Uitgerekend juli 2021

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lilou2019, 3 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noaxvdv

Noaxvdv Actief lid

23 aug 2020
    100
    69
    28
    Vrouw
    Begeleider gehandicaptenzorg
    Noord-Holland
    Je kan bij sommige praktijken een vroege echo inplannen, of gewoon ergens een vroege echo plannen als een soort pretecho. Had ik ook gedaan, maar uiteindelijk was het bij mij ook noodzakelijk omdat ik medisch ben.

2. Lenainlove

Lenainlove Actief lid

8 jul 2020
    280
    222
    43
    Vrouw
    @Lilou2019 Oh ik kan me voorstellen dat je bang bent voor een vroeggeboorte. Was je dochtertje al sterk en/of heeft ze lang in de couveuse gelegen?

Mijn zoontje kwam met 39+3. Mijn man had net zijn laatste dingen van het schooljaar afgerond en toen weekend. Daarna dacht ons zoontje: dus ik kan? Haha! :D

Luddewutje en Lilou2019 vinden dit leuk.
  3. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Bij de oudste voelde ik me in week 39 steeds beroerder, bleek een verhoogde bloeddruk te hebben en eiwit in urine, dus ben ingeleid en een dag voor uitgerekende datum bevallen van een 4,7 kg baby ;)

Bij de 2e ook ingeleid in week 39 ivm de grote eerste baby en de verwachting dat deze meneer ook flink zou zijn... Dat viel reuze mee... 4,2 kg (ongeveer, weet het niet helemaal meer) voor mn gevoel een kleintje... Haha

Luddewutje en Lilou2019 vinden dit leuk.
  4. Noaxvdv

Noaxvdv Actief lid

23 aug 2020
    100
    69
    28
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hoi dames,
    Tussendoor even een vraagje.
    Hebben jullie ook last of last gehad in een vorige zwangerschap van krampjes?
    Ik heb denk al zeker 8 dagen dagelijks last van best pijnlijke krampjes alsof ik ongesteld ga worden. Geen bloed verlies ofzo, maar ik schiet toch elke dag een beetje in lichtelijke paniek.

5. Melanieex

Melanieex Actief lid

10 okt 2020
    283
    328
    63
    Vrouw
    Ik heb dit ook al een aantal dagen, wat lage buikpijn en lichte krampjes. Ook ben ik al dagen kotsmisselijk 's ochtends.

6. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Lichte krampen als in het gevoel van ongesteld te Moeten worden is niet heel gek in dit termijn hoor... Je baarmoeder is aan het groeien en er gebeurd een hoop binnen in.

Volgens mij moeten ze niet echt pijnlijk zijn hoor, maar mocht je je echt zorgen maken kan een verloskundige of huisarts misschien meer informatie geven? :)

7. BizzyBijtje

BizzyBijtje Actief lid

25 sep 2020
    234
    222
    43
    Vrouw
    Hier ook wel last van buikpijnklachten, de eerste week voelde het alsof ik elk moment ongesteld kon worden. Nu is het denk ik meer dat mijn darmen protesteren omdat er natuurlijk vanalles gebeurt in de buik. Ik heb nu 2x 's avonds gehad dat ik zo ongeveer door de grond ging van de buikpijn. Maar ik heb dan ook chronische buikpijnklachten. Het houdt gelukkig niet lang aan.

8. Charlottei

17 okt 2020
    42
    52
    18
    Vrouw
    Hi dames,
    Jeetje wat is er veel gebeurd de afgelopen week! Hier ook een beetje een rollercoaster. Al voordat ik mocht testen begon de misselijkheid (nu 2,5 week geleden) en die is sindsdien alleen maar erger geworden. Van af en toe een vlaag naar permanent 24/7 misselijk incl potknuffelen.
    Afgelopen maandag een dag op de SEH omdat ik bloed opgaf wat de huisarts toch wel zorgelijk vond, ze wilden geen invasieve onderzoeken doen, dus zijn na een dagopname, veel bloed en urine, tot de conclusie gekomen dat het waarschijnlijk een wondje in de slokdarm moet zijn geweest. Volgende dag medicatie van m'n huisarts gekregen tegen de misselijkheid (supremal), maar helaas werkte dat niet echt.
    Toen werd ik gisteren gebeld door m'n fertiliteitsarts van het Tergooi Blaricum (eerlijk waar, zij zijn echt fantastisch) dat ze zich zorgen maakte en de echo van 16 nov liever deze week nog liet plaatsvinden. Zodoende vandaag op 6w3d de eerste echo en gelijk al hele duidelijke hartactie!! :o::) De arts zag het uiteraard gelijk, aan ons moest ze het toch even aanwijzen. :roflmao:
    Voor de misselijkheid heeft ze ook gelijk Emesafene zetpillen voorgeschreven, die volgens de arts en de apotheek een stukje effectiever zijn dan de Supremal.

Oftewel, slecht begin van de week, maar super goed nieuws vandaag!
    Worstel alleen wel een beetje met m'n werk want ik lig momenteel constant gestrekt op bed, hebben jullie dat ook?

9. Lenainlove

Lenainlove Actief lid

8 jul 2020
    280
    222
    43
    Vrouw
    @Charlottei Wauw, wat fijn!! De echo dan natuurlijk. Dat je je zo ziek voelt is dan wel weer bagger... Hopelijk werken de zetpillen.

Ik klop het even af op onbehandeld hout, maar ik ben niet misselijk. En dat is maar goed ook, want als ik ziek-ziek ben en moet overgeven, heb ik de afwijking om te blíjven overgeven ook al is mijn maag helemaal leeg. Daar heb ik wel pilletjes voor, maar geen idee of dat nu kan enzo. Nou ja, hoe dan ook: ik houd het bij brandend maagzuur en hoofdpijn. En moe. Ongefocust. Prima uit te houden dus.

Heb nu het geluk dat ik thuis kan werken (bij mijn vorige zwangerschap stond ik voor de klas, vond ik een stuk heftiger!!) en er dus lekker bij kan zitten en mijn eigen ritme bepalen. Soms extra vroeg beginnen, omdat ik toch wakker ben en dan eerder kan stoppen of meer pauzes kan nemen. Wat doen jullie voor werk?

10. Melanieex

Melanieex Actief lid

10 okt 2020
    283
    328
    63
    Vrouw
    Ik sta de hele dag in een winkel, dus helaas niet vanuit thuis werken.

11. Marleen86

Marleen86 Actief lid

5 sep 2008
    442
    77
    28
    Woon/ activiteitenbgeleidster
    Flevoland
    Super fijn zeg een kloppend hartje is zo mooi en fijn om te zien ...

Hopelijk kun je er een beetje van genieten ondanks je misselijkheid.

Hier begint de misselijkheid steeds erger te worden... Benieuwd of het blijft toenemen of weer afneemt

12. Marleen86

Marleen86 Actief lid

5 sep 2008
    442
    77
    28
    Flevoland

Dat is dan wel lekker thuiswerken.
    Ik ben persoonlijk activiteiten begeleider. In de gehandicaptenzorg (in het dolfinarium ) net in gesprek om een hbo opleiding te gaan doen.... uhhhmm dat word denk ik wel een dingetje als ik vertel dat ik zwanger ben

We gaan het zien en meemaken

13. Marleen86

Marleen86 Actief lid

5 sep 2008
    442
    77
    28
    Flevoland
    Lastig en vervelend.
    Hier ook gevoelige darmen. Meerdere onderzoeken gehad....

Dikke darm is langer dan normaal en prikkelbaar darm syndroom...
    Naast de dingen die je niet meer mag eten als zwangere moet ik ook zuivel en gluten producten vermijden.

Lastig maar heb nu toch een erg beperkte eetlust.. ontbijt nu met gluten vrije appelmug cakes hahaha ...
    Zoetzure augurken komen opeens te voorschijn hier dus een typische zwangere

En zware maaltijden ga ik van kokhalzen...de geur al

14. Marleen86

Marleen86 Actief lid

5 sep 2008
    442
    77
    28
    Flevoland

Gefeliciteerd en welkom bij de club

jongmam vindt dit leuk.
  15. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Jeetje heftig zeg! Hoop dat je je gauw beter voelt!

Ik zit thuis in quarantaine nog... Maar vanaf maandag sta ik ook gewoon weer in een winkel! Thuis werken is niet echt een optie, een dag misschien, maar verder niet... Even aankijken hoe we dat gaan doen in deze tijden!

16. BizzyBijtje

BizzyBijtje Actief lid

25 sep 2020
    234
    222
    43
    Vrouw
    Vervelend dat je je zo slecht voelt! Wel fijn dat je alvast een echo gehad hebt en alles goed is. Hopelijk slaat de medicatie aan!

Hier helemaal geen last van kwaaltjes eigenlijk. Soms even een paar seconden een misselijke vlaag maar dat is dan ook zo weer over.

17. BizzyBijtje

BizzyBijtje Actief lid

25 sep 2020
    234
    222
    43
    Vrouw
    Wat betreft werk, ik ben verzekeringsadviseur en werk al sinds Maart thuis. Heerlijk! Lekker mijn eigen ritme bepalen, veel vrijheid en vooral veel minder prikkels. Dat werkt echt voor mij. Hopelijk kan ik dus ook een mooi poosje zonder al te veel last doorgaan.

Luddewutje vindt dit leuk.
  18. Jenn40

Jenn40 Lid

11 nov 2020
    5
    7
    3
    Vrouw
    Hi allemaal ik lees alles mee maar heb nog niet geschreven.
    Voor mij is het nog allemaal heel onwerkelijk, door mijn leeftijd had ik niet verwacht dat het zo snel zou gaan en had me er op ingesteld dat het veel langer zou duren dat ik zwanger zou raken. Na mijn vorige zwangerschap heb ik nog steeds een hele hoge bloeddruk waar ik voor onder controle sta bij de HA, eind september hebben wij besloten om het toch nog een keer te proberen en hiervoor heb ik over moeten stappen naar andere medicijnen omdat de medicatie die ik gebruikte slecht zou zijn vooral in het eerste trimester. Nu zit ik in ronde 2 ineens naar 2 streepjes te staren van een zwangerschapstest die ik vandaag nog een keer over heb gedaan want ik geloof het nog niet helemaal. Morgen heb ik een afspraak bij de gynaecoloog (helaas nog te vroeg voor een echo 4+1) om de zwangerschap en medicatie te bespreken.
    Voor iedereen gefeliciteerd, @Mommy94 ik hoop dat het bij de bloedtest je HCG boven de 1000 zit ik duim voor je

Summer18, Mommy94 en bulakgirl vinden dit leuk.
  19. Noaxvdv

Noaxvdv Actief lid

23 aug 2020
    100
    69
    28
    Vrouw
    Noord-Holland
    Bij mij zijn ze niet per se licht, en verplaatst het van links naar rechts. Misschien omdat mijn baarmoeders wat kleiner zijn. Ik heb geen idee. Ik ben alleen doodmoe en gevoelige borsten. Verder niet misselijk geweest nog.

20. Noaxvdv

Noaxvdv Actief lid

23 aug 2020
    100
    69
    28
    Vrouw
    Noord-Holland
    Verloskundige vind het lastig te zeggen omdat ze geen ervaring heeft met twee baarmoeders, maar ze gaf wel aan dat als er geen bloed is maakt zij zich niet zo druk. Gelukkig maandag al een echo dus dan zullen we zien waardoor het komt!

bulakgirl vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina