Ikzelf ben vanuit België regio Diksmuide. Hier raden ze aan bij positief zwangerschap eerst bij de huisarts bloedonderzoek te doen. Zo bekijken ze je HCG waarde, hoeveel weekjes je zwanger bent, verdere informatie over je gezondheid of je moet letten op toxoplasmose. Dan maak je afspraak bij de gynaecoloog tussen de 7-12 weken heb je eerste echo. Ik heb een afspraak 3 December dan ben ik 9 Weekjes. Spannend afwachten. Ik merk op dat de meesten hier vroeg een echo hebben. Groetjes Tali
ja denk t ook wel , ze testen zodra je zwanger bent waar je immuniteit voor hebt en volgen hcg op, dus dat is zeker wel fijn natuurlijk.
ik vind t ook heel eng! Durf echt nog niet blij te zijn omdat ik afgelopen jaar 2 miskramen heb gehad.. maar ja we kunnen enkel afwachten en hopen.. je oploop ziet er super uit iniedengeval! Ik zelf test niet meer, heb 2 early testen gedaan afgelopen dinsdag die donker positief waren en mn bloedafname was positief en heb vrijdag een cb digi weken gedaan die 2-3 aangaf. Moet dinsdag weer bloedprikken dus dan word denk ik wel duidelijk of mn hcg goed is gestegen. Ik denk dat ik tussen de 4 en 5 weken ben nu.
Gefeliciteerd!! Je testen zien er goed uit hoor. Die van mij waren veel minder knallend rond die dpo. Ik heb door getest tot ik de 2-3 op de CB zag en mijn Kruidvat testen gewoon heel duidelijk waren. Had nog wel verdere kunnen doortesten voor een “knaller” maar maak ik mezelf alleen maar gek mee. Uiteindelijk zeggen de testen ook niks over je zwangerschap.. heb het maar losgelaten daarom
Hoe gaat het verder met iedereen? Hier eigenlijk wel oké. Heel soms wat vlagen van misselijkheid en wel meer moe dan normaal maar met (heel) vroeg naar bed gaan is het te doen! Slaap ‘s nachts ook weer beter dus dat is fijn. Borsten zijn nog vol en gevoelig en heb soms wat krampjes maar verder dan dat kom ik niet. Spannende week de komende week met al die echo’s… hopen op allemaal mooi nieuws!!
gisterenochtend was ik echt misselijk, alsof ik ging spugen maar t kwam niet maar deze ochtend helemaal niet misselijk. Heb wel maagzuur met bukken en overal steekjes. Moe valt goed mee, wel duizelig soms en een wattenhoofd. Ik slaap prima maar word in de ochtend om 6 uur wakker en val niet meer in slaap ik moet nog bellen voor een echo. Ik wacht nog ff…
Volgens mij is het vooral heel anders geregeld. Verloskundigen zijn meer assistenten van de gynaecoloog in het ziekenhuis. Een vriendin van me heeft daar de opleiding gedaan en dat is echt totaal anders dan bij ons. Als je daar afstudeert kun je hier niet zomaar aan de slag, moet je eerst geloof ik in NL stage hebben gelopen. Omdat je hier veel meer zelfstandig moet werken als verloskundige. Ik ben helaas medisch, maar anders was ik heel graag thuis bevallen. Qua fertiliteit hoor ik wel dat mensen vaak naar België gaan, omdat daar meer mogelijk is en ze op een andere manier werken. @Delacour Welkom en gefeliciteerd! Ik heb er een stuk of 5 gedaan en 4 dagen later nog een omdat ik graag een knaltest wilde zien Maar die heb je al! @WardaRose Is dat dan om te zien of het goed oploopt voordat je voor je eerste echo gaat?
ja dan heb je al wat meer zicht op alles (hcg) voor je je eerste echo krijgt. Maar idd hier ga je meteen naar de gyn in t ziekenhuis, er zijn geen verloskundigen met een eigen praktijk.. als t een privé praktijk is dan is dat ook echt een gynaecoloog. Thuis bevallen word hier niet echt gedaan. Je blijft hier een paar dagen in t ziekenhuis na je bevalling. Opzich lijkt mij thuis bevallen wel erg mooi en speciaal maar ook wel risky dus weet niet of ik t zou durven.
oooh ja ik vergeet ook echt zoveel. Vooral of ik m’n foliumzuur nu wel of niet heb ingenomen is echt een ding hier Ja spannend hoor, dinsdag meer duidelijkheid!!
Mijn moeder is toevallig verloskundige en heeft haar opleiding in België gedaan. Blijkbaar staat die opleiding wel veel beter aangeschreven dan die in NL (destijds dan, is alweer flink wat jaren terug). Klopt wel dat je dan stage in Nederland ook moet lopen idd!
Ik ben inderdaad ook medisch, derdelijns ( academisch dus) dus naar de gynaecoloog. Maar bijvoorbeeld mijn probleem, ik heb cervix inefficiëntie en ik heb hier bij mijn vorige zwangerschap echt de wereld op zn kop moeten zetten om een cervix meting te krijgen( in het streekziekenhuis) ,terwijl ik las dat dat in België gewoon bij de standaard controle hoort.
Het word al gezellig druk hier! Ik heb tot nu toe weinig symptomen. Ik ben moe en heb wat meer afscheiding. Gisteren moeten overgeven nadat ik ranja op nuchtere maag had gedronken haha maar dat was het ook. Ik probeer positief te blijven denken want bij de miskraam had ik ook geen symptomen en heeft het vruchtje toch gegroeid tot 6 weken en 4 dagen! Dinsdag de eerste echo pff ben gespannen wel aangezien ik dan ook 6 weken en 4 dagen ben
Spannend! Na een miskraam is het sowieso altijd spannend. Ik heb ook weinig symptomen, maar dat had ik bij mijn dochter ook niet, dus hopelijk blijft dit zo! Wel fijn, dinsdag al je echo.
Ah ja, je verhaal in Linda, ja ik snap zeker dat je dan het vertrouwen helemaal verliest. Sowieso heel bizar dat je er zo voor moet strijden. Ik heb zelf ook wel dingen aan te merken op hoe het proces rond m’n bevalling ging, maar dat was juist meer het ziekenhuis dan verloskundige. Maar het ligt natuurlijk ook aan wie je treft helaas. @Isa95 Wat toevallig, mijn moeder ook, ze is net met pensioen. Volgens mij staat hij heel goed aangeschreven nu, toelating is ook heel streng. Maar kan goed zijn dat dat 30 jaar geleden anders was
Ahh wat leuk! Heeft ze je bevalling ook gedaan? Mijn moeder heeft zich destijds laten omscholen. Is denk ik zo’n kleine 15 jaar geleden nu. Maar kan mij idd ook herinneren dat ze destijds zeiden dat die opleiding goed aangeschreven stond!
Het kan er altijd gewoon bij horen natuurlijk maar bij mij was dit altijd slecht nieuws.. hoeveel bloed is het? Heb je ook krampen?
Dat was wel de bedoeling, het liefst thuis in bad. Maar met 41 weken zijn tijdens het plaatsen van de ballon m’n vliezen gebroken. Waardoor de ballon niet mocht blijven zitten, twee dagen ingeleid met pillen, nog steeds 1cm ontsluiting. Toen de derde dag een keizersnede gekregen. Dus niet eens oxytocine gehad. Helaas, ze was er wel alle drie de dagen bij. Alleen niet bij de keizersnede zelf Zou jij het willen? Met je moeder? Is toch heel bijzonder hè, maar ligt aan je relatie natuurlijk. Ze zou er dan wel bij geweest zijn als extra, met eigen verloskundige ook ergens in huis.