Uitgerekend juli 2014!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MylaJ, 28 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @ mamalovesj ja ik vind de doos van babydump wel de moeite waard. Het is toch gratis dus waarom niet?

Mijn verlof begint officieel 18 juni, maar ik neem daarvoor een week vakantie op ( de week van Pinksteren ) en daardoor is mijn laatste werkdag 7 juni. Zie er na uit haha! Tis nog goed te doen maar kan merken dat het zwaarder word, qua benen/ bekken maar ook soms benauwd enz, dan ben ik aan het knippen o.i.d. En met mijn klant aan het kletsen en heb ik ineens niet genoeg lucht meer om mijn zinnen af te maken. Naar gevoel zeg!

Ik ben ook aan de rennis, ma lees er nogal wisselende verhalen over op internet, hoe denken jullie erover? Dat maagzuur is ook verschikkerlijK!

Sotto heb je nog gevraagd bij de vk van dat misselijk en naar zijn enz? Ik heb het ook sinds een week. Dacht zelf ook al een beetje aan de organen die in de verdrukking g komen.

Wat gaaf die hypnose lijkt mij ook wel wat! Dit is de eerste keer dat je dit probeert? Niet bij de andere bevallingen? Is dit nieuw bij jullie inde praktijk? Heb er bij ons nooit wat over gezien / gehoord.

2. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    ha meiden,

Brandend maagzuur; ik gebruik gewoon Nexium en helpt prima.
    Nesteldrang, we zijn lekker bezig met de babykamer. Zou dat nesteldrang zijn?

Pijnbestrijding; ik zie vooral op tegen een ruggenprik. ik heb verhalen van mensen gehoord die een jaar geen gevoel hadden op hun rug. Je krijgt dan ook een anesthesist te zien. Daar zie ik ook tegenop. Ik denk dat ik toch voor een morfine-achtige kies. Dan ben je wel een beetje wazig / afwezig maar tegen de tijd dat je mag persen is het vaak uitgewerkt toch? Het lijkt me ook een minder traumatische herinnering als ik het niet meer weet.
    suus; wat voor hypnose heb je gehad?

3. teun026

teun026 Actief lid

18 dec 2007
    102
    0
    0
    Gastouder
    #1963 teun026, 8 mei 2014
    Laatst bewerkt: 8 mei 2014
    Was weer een paar dagen geleden dat ik hier was....
    Moest aardig bijlenen dames. Haha

Ik heb af en toe last van maagzuur. Maar dit ligt aan wat ik heb gedronken s avonds.

Verder hebben we op dit moment een naam die we allebei leuk vinden:)
    Dus begonnen om een leuke kaart te vinden.

Kindje wordt steeds drukker in mijn buik. Geweldig gevoel blijft dat!

Nieuwe kamer voor mijn dochter is bijna klaar en dan beginnen aan de babykamer pimpen.
    Dus er zit ineens vordering in:)

Merk wel dat ik het nu iets zwaarder vind worden met 5 huppelende kids om mij heen de hele dag.... Maar we zien wel tot wanneer het gaat. Ik moet nog tot 1 juli werken....

Wel leuk om al die verhalen te lezen.

Misschien ga ik ook wel voor de babydumpbox.
    Kruitvat en Etos nog niks van gehoord.....

Oh ja, ik zou ook even positieve bevalling verhalen plaatsen haha.
    Van mijn eerste dochter ben ik in 6 uur bevallen. Ging heel fijn en vlot.
    Geen complicaties. En op de weg naar huis dacht ik ...... Was dit het nou?.. Haha. ( had allemaal horrorverhalen in mijn hoofd).

Van mijn tweede dochter bevallen in 4 uur.
    Ook heel goed te doen. Ook zonder kleerscheuren vanaf gekomen. Alleen last van een nabloeding. Maar die begon pas na het douchen en ondanks dit een super bevalling. Wel heftig voor mijn man.

Dus ben benieuwd naar nummer drie....

4. MylaJ

MylaJ Actief lid

28 okt 2013
    315
    0
    16
    @MadameV: Ze doen die hypnose pas sinds kort. Ze zijn ook de eerste praktijk in Nederland die dit doet. In deze link kan je erover lezen.
    Hypnose bij de verloskundigenpraktijk

Hier verder nog lekker een paar dagen vakantie met de kids. Vanaf maandag gaat de oudste weer lekker naar school. Stiekem ook wel weer lekker weer wat regelmaat in de dagen.

Lekker dat het verlof van iedereen langzaam in zicht komt, ik kan niet wachten. Lekker in huis rommelen en de laatste dingen shoppen enz.

Verder heb ik ook al aardige nesteldrang, alle kasten al uitgemest en in mijn verlof zijn de kinderkamers aan de beurt. Heerlijk zo'n opgeruimd huis.

Wanneer zetten jullie de box neer in huis? Ik dacht zelf met een week of 36....

5. teun026

teun026 Actief lid

18 dec 2007
    102
    0
    0
    Gastouder
    Ja ik vind de regelmaat ook weer heerlijk. Mijn dochter moest dinsdag weer beginnen.

Ik zet de box pas neer als ik verlof heb. En anders is hij toch zo opgezet;)
    Vind het altijd zo'n ruimte vreter haha.
    Moet nog wel opzoek naar een jongensboxkleed bedenk ik me nu. Roze voor in de box vind ik toch niet zo voor een jongen haha.

Ben wel erg benieuwd hoe het gaat met die hypnose.... Ik wacht af hoe je het vond.
    Persoonlijk niks voor mij.

Ik wilde dit keer misschien wel op de baarkruk.
    Maar het mag niet van de vk omdat ik zo snel beval.
    Leek me wel makkelijk en fijn. Dan blijf je druk houden......

Voordeel is dat ik me er ook niet in hoef te verdiepen.

6. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    @MadameV, Heerlijk strakjes verlof! Ik denk dat het idd komt doordat alles aan het uitzetten is in je buik, dat je afentoe even buiten adem bent. Ik had dit zelf namelijk ook regelmatig.

De nesteldrang komt hier ook opzetten! Heb gisteren mijn nieuwe tv dressoir gekregen. Ben er zo blij mee! Ben heerlijk aan het opruimen geweest en de kasten weer opgeruimd :)

@Suus, Hier staat de box natuurlijk al van dochter. Alleen een nieuw boxkleed gekocht voor me ventje strakjes.

Gisteren ook een 4D echo gehad. Wat een mooie beelden levert dat op. Hij lijkt nu al op zijn zus hihi. Hij zit qua groei echt perfect wat ze kon zien dus dat is ook een opluchting.

@Teun, Lekker zo vlot bevallen van beide kindjes.
    Bij mijn dochter duurde het 3 uurtjes ben dus reuze benieuwd hoe het nu gaat lopen...

7. Soto

Soto Bekend lid

22 sep 2013
    823
    528
    93
    Vrouw
    Praktijkondersteuner
    Nederland
    Hee allemaal,

Fijn om die goede berichten te lezen:)!
    Hier gaat `t na een paar dagen van ziek zijn gelukkig weer de goede kant op. Wel heb ik besloten om met 34 wkn te stoppen, omdat ik merk dat het lichamelijk vrij zwaar wordt nu. Het zal ook wel te maken hebben met de verbouwing, m`n dochtertje was vorige week flink ziek en op het werk is het erg druk momenteel. Dochtertjelief is inmiddels weer beter gelukkig en de verbouwing schiet goed op. Maar het is ook wel een fijn vooruitzicht om 31 mei met verlof te kunnen gaan i.pv. 14 juni. Ik bleek ook nog veel verlofuren te hebben, dus waarschijnlijk kan ik na m`n verlof nog 2 a 3 vakantieweken nemen:)

De baby ligt erg hoog en drukt tegen m`n maag aan waardoor ik mee last van misselijkheid heb. Een vriendin van me had hier ook veel last van in de laatste weken van haar zwangerschap. Als de kleine gaat indalen kan `t zijn dat het weer wat beter gaat..

@ MamalovesJ: heerlijk dat je zo`n goede echo had!! Heb je nog foto`s?

@ Teun: kan me goed voorstellen dat 5 kids pittig is:$ Heerlijk dat je de kleine steeds meer voelt, hier ook een druktemakertje in de buik:D

8. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @ Teun wel fijn dat je even een positief bevallingsverhaal hier post. Ben zelf heel relaxt maar als ik zie hoe sommigen ertegenop zien en zich overal druk om maken schiet ik er zelf ook van in de stress haha.

Wat fijn dat jullie uit de naam zijn!

Suus qua box nog niet overna gedacht. Dacht ook gewoon een x in mijn verlof. Zijn hem nog aan het spuiten en heb er ook niet zo'n haast mee. Verwacht toch niet dat ik erg vroeg beval.

@ sotto het misselijk zijn komt ook in vlagen bij mij dus zal idd wel met de organen te maken hebben.

Vanochtend groei echo gehad en nu lag het kindje ook mooi met het hoofd beneden en alles was goed qua groei en ze heeft nog even bevestigd dat het een meisje is dus ik ben weer blij!

9. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    @Soto, Lekker uitkijken naar je verlof!
    Gelukkig is je dochter weer opgeknapt :)
    Ik heb echt een rits foto's meegekregen van de 4D echo, Zo leuk!

@MadameV, Wat fijn dat de echo's bij jou ook allemaal goed zijn.
    ligt je dochter nu voor op de groei?

Laatste echo benadrukte ze ook nog even dat de kleine bij mij flink was gegroeid en helemaal geen achterstand meer heeft :) Voelt zo fijn.

10. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Hoe was trouwens jullie (moeder)dag voor sommigen?

Ik heb een pyama gekregen van dochter die ze zelf met stiften heeft gekleurd, echt zo schattig! Ook was ik gisteren jarig, Dus dubbel feest :)

11. teun026

teun026 Actief lid

18 dec 2007
    102
    0
    0
    Gastouder
    @Mamalovesj
    Nog gefeliciteerd!

Ik heb ook een hele leuke Moederdag gehad. Blijft leuk die vrolijke gezichtjes als ze ontbijt komen brengen en hoe ze het liefst zelf de kadootjes gaan uitpakken haha.

@mamav ik dacht inderdaad van laat ik iets positiefs plaatsen.... Het is niet alleen maar narigheid.

Ik zit nog in dubio of we nog een echo laten maken met mijn dochters erbij. Zit nu op 29 weken, kan het eigenlijk nog? Weet iemand dat?

12. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @ mamalovesj wat leuk zeg van die pyjama! Slaapt vast heerlijk! Ik ben zelfs al verwend haha helaas niet d

13. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Daar ging iets mis haha

Helaas niet door mijn vriend. Ondanks dat we gister ook 6 jaar samen waren maar ik ken hem al langer als vandaag haha dus had ook lekker niks voor hem gekocht. Ik had mijn ouders broertje zusje en vriend gister uitgenodigd om te komen eten, en mijn moeder had voor mij als mom 2 be 2 slabbetjes gekocht als kleinigheidje. Kreeg ik vervolgens ook nog wat gezamenlijk van mijn broertje en zusje! En die wisten dat niet van mijn moeder dus echt super lief!

Wat fijn dat alles weer goed is qua echo's bij jou dus ook de beentjes zijn helemaal bij getrokken? Mijn dochtertje ligt niet voor op de groei nee. Perfect gemiddeld sommige net erboven sommige net eronder maar alle kruisjes tikten de middellijn aan dus dat is helemaal top!

@ Teun idd weet ik ook wel het is echt niet alleen maar narigheid maar je leest zoveel verhalen en de een is nog angstiger dan de ander en dat geeft ook niet maar ik ga daar nogal makkelijk in mee terwijl ik eig heel nuchter erover ben en dat graag wil blijven haha

14. teun026

teun026 Actief lid

18 dec 2007
    102
    0
    0
    Gastouder
    Haha heb je goed. Je moet maar zo denken het zijn maar en paar uurtjes van je leven..... En je krijgt er iets moois voor terug!

Leuk dat je kadootjes hebt gekregen mamav!

15. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    @madamev wat lief van je moeder! Toch wel heel schattig
    Om slabbetjes te krijgen.
    De pyama slaapt idd heerlijk haha. Mijn moeder is samen met me dochter
    Aan de kneutsel geweest.

Fijn dat je meisje goed groeit. Gewoon volgens de lijntjes?

Ik ben er vandaag achter gekomen dat ik zw diabetes heb....ik moet morgen
    Een paar testen afgleggen in het ziekenhuis voor de zekerheid...heb ik weer!

@teun bedankt voor de felicitatie.
    Leuk he als de kinderen de cadeaus zelf gaan openmaken haha, ik zie
    Het al voor me. Mijn dochter die kwam het wel netjes brengen en uitpakken wou ze niet eens hahaha

16. teun026

teun026 Actief lid

18 dec 2007
    102
    0
    0
    Gastouder
    @mamalovesj hoe gingen de testen? En hoe ben je er achter gekomen, haeb je ergens last van?
    En weet je al of je er verder iets mee moet doen?

Balen zeg!!

Ik heb momenteel erg veel laat van mijn schaambot. Pfff wat ka. Dat pijn doen zeg!

Af en toe maar extra in de rust stand, moet nog 6 weken werken.

17. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0

Dat gevoel bij je schaambot ken ik helaas ook, Doet zeer he?:(
    Ik zit er een beetje doorheen,Dochter is erg druk,ik kan amper lopen van de pijn in me liezen en buik...Even klagen hoor! Hihi,
    vermoeiende dag vandaag,bijna 3uur in het ziekehuis gezeten om de suiker test te doen, nu is het maar afwachten tot de uitslag...:(
    Ze zijn er bij de HA achtergekomen doordat ik urine had ingeleverd omdat ik dacht een blaasontsteking te hebben..

Hoe voel jij je naast je pijn? Schiet wel iets sneller op 6weekjes! :)

18. MylaJ

MylaJ Actief lid

28 okt 2013
    315
    0
    16
    Hier ook verwend door de kinderen. Ze waren beide erg trots op hun knutselwerken. Manlief had verder niks geregeld, maar dat had ik ook wel verwacht.....het is (helaas) niet zo'n romantisch typje.

Ik merk wel dat ik mij af en toe giga kan irriteren aan van alles en nog wat. Het begint nu echt zwaarder te worden. Gelukkig nog maar 2 ochtendjes werken volgende week en dan verlof.

We hebben definitief besloten dat we een kraamfeest gaan geven. Ik denk dat dat het rustigste is voor ons gezin.

Doen jullie allemaal "gewoon" kraamvisite?

19. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @ mamalovesj goh dat is wat van die zwangerschapsdiabetes. Ik heb laatst ook zo'n suikertest gedaan, kreeg toen meteen de uitslag jij niet? Ik dacht dat zo'n test ook altijd samenging met een groei echo. Daarom keek ik d'r vanop dat jij wel de echo's had maar de test nog niet. Gelukkig zijn ze er zo achter gekomen. En nu?

@ suus Wow! Alleen volgende week nog en dan verlof. Heerlijk!
    Wij geven geen kraamfeest gewoon visite. Eerlijk gezegd vind ik persoonlijk ( voel je niet aangevallen hoor is puur mijn mening ) een kraamfeest niks aan om heen te gaan. Je komt eigenlijk voor het kindje, die zie ie vaak heel weinig omdat er ook zoveel mensen zijn, je eet en drinkt wat en gaat weer. Het lijkt mij juist heel leuk voor iedereen de tijd te hebben, al denk ik daar misschien bij een 2e wel heel anders over haha

20. MylaJ

MylaJ Actief lid

28 okt 2013
    315
    0
    16
    Dat ben ik ook zeker met je eens MadameV. Bij de eerste en tweede hebben we ook gewoon kraamvisite gedaan. Toen was het allemaal nog wat makkelijker. De oudste was 2 jaar toen de jongste geboren werd.

Op zich zou ik het niet erg vinden om in de weekenden wat visite te ontvangen, maar als ik het alleen van de weekenden moet hebben dat zijn we met kerst nog bezig haha. Want 's avonds is gewoon echt geen optie. Tussen 17.00-20.00 is het hier echt spits hahaha.

Deel Deze Pagina