Uitgerekend juli 2014!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MylaJ, 28 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lady1987

lady1987 Actief lid

3 feb 2012
    354
    24
    18
    Zuid-Holland
    Hoii meiden
    mag ik me ook bij jullie groepje voegen
    weet sinds vrijdag dat ik eindelijk zwanger ben van ons eerste wonder na 2 jaar dankzij icsi behandeling
    Het is nog heel pril ben vandaag 3 weken en 6 dagen dus heeel spannend
    heb 28 nov eerste echo :)

Liefss

2. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Hoi meiden,

Mag ik me hier ook aanmelden?
    Eergisteren erachter gekomen dat ik zwanger ben.
    Als het goed is ben ik nu 4 weken :) ( van de 2de)

3. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland

Waaaauw wat gaaf MadameV, jou hier te zien, het is jullie ook zo gegund! Geniet ervan!! Ik heb 4 dagen na me test de verloskundige gebeld. VK gaat uit van eerste dag laatste menstruatie en telt dan na 14 dagen bevruchting en dus hoe lang je zwanger bent, van daaruit krijg je een afspraak. Ik heb de eerste echo als zij denken dat ik 9 weken en 4 dagen ben. Ik denk dat ik dan nog "maar" 8 weken en 5 dagen ben.

4. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Hey dames, mag ik me hier ook melden?
    Ik ben nu 4 weken en een paar daagjes zwanger van nummer 3 :)
    Maandag heb ik een telefonische afspraak met m huisarts ivm doorverwijzing naar de gyn in het ziekenhuis.
    Spannend!

5. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @ bedankt voor je lieve reactie. Ik besef het echt nog niet. zo onwerkelijk. Zei al tegen mijn vriend willen zo graag etc maar eig weten we totaal niet want ons allemaal te wachten staat. ( dat klinkt heel negatief maar ik bedoel hoe ons leven zal gaan veranderen )

Over de verloskundige noralie is dat echt zo?? Bij alle verloskundigen of toevallig bij die van jij? Hier in de buurt zit een verloskundige waar je via internet kunt aanmelden dmv een formulier in te vullen daar moet je ook invullen je 1e dag van laatste menstruatie. Dat was 18 sept :( Dus heb er maar f onder gezet bij opmerkingen dat ik lange cyclussen had. Als ze het zo bekijken als bij jou dan gaan ze uit van bijna 7 weken haha!

Hello vosje;)

6. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    * @ noralie hoort bovenaan te staan

7. Artife

Artife Fanatiek lid

11 okt 2013
    2.119
    1
    36
    Breugel
    Ik werk de lijst bij :)

En welkom + gefeliciteerd nieuwe mama's!

8. Artife

Artife Fanatiek lid

11 okt 2013
    2.119
    1
    36
    Breugel
    Zwangerschapslijstje

TineBx 23 jaar, 1e kindje 7 JULI 2014
    Eerste echo: 28 november
    Juli85 28 Jaar, 1e kindje 9 JULI 2014
    Eerste echo: ?
    Frou81 31 Jaar, 2e kindje 11 JULI 2014
    Roos99 26 Jaar, 1e kindje 11 JULI 2014
    beccy 28 Jaar, 2e kindje 12 JULI 2014
    Suus09 ? Jaar, 3e kindje, XX JULI 2014
    Eerste echo: 26 november
    Rombely 32 Jaar, 2e kindje XX JULI 2014
    Stine 30 Jaar, 1e kindje XX JULI 2014
    Eerste echo: 14 november
    Noralie87 26 Jaar, 1e kindje XX JULI 2014
    MadameV 24 Jaar, 1e kindje XX JULI 2014

Als je het aanpast steeds quote voor en na weghalen in de tekst! :)

9. Artife

Artife Fanatiek lid

11 okt 2013
    2.119
    1
    36
    Breugel
    Zwangerschapslijstje

TineBx 23 jaar, 1e kindje 7 JULI 2014
    Juli85 28 Jaar, 1e kindje 9 JULI 2014
    Frou81 31 Jaar, 2e kindje 11 JULI 2014
    Roos99 26 Jaar, 1e kindje 11 JULI 2014
    beccy 28 Jaar, 2e kindje 12 JULI 2014
    Suus09 ? Jaar, 3e kindje, XX JULI 2014
    Eerste echo: 26 november
    Rombely 32 Jaar, 2e kindje XX JULI 2014
    Stine 30 Jaar, 1e kindje XX JULI 2014
    Eerste echo: 14 november
    Noralie87 26 Jaar, 1e kindje XX JULI 2014
    MadameV 24 Jaar, 1e kindje XX JULI 2014
    Vosje2000 ?Jaar, 3e kindje XX JULI 2014
    MamalovesJ ?Jaar, 2e kindje XX JULI 2014
    Lady1987 ?Jaar, 1e kindje XX JULI 2014
    Smurf1985 ?Jaar, 1e kindje XX JULI 2014

Als je het aanpast steeds quote voor en na weghalen in de tekst! :)

10. Artife

Artife Fanatiek lid

11 okt 2013
    2.119
    1
    36
    Breugel
    @madamev, ik heb de dag dat ik positief testte gewoon meteen een formulier op internet verstuurd omdat het drie dagen kon duren eer ze me contacteerden. Ze belden me wel de dag erna al! Rekenen inderdaad van je eerste dag van laatste menstruatie en bij die van mij is eerste echo rond 8 weken :) gerekend van mijn menstruatie zou ik dan acht weken zijn ongeveer. Toen ik belde zei ze dat ik vier weken was :)
    Ik was en ben nog steeds heeeel onzeker, inderdaad heel onwerkelijk. Daarom heb ik ook twee keer met vk gebeld!

Wil de rest , als die dat willen tenminste, zelf het lijstje even aanpassen?
    Gewoo quote, kopieren en dan nieuw bericht maken maar in de tekst wel de quote weghqlen en altijd de recentste kopieren anders blijf ik bezig :p

11. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @ tinebx dus als ik het goed begrijp had je ook een mooie cyclus van rond de 28 dagen? Dat het zo gelijk uit komt? Je eigen berekening en je eerste echo?

Nouja ik wacht het ook wel af. Heb ook zo'n formulier ingevuld. Ma heb dus wel aangegeven dat ik lange cyclussen had en echt net positief heb getest. Ben wel benieuwd. Want op hun site staat dat ze graag eerste echo voor de 10 e week doen. Zou wel raar zijn dat ze uitgaan van 6.5 nu terwijl het na mijn idee 3.5 is toch?? Ach ja we zien het wel. Lijkt me heel spannend !!

12. Artife

Artife Fanatiek lid

11 okt 2013
    2.119
    1
    36
    Breugel
    Neenee, ik heb wel gezegd dat ik pas net gestopt was met de pil en dat ik denk dat het nog steeds 28 dagen was zoals met de pil. Heb mn eisprong ook gevoeld en was wel twee weken voordat ik testte geweest... En twee weken na menstruatie... Heb ook verteld dat ik net had getest.

Is inderdaad wel lastiger als je lange cyclussen hebt.... Je kan altijd nog eens bellen voor verduidelijking he!

Maar ik begrijp je nIet goed ivm die 3,5 weken?

13. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Ja zoals je zegt bedoel ik het ook! Als je 2 weken na menstruatie eisprong hebt en weer 2 weken daarna positieve test dan heb je dé perfecte cyclus van 28 dagen dus dan klopt wat jou verloskundige zegt ook met wat je zelf dacht toch?

Maar zoals noralie uitlegt, die heeft een cyclus van ong. 35 dagen. Dus dan heb je eisprong 3 weken na je menstruatie ipv 2. Maar zoals zij uitlegt zegt de verloskundige dat je dan 5 weken zwanger bent terwijl je na mijn idee toch net zo lang zwanger bent als iemand met een cyclus van 28 dagen? Omdat je eitje op nod 2 weken is bevrucht.

In mijn geval was mijn 1e dag van mijn laatste menstruatie 18 sept. Aanstaande dinsdag of woensdag heb ik mijn nod dus ben ik na mijn idee 4 weken. Maar als de verloskundige het zo berekent als noralie zegt dan zou het dus 7 weken zijn. ( wat nooit kan feitelijk maar goed )

Pfff wat een verhaal. Snappen jullie het nog?! Haha sorry met mijn gezwets hoor. Ma het is zo'n rare dag! Ben er de hele dag al superdruk mee haha! Ben gewoon moe van het denken/ fantaseren.

14. Artife

Artife Fanatiek lid

11 okt 2013
    2.119
    1
    36
    Breugel
    Ja ik snap het, omdat je menstruatie vroeger kwam zou je langer zwanger zijn.... Maar je moet het eens berekenen op internet, met zo een calculator, kan ook hier! Dan kan je normaal ook lengte van je cyclus ingeven....

Is inderdaad lastig zeg!
    Ik heb het zo gemakkelijk :eek:
    Maar als je zo een digitale test doet komt er ook het aantal weken zwanger op vanaf de bevruchting. Het is raar allemaal he...
    En ja inderdaad, raar na 7 jaar de pil pakken ( had altijd daardoor cyclus van 28 dagen )
    En ging er nu gewoon vanuit omdat ik het niet wist, maar wanneer ik eisprong moest krijgen had ik veel pijn en ja twee weken later testte ik positief, 1-2 weken :p

15. Frou81

Frou81 Fanatiek lid

2 nov 2010
    1.678
    638
    113
    West-Brabant
    Idd vreemd als er gerekend wordt vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie als je een lange cyclus hebt... kreeg je die weken maar cadeau! Haha.

Het is natuurlijk maar een voorlopige richtlijn. Bij de termijnecho gaan ze toch meten hoe ver je bent voor de "precieze" datum.

16. Artife

Artife Fanatiek lid

11 okt 2013
    2.119
    1
    36
    Breugel
    Ja dat is waar! Blijft toch ingewikkeld allemaal maar uiteindelijk kom je het wel te weten ;)

17. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Ja dat is het lastige van die calculators, bij de meesten kun je bij lengte van de cyclus niet langer als 35 dagen aanvingen. Dus ja dan kloot het al niet. Bij die enkele waar dat wel kan is het ook gewoon zwanger 3 weken en 4 dagen. Voor mijn pil gebruik was ik ook onregelmatig ongesteld maar na mijn idee altijd rond de 5 weken en niet 7! Nouja nu maakt het toch niet meer uit haha

En jij bent gewoon 1 van de uitzonderingen die meteen in de eerste ronde zwanger bent mazzel :D! Maar super tof!

18. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Sorry voor mijn taal af en toe. Ben niet dyslectisch ofzo maar t9 is af en toe zo irritant

19. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    En tuurlijk je komt het allemaal te weten, maar je gaat er dan zo overname denken hè!

20. Artife

Artife Fanatiek lid

11 okt 2013
    2.119
    1
    36
    Breugel
    Haha ja ik kan het nog niet geloven. Een maand geleden besloot ik te stoppen met het idee dat het wel even kon duren en plots die test :eek: waaaa :D
    En nu al die kwaaltjes, heerlijk, raar he haha!
    Maar ik snap je, je denkt over aaaalllleees na!

En geen probleem, dat is altijd vervelend die t9 :D ik typ zo vaak fout door te snel te zijn :p

Deel Deze Pagina