Ja frou daar heb je gelijk in. Ben er ook nog niet helemaal over uit ma vind het wel een leuke! Heb ik ook hoor xprissiex is helemaal niet raar. Werk 25 uur als kapster. Ook heel veel staan dus. Vandaag een dag van 9 u gemaakt is echt to much, de avond dat ik een hele dag heb gewerkt ipv een halve wat ik ook 2 x in de week heb, hoef ik echt niet savonds nog wat af te spreken ofzo. Ben dan gewoon op. Maar ik hoop dat het binnenkort beter word en ik minder moe ben. Want had gehoopt dat het na de eerste 3 maanden beter zou worden maar helaas is dat nog niet zo. Ga ng steeds elke dag wel een uurtje tussendoor slapen op de bank. Maar hoop wel dat ik tot mijn verlof vol kan houden. En daar ben ik ook wel van overtuigd. Zolang dit soort dagen maar niet al te vaak voor komen. En fijn dat de controle goed was!
Pff, dat lijkt me inderdaad zwaar! Ik heb wel weer last van m`n bekken helaas. Tijdens en na m`n vorige zwangerschap heb ik nog een hele tijd fysio gehad (van ca 20 wkn zwangerschap tot en met een maand of 8 na de bevalling). Op een gegeven moment zijn röntgenfoto`s gemaakt, omdat het bleef slepen en hieruit bleek dat ik nogal slijtage in m`n si-gewrichten en de onderste tussenwervelschijven heb. Een flinke zwakke plek dus, maar door goed op m`n houding te letten en bepaalde oefeningen ging het heel goed. Sinds een week of 2 voel ik m`n bekken wel weer wat opkomen, dus ik ga volgende week een afspraak maken bij de fysio. Hopelijk kan het hiermee weer goed onder controle gehouden worden, de vorige keer hielp het goed.
Hier een druk maar wel gezellig weekend gehad. Gisteravond naar de bios geweest naar de film Toscaanse bruiloft. We zouden naar Soof gaan, maar toen de film begon kwamen we erachter dat mijn schoonzus de verkeerde film had gereserveerd. We hebben er met z'n alle hard om kunnen lachen. Gelukkig was de film erg leuk! Ik heb ook nog een dilemma wat betreft het kraamfeest en de verjaardagen van onze oudste 2 kinderen. We willen dit keer graag een kraamfeest geven omdat we het niet zien zitten om weer avond na avond met kraamvisite te zitten. Ook omdat onze oudste 2 ook gewoon naar bed moeten en het 's avonds altijd erg spits is rond bedtijd. Maar nu ben ik natuurlijk uitgerekend in de zomervakantie dus zullen veel vrienden van ons op vakantie zijn. Dus nu had ik bedacht dat we 2 opties hebben. Optie 1 is dat we het precies op de helft van de zomervakantie een kraamfeest geven. Of optie 2 pas na de zomervakantie pas een kraamfeest geven. Optie 1 lopen we natuurlijk het "risico" dat er veel mensen niet kunnen ivm vakanties en dat we hun dan alsnog moeten ontvangen. Optie 2 zou natuurlijk gewoon kunnen alleen zitten we dan weer met de verjaardagen van onze andere 2 kinderen. De oudste is half augustus jarig en de jongste begin september. Eigenlijk vieren we dat elk jaar samen na de schoolvakantie. Mijn schoonzus opperde om het allemaal tegelijk te doen, zowel het kraamfeest als de verjaardagen van de kinderen. Ik vind dit eigenlijk niet kunnen. Kortom, wat zouden jullie doen in mijn geval??
@suus09 lastig hoor beslissen wat je zou doen. Ik kan me voorstellen dat een kraamfeest in de zomervakantie niet echt een optie is. Er zijn immers veel mensen op vakantie en die krijg je later dan nog op bezoek. Daar zou ik niet voor kiezen. Ik zou denk ik de verjaardagen vieren en apart het kraamfeest. Het kraamfeest staat toch in teken van de geboorte van jullie kleintje en anders valt dat weg door de andere verjaardagen denk ik. Maar al met al blijft het toch een keuze die jullie zelf moeten maken.
Zijn er meiden die ook last van hun banden hebben. Als ik een uurtje heb gestaan of gewandeld ben ik de rest van de dag eigenlijk gesloopt en heb ik veel pijn. Kan dan amper normaal lopen. Woensdag mag ik weer naar de verloskundige zal haar eens vragen wat ik eraan kan doen want dit vind ik wel vervelend hoor. Ik moet nog zolang.
Ik heb ook veel last van mijn banden, als ik veel loop of sta. Ik heb een ondersteunende buikband van Medela gekocht die ik op die momenten draag. Dit helpt mij erg goed. Ik draag hem niet continue om mijn banden ook zelf het werk nog te laten doen.
Ik krijg volgende week een band van iemand, ff kijken of het wat is! Heb er af en toe last van...heb uiteraard geen werk maar als ik het huishouden heb gedaan dan heb ik er wel last van!
@suus09 Hoe oud zijn je kinderen? Ik zou het niet tegelijk doen. Net wat Inge zegt het kraamfeest is voor de baby en de kinderen vallen dan toch iets meer buiten de boot. Kinderen gewoon na de vakantie. Ik zou denk ik geen kraamfeest geven maar losse visite. jij beslist van hoe laat tot hoe laat mensen mogen komen en blijven. Plus jij beslist welke dagen wel en niet. jij bent net bevallen dus jou regels.... Daar moet iedereen ook begrip voor hebben dus dan hebben je kinderen er ook geen last van. als er met het kraamfeest niet veel mensen komen zit je alsnog later met losse visite.... maar dat is mijn mening natuurlijk. @bandenpijn hier ook af en toe last als ik te veel heb gedaan of te vermoeid ben. Soms ook als ik te snelle bewegingen maak. Ik ga binnenkort ook kijken voor een band maar heb nu nog geen buik dus denk niet dat het al veel zin heeft dan?
Hier ook last van. Gisteren was zo'n mooie dag dus heb ik meegeholpen met de paarden te voederen. Had nochtans goed opgelet om het rustig aan te doen maar daarna had ik de hele avond last van bandenpijn. Kreeg enkele hele gemene steken, ik lag dubbel van de pijn.
@XPrissieX: Mijn kinderen worden 6 en 4 jaar. De bezwaren die jullie opnoemen heb ik ook allemaal. Ik kan het natuurlijk ook in 2x doen. 1x verjaardagen en 1x kraamfeest. Vraag mij alleen af of mensen het dan niet vervelend vinden om 2x kort achter elkaar te komen. Losse kraamvisite zou natuurlijk kunnen maar dan moet alles in de weekenden. Of doordeweeks overdag, maar vaak willen stellen of in het weekend of 's avonds komen. Maar 's avonds zie ik gewoon echt niet zitten. Ik had zelf ook nog bedacht dat we halverwege de zomervakantie een kraamfeest doen en de mensen die niet naar de baby kunnen komen kijken dat die dan op de verjaardagen van de oudste 2 kunnen komen. Wat een gedoe zeg..........gelukkig heb ik nog een weekje of 20 voor we echt moeten beslissen . Morgen mogen we eindelijk voor de 20 weken echo! Zin, zin zin in! Vandaag en morgen eerst nog lekker werken dan gaat de tijd snel voorbij. Ik werk trouwens 2 dagen in de week op een cluster 4 school. Dat is een school voor kinderen die in de jeugdpsychiatrie behandeld worden. Ik werk als onderwijsassistente en administratief medewerkster. Het is een hele leuke baan, ook wel erg heftig af en toe.
Als ik jullie zo hoor mag ik geloof ik echt niet jlagen.heb heel af en toe een steekje bij het opstaan en thats iT. Ben kapster dus sta ook nog eens een groot deel van de tijd dat ik werk maar heb er geen last van. Suus ik zou ook iig ie kinderen apart doen van het kraamfeest. Anders valt er toch iets een beetje in het niet. Idd als je kraamfeest gewoon in de Zomer doet dan kunnen altijd diegene die niet kunnen nog op de verjaardag komen. Maar misschien valt het ook wel heel erg mee hoeveel er niet kunnen
Suus09 29 Jaar, 3e kindje, 01 JULI 2014 MamalovesJ 22 jaar, 2e kindje 07 juli 2014 Frou81 32 Jaar, 2e kindje 08 JULI 2014 Juli85 28 Jaar, 1e kindje 09 JULI 2014 Soto 30 Jaar, 2e kindje 11 JULI 2014 Inge86 27 jaar, 2e kindje 16 JULI 2014 MadameV 24 Jaar, 1e kindje 16 JULI 2014 Daphnev85 29 Jaar, 1e kindje 22 JULI 2014 Jvs12 32 jaar, 2e kindje 22 juli 2014 Samantha89 24 Jaar, 2e kindje 24 JULI 2014 Xprissiex 27 jaar, 1e kindje, 29 JULI 2014
Vandaag over 2 weken weten wij pas wat het word...duurt best lang dat wachten haha! Leuk weer een meisje erbij!
Wat een leuk een meisje Ik werd vandaag gebeld dat de afspraak niet door kon gaan. De echoscopiste heeft een aanrijding gehad. Ze had voor vrijdag nog iets maar dan kon VL niet mee. Dus het werd pas volgende week.... Maar ik wist nog een pretecho praktijk dus heb hun gebeld en hun hadden nog voor zaterdag een plekje om 11.15 uur. Zaterdag is beter dan ergens eind volgende week...
Ik heb het vandaag nog even nagevraagd bij de gyn, je kan niets doen tegen bandenpijn. Het enige wat de pijn wat kan verlichten is het nemen van magnesium.