Uitgerekend Juli 2019

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Faith3, 24 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Tis afentoe erg vervelend, want zo gauw ik opsta is heel t huis in rep en roer, willen allemaal weten waar ik heen ga, kan niks meer alleen doen, of er zitten katten en een hond in de weg :roflmao:
     
    Lelie89 vindt dit leuk.
  2. Ikke2014

    Ikke2014 Lid

    29 apr 2014
    88
    42
    18
    gehandicaptenzorg
    Super schattig:rolleyes:
     
    Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  3. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Aaah wat leuk! Fijn een hartje! En, heeft je zoontje het voor zich kunnen houden? Wat vindt hij ervan?

    Ik meld mij hier ook aan dames! Termijn staat in m'n handtekening ;) en dinsdag de 1e echo. Hoop zo dat we al een hartje kunneb zien! Vorige keer bij rond deze tijd een vmk gehad, dus rond deze tijd ook alleen maar een bijna lege baarmoeder gezien.

    Mijn klachten beginnen nu wel echt te komen trouwens! Herinner me van mijn zwangerschap van mijn zoontje, toen was ik van de 5e tm 6e week in Thailand. Houd onwijs van Thais eten, maar ik kreeg daar alleen maar pizza en patat door m'n keel door zo'n lichte weeeige misselijkheid. Die misselijkheid heb ik nu ook. Ook voel ik m'n baarmoeder bijna constant rekken en m'n tepels zijn behoorlijk gevoelig. Wel lastig met een stoeierige peuter :eek::confused:

    Meer meiden hier die met 5.5 een echo hebben gehad en een hartje zagen? Lukte dat al uitwendig?
     
  4. Melk84

    Melk84 Actief lid

    10 okt 2015
    232
    124
    43
    Dag dames,

    Ik sluit graag bij jullie aan.
    Ben vandaag 5 weken zwanger van ons 2e kindje en 14 juli uitgerekend. Heb 29 november de eerste echo. Vind het veel spannender dan bij m’n dochter. Hopelijk over 3 weken een goede echo!
     
  5. Boeffie1989

    9 jan 2018
    78
    44
    18
    Vrouw
    Ik reageer even in het algemeen.

    Vorige week zag ze niet wat ze verwacht had dus ik had nu nooit al een kloppend hartje verwacht..er is nu al een hele belangrijke periode voorbij. Vind het wel gek dat ik bij 9 weken al de termijn echo krijg en ze kon me niet vertellen of ik daarna ook nog een echo kreeg.

    Mijn zoontje roept al een jaar dat mama een baby in haar buik heeft en afgelopen week kwam hij elke x met zijn tas op zijn buik naar buiten en zei dat zijn tas een baby was dus hij wordt ook niet snel meer geloofd maar hij zegt dat hij zijn mond heeft gehouden.
    Hij zegt nu heel lief dat hij goed voor mij en de baby gaat zorgen.

    Over de huisdieren heb ik hier ook, de katten zijn niet bij me weg te slaan en de knuffelkat wilt hier gewoon altijd op me buik liggen.
     
  6. Lelie89

    Lelie89 Fanatiek lid

    4 sep 2014
    3.355
    2.081
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Welkom en gefeliciteerd @Melk84!

    @Weereennieuwemama Ik kan je niet helpen, ik heb mijn echo's pas met 7 weken gehad. Maar mijn verloskundige praktijk probeert altijd eerst uitwendig en als dat niet duidelijk genoeg is dan een inwendige echo.
     
  7. d1nd1n

    d1nd1n Actief lid

    25 okt 2018
    214
    314
    63
    Vrouw
    Ook ik sluit me graag bij deze groep aan :) Zo leuk en fijn om toch te kunnen praten over mijn prille zwangerschap aangezien we het pas na 10/12 weken gaan vertellen!

    Mijn man is paardenarts en is veel bezig met voortplanting bij sportpaarden, dus hij kon het natuurlijk niet laten om al 2 keer de echo op mijn buik te zetten :D De eerste keer was afgelopen dinsdag, toen zagen we alleen een vruchtzakje en vrijdagavond zagen we ook de dooierzak en vruchtje.... Nog geen hartje maar dat is nog wel heel vroeg en zou volgens mij zelfs bij een inwendige echo nog niet zichtbaar zijn...

    Op 21 November heb ik een echo in het ziekenhuis en dan op 28 November eerste echo bij de vk, hoop dat we dan wel een hartje kunnen zien :)
     
    Jolo vindt dit leuk.
  8. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Oh wat leuk dat je al stiekem kunt kijken, geniet van je zwangerschap:) en welkom natuurlijk!
     
  9. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Whaha te grappig dat je even door de 'veearts' bekeken wordt hihi. Welkom!
     
  10. d1nd1n

    d1nd1n Actief lid

    25 okt 2018
    214
    314
    63
    Vrouw
    Mijn beste vriendin is afgelopen Augustus bevallen van haar zoontje. Als bewust alleenstaande moeder, heeft ze het weleens zwaar gehad tijdens de zwangerschap. Zeker toen er ineens in week 10 bloedverlies kwam. De vk zei tegen haar dat ze maar af moest wachten omdat ze toch niks konden doen als het niet goed was. Ik ben toen samen met mijn man naar haar toe gegaan om 23.00 en heeft mijn man een echo bij haar gedaan en zo kon ze het hartje zien kloppen gelukkig. Dat zijn de momenten dat ik toch nog meer van mij 'veearts' hou :D
    Wat wel apart is, dat je man meer van een cyclus weet dat jijzelf haha!
     
    BLBL, Lelie89 en Pinguinkje vinden dit leuk.
  11. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Haha inderdaad dat ja!
     
  12. Lelie89

    Lelie89 Fanatiek lid

    4 sep 2014
    3.355
    2.081
    113
    Vrouw
    Gelderland
    @d1nd1n Welkom en gefeliciteerd! Wat leuk dat je al gewoon twee echo's hebt gehad. En door je man ook nog.:D
     
    d1nd1n vindt dit leuk.
  13. d1nd1n

    d1nd1n Actief lid

    25 okt 2018
    214
    314
    63
    Vrouw
    Goedemorgen dames!

    Het is nu 13 November en dat betekent dat alle zorgverzekering hun premies moeten vrijgeven. Ik had van de week al zitten kijken en dacht eraan om bij Ditzo het meest uitgebreide pakket te nemen maar nu blijkt dus dat ze bijna alle 'zwangerschapsopties' hebben geschrapt! Geen vergoeding meer voor een poliklinische bevalling, geen vergoeding meer voor de eigen bijdrage kraamzorg, geen extra fysio voor bekkeninstabiliteit en incontinentieproblemen. Dit lijkt allemaal niet zo relevant maar ik wilde toch dit complete pakket nemen voor volgend jaar aangezien ik sowieso in het ziekenhuis wil bevallen en het dan goedkoper zou zijn.

    Welke zorgverzekeringen hebben/nemen jullie voor volgend jaar? En waarom?

    Hoor graag jullie ideeen zodat ik zo snel mogelijk een keuze kan maken voor een verzekering!
     
  14. BLBL

    BLBL Lid

    6 nov 2018
    57
    46
    18
    Vrouw
  15. Faith3

    Faith3 Lid

    27 jul 2017
    46
    24
    8
    Vrouw
    Hoi aan alle nieuwe dames proficiat met jullie zwangerschap.
    We hopen allemaal mee op goede echo's.
    Voor degenen die erbij willen in het facebook groepje (is geheel geheim), graag een prive berichtje met vermelding van je naam en omschrijving van je profielfoto.
    Aan iedereen welkom. [​IMG]
     
  16. knuffelfloor

    knuffelfloor Actief lid

    28 apr 2018
    310
    191
    43
    Vrouw
    Vanochtend onze eerste echo gehad het termijn klopt met wat ik had berekend dat is heel fijn. Een stevig hartje klopte mooi....... Fijn gevoel!
    Goed gekeken et was er maar 1 hihi:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:
     
    Faith3, Ikke2014, Lelie89 en 6 anderen vinden dit leuk.
  17. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Wat mooi zeg! Geniet ervan :)
     
    knuffelfloor vindt dit leuk.
  18. Clau1985

    Clau1985 Lid

    18 jul 2017
    37
    17
    8
    Vrouw
    Wat fijn. Geniet ervan.
     
    knuffelfloor vindt dit leuk.
  19. poedersuikerx

    31 aug 2018
    64
    106
    33
    Vrouw
    Wij hebben gisteravond een kloppend hartje gezien op de echo :) we zijn heeeel blij :D Ik hoop dat het voor jullie ook allemaal zo mag zijn!
     
    Faith3, Ikke2014, Pinguinkje en 6 anderen vinden dit leuk.
  20. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Super zeg!!
     
    poedersuikerx vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina