Uitgerekend juli 2014!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MylaJ, 28 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frou81

Frou81 Fanatiek lid

2 nov 2010
    1.678
    638
    113
    West-Brabant
    @madamev: gaan! Wat je zegt, je bent zwanger, niet ziek of invalide. Als je je goed voelt, lekker genieten!

@juli: vertel, vertel! Wat heb je gekocht?

2. lady1987

lady1987 Actief lid

3 feb 2012
    354
    24
    18
    Zuid-Holland
    Hoii meiden
    Jullie mogen mij wel van de lijst af halen hoor ik lees af en toe stiekem mee
    Maar praat meer in andere forum

Xx

3. MylaJ

MylaJ Actief lid

28 okt 2013
    315
    0
    16
    @madamev: Ik zeg ook gewoon doen hoor! Ik heb bij mijn vorige twee zwangerschappen tot 41 weken ook gewoon alles gedaan. Je merkt het vanzelf als je lichaam het niet trekt. En idd, lekker klapstoeltje mee en tussendoor relaxen dan moet het goedkomen ;).

Ik wil morgen even gaan kijken voor een ondersteunende buikband van Medela. Heb zoveel last van mijn banden, vooral als ik een onverwachtse beweging maak. Nou had ik een beetje gezocht op internet en heb ik goede berichten gelezen over deze buikband. Eerst deze maar eens proberen voor ik een duurdere aanschaf.

4. Juli85

Juli85 Bekend lid

28 aug 2013
    630
    0
    0
    Overijssel
    Indd madamv, je kan altijd nog kijken of je wel of niet gaat! :)

@Frou, aankleedkussen en 3 kleuren hoezen, hydrofiel luiers/washandjes/monddoekjes, toch wel gegaan voor de flessen dus ook magnetron steralisator (ben de flesverwarmer vergeten), knuffels van woezel en pip, kapstokje van woezel en pip, nagelschaartje enz., elektrische kruik met extra hoesje, een setje van born in 2014 (mutsje, shirtje en sokjes), digitale thermometer, neus en oor pompje, veiligheidsspelden, pff volgens mij was het dat tot nu toe.

Had dingen bij de Hema gezien die goedkoper waren dus daar maar halen. En ben nog niet uit over badje of tummytub dus ook nog geen luieremmer e.d. gehaald. Als ik badje doe wil ik alles bij elkaar kopen. Ben nu bij de Baby Dump beland...vond dat ze daar leukere hydrofiel luiers e.d. hadden i.v.m. kleuren. En de hoezen voor het aankleedkussen kunnen ook om het matrasje van de kinderwagen. Ben voor de kleuren paars, blauw en groen gegaan. Heb de hydrofiel luiers, washandjes en monddoekjes ook in de kleur blauw, wit en groen.

Ik hou totaal niet van roze dus de spulletjes zal ik ook niet in die kleur kopen.
    Heb zondag de catalogus besteld van Baby Dump want zit een verassing bij dus ben benieuwd.

Rompertjes e.d. wacht ik dus nog ff mee totdat we weten wat het word. Al genoeg neutraal in huis en vind het straks leuker om gericht te kunnen shoppen. Dus ook voor de kleertjes enz.

Maar Baby Dump is in ieder geval goedkoper dan Babypark en je hebt er meer keus dan bij de Hema. Hema is misschien een paar cent goedkoper dan Baby Dump.

5. Frou81

Frou81 Fanatiek lid

2 nov 2010
    1.678
    638
    113
    West-Brabant
    @juli: klinkt goed! Ik ben ook wel fan van de babydump. Wij hebben er ook bijna alles gekocht voor ons zoontje. Alleen rompertjes wil ik alleen maar van de hema hebben. Zijn zo fijn!

6. Frou81

Frou81 Fanatiek lid

2 nov 2010
    1.678
    638
    113
    West-Brabant
    Oh, en ff tip vwb de kruik. Check ff of hij werkt! Die van ons deed het niet, maar heb hem toen nog op tijd kunnen omruilen!

7. Soto

Soto Bekend lid

22 sep 2013
    823
    528
    93
    Vrouw
    Praktijkondersteuner
    Nederland
    @ MadameV: inderdaad gewoon voorstellen om weer te gaan en tegen die tijd kijken hoe je je voelt. Klapstoeltje meenemen is wel een goede;) . Gewoon naar je lijf luisteren, volgens mij is het alleen maar goed om te genieten;).

@ Juli85: Zo goed geshopt, heerlijk:D!! Wij hebben `t meeste al, maar als we weten of we een zoontje of dochtertje krijgen wil ik nog wat shoppen voor kleding:).

8. Juli85

Juli85 Bekend lid

28 aug 2013
    630
    0
    0
    Overijssel
    Heb een rompertje met lange mouwen en een rompertje met korte mouwen bij de Hema weg. De andere rompertjes komen bij de Baby Dump weg. Maar de rompertjes van de Hema zijn wel zachter. Ze hebben nu 2 rompertjes voor de prijs van 1 bij de Hema. Maar wilde toch nog even wachten.

Nu de electrische kruik aan de lader en hij werd al warm in het midden en nu is ie al best warm! Dus als het goed is doet hij het!
    Tnx voor de tip! :)

9. Juli85

Juli85 Bekend lid

28 aug 2013
    630
    0
    0
    Overijssel
    Vind het jammer dat ik geen poll kan openen!

Wil wel graag weten wie er voor de Tummytub gaan en wie er voor het badje gaan!?

Vind het een lastige keuze, net met vriendlief erover gehad maar die vind het ook lastig!

Het badje kan ik makkelijk in de douche kwijt met standaard maar na die tijd moeten we hem wel inklappen zodat we evt. zelf kunnen douchen.
    De Tummytub kan ik er dus niet kwijt (hooguit op de wasmachine waar de wasmiddel e.d. staat. Dan zou ik die dus al in de babykamer moeten zetten met een appart tafeltje of op de commode maar dan moeten we sjouwen met water.

Let me know!! :)

10. Frou81

Frou81 Fanatiek lid

2 nov 2010
    1.678
    638
    113
    West-Brabant
    @Juli: wij hebben de tummytub altijd in de keuken gebruikt. Of op de keukentafel of zelfs in de wasbak. Ik vond hem echt ideaal! Geen gesleep met water. Totale ontspanning voor je kindje. Zo geweldig om te zien...

11. Juli85

Juli85 Bekend lid

28 aug 2013
    630
    0
    0
    Overijssel
    In de keuken heb ik geen ruimte... :( Gelukkig zijn ze niet zo duur dus zou ook nog kunnen zeggen dat ik beide doe...

Ben er nog niet over uit...

12. inge86

inge86 Actief lid

12 nov 2013
    144
    0
    0
    noord holland
    Hoi meiden
    Vanmorgen weer bij de huisarts geweest. Het is zwangerschapsjeuk / bultjes. Ik moet gewoon de creme gebruiken die ik heb gekregen. Nu hopen dat t snel weggaat. De huisarts vertelde mij dat ik er in het ergste geval tot na de bevalling last van blijf houden. Dat hoop ik dus echt niet. Vooral omdat ik in de zomer natuurlijk beval.

13. xprissiex

xprissiex Fanatiek lid

8 mei 2012
    1.108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij kunnen een badje met standaard overnemen en wij hebben daar genoeg ruimte voor in badkamer. Ik heb een tummy tub wel zien staan maar het trok me niet zo.

Wat betreft de spullen op uitzet lijst vergelijk de prijzen een beetje. Want het scheelt soms echt wel. Hema heeft ook online shoppen.

Qua kleertjes wachten wij nu ook met kopen tot we weten wat het is. Heb nu wel genoeg neutrale kleertjes.

Heb gisteren bij prenatal, etos en kruidvat een babydoos aangevraagd. Van baby dump had ik hem al.

14. jvs12

jvs12 Bekend lid

24 apr 2013
    982
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik durf hier nu wat meer te kletsen, ben afgelopen weken erg angstig geweest vanwege de MA, afgelopen maandag extra echo gehad (12 weken) en die was goed. durf nu ook aan dingen te gaan denken om te regelen zoals kraamzorg enzo, dus ik begin nu pas met alles haha, maar veel hoef ik niet aan te schaffen hoor, gebruik veel van de zwangerschap van mijn zoon (uitzetlijst bedoel ik dan he want mocht dit een meisje worden moet ik toch andere kleertjes hebben hihi)

Dus als het mag wil ik graag op de lijst blijven.

15. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

wauw, jullie hebben aan veel gekocht! Hier nog niets! Behalve vandaag online zwkledij besteld. Maar ik heb het nog bescheiden gehouden. 2 broeken en 3 topjes. Vandaag zijn hier de solden begonnen maar ze zijn nog zeer zuinig met al die kortingen.

@ tummytub, ik wist niet wat het was. Ik heb even gekeken op internet, het ziet er een vreselijk onhandig ding uit niet? Net alsof je in eem bloempot zit. Ze zijn er ook snel uitgegroeid denk ik...
    Maar wel handig als je niet veel plaats hebt. Wij hebben een zeer kleine badkamer dus zowiezo is er geen plaats voor een badje.

16. Soto

Soto Bekend lid

22 sep 2013
    823
    528
    93
    Vrouw
    Praktijkondersteuner
    Nederland
    @ jvs12: wat fijn dat je echo goed was!! Hopelijk maak je je nu wat minder zorgen? Ik heb ook pas kraamzorg na de termijnecho geregeld en spullen kopen heb je nog genoeg tijd voor;)! Nu lekker genieten, wanneer is je volgende echo?

M.b.t. de tummy-tub: wij hadden er zelf geen, onze kraamhulp had er wel een mee. Dus de eerste dagen hebben we deze gebruikt en ons dochtertje vond het heerlijk. Maar we hebben er geen gekocht, want het gewone badje vond ze ook geweldig en dit vond ik net wat praktischer.

17. Juli85

Juli85 Bekend lid

28 aug 2013
    630
    0
    0
    Overijssel
    Vanmiddag nog ff paar dingetjes geshopt, supermarkt ging sluiten dus overal 30% korting op dus maar ff newborn luiers gekocht en wat spulletjes van zwitsal.
    Bij de Hema nog even de melkpoedertoren gehaald en een bakje om de speen in te kunnen doen (als de kleine indd op den duur een speen gaat gebruiken).
    Ik denk dat ik ook inderdaad ga voor een badje ipv de tummytub. Ik was zelf bijna 9 pond met de geboorte dus dan is een tummytub wel erg klein.

18. MylaJ

MylaJ Actief lid

28 okt 2013
    315
    0
    16
    Ik had zelf wel een tummy-tub en een gewoon badje, maar heb het beide weinig gebruikt. Wij namen de kinderen al snel mee onder de douche. Ik vond het gebruik van het badje best wel een gedoe. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Hebben jullie allemaal al een kinderwagen uitgezocht/gekocht?
    Ik heb zelf een bugaboo cameleon en ik had ik mijn hoofd dat ik eigenlijk een nieuwe wilde. Maar ik hou toch mijn bugaboo, ik vind dit gewoon een hele fijne wagen en om voor een kindje nog zo'n hoop uit te geven vond ik toch wel zonde. Het fijne van deze wagen is dat mijn beide kinderen tot 8 maanden heerlijk in de wagenbak hebben kunnen liggen.

19. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Ik heb nog helemaal niks gekocht, dacht dat het nog veel te vroeg is. Maar misschien moet ik nU toch maar aan de slag :)
    waar begin je eigenlijk mee?

Van de week te horen gekregen dat man voor het werk een week weg gaat. Begin juni. Naar Australië!
    Natuurlijk een superkans voor hem (zou wel mee willen!) maar tegen die tijd...

20. Juli85

Juli85 Bekend lid

28 aug 2013
    630
    0
    0
    Overijssel
    @gitaartje, volgens mij mag je dan al niet meer vliegen :(
    Anders zou het denk ik ook geweldig zijn!

Wij hebben als eerste een kinderwagen gekocht (was in de aanbieding) en afgelopen zaterdag de ledikant en commode.
    Nu ben ik begonnen met de spulletjes die echt nodig zijn behalve de kleren omdat we willen weten wat het word en dan kunnen we gerichter shoppen. Op hema.nl kun je een uitzetlijst vinden die ik heb gebruikt maar heb niet alles bij de Hema gehaald maar ook bij de Baby Dump omdat die weer goedkoper is als Baby Park en Prenatal. Via Baby Dump kun je ook een catalogus bestellen en daar krijg je een gratis verassing bij. Je kan ook alvast de dozen aanvragen bij Prenatal en Etos en bij Kruidvat moet je de Voordeelpas hebben voordat je hem aan kan vragen. Ook kun je van Baby Dump een bon uitprinten zodat je daar een gratis doos krijgt!

@Suus, ik heb de kinderwagen Mutsy besteld, deze was dus in de aanbieding een paar weken geleden bij Baby Park.

Deel Deze Pagina