt hij meestal rond 2:30 en rond 5:30 uur. Daartussen slaapt hij goed (en ik ook) en hij heeft minder last van krampjes gelukkig. Vandaag ga ik wegen bij het cb, ben eens benieuwd. Hij drinkt nog steeds maar kort, maar ik heb het idee dat hij wel goed groeit. Dus of hij zich nu in die paar minuten steeds helemaal vol tankt? Echt handig dat je tussendoor even kan wegen, geeft toch wat zekerheid.. @ inge: Wat fijn dat de nacht zo goed verliep! Fleur groeit inderdaad goed, mooi zo Lekker trouwens dat jullie een weekje er tussenuit gaan! M.b.t. borstvoedingsshirts: geen idee, maar dat zou ik eigenlijk ook wel willen weten. Heb je al zo`n shirt? En is het erg handig? @ madameV: hoe gaat het met jouw kleine meid? Hopelijk wat minder last van krampjes? @ xprissiex: succes vandaag bij de vk! Misschien kun je gewoon zeggen dat je vannacht weeën hebt gehad, maar dat het na een paar uur afzwakte. Wie weet gaan ze dan wel eens voelen of er al wat gaande is..
@soto ik heb nu 1 voedingsshirt had hem nog van mijn oudste dochter. Ik vind t echt ideaal. Je kunt gewoon voeden terwijl je shirt normaal blijft zitten. Kan het zelfs zo doen dat het amper opvalt dat ik aan het voeden ben. Het lijkt dan net of ze bij me ligt. Heb nu nog geen shirts kun en vinden en wil er nog wel een aantal bij.
Het kan ook als het alleen s avonds is, dat ze de dag verwerken..... Dit hebben we nu ook wel bij Morris. Hij heeft geen last an krampjes anders had hij dit vaker op een dag gehad.( na elke voeding meestal). Maar eind van de dag als de andere dames op bed liggen dan wordt hij onrustig. Hij huilt soms, maar is vooral aan het draaien en weet het even niet. Na een tijdje valt hij heerlijk bij ons op de borst in slaap. Lieke mijn middelste dochter had dit ook altijd aan het eind van de dag.
Hoi dames, vandaag bij de vk geweest... Ze heeft even gevoeld maar alles zit nog potdicht en het deed ook best pijn!! Moet nu dinsdag weer komen en dan gaan ze weer even voelen. Als alles nog steeds dicht zit dan is er een grote kans dat ik voor het weekend doorgestuurd wordt naar het zkh en dat de bevalling opgewekt gaat worden. Moet nu ook de baby in de gaten houden. Vanaf het weekend is baby steeds vaker erg rustig iets wat zij natuurlijk helemaal niet fijn vind om te horen. Moet nu morgenochtend weer bellen als de baby dan nog steeds minimaal heeft bewogen. Zal dan waarschijnlijk doorgestuurd worden naar het zkh voor een hartfilmpje. Daar zal waarschijnlijk niks uit komen maar zekere voor het onzekere... Soms kan het zo zijn dat de baby het niet meer naar zijn zin heeft daarbinnen en omdat ik overtijd ben wordt daar wat beter opgelet. De baby ligt heel laag en daarom heb ik last van me stuitje. Heb ook de laatste dagen dikke voeten waardoor ik niet makkelijk kan lopen. Ook tijdens het slapen heb ik steeds meer pijn. Doordat ik steeds meer last krijg en ik er zelf doorheen zit is de kans groot dat er na dinsdag wordt besloten om me door te sturen. Heb ook steeds vaker wat bloedverlies. Dat komt waarschijnlijk door een gesprongen adertje. De baby ligt ook heel laag dus die kan dat ook veroorzaken. Het is gelukkig altijd gemengd met afscheiding en na een tijdje weer weg maar toch zat het de VK niet helemaal lekker dus alles bij elkaar opgeteld........ Ik hou jullie verder op de hoogte
@ Inge mijn dochter krijgt de fles @ soto het gaat idd beter met de krampjes. Gebruiken nu sinds maandag infacol en gister avond ( ze heeft het ook eigenlijk alleen Savonds ) was het echt een heel stuk minder. Hopelijk blijft dat zo. Dus we gaan haar weer op tijd de fles geven vanavond. We voeden in principe op verzoek maar als dit het antwoord blijkt dan maken we haar gewoon wat eerder wakker Savonds Wat fijn xprissiex dat je vk zo reageerde vandaag. Volgens mij is het d'r iets duidelijker dat je gewoon helemaal op bent. Fijn dat je weet dat er iig voor volgend weekend evt wat word gedaan. Das nog Max een week dan toch?! Fijn idee
Inge, Mooi gewicht van je dochter! Groeit lekker dus @Teun, nee weetje ik probeer ook niet te veel hoor, ik heb nu van de HA een soort laxeermiddel gehad en daarnaast mag ik de druppels van sab simplex gebruiken....en het werkt. Hij poept nog niet elke dag, maar de krampen worden minder. Hier loop ik ook vaak door de kamer met hem, of leg hem in de draagzak. Het is soms ook erg vermoeiend hoor. Lekker dat er nu ook wel een vaste ritme is met de kleine! Lekker genieten van jullie vakantie strakjes Prissie, Spannend zeg! Goed dat de vk nu wel actie heeft ondernomen. Hopelijk komt de kleine man snel!!! Het kan in in iedergeval niet heel lang meer duren denk ik. Gaat het lichamelijk nog wel een beetje? Sorry als ik iemand ben overgeslagen, Ik probeer alles zoveel mogelijk te lezen en te beantwoorden. Hier nogal drukke dagen gehad. Liam die veel onrustig is geweest, (sinds vandaag rustiger) Dochter gisteren kei hard gevallen en moest naar de EHBO, uiteindelijk is ze opgenomen omdat ze bang waren voor een adertje die gesprongen was(of hersenschudding) Ben meteen bij haar gebleven en we hebben samen daar geslapen in het ziekenhuis....Vanochtend gelukkig naar huis. Ze is er weer boven op! Zo sneu, ze kwamen haar om de 2 uur wakker maken, lag ze net lekker te slapen... Nu even wat uitrusten thuis....
Even vlug een berichtje. Ik moet naar het Zkh voor hartfilmpje. Volgens doen ze meteen vruchtwater en alles controleren. Als ik weer thuis ben dan zal ik even reageren. Er is ook een kans dat ik moet blijven maar dat ligt aan de uitslagen.... Hou jullie op de hoogte.
Alles was goed. Maar moet toch zondag terug komen voor controle. Mocht ik de baby voor morgen avond niet minstens 8-10 gevoeld hebben dan moet ik zo en zo weer bellen. Ben zelf vandaag ontzettend beroerd. Ben zo opgestaan. Ben misselijk, doodmoe en draaierig. Kan er ook nog wel bij.... Ze merken nu ook wel aan mij dat ik er klaar ben. Alles doet zo een pijn.... Kan alleen maar hopen dat de baby zichzelf wilt gaan aandienen maar op dit moment ziet dat er niet Naar uit... Weet niet hoe lang ik dit allemaal nog ga volhouden...
Hee allemaal, Donderdag ben ik gaan wegen en Robin woog 4260 gram. Het gewicht zit precies op de gemiddelde lijn elke keer, dus dat is prima. Dinsdag heb ik een afspraak op het cb, dan wordt hij ook gemeten etc., ben benieuwd! Verder gaat alles goed hier, ik probeer alleen de voedingen nu iets te sturen qua tijdstip. De eerste weken heb ik puur op verzoek gevoed, maar nu probeer ik er 3 a 4 uur tussen te houden. Hij kwam nl nogal wisselend, soms meldde hij zich na 1,5 uur alweer, maar dan dronk meneer even `n slokje om vervolgens lekker in slaap te vallen. Geen echte honger dus.. Overdag niet zo erg, maar s`nachts is dat minder leuk. Vandaag gaat dit prima, hij heeft om 7:30 en 11:30 heel goed gedronken en ligt nu weer lekker te pitten. Oja, grote zus noemt hem Ro-beer, echt schattig @ madameV: wat fijn dat het beter gaat met de krampjes, hopelijk blijft het zo! @ inge86: ik ga ook eens kijken voor borstvoedingsshirts, lijkt me ook wel handig. Ik heb nu gewone shirts aan en die moet ik tijdens het voeden helemaal omhoog trekken. Thuis of bij m`n ouders vind ik dat geen probleem, maar als ik ergens anders ben, voel ik me niet helemaal op m`n gemak... @ MamalovesJ: wat zielig dat je dochter zo hard gevallen was! Hoe gaat het nu? En met Liam? @ xprissiex: Hoe gaat het nu met je? Heb je de baby vaak genoeg gevoeld? Nog even volhouden, heel veel sterkte!
@Mamalovesj Wat fijn dat het beter gaat! Hopelijk blijft het zo. @xprissiex hoe is het nu? Vindt het bij jou nu allemaal wel spannend hoor. Hopelijk voel jij je kindje nog wel goed en voel jij je snel iets beter. Hoer was Morris voor het eerst er onrustig. Was ook wel warm. Op schoot en in de wandelwagen is hij niet gaan slapen. Boven in zijn wiegje wel. Geeft toch meer rust denk ik. Vanaf vandaag maar vaker doen. Ook drinkt hij zijn flessen een paar dhen wat minder goed. Woensdag komt het cb. Ben benieuwd of hijgoed aankomt en of we naar vier uur er tussen kunnen. Misschien drinkt hij dan ook iets beter.
Kleine vandaag weer iets meer gevoeld. Ik maak me er zelf niet zo druk over maar de vk wel. Moet morgen wel terug naar het Zkh voor extra controle. Gewoon voor de zekerheid. Helaas voor mij doet de kleine me echt veel pijn. Kan bijna alleen maar rechtop zitten. Slapen is ook pijnlijk. Ik zie het niet meer gebeuren dat de kleine er voor dinsdag uit is dus zal hoogstwaarschijnlijk volgende week ingeleid worden.... Maar ja eerst morgen maar weer even afwachten. Al verwacht ik geen rare uitslagen... Zal morgen nadat ik in het Zkh ben geweest weer even een berichtje sturen
@ mamalovesj oh schrikken met je dochter of niet! En je had al niet al te lekkere dagen gehad met Liam en de krampjes enz. Hoe is het nou met beide ? @ xprissiex fijn dat iig het filmpje etc goed was. Ben benieuwd hoe het je vandaag vergaat. Hoe is het verder met je? @ soto fijn dat dat een beetje lukt dat sturen qua tijden! Hier ook op verzoek maar wij geven fles voeding en daar zat vanaf het begin al sowieso 3 u tussen. Overdag is het nu Max 4 uur eb snachts soms 5 dus daar zijn we wel blij mee! @ Teun het was ook wel erg warm he gister. Hier had ik het idee dat dochterlief er ook wel last van had. Qua slapen ging prima maar Savonds beetje jengelig terwijl ze genoeg had gedronken, schone luier en geen krampjes. Maar volgens mij hadden we er allemaal last van ik iig wel Hier alles verder wel oke. Ze slaapt weer bij ons op de kamer geeft haar meer rust hebben we gemerkt. Verder zijn de krampen een heel stuk minder gelukkig. Alleen Savonds of snachts heeft ze altijd f zo'n uurtje of 2 het allemaal f niet zo lekker zitten. Maar zolang ze dan maar bij een van ons in de armen ligt is het madammetje weltevree
Vandaag was ook alles in orde. Nu gewoon dinsdag terug naar de VK. Ik hoop dat ik dan eindelijk eens tenminste 1cm omsluiting heb. Zo niet dan zal ik aankomende week als het goed is ingeleid worden..... Maar zal dinsdag even moeten afwachten. Ik zit er doorheen en begin steeds meer op te zien tegen alles. Moet nog bevallen en weet niet hoe ik dat nog moet gaan doen...
Kom op xprissiex je bent er bijna! Kan niet lang meer duren nu je kunt het. Probeer het positief te bekijken je kindje zit nog lekker en alles is gelukkig goed.