Uitgerekend juli 2014!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MylaJ, 28 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Artife

Artife Fanatiek lid

11 okt 2013
    2.119
    1
    36
    Breugel
    Hehe wat doe je dan van werk? Nu al eigen baas, lekker!

Ja ik zit eigenlijk niet op de roze wolk.... Gaat pas na de echo komen. Ben wel blij maar na twee weken is het besef er nog steeds niet... Kgeloof het nog niet ookal voel ik vanalles en denk vaak dat het zomaar kan mislopen :( ik vind het gewoon te gek, twee maanden geleden besloten er aan te beginnen en ik ging stoppen met de pil en na een maand stoppen ben ik al zwanger. Nooit over nagedacht hoe het zou voelen, ik voel aan veel dingen dat ik zwanger ben maar mentaal echt nog niet. Als ik dan bij de babyafdeling sta kriebelt het wel enorm!
    Maar ik moet echt de echo afwachten!
    Ook als ik het vertel is het besef er wel iets meer, mss ook daarom dat ik het vertel....

2. Frou81

Frou81 Fanatiek lid

2 nov 2010
    1.678
    638
    113
    West-Brabant
    Mijn man komt uit Boechout....
    waarom per se in Nederland bevallen? België lijkt me zoveel prettiger nl

3. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @ontlasting gaat lastig omdat de hormonen de darmen ook wat vertragen, ze werken langzamer dan anders, bij de eerste niet zoveel last van gehad, 2e zwangerschap en nu wel.

@kleding is ook zoeken, ik zag bij mama licious ook een paar leuke shirts. Overal 1 vandaag heb je ook een kast vol haha, ben ook niet van het oudbollige.

@sab van harte! Ben je wel ongesteld geweest tussendoor? Anders heb je nog kans zwangerschapshormonen in je lichaam zitten van de miskraam. Maar ik ga er gewoon van uit dat je zwanger bent :) leuk!

@mamalovesj ja hoor druk met dr kleine meid en werk. Morgen manlief weer thuis héérlijk! Ik zit doordeweeks zonder hem.
    Ik vind het knap dat je er zo positief in staat.

Hoop zo dat het goed gaat. Vandaag vrij lekker naar de markt geweest, frummel door het overdekte winkelcentrum gerend. Alles is mooi. Ze vindt het prachtig. Zelf mogen lopen, alles aanraken hihi

4. Artife

Artife Fanatiek lid

11 okt 2013
    2.119
    1
    36
    Breugel
    In Belgie zijn er wel wat verschillen, je moet eigenlijk in het ziekenhuis bevallen, hier in nl kan dat ook thuis en dat is echt geen gewoonte bij ons! Dus het spreekt voor zich dat dat in het ziekenhuis gebeurt. En je moet er vijf dagen blijven ofzo. Je krijgt dan alle info en hoe je borstvoeding moet geven en je wordt gewoon goed geholpen met alles te leren enzo!
    Is ook met gynaecologen, hier is dat enkel voor complicaties. Maar in belgie zijn gynaecologen voor alles, echo's ( naart schijnt ook meer ), de hele opvolging, de bevalling... Is echt wel een groot verschil hoor!

Wat beter is weet ik niet? Je wordt in nl denk ik wel goed opgevolgd maar minder echo's denk ik...

5. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @tine had ik ook bij de eerste, na de eerste echo is het echt en dan zakt het weer. Rot het moment dat je iets voelt fladderen en kriebelen aan de binnenkant, de kleine die beweegt, toen werd het pas echt echt! Dus de roze wolk komt wat later, geeft niet. Bij mij komt die bij deze ook wat later en bij de eerste was ik eerst enorm teleurgesteld, had positieve test en voelde me niet anders dan anders. Daar baalde ik zo van haha. Maar dat is helemaal goed gekomen :) nog even en dan hebben we echo, dan weten we meer!

6. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @tine ligt er aan ik liep bij een Gyn door ok aan baarmoedermond die ik gehad heb en elke 4 tot 6 weken had ik een echo hihi, in nl. Vond ik wel stoer, veel foto's van de eerste. Hopelijk ook met de 2e

7. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Goh, ik denk inderdaad dat in Belgie alles medischer is.
    Dat merkte ik wel met mijn miskraam. Stond in onder controle in Belgie en ben echt bloed geprikt wekelijks tot me hcg op 0 stond.
    Plus na je bevalling 4/5 dagen ziekenhuis zit ik ook niet op te wachten :)
    En zowiezo om elke keer op controle naar de klina te gaan (brasschaat) zou ik ook een beetje moe van worden, geen zin in :)

Meijtje, mijn hcg is dus opgevolgd totdat hij negatief was dus dat zit wel goed :) Ik ben niet ongesteld geweest meer..

TineBx wat jammer dat je nog niet op die roze wolk zit.
    Het is dan ook wel snel gegaan bij jullie.
    Komt helemaal goed als jullie je kleintje gezien hebben bij de echo :)
    Van mijn eerste was ik ook gelijk zwanger na stop pil, maar had wel gelijk die roze wolk. (tot bloedverlies rond 6 weken, wel goed gegaan maar toch :))

TineBx wij hebben een eigen winkel in vuurwerk (belgie)

8. Artife

Artife Fanatiek lid

11 okt 2013
    2.119
    1
    36
    Breugel
    Ooh zwijg nnu krijg ik nog meer schrik :( bij mijn zus was het ook zo maar dat was allemaal goed verlopen :)

En ja als je meteen weer zwanger bent kan je geen bloed meer verliezen natuurlijk.. Wat leuk dat het meteen weer raak was zeg! Goede productie!

Ja zoals meijtje zegt, die wolk komt nog wel hoor! Er speelt nu nog teveel ongeloof en ook wat ter bescherming denk ik :)

Enja als je elke keer naar brasschaat moet dat is wel een eindje denk ik ja.... :/

Meijtje ik zou ook zo vaak echo willen hoor!! Dan weet ik elke maand dat alles in orde is :) :)

9. Artife

Artife Fanatiek lid

11 okt 2013
    2.119
    1
    36
    Breugel
    Oh maar je hebt al een kindje he? Vanwaar kwam dat bloed dan? Ik ben even in de war!

Ik denk gewoon dat als je op jonge leeftijd snel zwanger bent het wel goed zit, jong en gezond lichaam.. Hahah dat hou ik me maar voor! Zegt een vriendin ook steeds. Toen ik vertelde dat we gingen beginnen zei ze, jij bent snel zwanger, je bent super gezond! Ik zo ja we zien wel en ik was inderdaad snel zwanger. Nu zegt ze alles gaat goedkomen, nog jong en gezond! Dus maar hopen dat ze weer gelijk heeft!

Heeft dat eigenlijk voordeel? Jong aan kindjes beginnen?

10. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Volgens mij zijn de risico's minder als je jong bent :)
    maar zegt allemaal niks.

Als je testen goed zijn zijn ze goed toch.
    Ik heb inderdaad al een zoontje van 1,5 :) heerlijk ventje!

Ze zagen toen wel een bloeding in de baarmoeder maar ver weg van kindje, komt nog redelijk vaak voor zonder reden. Contactbloeding etc.
    Sorry wilde geen onrust zaaien.
    Ze zeggen ook met een bloeding is het 50/50.
    Maar die heb je niet dus geen paniek :) Op en top zwanger kwaaltjes toch :D

Meid gewoon lekker genieten :)

11. Artife

Artife Fanatiek lid

11 okt 2013
    2.119
    1
    36
    Breugel
    Ja dat denk ik ook, het dingetje zit goed daar vanonder en die voelt dat :D net zo gezond als mijn vriend en ik. Roken niet, alcohol gewoon normaal als we eens weggaan en dat is al niet veel meer! En tijdens proberen mocht hij niet te vaak drinken haha! Gezond eten en af en toe eens een frietje :) gezond drinken..... Jaja perfect haha, not :D

en ja ik ben zwanger haha :D drie testen lieten het zien dusja...
    En inderdaad geen bloed, maar die steken vanochtend werd ik toch even ongerust van...

Ja kwaaltjes heb ik maar een week voor testen had ik veel last van zuur en ik dacht ja dat zegt genoeg, ik ga zo misselijk zijn als maar kan, en dat is dus niet zo :D

Nee maar het is oke ik dacht dat je bedoelde dat dat je miskraam was die bloeding.

12. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Welkom sab, enne gefeliciteerd!

Niet iedereen heeft wat met België hoor;) ben er hooguit een paar x op vakantie geweest haha. Brasschaat ken ik dan weer wel van tv :) de Pfaffs hahahaha!

Bij mij weet allen 1 vriendin het, maar die wist ook al een tijdje dat we bezig waren. Is toch fijn om het er met iemand over te kunnen hebben. Verder weet nog niemand het. We zijn van plan het met Sinterklaas te vertellen. Net daarvoor hebben we de 1 e echo.

@ meijtje, heb vandaag de bestelling van positie-outlet ontvangen. Allemaal nog veelste groot haha maar wel super leuk! Had een jurkje met korte mouw besteld 1 met driekwart mouw een vest en een hem 51.80 kun je niks van zeggen hè.

De kriebels beginnen hier nu wel helemaal te komen!

13. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @ Tine die wolk die komt vast zo ineens, dat had ik gister. BAM daar was ie! Heb zelf s 6 testen gedaan in de afgelopen 4 dagen haha

14. Artife

Artife Fanatiek lid

11 okt 2013
    2.119
    1
    36
    Breugel
    Als je er zo met bezig bent en je spulletjes koopt en kleding kriebelt het snel he dat heb ik ook wel :)
    Is inderdaad niet duur!

Haha eigenaardig wel, het ligt zo dicht bij elkaar maar om eerlijk te zijn was ik voor ik met mijn vriend was misschien eens een keertje in hulst geweest, maar verder ook niet haha. Had nooit iets met nederland behalve dan de nederlanders op onze camping in lommel :p

Ja de ene vertelt het tegen niemand de andere tegen wat meer mensen... Is persoonlijk en ik heb er wel nood aan, zit te vaak alleen :)

15. Artife

Artife Fanatiek lid

11 okt 2013
    2.119
    1
    36
    Breugel
    Ja komt goed :) heb wel al anderhalve week geleden ofzo getest :p maar ik maak me geen zorgen is denk ik echt wat zelf bescherming :) realiteit houden :p

16. beccy

beccy Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.191
    0
    36
    verloskundige/operatieverpleegkundige
    zeeland
    Hey meiden...ik woon in Zeeuws Vlaanderen en werk in Knokke! Een halve belg dus haha...
    We gaan morgen lekker een weekendje weg met mijn ouders en zus..gaan het morgen ook vertellen...zooo spannend..
    Verder begin ik steeds meer het besef te krijgen dat ik toch echt zwanger ben!!
    Goed ingeslagen mamav!! Ga ook eens op die site kijken..

17. Artife

Artife Fanatiek lid

11 okt 2013
    2.119
    1
    36
    Breugel
    Dat is een goed teken, zoveel gemeen met de belgen in dit groepje :p

18. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Nou hier t eerste bloed gespot .. :(

19. beccy