Uitgerekend juli 2021

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lilou2019, 3 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Slowly

    Slowly Fanatiek lid

    1 mei 2020
    1.125
    734
    113
    Vrouw
    Lijstje uitgerekend voor juli 2021

    Bizzybijtje - 25 jaar - 1e kindje - 11 juli 2021
    Lilou2019 - 36 jaar - 3e kindje - 15 juli 2021
    Summer18 - 28 jaar - 2e kindje - 10 juli 2021
    LSL - 34 jaar - 4e kindje - 16 juli 2021
    Luddewutje - 35 jaar - 2e kindje - 17 juli 2021
    Slowly - 37 jaar - 2e kindje - 12 juli 2021
     
    Luddewutje en Lilou2019 vinden dit leuk.
  2. Slowly

    Slowly Fanatiek lid

    1 mei 2020
    1.125
    734
    113
    Vrouw
    Nu ik toch steeds mee lees wat er geschreven wordt heb ik mezelf op het lijstje gezet :roflmao:
     
    Lilou2019 vindt dit leuk.
  3. Slowly

    Slowly Fanatiek lid

    1 mei 2020
    1.125
    734
    113
    Vrouw
    Je kan zelfs jaren nadat je bevallen bent nog spontaan melk aanmaken en vooral als je met baby’s bezig bent :roflmao: en dat is nu wel het geval
     
    Lilou2019 vindt dit leuk.
  4. Lilou2019

    Lilou2019 Actief lid

    5 aug 2019
    464
    473
    63
    Vrouw
    @Slowly : Hoe meer zielen hoe meer vreugde. Ik hou thuis ook een beetje een dagboekje bij met jullie namen en uitgerekende datum zodat ik beetje weet wie wie is.

    Zijn er al meiden die een afspraak hebben voor een 1e echo?

    Ik heb op maandag, 7 december om 9 uur de 1e echo. Ik ben dan 8 w 4 dagen ( denk ik )
     
    Luddewutje vindt dit leuk.
  5. BizzyBijtje

    BizzyBijtje Actief lid

    25 sep 2020
    232
    217
    43
    Vrouw
    Ik heb net een afspraak met de verloskundige gemaakt. Ik mag vrijdag 27 November voor de eerste echo :D En 16 December voor de 2e echo.
     
    Lilou2019 vindt dit leuk.
  6. Luddewutje

    Luddewutje Actief lid

    19 okt 2020
    195
    212
    43
    Vrouw
    Thanks voor het netjes maken van het lijstje weer! was iets te enthousiast vanmiddag.

    Mijn dochter kan er nu alleen nog maar om giechelen. Vind het een heel raar idee, maar denk niet dat ze er mee zit. Ze is nu naar haar kamer vertrokken (ik denk appen met haar vriendinnen over deze bizarre ontwikkeling :roflmao:).

    Ik heb pijnlijke borsten, maar dat is wel normaal voor mij voor de tweede helft van mijn cyclus. Mijn eerste zwangerschap kreeg ik al heel vroeg last van lekkende borsten, en moest ik van die ronde maandverbanden voor in je bh hebben, anders was het niet fatsoenlijk meer ;).


    Wanneer heeft iedereen zijn eerste afspraken? Bij mij intake verloskundige op 24 nov en eerste echo op 30 november.
    En hoe gaan jullie dat doen met testen de komende tijd? Gewoon afwachten op de echo? Of toch iedere week een testje doen?
     
    Lilou2019 vindt dit leuk.
  7. Luddewutje

    Luddewutje Actief lid

    19 okt 2020
    195
    212
    43
    Vrouw
    O hihi, had blijkbaar de pagina niet ververst voordat ik weer reageerde.

    Leuk dat je erbij komt @Slowly !

    Spannend de 1e echo's @BizzyBijtje en @Lilou2019. Ik ga ook een agenda bijhouden denk ik. Dan kunnen we al het goede nieuws met elkaar vieren.
     
    Lilou2019 vindt dit leuk.
  8. Summer18

    Summer18 Actief lid

    28 mrt 2018
    153
    77
    28
    Vrouw
    @BizzyBijtje dat klinkt pittig! Heeft de arts het gehad over een mogelijke plan b?

    @LSL leuk dat je ook mee komt kletsen! Wat naar van de miskraam, maar wat fijn dat je deze week opnieuw een positieve test in jouw handen mocht hebben.

    @Luddewutje gefeliciteerd! Bijzondere dag is dat he! Wat fijn dat je nog niet veel (onbekende) kwaaltjes hebt. Hopelijk mag dat zo blijven. Na het lezen van je bericht vroeg ik me af of je dochter het al wist en hoe ze reageerde, maar daar is al antwoord op gegeven. Leuk dat zij het in ieder geval zo bewust kan meemaken.

    @Lilou langzaam aan komen er dus meer kwaaltjes. Echt zwanger gevoel dus ;).

    Hahah @Slowly , hartstikke gezellig!

    De eerste afspraak met de verloskundige voor een echo staat voor ons gepland op woensdag 2 december. Is het een idee om in het lijstje erbij te zetten wanneer de echo’s zijn?
     
    Luddewutje en Lilou2019 vinden dit leuk.
  9. BizzyBijtje

    BizzyBijtje Actief lid

    25 sep 2020
    232
    217
    43
    Vrouw
    Zo, druk aan het werk geweest vandaag. Weet even niet meer waar ik al wel/niet meer op gereageerd had. Sorry!

    Ik heb ACNES, een zenuw die eigenlijk vast zit in de buikwand en dat doet best wel heel erg pijn. Nu spoten ze hem elke keer af via de rug onder röntgen. Het kan eventueel nog plaatselijk in de buikwand onder echo, maar ik moet nog maar even kijken hoe 'prettig' dat is tijdens een zwangerschap. Ik bel maandag de arts daarover op :) Gelukkig heb ik hem net gehad, na de behandeling had ik mijn eisprong. Dus het toch gezellig maken terwijl ik verging van de pijn heeft gewerkt :roflmao:

    @Luddewutje Gefeliciteerd! Je geduldige wachten heeft zijn vruchten afgeworpen :D Onwerkelijk nog he, dat heb ik ook!! Kan niet wachten tot die eerste echo....

    Vannacht heb ik mijn eerste nachtelijke uitje al gehad, haha. Ik schrok wakker omdat ik dacht dat ik bloedde. Gelukkig was dat niet zo. Daarna kon ik de slaap niet meer vatten omdat mijn maag ontzettend knorde (heb ik anders nooit). Dus toen vanochtend maar wat chippies gepakt omdat ik niets anders makkelijks en zouts had :p

    En welkom voor de anderen die aangesloten zijn, gefeliciteerd!! Hopelijk gaan we allen een voorspoedige zwangerschap tegemoet!
     
  10. BizzyBijtje

    BizzyBijtje Actief lid

    25 sep 2020
    232
    217
    43
    Vrouw
    Lijstje uitgerekend voor juli 2021

    Summer18 - 28 jaar - 2e kindje - 10 juli 2021
    Bizzybijtje - 25 jaar - 1e kindje - 11 juli 2021
    Slowly - 37 jaar - 2e kindje - 12 juli 2021
    Lilou2019 - 36 jaar - 3e kindje - 15 juli 2021
    LSL - 34 jaar - 4e kindje - 16 juli 2021
    Luddewutje - 35 jaar - 2e kindje - 17 juli 2021

    Afspraken

    24 November - Luddewutje - Intake
    27 November - BizzyBijtje - 1e echo
    30 November - Luddewutje - 1e echo
    2 December - Summer18 - 1e echo
    7 December - Lilou2019 - 1e echo
    16 December - BizzyBijtje - 2e (termijn)echo
     
    Summer18 en Lilou2019 vinden dit leuk.
  11. Lilou2019

    Lilou2019 Actief lid

    5 aug 2019
    464
    473
    63
    Vrouw
    @Luddewutje : Geen probleem, ik dacht even het lijstje wat ordenen. Ik hou van orde ;)

    @BizzyBijtje : Bedankt voor het afsprakenlijstje. Ik wou eraan beginnen maar ik weet nu al niet meer wie wat gezegd heeft. Zwangerschapsdementie? :rolleyes::)

    Een fijn weekend voor ieder van jullie :)
     
  12. Lilou2019

    Lilou2019 Actief lid

    5 aug 2019
    464
    473
    63
    Vrouw
    @Luddewutje : Ik ga niet meer testen. Mijn gevoel zit meestal goed. Het is voor mij nog een ganse maand wachten tot de 1e echo maar zolang ik me zwanger voel, test ik niet. Heb ik bij de vorige 2 ook niet gedaan maar ik begrijp als je je onzeker voelt, dat je toch nog even de bevestiging wil zien. Welke testjes gebruik je daarvoor? Die per 2 zitten bij het Kruidvat?
     
    Summer18 vindt dit leuk.
  13. Luddewutje

    Luddewutje Actief lid

    19 okt 2020
    195
    212
    43
    Vrouw
    @BizzyBijtje haha, wat je er al allemaal niet voor over hebt! Gezellig maken tijdens de pijn. Heel onwerkelijk nog inderdaad allemaal. Wel ontzettend leuk om hier met jullie te kunnen kletsen. Merk het nu al. Allemaal in hetzelfde schuitje, allemaal nog zo pril. Bijzonder hoor, al die nieuwe leventjes. Moeilijk lijkt me dat, om ACNES te hebben. Ik heb een vriendin met chronische rugpijn en dat doet toch wel heel veel met haar. Voel jij nog pijn na injecties of is het na de injectie helemaal weg?

    @Lilou2019 De vk zei ook dat het testen niet meer nodig is. Ik kijk wel even hoe het voelt de komende tijd. Ik heb nog 3 kruidvat 2v5 op voorraad. Dus op de momenten dat ik echt zenuwachtig word kan ik altijd even testen.
     
    Lilou2019 vindt dit leuk.
  14. Lilou2019

    Lilou2019 Actief lid

    5 aug 2019
    464
    473
    63
    Vrouw
    Goedemiddag, lieve meiden

    Vandaag voel ik mij vol met energie, het zonnetje schijnt en we gaan namiddag wandelen. Voorlopig heb ik niet al te veel last. 's Morgens een beetje misselijk maar dan eet ik wat geroosterd brood en dan gaat dat ook weer weg.
    Wat zijn jullie plannen nog voor het weekend?

    @Luddewutje : Gewoon doen wat goed voelt voor jou :thumup:
     
  15. Luddewutje

    Luddewutje Actief lid

    19 okt 2020
    195
    212
    43
    Vrouw
    Hier ook kiplekker, ik heb nu wel sportbh's aan omdat mijn borsten wel echt pijnlijk worden.

    Wij hebben net ook lekker gewandeld met de hond en daarvoor naar een badkamerzaak geweest (in maart komt de aannemer een nieuwe badkamer plaatsen en we moeten nog tegels uitzoeken). Dochter moet leren voor haar toetsweek, dus die zit achter mij nu te schelden tegen haar wiskundeboek :-D. Morgen de hele dag oppassen op de kids van mijn zus. Als het zulk mooi weer blijft zal het een rondje speeltuinen worden denk ik.
     
    Lilou2019 vindt dit leuk.
  16. Summer18

    Summer18 Actief lid

    28 mrt 2018
    153
    77
    28
    Vrouw
    Heerlijk! Ook wij zijn even gaan wandelen, maar onze kleine man had niet zoveel zin, haha.

    @Luddewutje nieuwe badkamer, leuk! Gelukt met tegels uitzoeken? Lastig hè!
     
    Lilou2019 vindt dit leuk.
  17. Luddewutje

    Luddewutje Actief lid

    19 okt 2020
    195
    212
    43
    Vrouw
    Ja, ik denk dat we er wel uit zijn. Maar inderdaad lastig, vind het vooral lastig omdat het een keuze is voor 10/20 jaar. Dus ik durf gewoon niet te kiezen:confused:. Maar goed. We hebben nu wel iets samengesteld. Heb gezegd dat ik er nog 1 weekje over wil slapen en dan volgende week de beslissing.
     
    Summer18 vindt dit leuk.
  18. BizzyBijtje

    BizzyBijtje Actief lid

    25 sep 2020
    232
    217
    43
    Vrouw
    @Luddewutje, ja ik voel nog pijn na de injecties. Ze spuiten het in met verdoving en ontstekingsremmers. Die eerste werkt direct, maar verhelpt bij mij de pijn niet. De 2e werkt binnen 2 weken en dat helpt bij mij zo'n 2,5 á 3 maanden.

    Ik vind het ook erg fijn om met mensen te kunnen praten die in dezelfde situatie zitten. We hebben niemand wat verteld over onze kinderwens, we wouden het echt samen doen en niet beïnvloed worden door eventuele negatieve reacties. Dus misschien zullen mensen straks ook wel geschokt zijn :D

    Wat betreft testen, ik heb de neiging om af en toe nog wel een testje te doen. Puur om de oploop. Maar dat komt denk ik ook omdat ik totaal nog geen 'zwanger' gevoel heb. In hoeverre ik weet hoe dat is natuurlijk... Mijn vriend zegt dat het haast lijk alsof ik me beter voel als normaal :p

    Vandaag moest vriendlief aan het werk bij vrienden van ons die een en ander verbouwd moesten hebben. Dus ik ben meegegaan en geholpen waar ik kon. Vooral lekker rustig aan gedaan en genoten van het weer :) Ik denk dat we morgen mijn schoonmoeder inlichten. Zij is echt als een eigen moeder voor mij en heeft vroeger zelf meerdere miskramen gehad. Ik denk dat áls het mis zou gaan, zij wel een steun kan zijn. Ik ben erg benieuwd naar haar reactie!

    En spannend een nieuwe badkamer!! :D Kiezen is erg lastig inderdaad.
     
    Summer18 vindt dit leuk.
  19. Luddewutje

    Luddewutje Actief lid

    19 okt 2020
    195
    212
    43
    Vrouw
    @BizzyBijtje Wat leuk dat jullie vandaag je schoonmoeder gaan inlichten! Spannend hoor, ik ben benieuwd hoe ze reageert (vast heel blij). Stuur ons een verslagje!

    Wij gaan het onze ouders het vertellen na de 1e echo, dat is ook gelijk rondom sinterklaas. De eerste keer dat ik zwanger was, was ik alleenstaand, jong en woonde ik op een studentenkamer van 10m2. Ik wil het deze keer heel graag een bijzonder en positief moment maken. Dus beide ouders verassen met een cadeautje en sinterklaas gedichtje (of iets dergelijks). Mijn zussen heb ik het wel al verteld.

    Het wordt bij ons ook een totale verassing denk ik. Mijn man en ik zijn al 12 jaar bij elkaar. Heel lang vond hij ons gezin compleet en wilde hij niet nog een kind. Dus ik denk dat niemand dit nog ziet aankomen.
     
    Lilou2019 vindt dit leuk.
  20. Meauxmeaus

    Meauxmeaus Actief lid

    4 jan 2020
    157
    109
    43
    Vrouw
    Leuk! Ik schrijf ook graag mee
    Ik weet het pas net en ben via de derde ronde van iui zwanger geworden!
     

Deel Deze Pagina