Welkom butterflies78!! Vervelend dat je zoveel klachten hebt! Sterkte hiermee, hopelijk worden ze nog wat minder en kun je toch lekker genieten van deze onverwachte zwangerschap . Wat vinden je zoons ervan dat er nog een broertje of zusje bij komt? Succes morgen bij de gyn
Ik lijk wel een puber met al die pukkels in me gezicht!!! Ik lees overal dat je huid juist mooier moet worden nou bij mij dus niet
Xprissiex bij mij ook niet hoor! Het word nu ietsje beter maar toen ik net gestopt was met de pil... Pfff alle troep moest er uit ofzo. Zo na de vk toch wel weer spannend Welkom butterflies!
Pukkels in mijn gezicht ook en droge plekjes, verder qua emotioneel is t ook niet lollig meer... Zometeen naar de vk voor controle! Ben benieuwd!
Succes dames Ik ben dus niet de enigste.... Qua emoties valt het wel mee als moet ik wel iets sneller huilen bij een film haha
Hier valt het wel mee met de hormonen. Ik kan wel zo plots beginnen te huilen zonder reden bij een triestig liedje... Ik vind wel dat ik nu meer moe ben dan in het begin van de zwangerschap. Normaal gezien zou dit moeten afnemen na 12 weken maar ik begin het nu pas te voelen. Begint jullie buikje al te groeien?
Hier geen buikje. Alleen af en toe door me darmen als ik slecht geweest ben. Maar ik ben dan ook het minst lang zwanger dus misschien dat ik nog niet mee kan dingen in de " ik heb een buikje wedstrijd" haha Die moeheid had ik met 7-8 weken heel erg. Iets wat Ook heel raar was. Zo zie je maar geen een zwangerschap is hetzelfde.
Ik had al een darmen buikje bij 5 weken, maar gelukkig zette het niet zo snel door en valt het nu heel erg mee. Pas mijn eigen broeken nog. Qua emotioneel af en toe. Heb net ook f een potje gejankt. Wat kan mijn vriend soms een botte lul zijn zeg. Hij zou bellen als ik na de vk was geweest hoe het Was. Toen belde die en ik vertellen zegt ie na nog geen minuut: maar is alles goed of niet ik ben hier bij een klant aan het werk. Dan denk ik echt hallo je belt toch zelf. En wat is nou belangrijker. Mij lijkt dat hij het ook gewoon wil weten toch ma goed. Schijnbaar dus niet. Zelf zit ie altijd te klagen dat collega's van hem zo een half uur zitten te bellen en zelf wil ie me na een minuut al af kappen. Bel dan niet denk ik dan. Heb dus toen gewoon opgehangen was zoo boos! Wat vind je nou belangrijker denk ik dan. Pff frustratie frustratie! Mijn happy bui van toen ik bij de vk vandaan kwam is dus ook meteen over, maar gelukkig was alles goed. Bloed uitslagen en bloeddruk en ook hartje gehoord. Heb nu 10 februari mijn volgende controle staan en dan hoor ik ook meer over hoe en wanneer de 20 weken echo.
@ madameV: ach mannen... maak je er niet druk om. Ze zullen nooit veranderen. Hij belde vast en zeker met de beste bedoelingen. Ook al had ie niet veel tijd. Moest hij helemaal niet gebeld hebben zou het toch ook een probleem geweest zijn zeker? Mijn vriend is precies hetzelfde. Maar ik heb geleerd te relativeren, anders zou ik me ook veel druk moeten maken om zijn gedrag!
Hij heeft er alweer achteraan gesmst, had ik al wel verwacht. Wat je zegt klopt ook wel. Maar als hij gister had gezegd dat ie druk was en als er iets mis was ik hem moest bellen en anders gewoon savonds vertellen had ik dat ook prima gevonden. Hij is zelf degene die belt. Ben gewoon snel geïrriteerd om dat soort dingen nu maar eens nameet werk, gedachten op wat anders
Heb gister soort van ruzie gehad met vriendlief...was er even helemaal klaar mee! Bah... Dus vanmorgen moest ik voor controle en dacht ik bel hem niet laat hem mij maar bellen, dus ja een uur later heeft hij zelf gebeld. T is tenslotte ook zijn kind... Kleine groeide goed, (voelde ze met haar handen en was een beetje een naar gevoel in mijn onderbuik haha) geen echo maar wel hartje gehoord! Bloeduitslagen waren allemaal goed maar dit wist ik al maar nu ook een papier meegekregen waarop alles staat. Ook een papier met zwangerschapsverklaring gekregen voor het werk, maar deze heb ik niet maar kan misschien nog van pas komen! Bloeddruk was ook weer helemaal goed. We hebben nu in februari de GUO en 20 weken echo...hoop dat vriendlief dan niet in de kost zit en mee kan!
@MadameV : mannen ..... het lijkt dan of het zo onbelangrijk is he. Dat jij het alleen moet doen ? maar ik weet zeker dat je vriend er wel aan denkt, maar omdat hij ook werkt is dat soms wat lastiger. Fijn dat het verder alles bij de VK goed gegaan is ! @Juli85 : Gelukkig belde hij, ook al is het een uur later. Fijn dat de kleine goed is gegroeid ! Hier vandaag naar de gyn geweest, dacht ik. Bleek de VK in het ziekenhuis te zijn. Vragen moeten beantwoorden, echo gehad. Kleine ukkie is goed gegroeid. Prachtig om te zien ook. Ik vertelde dat ik de kleine gisteren toen ik een beetje op de buik lag voelde schoppen, twee x tegelijk. Ze zei dat het wel vroeg nog was, maar het kan wel omdat het mijn derde zwangerschap is. Ivm mijn BMI, twee te grote kinderen gebaard, volledig uitgescheurd bij de laatste is de kans groot dat het een keizersnee wordt. Ik hoopte toch nog wel onder behandeling van de VK te mogen blijven (had deze team bij beide zwangerschappen gehad namelijk) maar ik moet toch onder behandeling van de gyn. Dit gaan we de volgende afspraak (iets meer dan 4 weken) bespreken. Ook weer spannend natuurlijk ! En toen ik klaar dacht te zijn, mocht ik meteen dezelfde dag nog een afspraak hebben met de verpleegkundige (normaal, ze vraagt ook wat en geeft wat advies), want dit moest tussen 11 en 14 weken namelijk en mocht ik meteen ook nog even bloed prikken. Dat was toch weer wat zeg, want heb pas nog voor de VK moeten doen en nu mag alles ook weer opnieuw. Dus bij al toch 3 uur in het ziekenhuis rondgelopen. Fijne avond dames !
Normaal gezien zeggen ze dat je mag stoppen na het eerste trimester. Het ruggetje is dan al gevormd. Ik neem hier nog mijn doosje uit en dan stop ik. Heb nog voor een 3 tal weken.
Fijn om al die goede berichten te lezen! En tja, mannen zijn soms megalomp. Mijn man was bij de eerste zwangerschap wat meer betrokken zodra hij de kleine kon voelen. Ik denk dat het voor hem op dat moment ook wat "echter" werd. Nu is het de tweede keer voor ons en is hij er vanaf het begin wat meer mee bezig. Ben benieuwd hoe jullie mannen gaan reageren als ze hun kleine voor het eerst voelen schoppen Julie85 & madameV! @ butterflies78: lange dag voor jou dan! Wel superfijn dat alles goed is met de kleine M.b.t. foliumzuur: ik gebruik zwangerschapsvitaminen met foliumzuur de hele zwangerschap en zolang ik borstvoeding ga geven. Ik heb nogal snel bloedarmoede, vandaar dat ik dit gewoon blijf slikken. Maar foliumzuur is inderdaad niet meer persee nodig na het eerste trimester.
Ik ben ook heel benieuwd wanneer hij het kan voelen en hoe hij dan reageert...zo jammer momenteel! Hij snapt wel dat ik last van die hormonen heb maar begrip tonen ho maar... Eind februari geregistreerd partnerschap dus hij zal iets beter zijn best moeten doen! Vk vond het wel vroeg dat ik nu al de kleine voelde maar vind het zo leuk! Erg jammer dat ik geen echo heb gehad maar in ieder geval hartje gehoord en kleine is heel beweeglijk haha! Over 5 weken pas weer heen voor de 20 weken echo en dan kan ik denk ik ook pas kijken e.d. wat het gaat worden...kan wel kiezen voor een pretecho maar moeten maar ff kijken! Ga zo maar eens douchen en naar bed, kijken of ik kan slapen...huisarts vond dat ik met iemand moest gaan praten en/of yoga gaan doen...alleen dat yoga gebeuren zie ik nog niet zo zitten! Wil straks liever zwangerschapszwemmen doen...nog ff nadenken daarover... Weltrusten!
@xprissiex : gefeliciteerd met je 12 weken zwangerschap ! Waarom a.s. zaterdag een nekplooimeting ? @Juli85 : Waarom wilt de huisarts dat je met iemand gaat praten ? Als ik vragen mag (of mis ik iets uit eerdere berichtjes) ? Ik snap dat de VK zo reageerde, maar zij kan niet voelen wat jij voelt. Als jij de kleine voelt is dat ook eigenlijk alleen maar mooi ! Ik voel de kleine ook al en ben pas 13 weken .... Dit gebeurd namelijk savonds als ik wil gaan slapen .... Elke keer is het lang wachten he, om de kleine weer te zien / horen ? Gisteren zei de VK van het ziekenhuis dat ik over 6 weken een afspraak met de gyn kon krijgen, ik zei tegen haar : 6 weken ? Duurt wel erg lang Toen maakte ze er 5 weken van en daar ging ik een afspraak bij de balie maken. Ze ging 5 weken vooruit zoeken, maar in die week kon de gyn niet, dus kreeg ik het zelfs een week eerder. Hoef nu maar 4 weken te wachten, dan ben ik 17 weken en krijg dan 3 weken later de 20 weken echo. Nog beter geregeld Werken jullie als ik vragen mag ?
Waarom? Omdat we dat willen laten doen en dan kan ook alleen maar tussen week 11 en 13 dacht ik. Wil graag weten dat we geen verhoogd risico zijn. Nou ja de kleine. @julia hebben we iets gemist?? Ik heb ook zitten nadenken over gym of zwemmen. Ja ik werk. Heb zelfs twee banen. Doe zwaar lichamelijk werk.