Uitgerekend Juli 2019

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Faith3, 24 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    @Boeffie1989 Bij mij weten er ook heel veel mensen dat wij bezig waren met IUI, dus ik heb het ook al wel gezegd tegen 1 vriendin die ik al ken van toen ik zelf een kleuter was :) Ik moet het tegen iemand kwijt kunnen.

Mijn schoonmoeder vroeg gisteren nog aan mij of de IUI gelukt was. Ik heb nee gezegd en verteld dat ik de 6de opnieuw naar het zkh moet. Het laatste is niet gelogen, maar dan voor de eerste echo ;) Een paar dagen na de eerste echo zie ik mijn ouders en schoonouders. Vandaar dat ik het dan graag zou willen zeggen, omdat ze toch wel meeleven met mij en ik ook niet steeds wil liegen erover.

Tegen de gewone vrienden ga ik gewoon wat langer blijven liegen totdat de cruciale weken door zijn. Niet dat ik liegen leuk vind, maar ik heb geen zin om in het slechtste geval achteraf te moeten zeggen tegen iedereen dat ik weer maar eens een miskraam heb gehad.

2. Honeyybell

26 okt 2018
    79
    74
    18
    Vrouw
    Gefeliciteerd iedereen met de prachtige juli kindjes straks! Ook ik mag mij hierbij aansluiten, ik ben 6 juli uitgerekend en wij hebben 19 november de eerste echo.

Om mij meteen even te mengen in de 'wie vertel ik het' - discussie, persoonlijk heb ik het mijn zusje en beste vriendin meteen verteld. Dit is voor mij mijn eerste zwangerschap en ik heb geen verleden van miskramen (waar ik van weet dan). En mocht het wel zo zijn heb ik denk ik graag de steun van die mensen om mij heen juist omdat ik weet dat het een behoorlijke klap zou zijn. Nou gaan we er natuurlijk gewoon van uit dat we twee jonge gezonde mensen zijn en er niks aan 't handje is maar stel dat, weet ik dat ik terecht kan bij mijn zusje en mijn vriendinnetje.
    Ook was ik van plan, als de echo helemaal goed is de 19e, het mijn vader de 24e te vertellen. Ik ben dan ongeveer 9 weekjes. Hij is die datum jarig en het leek ons gewoon zo'n mooi kado om hem te kunnen geven. (que tranentrekker YouTube videos met aankondigingen)

3. knuffelfloor

knuffelfloor Actief lid

28 apr 2018
    310
    191
    43
    Vrouw
    Ik heb daar ook last van!! Ik heb vrijdag voor het laats getest en ik mag en ik durf niet meer hihi stel er staat geen streep meer op........ Ik wacht het af tot eerste echo

Ik heb gisteren ook mijn huisarts ingelicht en ik sta voor andere dingen in het ziekenhuis onder controle. Behalve schildklier ik heb direct bloedprikken formulier opgehaald kijken hoe dat eruit ziet. Ben benieuwd

4. Nina007

Nina007 Actief lid

17 sep 2018
    365
    259
    63
    Vrouw
    Hoi allemaal!
    Mag ik hier gezellig mee kletsen ? Volgens mijn berekening ben ik 9 juli uitgerekend van ons tweede kindje.

liza1991, Pinguinkje, Clau1985 en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Wistaire

Wistaire Actief lid

4 mei 2015
    400
    231
    43
    Gefeliciteerd @Nina007!

Weetje waar ik ook zo mee zit (zal wel komen door de MA).. Maar ik durf niet zo goed ver of lang van huis, bang dat er iets gaat gebeuren en ik niet snel naar huis kan. Ook al heb ik MA gehad en geen miskraam dus er was niet ineens bloed of kramp. Ben wel bekend met angsten dus daar zal het wel aan liggen, maar wat irritant!

6. Clau1985

Clau1985 Lid

18 jul 2017
    37
    17
    8
    Vrouw
    Gefeliciteerd.

7. knuffelfloor

knuffelfloor Actief lid

28 apr 2018
    310
    191
    43
    Vrouw
    Gefeliciteerd iedereen

8. Pinguinkje

Pinguinkje Bekend lid

10 sep 2018
    798
    695
    93
    Vrouw
    Wat een originele ideeën hebben jullie allemaal op het te gaan vertellen! Ik zat hier de afgelopen dagen ook veel over na te denken. Wil het mijn directe familie en beste vriendinnen gaan vertellen met een klein kadootje en een gedichtje. Ik houd van dichten en schrijven, dus dat zou bij me passen :)

Ik wil alleen nog even wachten met vertellen totdat ik zeker weet dat alles goed is. Heb op 14 november een eerste afspraak voor echo e.d. Dat voelt alleen zo eeuwig ver weg nu... Ik heb nog steeds heel weinig symptomen. Eigenlijk vooral een soort groeipijn in het bekkengebied en een trekkend/drukkend gevoel in de baarmoeder. Gisteren schrok in enorm toen ik wat bruine afscheiding had, wat ik nu nog steeds heb. Het is heel weinig, maar ik ben zo bang voor een miskraam... Hoe gaan jullie met die angst om?

9. Wistaire

Wistaire Actief lid

4 mei 2015
    400
    231
    43
    Oh dat snap ik, zou ik ook van schrikken. Het kan heel goed niks ergs zijn maar ik snap het goed. Het enige wat mij er nu doorheen helpt is doorgaan met de dagelijkse activiteiten en bedenken dat wat het ook wordt, je er toch geen invloed op hebt. Dus genieten en hopen op goede echo's ♡

Pinguinkje vindt dit leuk.
  10. Clau1985

Clau1985 Lid

18 jul 2017
    37
    17
    8
    Vrouw
    Oh ik begrijp helemaal dat je geschrokken bent. De angst zou er bij mij ook zeker inzitten. En wachten op de echo duurt zeker lang. Misschien kun je het wel bespreken met arts of verloskundige. Die kan je misschien wat gerust stellen. En verder zou ik net als @Wistaire zei proberen zoveel mogelijk normaal door te gaan. We duimen voor je voor een goed verder verloop

11. Clau1985

Clau1985 Lid

18 jul 2017
    37
    17
    8
    Vrouw
    Vanmorgen intake gehad voor moeders voor moeders. Wat een mooi intiatief en je kan zoveel toekomstige moeders ermee helpen. Kan het iedereen aanraden (die in Nederland wilt ) om mee te doen.

Bijgevoegde bestanden:

Pinguinkje en Jolo vinden dit leuk.
  12. Wistaire

Wistaire Actief lid

4 mei 2015
    400
    231
    43
    Wat een mooie test en goed dat je meedoet! Ik heb het vorige keer ook zsm gedaan en na ruim een week ging het mis en heb ik nog een aantal dagen (langer dan nodig door miscommunicatie bij chauffeur) met de flessen gezeten wat heel pijnlijk was. Dus ik wacht sowieso de eerste echo even af en misschien zelfs de 2e en dan ga ik me natuurlijk weer aanmelden :thumup:

Clau1985 en Jolo vinden dit leuk.
  13. knuffelfloor

knuffelfloor Actief lid

28 apr 2018
    310
    191
    43
    Vrouw
    Ik mag me volgende week melden bij de internist voor de schildklier. Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat!
    Op 13 november mijn eerste echo spannend!

Wistaire, Jolo en Clau1985 vinden dit leuk.
  14. Clau1985

Clau1985 Lid

18 jul 2017
    37
    17
    8
    Vrouw
    Spannend allemaal

knuffelfloor vindt dit leuk.
  15. Boeffie1989

9 jan 2018
    78
    44
    18
    Vrouw
    Heb je een traag of snel werkende schildklier? Heel spannend idd. Ik moest gelijk mijn medicijnen verhogen en gisteren waren mijn waardes alweer wat "verslechterd" dus nu weer over 4 weken prikken.

Wel lekker snel je 1e echo...heerlijk om naar toe te leven

16. knuffelfloor

knuffelfloor Actief lid

28 apr 2018
    310
    191
    43
    Vrouw
    Ik heb de ziekte van graves te snel werkend en heb daar een jodium pilletje voor gehad. Nu is hij te langzaam.

Tsh is nu 0,46 en T4 19
    Ik moest ook ophogen zodra ik zwanger was heb ik gedaan alleen naar 8dage had ik heeeel erg hartkloppingen en benauwd als ik iets deed ik ben er mee gestopt. Misschien dat ik het om de dag probeer. Voor nu ziet het er nog goed uit.

Wat zijn jou waardes?

17. Boeffie1989

9 jan 2018
    78
    44
    18
    Vrouw
    @knuffeloor ik ben mijn waardes vergeten te vragen. Ik weet wel dat ik voor mijn zwangerschap hele lage waardes had en juist daar voelde ik me rot door.

Phoe wat een avond..helaas op een parkeerterrein een aanrijden gehad mijn schuld dus lekker in de stress en zenuwen want heb dit nog nooit meegemaakt. Maar wat zijn die hormonen erbij dan zo niet fijn..

En zal een kind van 4 het aan kunnen voelen dat je zwanger bent? Hij wordt steeds aanhankelijker en het luisteren wordt met de dag slechter. Dat is iets gaande is hier in huis is duidelijk pff hihi.

18. knuffelfloor

knuffelfloor Actief lid

28 apr 2018
    310
    191
    43
    Vrouw

19. Boeffie1989

9 jan 2018
    78
    44
    18
    Vrouw
    Nee niks ergs alleen blikschade maja dat doe ik dan weer precies met de nieuwe auto ipv met de auto van 15 jaar oud grrr.

Ik twijfelde heel erg of hij het al moest weten, maar ik weet het zeker we moeten het gewoon mijn zoontje al vertellen en hopelijk keert de rust weer terug hier in huis...

20. knuffelfloor

knuffelfloor Actief lid

28 apr 2018
    310
    191
    43
    Vrouw
    Oei dat is nog beroerder de nieuwe auto maar jij mankeer niks en daar gaat. Het om.
    Mijn schoonzus heeft het ook heel snel verteld zij is zo onberekenbaar met springen en gek doen. Dat ging heel goed, wie weet keert bij jullie de rust terug

Deel Deze Pagina