Ja ik dacht die paar weken wacht ik nog wel maar pfff wat gaan de dagen langzaam, heb de 20 weken echo pas 10 maart, ben dan 21 weken dus ook nog eens heel laat haha
Ik had gister GUO en dus een 20 weken echo...een uur lang op stoel gelegen...pff!! Maandag dus geen 20 weken echo maar gewoon controle afspraak. Nog tot 10 maart wachten is inderdaad lang, misschien kun je ergens anders eerder?
Dan zou ik naar een andere stad moeten, maar de vk raadde mij aan om pas met 21 weken te gaan, ze schijnen dan veel meer te kunnen zien.
Hoe gaat het met iedereen? Hier gaat het goed, wel de laatste dagen veel last van hoofdpijn. Dus maar veel relaxen en rustig aan doen. Afgelopen dagen veel over namen nagedacht en we zijn over de eerste naam uit. Nu nog de keuze voor een 2e naam. Verder merk ik dat ik ook wel al veel met de bevalling bezig ben. We hadden bedacht dit keer sowieso naar het ziekenhuis te gaan. Van de eerste ben ik thuis bevallen, van de tweede was dit ook de bedoeling. Maar onze dochter had in het vruchtwater gepoept, dus toen mocht ik naar het ziekenhuis. Maar het idee van in een warm bad weeën opvangen dat lijkt mij wel wat. Ik vond het ook heerlijk om thuis onder de douche te staan. Vanmiddag lekker rond gespeurd naar informatie over een bad bevalling. Ik weet toevallig dat mijn verloskundige praktijk hier ook achter staan. Ze doen bij mijn verloskundige nu ook hypnose tijdens de bevalling. Hebben jullie al nagedacht over hoe en waar bevallen?
Wij hebben ook speciale afspraak gemaakt voor t geslacht anders moest ik ook nu nog 2 weken wachten en nu weet ik het al 2.5 week. Niet dat dat erg is ma was gewoon nieuwsgierig. Suus ik ben me ook in een bad bevalling aan het verdiepen. Wil graag thuis tenzij niet anders kan.
Ik wil mijn eerste bevalling graag in het ziekenhuis. Vind het toch wel heel spannend. Mijn moeder heeft dit ook gedaan (maar moest ook, want ik ben in Engeland geboren) en de andere 3 wel allemaal thuis (inmiddels in Nederland). Vandaag 20 weken zwanger! Yay Over 5 nachtjes echo. Iemand anders ook last van non-functionele contracties? In andere woorden: veel harde buiken die geen kwaad kunnen. Ik heb gisteren een cervixmeting gehad en die was lang. 45mm. Maar heb al wel sinds week 14 ongeveer voelbare harde buiken. (3x laten testen op blaasontsteking, maar dat heb ik niet ) Toen destijds niet elke dag, maar dat is heel erg toegenomen. Nu zelfs best vaak. Ze zijn niet vervelend, doen dus geen pijn. Vk maakt zich in ieder geval nergens zorgen over, heb ook geen rust opgekregen oid. Want ze zijn bij mij niet gelinkt aan drukte of rust. Ik heb gewoon een gevoeligere baarmoeder. Dat hebben blijkbaar meer vrouwen. Wist ik helemaal niet!
Gefeliciteerd bubblebaby! Ik moet eerlijk zeggen dat ik nergens last van heb. Dus kan er niet over mee praten.
Haha dat is fijn. Geniet daar maar van ^^! Ja last heb ik ook niet echt je voelt er amper wat van. Maar toch liever niet Zal wel ongemakkelijker worden als mijn baarmoeder hoger gaat zitten, maar dat zien we dan wel . Nog 4 nachtjes tot de echoooo zoveel zin in. Oh en hier nog een foto'tje van gisteren precies 20 weken! Voelt heerlijk die 2e helft (gewoon het idee ervan!) Oh en @bevalling: Ik wil als het nodig voor pijnbestrijding kunnen kiezen en gewoon de zekerheid dat als er iets mis gaat ik gelijk op de goede plek ben, dus kies ik voor het ziekenhuis. Gewoon omdat het mijn eerste kindje is en ik ondanks dat ik een bevalling van dichtbij heb meegemaakt verder natuurlijk geen ideeee heb hoe dat gaat zijn voor mij ... Thuis bevallen lijkt me ook erg fijn, maar ik denk dat ik dat bij een tweede zou willen proberen. Eerst even kijken hoe dit gaat ^^
Zo hey mooi buikje al zeg! Super mooi. Hier nog steeds weinig te zien eigenlijk. Maar duurt ook nog anderhalve week tot ik 20 weken, dus net zo ver ben. Zal dan ook eens een fotootje doen
Dankjewel! Ik moet zeggen dat ik veel gegroeid ben in de afgelopen 2 weken hoor. Groeispurtje! Dus wie weet jij ook Ben benieuwd naar jouw 20wekenbuikje straks . Wel leuk te zien he hoe "anders" we allemaal groeien ^^.
@Bubblybaby wat een mooi buik heb je! Leuk om te lezen dat meer meiden nadenken over een bad bevalling, ergens zou ik dit zelf ook wel willen...maar ik heb nog een twijfel.. Waar voelen jullie je het prettigst bij , thuis of in het ziekenhuis bevallen? @Julia, Was alles goed met de 20 weken echo? Morgen is het voor ons zover! Helaas zit ik nu ook met een slijmbeurs ontsteking! Grrr.
Alles was prima met de guo/20 weken echo...als het goed is verwachten we een meisje! Vind het wel vreemd dat ze zeiden dat het nog een jongen kan worden terwijl er duidelijk niks te zien was tussen de beentjes! Snap er niks van!! Morgen naar de vk voor controle en dan maar eens vragen! Suc6 morgen Mamalovesj
Ik zou graag thuis willen bevallen. Maar als het nodig is dan kan het natuurlijk niet anders maar in eerste instantie gaat mijn voorkeur uit na thuis. @ juli fijn dat alles goed is. Wat raar dat ze dat zo zeggen. Ik heb zelf bij 16 weken een pretecho gehad voor het geslacht en ze zei toen dat ze er wel een wedje over wilde leggen zo duidelijk. Tis toch raar dat het dan nog kan worden, geslachtsorgaan is allang gevormd. Heb je er ook na gevraagd wat ze ermee bedoelde?
Mijn eerste bevalling heb ik thuis gedaan. Gelukkig ging alles goed. Het voordeel was dat ik na mijn bevalling meteen heerlijk onder mijn eigen douche kon stappen en daarna in weer schoon in mijn eigen bed kon gaan liggen. Mijn 2e bevalling zou ik ook thuis gaan doen, alleen omdat mijn dochter in het vruchtwater had gepoept moesten we alsnog naar het ziekenhuis. Ik had verwacht dat ik het echt verschrikkelijk zou vinden in het ziekenhuis, maar op dat moment had ik echt nergens problemen mee. Ik was van te voren bang dat ik het niet fijn zou vinden als ik veel mensen om mij heen zou hebben. Naast mijn man was er nog een gynaecoloog, 2 arts-assistenten en 1 verpleegkundige, maar heb mij er op dat moment niet druk over kunnen maken. Het enige waar ik mee bezig was, was met mijn bevalling. Mijn bedoeling was om dit keer weer in het zkh te gaan bevallen, ook met het oog op pijnbestrijding. Maar elke keer als ik aan een ruggenprik denk dat wil ik het toch maar niet. Vind het een enge gedachten een naald in mijn rug. Daarom zat ik nu te denken aan een bad bevalling. Misschien een fijne manier om mij te ontspannen tijdens de bevalling, alleen dit is organisatorisch wel weer een hoop werk. Ik ga dit bij mijn volgende controle met mijn verloskundige bespreken.
Wat een geklets meiden @bubblybaby mooi buikje hoor. Hier wil het nog steeds niet echt haha Maar ja ik ben morgen dan ook pas 17 weken. @bevalling Leuk om te lezen dat ik niet de enigste ben die een bad bevalling wilt. Ik ga ook eens informeren over een bad voor thuis. Maar zou zoiets niet in me huiskamer willen doen wel in me badkamer. En anders gewoon in het ziekenhuis daar kan je ook bevallen. Voor nu is het nog een zorg voor later...... @juli85 Wat raar dat ze denken dat je meisje krijgt. moet toch wel duidelijk zijn en veranderen doet het niet meer. Hebben ze geen mooi potty shot kunnen maken? Verder gaat het hier wel. Ben helaas weer doodmoe!! Vorige week was echt super zwaar en denk dat het deze week niet beter zal gaan. Ik weet af en toe niet hoe ik de week door moet komen. vind het zo triest als ik al met 17 weken met een bedrijfsarts moet gaan praten omdat ik het werk niet aankan. Huishoudelijke hulp en zwanger zijn is niet makkelijk!
@Julia, Wat raar dat er dan nog die twijfels zijn. Onderscheid tussen meisje en jongen is wel duidelijk toch Veel thuis bevallingen hoor ik. Wel spannend lijkt me dat. Ik heb niet heel veel te kiezen geloof ik meer. Helaas was er iets niet goed bij de 20 weken echo dus worden we doorgestuurd Ben best van slag nu...
Heb je vandaag je echo gehad dan mamalovesJ? Mag je gelijk voor verder onderzoek dan? Veel sterkte in ieder geval.
@ mamalovesj sterkte, hebben ze ook gezegd waar ze aan denken? Mijn vk zei namelijk vorige week dat 10% word doorgestuurd ( best veel ) en dat er niet altijd iets ergs is, maar gewoon verder onderzoek. Maar goed weet natuurlijk niet hoe het bij jou is misschien is er al wel wat over gezegd. Iig veel sterkte