Uitgerekend juli 2014!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MylaJ, 28 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soto

Soto Bekend lid

22 sep 2013
    823
    528
    93
    Vrouw
    Praktijkondersteuner
    Nederland
    @ Teun: wat fijn dat hij nu goed drinkt, hopelijk blijft het zo goed gaan!
    Facebook hoeft voor mij niet zo nodig, ik vind het prima om gewoon lekker hier te blijven kletsen, maar ik weet niet wat de rest vindt?

@ MadameV: Ik probeer nu sinds een week of twee 4 uur tussen de voedingen te houden. Dan drinkt hij stukken beter. Als het aan Robin lag, zou hij om de 2 uur kleine beetjes drinken:D, maar dat is me (vooral s`nachts) veel te vermoeiend. Nu probeer ik het wat te rekken als hij snel komt voor een voeding met een speentje en/of knuffelen op schoot. Vaak valt hij dan weer in slaap en haalt hij met gemak die 4 uur (dus dan had hij geen echte honger:p). Als hij niet tevreden is met speen/knuffelen, dan voed ik hem gewoon, dus soms zit er minder tussen dan 4 uur.

Met m`n bekken/linkerbeen gaat het nog hetzelfde. De pijnstillers zijn super, ik voel het nog wel, maar kan gewoon alles doen. Alleen wanneer ze uitgewerkt zijn, is het erg pijnlijk.
    Madamev, had jij ook dat het uitstraalde naar 1 of beide benen? Hier maak ik me nl een beetje zorgen over..

2. teun026

teun026 Actief lid

18 dec 2007
    102
    0
    0
    Gastouder

Ik heb ook sinds een paar dagen last van mijn bekken/linkerheup met uitstraling naar mijn been??? Dat is gek dat drie het hebben.
    Dacht eerst dat ik teveel gedaan had. Maar als ik het hier lees is et bij a normaal haha

Neem paracetamol. Maar dit beem ik eigenlijk al vanaf de bevalling.
    Tussendoor blaasontsteking gehad. En voel me ook vanaf die tijd een beetje grieperig......en last van hoofdpijn als ik te lang wacht met paracetamol. Herkent iemand dit ook? Heb eigenlijk nooit hoofdpijn?

3. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Even een update
    Ik zal morgen op iedereen reageren,

Liam is sinds vandaag thuis
    Hij heeft nog zn onrustige momenten
    Maar dit komt dus door verborgen reflux
    Ook kon hij de voeding niet goed verteren
    Waardoor hij heel veel krampen had.
    Nu geef ik standaart voeding met nutriton waardoor de
    Voeding ook minder snel naar binnen gaat....
    Daarnaast baker ik hem in want het is een onrustig mannetje
    Dit werkt wel heel goed.

4. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @ soto probeer hier ook 4 u er tussen zelfde tactiek als jij haha speentje knuffelen rn vaak hoef ik al niet veel meer te rekken

Qua bekken ik had het dan wel in mijn zwangerschap. Had erg last van mijn benen wat duidde op een probleempje met mijn bekken al had ik niet echt last van mijn bekken zelf echt van mijn benen. Kan nu al bijna niet meer voorstellen hoe het voelde maar toen beschreef ik het als het gevoel dat er een touw door mijn bovenbeen loopt als een nare ader. En dat ik bijna neiging had mijn been open te snijden en het touw eruit te trekken. Het bleek dat mijn bekken wat scheef stonden ( en misschien altijd al wel scheef stonden) maar doordat mijn kindje er ook nog op hing zeg maar de spieren en pezen etc werden afgekneld. Ben toen een paar x bij osteopaat geweest wat een verademing! Echt waar had ik veeeeel eerder moeten doen! Op het werk ( ben kapster dus veel staan ) zeiden klanten net voor mijn verlof laatste loodjes meid, zwaar he! Dan dacht ik altijd nou... Ik kan nu tien x beter als in de weken daarvoor. Heb er van week 20 tot 30 ong last van gehad. Dus ik kan het je echt aanraden! Hoeft niet hetzelfde te zijn maar baat het niet dan schaadt het niet

Hoe is je hb Teun? Misschien daar de hoofdpijn van? Ik had namelijk na de bevalling extreem laag slik daar ijzertabletten voor maar kan mij. Hoofdpijn en duizeligheid iig daaraan linken

Mamalovesj fijn dat Liam weer thuis is zeg. Hier ook inbakeren merk echt groot verschil. Gelukkig weet je nu wat het is dat geeft al iets meer rust hopelijk gaat het nu snel een stuk beter!

Hoe is het met de rest??

Hier alles oke vandaag eerste dagje alleen Vl ging weer werken. Ging prima!! Had niet zoiets toen ie thuis kwam van hèhè
    . Misschien ook omdat ik vanochtend " even " bij iemand ik bezoek ging, daarna iemand tegen kwam f wat mee gedronken en toen velde mijn broertje of ik f mee wou boodschappen doen met de auto ivm de harde regen. ( mijn ouders zijn nog op vakantie ) toen was het 4 u toen ik thuis was! Gelukkig goed voorbereid van huis gegaan met extra kleding, niet nodig gehad trouwens , voldoende voeding en luiers en madammetje heeft zich overal als de voorbeeldige baby gedragen haha!

5. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Vervelend meiden al die klachten naar je been toe,
    Dit heeft volgens mij gewoon met je bekken te maken
    Ik had dit namelijk in me zwangerschap.

Madamev lekker dat je er even op uit kon
    Met de kleine meid. Zal je denk ik ook wel even goed doen?
    Welke inbakerslaapzak had je nou ook alweer?
    Ik heb er een van mijn moeder gekregen van pacco
    Die hadden ze ook in het ziekenhuis.
    Ik merk echt dat liam gewoon zonder inbakeren niet
    Rustig word en in slaap valt..

Teun, over fb, we kunnen een prive groep aanmaken
    En wie niet wilt, die hoeft dan ook niet aan te melden haha!

6. inge86

inge86 Actief lid

12 nov 2013
    144
    0
    0
    noord holland
    Hier gaat alles lekker. Maandag even met Fleur bij het cb geweest. Even wegen en advies inwinnen. Ze weegt nu al 5200 gram. Het is echt al een buffeltje. Fleur heeft een voorkeurshouding. Dit had onze oudste ook. Zij heeft toen een helmpje gehad. Om dit te voorkomen wilde ik even weten wat ik er nu al aan kan doen. We gaan Fleur erg stimuleren om op haar andere kant te laten liggen. In bed krijgt ze een zijlig kussen en ik de wagen leg ik haar gewoon op haar zij. Hopelijk gaat dit voldoende helpen. Volgende week heb ik weer een controle afspraak en hopelijk kan ik dan al zeggen dat er verbetering in zit.

7. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Inge, fijn om te horen!

Morgen gaan we met liam naar een osteopaat. ..
    Ben benieuwd! Het gaat niet beter met hem, als het zo
    Blijft word hij weer opgenomen.

En ik ben een hele trotse mama,
    Me dochter heb een plas en poep op het potje gedaan!
    Ze vond het zelf ook erg leuk! Ze word over 3 weken 2 jaar!

8. teun026

teun026 Actief lid

18 dec 2007
    102
    0
    0
    Gastouder
    Mamalovesj
    Wat vervelend!
    Heeft het eerst wel gewerkt?
    Ben benieuwd naar de osteopaat.
    Hopelijk kan hij iets betekenen.
    Hebben ze een idee waarom hij zo onrustig blijft?
    Lijkt me slopend!
    Slaapt hij wel goed s nachts? Is hij de hele dag onrustig?

Stuur mij maar een pb als je op fb wilt. Ga ik even proberen een groep aan te maken..... Geen idee of dit lukt, maar je ziet het dan vanzelf😉

9. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Inge hier had dochter ook voorkeurshouding. Door de bevalling last van de nek. Het chiropractor verhaal. Nu drie keer geweest en nu gebruikt ze weer beide kanten. Al is nog steeds de ene kant favoriet maar dat komt waarschijnlijk ook doordat ze dat gewend was. We hebben kinderfysio hier paar x over de vloer gehad die tips geeft voor oefeningen misschien ook wat voor jou? Hebben er echt veel aan

Mamalovesj hopelijk kan de osteopaat iets voor je doen. Maar die kunnen heel wat net als de chiropractor is eigenlijk net zoiets. Soms knappen ze er al heel snel van op. Hopelijk vinden ze war bij Liam. Dikke knuffel balen dat het nog niet beter met hem gaat. Ik wil ook wel op Facebook. Heb met een ander clubje ook besloten groepje. Fijn hoor! Geeft iets meer beeld enz. En je kunt op onderwerpen apart reageren als een soort van losse topics haha

10. inge86

inge86 Actief lid

12 nov 2013
    144
    0
    0
    noord holland
    @madamv bij de oudste heb ik ook de kinderfysio over de vloer gehad. Ik probeer wel haar oefeningen en tips te gebruiken maar eigenlijk is fleur daar nog erg klein voor.

11. MylaJ

MylaJ Actief lid

28 okt 2013
    315
    0
    16
    Hoi dames,

Hier een drukke week achter de rug. De oudste is deze week weer met school begonnen. Best wel opschieten om 3 kids op tijd klaar te hebben voor 8.15. En dan die regen.....heel fijn....Gelukkig was mijn man deze week in de ochtend nog thuis om te helpen. Vanaf volgende week gaat hij om 6.30 de deur uit.

Met Luke gaat het allemaal goed. Afgelopen dinsdag voor het eerst naar het cb geweest. Luke is nu 4715 gram en 54,4 cm. Het wordt een grote man!!

MamalovesJ: Hopelijk kan de osteopaat Liam helpen. Krijgt hij ook medicijnen voor zijn reflux?
    Inge: Fleur is al een flinke meid!! Lekker hoor dat ze zo goed groeit.

Oh...de kleine man is weer wakker! Tot later!!

12. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Kinderfysio scheint ook goed te werken hoor!
    Bij mijn dochter ook gedaan, die had erge voorkeur voor haar linkerkant...

@Madamev dankjewel meis!
    Leuk dat sommigen op fb willen. Ik zal teun even pb sturen!
    Hoe gaat het bij jullie? Hebben jullie nog plannen voor het weekend?
    Al word het niet egt lekker weer helaas,

@Suus, wauw je mannetje groeit als kool joh!
    Lekker hoor!

Liam ligt hier eindelijk in dromenland, en me dochter nu ook...
    even tijd voor mezelf zolang het kan.
    Ik kreeg gisteren van de kinderarts een recept voor zijn verborgen reflux, maar ik schrok enorm toen ik het ging ophalen, 66 euro! Word niet vergoed helaas....

De obstiopaat is verschoven na 12 september, dit omdat het de hele dag al regent en ik niet met 2 kindjes op de fiets door te regen ga,(is dik driekwartier) fietsen ook nog...

Liam is evengoed nog veel onrustig, het is heel frustrerend soms als je gewoon niet weet waar je kindje allemaal last van heeft...

Ik geniet dat hij nu wel even rustig is :)

13. MylaJ

MylaJ Actief lid

28 okt 2013
    315
    0
    16
    Facebook lijkt mij ook erg gezellig! Kunnen we ook foto's showen van onze kleintjes :D

14. teun026

teun026 Actief lid

18 dec 2007
    102
    0
    0
    Gastouder
    Groep is aangemaakt..

Nu jullie namen nog haha. Stuur maar een pb die het graag willen!

15. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Inge fleur is toch maar een dag verschil met mijn dochter? Weet niet wat voor oefeningen je toen had. Maar hier kunnen we echt wel oefenen. Door haar rechtop op de rechterarm te houden zodat als je tegen haar praat ze graag na links wil kijken ( voorkeurshouding rechts ) en de wipstoel zetten we zo dat het licht links van haar is want daar kijkt ze graag naar toe. En als ze op een kleed ligt en kijkt na rechts haar gericht aankijken en je langzaam laten volgen na links. Enz enz gaat eigenlijk heel goed hoe klein ze ook is.

Suus respect zo vroeg klaar sochtends! En idd met de regen wat een weer he bah. Luke groeit al mooi zeg!!

Mamalovesj jeetje 66 euro idd een heel bedrag. Waarom word het eig niet vergoed? Op de fiets met 2 kindjes? Heb je een fietskar ofzo dan voor Liam? Kun je ook geen auto lenen van iemand?

Wij hebben lekker druk weekend. Gister housewarming van vrienden. Hebben madammetje meegenomen en daar boven in de wandelwagen bak laten slapen ging super goed! Ze had om 7 u fles gehad en om half 1 heb ik haar daar weer gegeven en om 2uur zijn we na huis gegaan. Toen was natuurlijk meteen iedereen daar erbij om d'r nog f te zien. Ik dacht oeh zo midden in de nacht net wakker zal wel drama worden maar thuis sliep ze net zo lekker weer verder. Ben hartstikke trots haha! Vanmiddag nog bedoek en morgen ochtend ook. Smiddags hebben we dan zelf nog verjaardag dus weekend is zo om!

Teun ik doe je pb!

16. inge86

inge86 Actief lid

12 nov 2013
    144
    0
    0
    noord holland
    Madamv deze oefeningen had ik idd niet. De oefeningen die ik heb kun je echt pas vanaf 4 5 maanden gebruiken. Ga ze ook proberen bij Fleur. Haar voorkeurshouding is gelukkig niet hardnekkig. Ze kijkt alleen iets vaker naar rechts. Ik laat haar nu om en om op haar zij slapen scheelt ook al een hoop.

17. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Ja dat geloof ik Inge. Het zijn ook simpele dingen als je erop let. Zo ben ik zelf links dus had haar vaak op de linkerarm en legde haar dan ook met haar hoofd links in de box. Haar linker kant is haar slechtere kant ( al valt het nu heel erg mee hoor na de chiropractor word het al een stuk beter ) maar waarom zou ze na links kijken als je dan na de muur ligt te kijken. Ze kijkt natuurlijk liever richting ons richting het licht. Dus nu leg ik haar altijd rechts met haar hoofd. Hoef je zelf niks voor te doen ( alleen aan denken omdat ik zelf links georiënteerd ben haha ). zo gaat ze vanzelf al haar slechte kant trainen zeg maar.

18. Soto

Soto Bekend lid

22 sep 2013
    823
    528
    93
    Vrouw
    Praktijkondersteuner
    Nederland
    Hee dames,

Ik heb al even niet meer geschreven, we zitten momenteel zonder internet. Op m`n gsm gaat het heel traag, dus dat schiet niet op!

Verder gaat alles goed, alleen de nachten zijn deze week wat minder. Maar rond de 6 weken hebben ze vaak regeldagen, dus hopelijk is `t dit en slaapt hij snel weer wat beter..

@ Mamalovesj: nwat gek dat je die rekening moet betalen, ik dacht dat kinderen geen eigen risico hebben? Hopelijk helpt de behandeling van de osteopaat!

@ Suus09: fijn dat Luke zo goed groeit!:)

@ madameV: fijn dat `t zo goed ging met je dochter bij de housewarming!

19. teun026

teun026 Actief lid

18 dec 2007
    102
    0
    0
    Gastouder

Het lukt niet als ik geen namen heb. Moet jullie eerst toevoegen als vriend😉

20. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Madamev
    Wat heerlijk dat je meisje zo goed slaapt zeg!
    Ideaal toch? Weinig last van krampjes?

Helaas word het niet vergoed, dus een klap geld!
    Nee ik heb geen vervoer helaas, behalve een fiets.
    Liam in de draagzak en me dochter achter op de fiets.
    Maar het regende continu dus dat was geen doen helaas.

Teun ik ga je zo toevoegen op fb! Gezellig kletsen daar.

Deel Deze Pagina