Uitgerekend juli 2021

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lilou2019, 3 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luddewutje

    Luddewutje Actief lid

    19 okt 2020
    195
    212
    43
    Vrouw
    @Meauxmeaus herkenbaar hoor die onzekerheid. Ondanks symptomen heb ik ook geregeld twijfelmomentjes. Bij iedere kramp in mijn buik denk ik "oh, wordt toch ongesteld". Ik vraag me af wanneer dat weggaat.

    @Liefdesbaby3 Leuk, ik vond de verloskundige bellen een bijzonder moment! En we gaan er gewoon van uit dat het allemaal goed gaat!
     
    Meauxmeaus vindt dit leuk.
  2. Liefdesbaby3

    Liefdesbaby3 Actief lid

    8 nov 2020
    137
    130
    43
    Vrouw
    Snap ik heel goed! Ik wist gek genoeg dat ik zwanger was. Had een beetje een kramperig gevoel in mijn baarmoeder. En gevoelige borsten. Nu helemaal niks meer aan verschijnselen. Dat maakt onzeker!
     
    Meauxmeaus en Mommy94 vinden dit leuk.
  3. Liefdesbaby3

    Liefdesbaby3 Actief lid

    8 nov 2020
    137
    130
    43
    Vrouw
    Absoluut, dat is het beste! Wij hebben al een kinderwens gesprek gehad met de verloskundige (gezien mijn vorige bevalling en de hartafwijking van onze tweede). Dus dat we komen, is voor hen niet een totale verrassing
     
    Summer18 vindt dit leuk.
  4. Mommy94

    Mommy94 Fanatiek lid

    2 jun 2020
    1.438
    1.274
    113
    Vrouw
    Lief. Toch begin ik het wel iets meer te geloven met de testen van vandaag. We gaan het woensdag horen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Slowly vindt dit leuk.
  5. Summer18

    Summer18 Actief lid

    28 mrt 2018
    153
    77
    28
    Vrouw
    Leuk meiden! @Luddewutje leuk om het met een sinterklaas gezicht aan te kondigen. Had ik ook over nagedacht, maar vanmorgen met vriend besloten te we een cadeau onder boom gaan leggen gericht aan ons kindje.
    Wat spannend allemaal! Heel hard duimen voor je!
     
    Mommy94 vindt dit leuk.
  6. Summer18

    Summer18 Actief lid

    28 mrt 2018
    153
    77
    28
    Vrouw
    Gisteren het eerste stukje getypt, maar niet afgemaakt en verstuurd. Vandaag een reactie willen geven op @Mommy94, bleek het eerste deel er nog te staan. Er staan lekker wat typfouten in, maar kan het niet meer aanpassen
     
  7. Mommy94

    Mommy94 Fanatiek lid

    2 jun 2020
    1.438
    1.274
    113
    Vrouw
    Snap ik! Ik heb zelf ook helemaal geen verschijnselen. Bij mijn 1e kwam ik er achter doordat ik misselijk was, rugpijn, extreem moe, pijnlijke borsten en zo kan ik nog wel even door gaan. Ik was 5 weken toen ik er achter kwam. Ben nu denk ik 4 weken zwanger en voel echt nog helemaal niks. Maakt me ook wel onzeker
     
    Meauxmeaus vindt dit leuk.
  8. Meauxmeaus

    Meauxmeaus Actief lid

    4 jan 2020
    157
    109
    43
    Vrouw
    Gelukkig ben ik niet enige met die onzekerheid! Voelt toch fijn :)
     
  9. Lilou2019

    Lilou2019 Actief lid

    5 aug 2019
    464
    473
    63
    Vrouw
    @Charlottei : Je staat er tussen. De andere nieuwe meiden hebben zich er ook al bijgezet :thumup:
    Welkom en proficiat :)

    Lijstje uitgerekend voor juli

    Charlottei - 34 jaar - 1e kindje - 5 juli 2021
    Summer18 - 28 jaar - 2e kindje - 10 juli 2021
    Bizzybijtje - 25 jaar - 1e kindje - 11 juli 2021
    Slowly - 37 jaar - 2e kindje - 12 juli 2021
    Lilou2019 - 36 jaar - 3e kindje - 15 juli 2021
    LSL - 34 jaar - 4e kindje - 16 juli 2021
    Luddewutje - 35 jaar - 2e kindje - 17 juli 2021
    Liefdesbaby3 - 30 jaar - 3e kindje - Onbekend
    Mommy94 - 26 jaar - 2e kindje - Onbekend
    Meauxmeaus - 30 jaar - 1e kindje - Onbekend

    Afspraken

    11 November - Mommy94 - Gyn controle goede zwangerschap?
    16 November - Charlottei - 1e echo
    24 November - Luddewutje - Intake
    27 November - BizzyBijtje - 1e echo
    30 November - Luddewutje - 1e echo
    1 December - Meauxmeaus - 1e echo
    2 December - Summer18 - 1e echo
    7 December - Lilou2019 - 1e echo
    16 December - BizzyBijtje - 2e (termijn)echo
     
    Meauxmeaus vindt dit leuk.
  10. Lilou2019

    Lilou2019 Actief lid

    5 aug 2019
    464
    473
    63
    Vrouw
    @Mommy94 : Ik ga je verhaal nog lezen maar hoezo je gynaecoloog heeft er geen vertrouwen in? De testen zijn toch positief. Maar wat ik niet snap, je had vorige week nog een volledige menstruatie? Dan kan je nu toch nog niet zwanger zijn?
     
  11. Mommy94

    Mommy94 Fanatiek lid

    2 jun 2020
    1.438
    1.274
    113
    Vrouw
    Hihi meer duidelijkheid vind je in het hele verhaal. Mijn menstruatie van vorige week was opgewekt met Duphaston, omdat ik in de eerste ronde van mijn ovulatie inductie zit/zat. Ik snap het zelf ook niet! Maar ben denk tijdens het slikken van de Duphaston zwanger geraakt. En door de Duphaston is er toch een ontrekkingsbloeding ontstaan. Even zwaar als een normale menstruatie. Mijn gyn heeft mij zelf niet gesproken alleen de assistentie en weet dat ik een positieve ovulatietest had tegelijk met mijn zwangerschapstest. Hij heeft de zwangerschapstest ook niet gezien. En ik zou eigenlijk volgend weekend mijn eisprong pas verwachten!! Het is gewoon een hele ingewikkelde situatie geworden. Maar woensdag een afspraak om alles uit te leggen aan de gyn en dan kan hij alles beoordelen.
     
    Lilou2019 vindt dit leuk.
  12. Lilou2019

    Lilou2019 Actief lid

    5 aug 2019
    464
    473
    63
    Vrouw
    Nu is het al wat duidelijker, de test liegt er niet om zeker? Is inderdaad ingewikkeld en je zal pas zekerheid hebben of alles goed is, bij de 1e echo. Hopelijk weet je woensdag al iets meer. Gaat hij ook bloed trekken?
     
  13. Luddewutje

    Luddewutje Actief lid

    19 okt 2020
    195
    212
    43
    Vrouw
    @Liefdesbaby3 O pittig, dat moet een moeilijke tijd zijn geweest toen jullie daar achter kwamen. Hoe gaat het nu met de tweede en zijn/haar hartafwijking?

    @Mommy94 weer een dag overleefd. Nog 1 dag tot je meer weet. Spannend hoor!

    @Summer18 O, dat is ook een heel leuk idee ja onder de kerstboom! Ik denk alleen dat ik niet zo lang kan wachten. Moet nu al op mijn handen zitten. Ik las dat na de 8 weken echo er nog maar 1 tot 2% kans is op een MK als ze dan een kloppend hartje vinden. Dus ik vond dat wel een acceptabel genoeg om het te gaan meedelen. Dus wij gaan het de ouders vertellen in de week van 30 november en dan komt de rest daarna wel een keer.
     
    Summer18 en Mommy94 vinden dit leuk.
  14. Liefdesbaby3

    Liefdesbaby3 Actief lid

    8 nov 2020
    137
    130
    43
    Vrouw
    Zeker heftig! Op de 20-weken echo is niets gezien. We kwamen er na 5 weken achter via de jeugdarts van de GGD. Ze doet het super inmiddels. Maar is nog niet ‘klaar’ op medisch gebied. Ze heeft een stent in haar linkerlongslagader ivm een vernauwing. En ze heeft een vernauwde / onderontwikkelde aortaboog. Lief dat je er naar vraagt
     
  15. Mommy94

    Mommy94 Fanatiek lid

    2 jun 2020
    1.438
    1.274
    113
    Vrouw
    Ja zeker. Ik hoop toch dat hij morgen een echo gaat maken. Je kan dan nog niks zeggen over of het goed zit of niet, maar dan weet ik in ieder geval dat er wel wat in mijn baarmoeder zit. Hoop dat hij me laat bloed prikken. En als hij dat niet doe dan ga ik do zelf naar de HA om een bloedtest aan te vragen. Hoop dat die eerste goede echo snel komt.
     
    Lilou2019 vindt dit leuk.
  16. gate

    gate Bekend lid

    12 jun 2014
    723
    506
    93
    Hoi! Ik mag me dan ook eindelijk bij een zwanger clubje melden!

    Sinds vorig jaar november de wens voor een tweede kindje. In feb zwanger geweest maar is met 6 weken een miskraam geworden. Had er toen ook al niet zo'n goed gevoel bij. Toen weer verder gegaan en nu 8 rondes verder weer zwanger! Volgens mijn eigen berekening ben ik 22 juli uitgerekend.
     
  17. Noaxvdv

    Noaxvdv Actief lid

    23 aug 2020
    100
    69
    28
    Vrouw
    Begeleider gehandicaptenzorg
    Noord-Holland
    Hoi dames!

    Ik sluit me ook graag bij jullie aan.
    Aankomende maandag zal ik tijdens de eerste echo te horen krijgen wanneer ik precies ben uitgerekend.

    Ik ben 21 jaar, en mijn vriend is 43. We zijn vanaf 2 maart bezig geweest met zwanger worden, dus het heeft voor ons 8 maanden geduurd. Volgens eigen berekening zou ik 7 juli uitgerekend zijn. Maar dat is niet helemaal zeker vanwege een late eisprong.
    Ook heb ik twee baarmoeders waarbij de kans op vroeggeboorte nog wat hoger is, dus al zou ik een officiële datum hebben kan er nog van alles gebeuren.
     
    Lilou2019, Luddewutje en Meauxmeaus vinden dit leuk.
  18. Summer18

    Summer18 Actief lid

    28 mrt 2018
    153
    77
    28
    Vrouw
    @Luddewutje, klopt hoor. Bij onze eerste kreeg ik bij de 8-weken echo van de verloskundige te horen dat het een prima moment was om het mooie nieuws te delen. Wij konden het toen gezien mijn extreme misselijkheid ook niet veel langer verborgen houden.
    Nu zou ik het ook graag met Sinterklaas vertellen, maar er zijn mensen in de schoonfamilie (sorry) die uit enthousiasme moeite hebben het voor zich te houden. Dus als het even lukt wachten we tot de kerst. Als het klopt en alles goed blijft gaan, ben ik dan tussen de 11 en 12 weken in verwachting.

    @Liefdesbaby3 wat heftig allemaal! Hoe kwamen jullie er achter? Zelf een gevoel dat iets niet klopte of zag een arts dat? Zijn jullie veel in het ziekenhuis en konden controles e.d. doorgaan sinds de coronaperiode?

    @Mommy94 hopelijk maken ze morgen een echo en is er een vruchtzakje te zien. Zo niet, dan hopelijk verder onderzoeken met bloedtest. Je wilt gewoon duidelijkheid. Succes morgen!

    @gate wat leuk dat je komt mee kletsen. Wat heftig van de miskraam in februari. Extra spannend nu, kan ik mij zo voorstellen. Hoe voel je je nu? Merkte je dat je in verwachting was of overtijd of..?

    @Noaxvdv ook leuk dat jij komt mee kletsen. Twee baarmoeders, heb het wel eens vaker gehoord/gelezen, maar wist dus niet wat voor gevolgen dat kan hebben in een zwangerschap. Ik neem aan dat jij dan ook gevolgd gaat worden in het ziekenhuis, klopt dat?
     
    Mommy94 vindt dit leuk.
  19. Luddewutje

    Luddewutje Actief lid

    19 okt 2020
    195
    212
    43
    Vrouw
    @Liefdesbaby3 Fijn dat het nu in ieder geval goed met haar gaat. Het lijkt me wel moeilijk om jezelf en haar iedere keer weer voor te bereiden op weer een zwaar traject. Respect hoor, voor haar vechtlust en die van jou.

    @gate Hallo, leuk om jou ook hier te zien! Je hebt een lang traject gehad en dan nu eindelijk beloond. Sta je er al vrij en blij in of speelt je MK van februari af en toe nog door je hoofd?

    @Noaxvdv Welkom bij de club! Spannend de echo van maandag. Dat is al bijna!
     
    Noaxvdv vindt dit leuk.
  20. Luddewutje

    Luddewutje Actief lid

    19 okt 2020
    195
    212
    43
    Vrouw
    hahaha, de gekkies van de schoonfamilie. Ik ben echt dol op mijn schoonfamilie, maar blijft toch nog steeds af en toe wennen, zo'n andere gezinscultuur. Ik ga met 8 weken denk ik het iedereen (in volgorde) vertellen. Ook op mijn werk, daar zal namelijk best het een en ander geregeld moeten worden om mij fatsoenlijk te kunnen vervangen, dus ik wil daar (ook voor mijn eigen gemoedsrust) ruim de tijd voor hebben.
     

Deel Deze Pagina