Uitgerekend juli 2014!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MylaJ, 28 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niekske78

Niekske78 Actief lid

18 nov 2013
    484
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Soto: ik vind het hartstikke spannend, en eng, en leuk en... vanalles! Ik ben wel blij als de eerste echo gedaan is. Toch nog ff die extra bevestiging dat ik echt zwanger ben. Klinkt mss gek, maar ik heb zelfs al bijna op het punt gestaan om weer een test te doen, ik kan het bijna nog niet geloven!

2. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0

Onwijs veel sterkte!! Digi knuffel!

3. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Meiden wat gaan jullie snel, Ik kon het allemaal niet bijhouden hoor hihi. (Lig namelijk ookal 4 dagen plat op bed) Griep!

Succes voor de dames die binnenkort een echo krijgen :)

Hier geen kwaaltjes, of die komen nog...

4. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @noralie geweldig wat fijn!
    @madamV ik knutsel ook maar wat af hoor haha.
    Nu ze wat ouder is heb plakboek en fotoboek apart.
    Ow jij bent ook creabea geweldig! Echt super. Het zo te vertellen.
    Ik ga denk met de kerst pas doen al heb ik maandag al een vroege echo. Ligt denk ik aan hoe ver ik ben. Anders maak ik het pas met kerst bekend.

@chocochick ik doe het op een bepaalde manier wel.
    Maar ik denk dat het niet onbevangen is en er altijd een gereserveerdheid is.
    Maandag echo, eindelijk wat meer duidelijkheid.
    Misschien komt het ook omdat ik geen enkele klacht heb.
    Ja wat meer moe maar dat was ik altijd al met die kleine spook van 13 maanden en in de winter heb ik het altijd erger. Dus voor mijn gevoel geen verschil.
    Net als bij mijn eerste zwangerschap, toen kwamen de eerste klachten pas met 20 weken

5. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @nienske gelukkig dat de echo voor de periode klopt en dat heb ik ook wel een beetje. Heb je klachten?

@mamaloves J hoe is het meid, hoest de situatie? Al wat beter vooruitzicht? Of laat je het op je af komen? Wanneer mag jij voor een echo? Ik mag maandag, ben benieuwd hoe ver ik ben. Denk zelf namelijk dat ik 13e of 14 juli uitgerekend ben, maar ik houd nu de laatste nod aan. Aan de ene kant als ze er naast zitten dan kun je niet in ene 44 weken zwanger lopen, omdat je zelf anders berekend heb.
    Dus ik denk zelf nog steeds 13 a 14 leuk he.
    Balen zeg de griep, die is echt funest! Bah! Verder nog kwaaltjes?

6. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    Goeiemorgen dames,

zoals gemeld hadden we gisteren onze eerste vroege echo.
    Ze schatte mijn zwangerschap bij het vernemen van de data op 6,4. Dit kwam overeen met mijn berekening. Maar het kon nog wat schommelen zei ze aangezien de bevruchting soms later plaatsvindt, alsook de innesteling. We begonnen er meteen aan, ze had al gemerkt dat ik erg gespannen en bang was.

En daar lag ik dan, turend naar het beeld. En in plaats van 1 donker vlekje zag ik er twee. Mijn eerste idee was, oh nee wat wilt dat nou weer zeggen? Het zal toch niet....
    En toen zei ze,' ja ik zie twee vruchtjes'.
    Ik had snel door wat dit wilde zeggen, maar mijn ventje stond gewoon naar het beeld te kijken. Dus de gyn opnieuw 'ja twee vruchtjes dus... 'en mannetje reageerde nog steeds niet. Tot opeens zijn euro viel. Hij werd heel bleek en toen: een tweeling? Ja zei de gyn, jullie gaan door op jullie elan met bijzonderheden: in het begin van het jaar een mola en nu een gezond zwangerschapsbeeld die past bij een tweeling.

Ik lag daar maar breed te glimlachen en te schateren terwijl vriendlief uit ongeloof zijn hoofd schudde. En toen opeens mij een dikke zoen gaf! Gyn stond ook mee te glimlachen. Heerlijk gewoon. Geen mola in zicht en dat was toch waarvoor we bang waren. Niets van te zien, ben zooo blij. Maar blijf nuchter...
    Toen is ze de vruchtjes gaan opmeten; elk 1 mm maar ze vermoed wel dat de bevruchting later heeft plaatsgevonden en op 2 verschillende dagen. De groei komt overeen met een zwangerschap van 5,3 (nu dus 5,4). Waardoor de grootte en nog geen kloppende hartjes te verklaren vallen. Het kan zijn naargelang ze groeien dat ik nog wordt verder gezet maar voor nu schatte ze deze termijn. Alles zag er goed uit voor die termijn. De volgende stap is een tweede echo op 5 december en daarbij zouden we hartjes moeten zien kloppen.

Ik weet met mijn geluk geen blijf!! En natuurlijk belde net toen mijn moeder. Heb wonder boven wonder kunnen zwijgen en ben van plan hen een onvergetelijke kerst te bezorgen.

De angst blijft en we hebben nog een hele weg te gaan. Maar het feit dat er geen mola is en er niet één maar twee wezentjes groeien in mij, daar ben ik zoo euforisch over! Dus nu ff gewoon genieten en hopen dat ons geluk verder mag duren! Ik krijg nu al steevast drie zoentjes per keer van men mannetje: één voor mij en ééntje per kleintje.

7. Budgie

Budgie Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.721
    8
    38
    Wauw Dorien wat een mooi moment zou dat geweest zijn toen jullie zagen dat ze lekker met z'n tweetjes zijn. Ik hoop dat je op 5 december een mooie echo hebt met 2 kloppende hartjes!

8. inge86

inge86 Actief lid

12 nov 2013
    144
    0
    0
    noord holland
    @noralie87 wat fijn dat je een vroege echo hebt gekregen en dat je een kloppend hartje zag.

@dorien87 wat leuk een tweeling. Schrok je niet toen ze je dat vertelde. Kan me voorstellen dat je daar door overdonderd wordt.

9. Petra28

Petra28 Lid

19 dec 2012
    71
    0
    0
    NULL
    Wauuw Dorien wat super gaaf:) echt zoo leuk.

Ik ga vrijdag bellen naar de verloskundige voor een afspraak , mvm heeft al wel gebeld en komt volgende week woensdagavond :)

10. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    goh ik keek eerst naar het beeld - naar vriendje - naar beeld - naar vriendje - terug naar beeld en dan naar gyn en terug naar vriendje en toen heb ik mijn handen voor mijn mond geslagen en kon ik niet stoppen met lachen :D
    dus ik ben er wel heeeeel blij mee!!

11. beccy

beccy Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.191
    0
    36
    verloskundige/operatieverpleegkundige
    zeeland
    oo Dorien Niet 1 maar 2 wondertjes haha..dubbel gefeliciteerd dan maar haha..

12. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @dorien wat gaaf zeg! 2 eiige tweeling geweldig. Ik hoop dat ze lekker Blijven zitten. En uitgroeien tot geweldige baby's. Over ongeveer 2 weken weer een echo. Ik hoop voor je dat alles goed blijft gaan. Spannend en geniet er van. Van harte meid!
    Had je al een voorgevoel en wat zijn jouw zwangerschapskwalen tot op heden?

13. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    jah wij hopen ook dat alles goed mag blijven gaan, ze zijn beide hartstikke welkom en gewenst.
    Goh ik had niet echt een vermoeden eigenlijk. In vergelijking met die eerste zwangerschap (mola) voelde het wel anders. Ik durfde enthousiast zijn en blij maar bleef erg nerveus en bang (wat ook erg normaal is). Ik heb niet zo veel eetlust en in sommige dingen heb ik gewoon geen zin en soms als ik echt zin heb in iets en ik maak het klaar, wil ik het opeens niet meer. Ik heb wel meer dorst en ga vaker naar het toilet. De darmen hebben ook al opgespeeld maar nu drink ik terug elke dag fruitsap en eet meer fruit en dit helpt al goed. 's Avonds in mijn bed vaak misselijk en oprispingen maar zonder te braken, hier word ik 's nachts ook wakker van. Overdag valt de misselijkheid wel goed mee hoor, soms hier en daar es een vlaag. Sneller honger en flauw maar dan snel iets eten en dan is het zo terug door.
    Ohja en heel lief naar de man toe (niet dus :p) met momenten. En de honden zijn niet van me weg te slaan! Maar dat dit alles zou wijzen op twee kindjes, nee dat had ik niet durven dromen.

Ik denk dat ik veel kaarsjes ga branden en duimen ga laten draaien voor ons :p!! En nu me stilaan mentaal voorbereiden op mijn vrijgezellen van zaterdag!

14. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Ja die komt er ook aan, wat gaaf! Ik hoop het zo dat allEs goed gaat.
    Ja normaal hebben zwangeren van 2ling heel veel kwalen.
    Huisdieren klopt die plakken de hele zwangerschap. Hier ook weer, slijmballen haha ik heb dan katten. En kleine meid plakt ook erger aan me. Soms wel een beetje vermoeiend haha staat de ene op komt de ander op schoot.

Maar heb het er allemaal voor over. Vanavond gaan hier ook de kaarsjes aan. Ik steek er ook 2 voor jou op. Dat de deugnietjes blijven zitten nu nog de koosnaampjes hihi

15. lady1987

lady1987 Actief lid

3 feb 2012
    354
    24
    18
    Zuid-Holland
    wauwwww dorien geweldig 2 kleintjes zeg ik zou me rotschrikken dan haha maar super gefeliciteerd

16. amaroen

amaroen Actief lid

10 okt 2010
    100
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat een geweldig nieuws!! Wat een verrassing. Heb je ook een foto meegekregen?

Nog 1 nachtje slapen :) dan mag ik voor de tweede echo. Hoop dat alles mooi gegroeid is en ga er van uit dat ik 6 weken ben morgen.

17. MylaJ

MylaJ Actief lid

28 okt 2013
    315
    0
    16
    Gefeliciteerd Dorien! Geweldig 2 kleintjes. Ik ben vorige week bij mijn collega op kraamvisite geweest, zij heeft ook een tweeling gekregen. Heel erg leuk.

Mijn dochter zegt vanaf het begin van mijn zwangerschap dat ze 2 zusjes krijgt. Mijn man is ook een tweeling en het komt ook in mijn familie voor, maar ga er vanuit dat het er gewoon 1 is. Het zou hier ook erg welkom zijn.

Hier gaat het verder goed, wel ontzettend misselijk geweest de afgelopen dagen. Veel meer dan bij mijn vorige 2 zwangerschappen. Het is nu echt aftellen naar de eerste echo a.s. dinsdag. Dan ben ik volgens mijn berekeningen precies 9 weken zwanger. Ik had pas heel laat een eisprong. Pas op dag 20 was de ovulatietest pas positief. Ik heb er zin in!

18. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @Amaroen spannend! Hopelijk zien ze een hartje :)

19. amaroen

amaroen Actief lid

10 okt 2010
    100
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja dat hoop ik ook. Vorige keer ook met 6 weken een hartje.. Dus ik ga duimen:)

20. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Oeh Dorien spannend een tweeling! Van harte. Hopelijk gaat alles hartstikke goed! Zit dat ook bij jou in de familie?

Ik heb maandag over een week eerste echo. Ben dan bijna 8 weken denk ik zelf. Maar als je uitgaat zoals de vk doet dan zou ik dan bijna 11 zijn. De laatste x ongi was 18 sept. Mijn cyclussen wisselden ook heel erg. Maar doordat ik en ovu testen heb gedaan en getempt, en een innestelingsbloeding heb gehad weer ik bijna wel zeker dat ik goed zit.

Deel Deze Pagina