Iedereen nog de beste wensen voor het nieuwe jaar! Ik heb gisteren bloed laten prikken voor de nipt test! Onderweg naar het ziekenhuis nog ontzettend hard onderuit gegaan met de fiets! knie blauw en arm doet ook zeer! was geen al te beste afsluiting van het nieuwe jaar zo! Volgens de verloskundig zit de kleine nog veilig in m'n bekken dus dat was gelukkig geen probleem dat k zo gevallen was...
Word steeds beetje bij beetje stiller hier. Drukte natuurlijk van de feestdagen gehad. Lekker druk met de zwangerschapskwaaltjes haha. Benieuwd of het gebabbel een beetje terug komt .... Ik ben de afgelopen weken echt bekaf geweest, en nu van alles moeten regelen met de lock down voor de kids. Moet zelf gewoon 4 dagen werken en maak liever geen gebruik van de noodopvang, dus heb 4 dagen in de week een oppasje thuis zitten (doet laatste jaar onderwijs assistent dus lekker handig). Nu aan het werk maar even rustig tussendoor dus dacht, schrijf even bij Vandaag al weer 16 weken. Woensdag controle verloskundige gehad, mooie echo weer en naar het hartje mogen luisteren. Het kindje is erg bewegelijk, zo mooi om te zien. Zelfs het handje scherp in beeld met de vingerkootjes enz. Aankomende week weer controle gyn, ze check even de verzakking en mijn buikspieren i.v.m de buikwandcorrectie en reven van de spieren. Heb nog totaal geen buikje, het kindje groeit dus naar binnen en heb snel last van mijn rug, blaas en darmen. Toch een aandachtspuntje. 2 februari de 20 weken echo en 26 maart een 3/4d echo Werk in de gehandicaptenzorg en heb een uitnodiging gehad voor de corona vaccinatie. Deze ga ik niet halen i.v.m de zwangerschap maar weet sowieso niet of ik hem daarna wel neem. Blijven lastige dingen he. moet nu ook keuze maken voor de prik tegen de kinkhoest ect. Wat doen jullie? En hoe gaat het verder met iedereen? #Benieuwd #Nieuwsgierig
@Marleen86 Wat fijn dat jullie een oppas hebben! Ik moet serieus eens na gaan denken over hoe ik de opvang wil gaan regelen met de kleine er straks bij! De jongens zitten op een bso, maar daar is geen dagopvang bij! Twijfel een beetje over een gastouder in huis halen... Lijkt me aan de ene kant heel praktisch, maar de andere kant zit er dan altijd een vreemde in je huis... 16 weken alweer! Gaat hard ineens zo fijn dat het goed gaat! Ik ben moehoe! Heb aangegeven op m'n werk liever niet meer zoveel avonden te worden ingeroosteerd... Was dinsdag pas om 22:30 thuis en dat zal vandaag wel weer het geval zijn... Merk dat het veel is, full time werken en in de vrije uren de kinderen met schoolwerk helpen. De oudste heeft gelukkig een duidelijk programma met werkboekjes en kan redelijk zelfstandig aan de slag. De jongste daarintegen zit in groep 1 en heeft constant sturing nodig... Het is maar te hopen dat de scholen snel weer open mogen! Ik wacht op de uitslag van het nipt onderzoek... (dat was gisteren een week geleden, maar goed oud en nieuw zat erbij) en volgende week de controle echo voor het buikje van de baby... Merk dat ik er wel een beetje gespannen om ben
Wij hebben gister een pretecho laten maken aan huis. We vonden het wachten tussen de 11 weken en de 20 weken echo toch echt te lang! Hadden al iets gepland staan, maar gaat hoogstwaarschijnlijk niet door ivm de corona regels. Gister dus toch nog even de kleine kunnen bewonderen <3. Ook was het geslacht zichtbaar & voor 99% zeker!
Pfoe word wel jaloers van al jullie checks en echo's! Hier is de laatste alweer wéken geleden en ik kan met geen mogelijkheid een pretecho boeken. Diegene die ze aan huis doet, doet ze nu ook niet... Zucht. Wel een beetje balen toch om dan nu zwanger te zijn, het voelt zo kaal om nu nog wéken te wachten op de 20-weken-echo... maar ja, het is niet anders. Hopelijk voel ik ons kindje snel met regelmaat, nu alleen nog maar heel af en toe. Behalve jeuk aan buik en borsten en hoofdpijn gaat hier verder alles nog goed. Bij jullie?
Bulakgirl vervelend dat je bent gevallen, hopelijk ben je inmiddels wat opgeknapt. Waarom leg het buikje worden gecontroleerd? melanie ga je het ook delen of het een meisje of jongen is of houden jullie dag voor jezelf? bij mij beginnen de eerste kwaaltjes af te nemen. Ik heb weer meer eetlust heb niet zo’n misselijk gevoel meer. Ik mocht trouwens helemaal niet mopperen hoor, kan het nauwelijks kwaaltjes noemen. Beetje hoofdpijn en gespannen borsten. Ik ben nu bijna 13 weken en voel de baby al bijna en week. Wel baal ik dat er geen extra echo’s worden gemaakt. Maar goed. Even geduld nog tot de 20 wekenecho. De kinderen hebben we het met oud en nieuw verteld en ze zijn dolgelukkig dat er nog een kleintje bij komt. 3x de wens voor een zusje en 1x voor een broertje. Wij zijn benieuwd
Wat fijn dat alles goed gaat met jullie! Hier aan het wachten op de uitslag van de nipt test. Met echo's zijn wij verwend; onze verloskundige maakt bij elke controle een echo! Dus wij kunnen elke 4/5 weken ons kleintje bewonderen. Bij de volgende controle rond 15/16 weken hopen we het geslacht te zien! De kwaaltjes gaan hier nogsteeds op en af, ik blijf erg moe, mijn eetlust is nogsteeds niet helemaal terug, en s avonds nogsteeds misselijk. Heb al in geen weken fatsoenlijk avondeten op...
@Poekie1983 Bij mn termijn echo op 11 weken precies zag de vk nog een verdikking bij de navel... Nu hoefde dat niks te zeggen, maar kan het duiden op een gat in de buik, waar buik inhoud buiten de buik kan groeien. Het gebeurd wel vaker tot een week of 10 dat de darmen wat sneller groeien als de buik en dat een beetje in de navelstreng komt, maar dat is dan met 10/11 weken weer normaal en dicht. Aangezien ze nu met 11 weken de verdikking nog zag wilde ze graag met 13 weken even controleren dat het wel dicht gegaan is! Zo niet weet ik 't ook niet :-/ dan ligt het er net aan hoe ernstig het is en dan operaties na de bevalling ofzo?
Wat fijn dat het met de meeste van jullie redelijk goed gaat. Hier is het nog steeds drama met de HG, inmiddels al 9 weken als een kasplant op bed onder volledige verzorging. Ik hoop heel hard dat ik heel binnenkort eindelijk van de zwangerschap mag gaan genieten! Deze week nog een echo gehad, zoveel beweging dat zelfs na 5 min proberen er geen duidelijke afdruk te maken was, maar dat is alleen maar positief. Bizar hoe ik me zo beroerd kan voelen terwijl het kindje het super goed doet.
Hier vooral druk aan het werk. Ik werk in een verpleeghuis en heb ook een oproep gekregen voor de corona vaccinatie. Vanaf het begin al was ik duidelijk, NEE ik ga het niet halen terwijl ik zwanger ben. Moet wel eerlijk zeggen dat ik druk voel, ook omdat ik astma heb. Een thuis doppler. Heb er eentje gekocht om mijn onzekerheid weg te nemen. Nou draaamaaa. De kleine laat zich niet zomaar horen. Heel kort en dan is ie weer weg. Ik denk ook dat het komt door mijn overgewicht en gekantelde baarmoeder. Ook is een doppler minder gevoelig dan de doptone die verloskundigen gebruiken. Verder begin ik bekkenpijn te krijgen en voel ik de baby nu en dan (denk ik, hoop ik).
De verloskundige belde net... De uitslag van de nipt test is goed! Geen afwijkingen gevonden! ook heb ik een goed ijzer en vitamine d gehalte in m'n bloed... Jeej. @jongmam Overleg even met je vk of ha over de vaccinatie. Ik las gisteren dat ze juist zwangeren met onderliggende aandoeningen (longen problemen, diabetes, ernstig overgewicht etc) wél aanraden om de vaccinatie te halen! Ik twijfel hierdoor een beetje... En denk eigenlijk hem wel te halen mocht ik hem aangeboden krijgen en corona nog erg aanwezig is in de maatschappij!
Super nieuws! Valt de spanning nu een beetje weg? Ik ga zeker met de gynaecoloog overleggen daarover. Blijf wel moeilijk, omdat het niet getest is op zwangere vrouwen.
Een klein beetje wel, maar toch ook weer niet... Stom he! Vrijdag weten we 't ! Ja, tis heel lastig idd... Maar als ik de uitleg van de vaccins mag geloven gebruiken ze een stukje van 't virus wat verder niet actief is en dus eigenlijk in theorie weinig kwaad kan, ook tijdens een zwangerschap. Zal eens kijken of ik nog een link naar dat filmpje kan vinden!
Welke doppler heb je gekocht? Ik begreep dat het per merk nog wel verschillende resultaten kan geven. Ik heb na me goed te hebben ingelezen de Angelsounds van Luvion gekocht en vind hem echt fantastisch. Voor het eerst gebruikt op 14+5wk en moet eerlijk bekennen dat ik bij de vk heb afgekeken waar ik moest zoeken. Mijn placenta ligt op m'n buik, overwegend links (en isoleert daar dus), dus begon ik rechts net boven m'n bikinilijn met zoeken et voila heel snel een hartslag. Oftewel het heeft mij enorm geholpen om te weten waar de baby ligt, want 1 cm ernaast en je bent het weer kwijt. Ik kan inmiddels de hartslag en schopjes herkennen. Ook schijnt de geleider verschil te maken, met de gel krijg je betere resultaten dan met de bodylotion. Kleine tip: de luvion gel is bij bol.com veel duurder dan bij babypark. Zijn er nog meer dames met een doppler?
Deze heb ik gekocht Tot nu toe heb ik alleen maar echos gehad. De 19e heb ik een afspraak met een verpleegkundige en dan wordt er naar het hartje geluisterd. Heb dus geen idee waar ik moet zoeken.
Ah ja, misschien handig om het apparaat dan ook gewoon mee te nemen naar de afspraak en kijken of het haar wel lukt. Dan weet jij ook gelijk waar je moet zijn. Als ik niet had geweten waar ik moest zoeken was ik waarschijnlijk nu nog steeds bezig. Wat ook helpt is de hoeveelheid gel, te weinig gel = lastig vinden. Het gebeurt mij soms dat ik 1 of 2x extra gel erop moet smeren. Ik doe de gel trouwens rechtstreeks op de dopler ipv op m'n buik.