Het is wel een rustig lijstje deze maand tot nu toe! Met hoeveel weken hebben jullie de verloskundige gebeld/ of je aangemeld?
Ik had het nog niet gedaan omdat we eerst naar t ziekenhuis moeten voor een echo (i.v.m. fertiliteitstraject), maar de huisarts assistent zei dat ik niet te lang moest wachten. Ben nu bijna 7 weken, maar het klonk echt “hoe eerder hoe beter”. Dus zou het gewoon gaan regelen
Ik vond dit best spannend om te doen omdat ik altijd bang ben dat ik dingen op mij afroep door het te vroeg te doen (slaat nergens op maar goed…). Heb het vorige week geregeld. Met 6+4 ongeveer volgens mij!
Ik heb met 5 wkn gebeld, heb toen gelijk 2 afspraken gekregen 1 voor een echo en daarna 1 voor de intake
Hier ook gewacht met een eerste echo afspraak, maar vandaag moet ik er toch eentje gaan maken, mijn hcg waardes zijn mooi gestegen, vorige wk dinsdag 45 en afgelopen dinsdag weer bloed afgenomen en staat op 1200. Ik moet wel starten met een pilletje die ik in de ochtend en avond vaginaal moet inbrengen dus die ga ik zo ophalen. Mijn huisarts heeft met de gyn gebelt en vonden dit slim omdat ik dit jaar al 2 miskramen heb gehad. En dan volg week ergens de eerste echo als er zo snel plek is natuurlijk. Iemand ervaring met deze pilletjes??
Hebben jullie er eigenlijk aan gedacht dat we in de zomervakantie bevallen? Ik besefte het vandaag even en man zei oh dat word dus geen vakantie/reis haha Ik heb 2 winter kinderen dus is wel ff gek.
Is dat utrogestan? Heb ik tijdens mijn verse terugplaatsing ook moeten gebruiken! Is om je baarmoederslijmvlies goed dik te houden waardoor innesteling makkelijker wordt gemaakt volgens mij. Was toen bij mij omdat ik toen in een kunstmatige cyclus een terugplaatsing had waardoor je baarmoeder niet genoeg baarmoederslijm zou maken. Houd er rekening mee dat je een groot deel van die “bolletjes” er weer terug uitkomt dus heel fijn is dat niet want je hebt veel afscheiding. Maar verder geen last van gehad!
Haha jaaa, hier een zoontje van midden juni dus ben een zomerkindje gewend. Wel fijn, geen gehannes met kruiken en lekker makkelijk naar buiten! Maar wel heel warm in onze laatste weken…
ja klopt zo heet t! Ik heb t nog nooit gebruikt en heel slecht in iets inbrengen daar beneden haha dus dat word wat en dat ze er terug uit komen, daar was ik al bang voor! Werkt t dan wel optimaal als ze eruit komen?? De ha zei dat ik er wss ook erg slaperig van word? Hoop t niet want ben al zo moe maar ja ik ga t maar gwn proberen. Ik moet t tot week 12 gebruiken.
Welke pilletjes heb je? Utrogestan? Ik heb soort gelijke, maar doe mee aan een onderzoek dus kan placebo zijn. Ik zou een inlegkruisje dragen, helaas “lekken” ze best wel. Verder gewoon diep inbrengen (net zoals een tampon) en dan doen ze hun werk Het medicijn zorgt ervoor dat je baarmoeder meer voorbereid is op de innestelling en ontwikkeling van het embryo.
Het omhulsel komt er weer uit dus lijkt wel alsof je niks opneemt (is best veel) maar is dus wel zo. Slaperigheid heb ik nooit echt gemerkt.. weet het niet meer zo goed.
Ik heb ze ook gebruikt in mijn vorige zwangerschap vanaf de positieve test tot 34 weken. Idd veel afscheiding. Later merkte ik dat het mn baarmoeder wel echt rustig hield, als ik savonds veel harde buiken had ofzo en ik deed dat inbrengen ging het vrij snel weg. Ik krijg ze nu waarschijnlijk binnenkort ook weer.
Haha ja had ik me ook bedacht idd. Wij zeiden al; we kunnen ook vroeg op vakantie. (Hebben nog geen schoolgaande kinderen dus dat is makkelijk) maar idd hier ook 2 winter kinderen
Nou dat lijkt me dan wel weer lekker. Niet dat gedoe met kruiken.. Bij mij konden ze zich nooit goed op temperatuur houden. Kon je midden in de nacht een nieuwe kruik gaan maken.
Ik heb ook een winter baby dus zat ook al te denken wat nu hahahaha. Heb dat ook in de winter echt een dingetje gevonden, met temperatuur en gedoe. Mijn dochter was ook nog prematuur dus ik ben inderdaad ook nachten met kruiken, extra dekens, kachel aan hahaha. Nu eerder dus of het allemaal niet veel te warm is
Ik meld mij hier heel voorzichtig aan. Na jarenlang proberen en de hoop intussen al een aantal jaar te hebben opgegeven, heb ik vorige week ontdekt dat ik zwanger ben. Volgende week al een eerste echo. Het is zo spannend allemaal. Mijn vorige zwangerschap was in de mmm, dus volledige monitoring en ondersteuning met medicatie terwijl dit nu niet het geval is.
Oh jongens onze gastouder meldt nu dat ze vanaf 28 juli precies 3 wk vakantie neemt whaha dat is m’n voorlopige uitgerekende dag. Nou dan maar alles fixen met peuter erbij