Uitgerekend juli 2025

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door GezelligZwangerWorden, 31 okt 2024.

1. Meysss

Meysss Bekend lid

1 jan 2024
    570
    418
    63
    Vrouw
    Haha inderdaad. We hebben in mijn buik gepord, gehoest, gesprongen maar de kleine ging niet anders liggen, en heeeeel bewerkelijk haha maar niet in de goede richting:roflmao:

Isa95 vindt dit leuk.
  2. GezelligZwangerWorden

10 jan 2023
    938
    779
    93
    Vrouw
    Uitgerekend Juli 2025♡

30 juni
    EvievdB - 40 jaar - 3e kindje

3 juli
    Tevreden - 36 jaar - 5e kindje

6 juli
    Isa95 - 29 jaar - 2e kindje

8 juli
    Tali - 29 jaar - 2e kindje

9 juli
    Zuster9203 - 31 jaar - 2de kindje

11 juli
    Denise - 24 jaar - 1e kindje
    SuzyCQ - 35 jaar - 1e kindje

12 juli
    Meysss - 35 jaar - 2e kindje
    GezelligZwangerWorden - 29 jaar -
    1e kindje

13 juli
    Happywife - 30 jaar - 2e kindje

15 juli
    Missdjeem- 34 jaar - 4e kindje

16 juli
    Josje1004 - 34 jaar - 2e kindje

20 juli
    Delacour - 33 jaar - 3e kindje

23 juli
    Nixter - 35 jaar -4de kindje (5e)

24 juli
    WardaRose - 41 jaar - 3de kindje
    Ariel123 - 35 jaar - 2e kindje

☆ Bee80 ☆ Patty86 ☆ SNB ☆

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    Jongen (1) Meisje (2) Verrassing (13)
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Afspraken:
    - 13 jan - 13 weken echo - Delacour
    - 13 Jan - controle gyn - zuster9203
    - 14 jan - 13 weken echo - WardaRose
    - 15 jan - controle vk - EvievdB
    - 16 jan - 13 weken echo - Ariel123
    - 16 jan - gesprek gynaecoloog ivm medisch - Josje1004
    - 20 jan - controle vk - GezelligZwangerWorden
    - 20 jan - geslachtsbepaling echo - Meysss
    - 23 jan - 13 weken echo - Nixter
    - 24 jan - geslachtsecho - GezelligZwangerWorden en Josje1004
    - 27 jan - 17 weken echo - Tali
    - 29 jan - controle vk - Denise
    - 29 jan - controle vk - Meysss
    - 3 feb - 20 weken echo - EvievdB
    - 6 feb - controle VK - Nixter
    - 13 feb - 20 weken echo - Isa95
    - 17 feb - 20 weken echo - GezelligZwangerWorden
    - 17 feb - 20 weken echo - zuster9203
    - 17 feb - 20 weken echo - Tali
    - 21 feb - 20 weken echo - Josje1004
    - 17 ma - 24 weken echo - Tali

3. Nixter

Nixter Fanatiek lid

14 jul 2016
    1.659
    1.337
    113
    vlakbij Amsterdam
    Wat leuk allemaal! Succes met wachten voor de dames die nog echos moeten!

Vannacht heb ik ook wakker gelegen. Ik ben nu 12 weken, en bij A* is het rond deze tijd misgegaan.Flink lopen piekeren en ook wel zorgen gemaakt.
    Vanmorgen besefte ik me de positieve kant daarvan; ik ben me echt aan het hechten aan dit kindje, (eindelijk!!)...
    Vanmorgen heb ik de hele huiskamer onder gespuugd.. ik redde de wc (net) niet...
    Voor alles een eerste keer, ondanks dat ik de vorige 2 zwangerschappen extreem misselijk was, was me dit nog niet eerder gebeurd...

Zijn jullie al bezig met namen?
    Namen zijn echt een hobby van mij (of een afwijking ;)) dus ben er altijd wel mee bezig... Maar vind het dan ook echt iets om goed en veel over na te denken.
    Meteen een vraag aan jullie.
    Onze dochter heeft als volgnaam Johanne, een vernoeming. Als dit een meisje is, heb ik Hanna als volgnaam in mijn gedachten, ook een vernoeming.
    Ter verduidelijking; de vader én stiefvader van de vader heetten beide Johannes.
    Mijn oma en haar oma heten resp. Johanna en Hanna. De vernoeming in dit geval zou gaan naar die laatste, een vrouw die ik nooit gekend is en overleden is in Auschwitz.
    Maar goed, de vraag is nu; kan dat? het zijn maar vernoemingen, 2de namen, maar toch, Johanne en Hanna komen wel uit 'hetzelfde' vaatje.

Waarschijnlijk denk ik hier veel te veel over na ;)

4. GezelligZwangerWorden

10 jan 2023
    938
    779
    93
    Vrouw
    Ik zou het lekker doen! Ik bedoel, het is een 2e naam en die zal vooral alleen voor jullie belangrijk zijn. De gemiddelde persoon zal nooit weten/horen dat beide kids een "soort gelijke" 2e naam hebben.

Wij hadden dus echt een mega leuke jongensnaam en ook een leuke meisjesnaam. Nu lijkt het wel redelijk zeker een meisje te worden. (Qua naam vind ik dit jammer want was echt verliefd op de jongensnaam). Maar zo naïef dat we zijn nooit online gecheckt en het blijkt nu dat de meisjesnaam nu echt al jaren in de top 5 staat, en nu begin ik toch wel te twijfelen. Het gaat er om dat je zelf de naam leuk vind, maar het hoeft nou niet zo te zijn dat ze haar naam deelt met 3 klasgenoten...

Nixter vindt dit leuk.
  5. Nixter

Nixter Fanatiek lid

14 jul 2016
    1.659
    1.337
    113
    vlakbij Amsterdam
    Herkenbaar hoor.
    Onze kinderen hebben heel bewust namen die bijna niet voorkomen. Geen hele rare of gekke namen. Ik vond het belangrijk dat als je het leest je meteen weet hoe je het uitspreekt, maar niet teveel voorkomt.
    (We kozen namen die voornamelijk in andere Europese landen gebruikelijker zijn, maar prima in het Nederlands te schrijven / uit te spreken zijn)
    Ik zou het niet leuk vinden als er 3 kindjes met dezelfde naam in de klas zitten.
    Onze dochter zit op een kleine dorpsschool, met maar 50 leerlingen en toch zitten er 2 kindjes met dezelfde naam in de klas. En hun achternamen beginnen toevallig ook nog met dezelfde letter. De kinderen worden dus altijd bij hun gehele naam genoemd. Het duurde ruim een half jaar voor onze dochter begreep dat haar vriend alleen .... heet, en dat niet zijn voor- en achternaam 1 naam zijn.

Maar ja, als het een naam is die je ECHT heel leuk vind, moet je het misschien gewoon doen... Ik weet het niet. Lastig!
    Ik vind Olivia bijvoorbeeld heel mooi, maar zou er toch niet voor kiezen.
    (Overigens ook omdat al onze kinderen een naam hebben met 7 letters en ik die trend stiekem toch wel graag zou doorzetten).

Wat ook nog kan is een langere officiële naam geven, en dan de populaire roepnaam. Kun je altijd nog wisselen of kiezen. Ik ken bijvoorbeeld een Noor(tje) die eigenlijk een andere officiële naam heeft, en ook onze dochter L. Wordt wel eens Noor genoemd. (Niet vaak, want ik vind het zelf niet heel leuk)

6. GezelligZwangerWorden

10 jan 2023
    938
    779
    93
    Vrouw
    #1086 GezelligZwangerWorden, 9 jan 2025
    Laatst bewerkt: 9 jan 2025
    Ja zo lastig namen, we moeten er echt nog even goed over nadenken... Gelukkig hebben we nog even:roflmao:

Nixter vindt dit leuk.
  7. Delacour

Delacour Bekend lid

25 nov 2019
    989
    1.263
    93
    Vrouw
    kan prima hoor!

qua namen vind ik het zo lastig. We hebben 2 jongensnamen en 3 meisjesnamen op de lijst. Gelukkig iig iets, maar ja die definitieve keuze he haha. Gelukkig hebben we nog even.

Meysss en Nixter vinden dit leuk.
  8. Nixter

Nixter Fanatiek lid

14 jul 2016
    1.659
    1.337
    113
    vlakbij Amsterdam
    Oh, maar das best netjes. Meer dan 0, en ook geen tientallen waar je uit moet kiezen.
    Soms valt het ook ineens he, dat de naam past bij het kindje... en soms ook niet de naam van onze dochter heb ik zelfs na de bevalling nog een paar dagen aan moeten wennen. Verschil was toen wel dat we het geslacht pas bij de geboorte wisten, dus de naam ook.

Delacour vindt dit leuk.
  9. WardaRose

WardaRose Bekend lid

14 jan 2024
    634
    469
    63
    Vrouw
    Bij mijn jongste dochter hadden wij een naam en we waren er beiden blij mee, toen ze geboren was en de gynaecoloog vroeg hoe gaat ze heten? Was ik opeens niet zeker meer en heb haar toen een naam gegeven die ik als 2de keus op mn lijstje had. Mijn man was toen even onze oudste snel naar zijn ouders gaan brengen en kwam dus terug bij een dochter met een naam waar hij niet achter stond haha maar goed uiteindelijk had hij er toch wel vrede mee hoor maar hij was heel eventjes in de war :roflmao: op dit moment heb ik wel namen in mijn gedachten maar zou t echt nog niet weten…. Denk dat ik er echt pas over kan nadenken als ik het geslacht weet, als het een jongen is weet ik t eigenlijk wel al maar bij een meisje heb ik zoals gewoonlijk weer veels te veel namen in gedachten :rolleyes:

Nixter en Zuster9203 vinden dit leuk.
  10. Zuster9203

Zuster9203 Fanatiek lid

10 jan 2019
    1.266
    797
    113
    Vrouw
    Wij hebben in principe de naam maar twijfel enorm over de 2de naam... Op de post enzo zou dan namelijk S.M vd .... Staan......

Ik denk alleen maar aan.. nouja jullie snappen t denk ik of denk ik dan echt te ver door hahaha

11. Josje1004

Josje1004 Actief lid

2 dec 2021
    338
    333
    63
    Vrouw
    @WardaRose misschien helpt het om de gedachten uit te dagen? Dus argumenten/bewijzen verzinnen voor waarom het wel goed gaat: je buik groeit, je voelt je zwanger, je bloedt niet, je vorige echo was goed. Ik merk dat dat bij mij wel helpt, eigenlijk blokkeer ik daarmee de nare gedachten en geef ze geen ruimte. Lukt natuurlijk niet altijd, maar meestal wel.

WardaRose vindt dit leuk.
  12. Josje1004

Josje1004 Actief lid

2 dec 2021
    338
    333
    63
    Vrouw
    @Nixter 2e naam zou ik me ook niet druk over maken! En het is een andere voorletter en uitspraak.

@GezelligZwangerWorden Ik zou gewoon de naam kiezen die je het mooist vindt. De zus van mijn vriendin heeft een dochtertje gekregen: Suvi. Betekent 'zomer' in het Fins, geloof ik. Toevallig was er een lieve kinderopvang juf in Utrecht die Suvi heette. Nu zit deze Suvi met 3 (!!!) andere Suvi's in de groep bij de kinderopvang:roflmao: Dat bedenk je niet toch. In de tijd dat mijn man jong was, had hij nog twee Maartens in de klas. Je kunt dit soort dingen toch niet uitdenken.

@Zuster9203 Daar heb ik ook altijd last van, die afkortingen:D Voor een meisje is het bij ons een B, dan valt B J en B H al af:roflmao: Terwijl ik dat beide leuke namen combi's vind.

Mijn 2e favoriete meisjesnaam, was onze naam 5 jaar geleden. Toen beviel een vriendin en haar dochter kreeg deze naam. Toen is hij bij ons weer naar de achtergrond verdwenen, maar ik denk dat ik deze naam alsnog zou kiezen. We zien elkaar 2x per jaar en onze kinderen kennen elkaar niet. Wat vinden jullie daarvan?

Mijn achternichtje van 28 heet Lotte, zij vond het super leuk dat onze dochter Lotte heet. Het is van voor haar geboorte mijn favoriete naam geweest en ik heb het wel eens tegen haar verteld vroeger. Toevallig is onze jongensnaam dezelfde als het achterneefje van 15 van mijn man. Ik merk gewoon dat ik in een lijst maar 5 namen per geslacht überhaupt oké vind. Dus dat maakt het wel lastig kiezen, zeker als je veel mensen kent en niet van aparte namen houdt.

SuzyCQ en GezelligZwangerWorden vinden dit leuk.
  13. Ariel123

Ariel123 Actief lid

17 nov 2024
    104
    157
    43
    Vrouw
    Ik vind dat je perfect die naam kan kiezen hoor :) zeker als je die al zo lang in je gedachten hebt.

Josje1004 vindt dit leuk.
  14. Zuster9203

Zuster9203 Fanatiek lid

10 jan 2019
    1.266
    797
    113
    Vrouw
    @Ariel123 als jullie elkaar zo weinig spreken dan zou ik zeggen, waarom niet?

@Josje1004 hahahaha ik moest heel even nadenken over B.J maar het kwartje viel hahahahah:roflmao:

15. Josje1004

Josje1004 Actief lid

2 dec 2021
    338
    333
    63
    Vrouw
    Haha ja:cool: Ik denk dat je eerste opmerking ook voor mij was. We spreken elkaar regelmatig, maar altijd in een vriendinnen app groepje. En we zien elkaar dus 2x per jaar. Maar niet elkaars kinderen. Ik zou het ook aan haar voor kunnen leggen tzt.

16. WardaRose

WardaRose Bekend lid

14 jan 2024
    634
    469
    63
    Vrouw
    dankjewel voor deze mooie tip ❤️❤️❤️

17. GezelligZwangerWorden

10 jan 2023
    938
    779
    93
    Vrouw
    Jeetje dat is wel extreem! Ik had echt nog nooit van de naam Suvi gehoord, maar inderdaad je hoeft maar net 3 stellen in de omgeving te hebben die het een mooie naam vinden. Oh well… weer genoeg om over na te denken, maar verwacht dat we nog wel even verder gaan kijken.

Betreft die naam, je kan het ff overleggen of anders gewoon doen. Zeker als je niet mega close bent ofzo…

18. Nixter

Nixter Fanatiek lid

14 jul 2016
    1.659
    1.337
    113
    vlakbij Amsterdam
    Nou inderdaad. Bij zo'n naam als Suvi verwacht je dat niet.

Mijn oudste zoom heeft een naam die in Nederland minder dan 10 voorkomt, aldus de statistieken.

Laat er nou bij hem op de zwemschool een kindje zitten met dezelfde naam!
    Hoe toevallig is dat? Dat verwacht je ook niet.

19. Zuster9203

Zuster9203 Fanatiek lid

10 jan 2019
    1.266
    797
    113
    Vrouw
    Ik merk dat die misselijkheid toch nog niet helemaal weg is bij mij. Het is zeker niet meer zo erg als dat het was, maar heb nog steeds vanaf een uur of 3 smiddags dat ik een beetje weeïg word en vieze smaak in mn mond. Kan ook door de utrogestan komen. Nu ook anti biotica. Tijdens de operatie hebben ze wat testen gedaan en ik had een "dubieuze" uitslag qua bacteriën in de vagina. Normaal gesproken behandelen ze dan niet, maar omdat een bacterie ook weer vroeggeboorte kan geven nu dus wel. Merk dat mn buik daar wel wat van slag van is.

Verder zit ik er soms wel een beetje doorheen. Ik weet en begrijp dat ik dankbaar moet zijn en dat het heel veel mensen helemaal niet gegund is maar ik vind zwanger zijn gewoon echt niet leuk. We komen ook langzaam dichterbij het termijn dat mn vliezen zomaar braken en mn zoontje de volgende dag geboren werd met 17.5.. dus ik ben ook angstig en heel alert op elk dingetje wat ik voel. Verder zijn mn dagen nog steeds gevuld met weinig doen, zitten, liggen, word je ook best lusteloos van.

Nouja, het is allemaal voor r goede doel, en meestal gaat t ook wel. Soms gewoon zon dag dat ik denk bah, ik wil gewoon zelf mn huis stofzuigen, werken, achter mn dochter aan rennen. Nouja... Van de zomer kan ik t allemaal weer inhalen

20. Nixter

Nixter Fanatiek lid

14 jul 2016
    1.659
    1.337
    113
    vlakbij Amsterdam
    Je bent niet de enige hoor!
    Deze zwangerschap valt me tot nu toe alles mee.
    Maar de vorige 3 vond ik echt niets aan en heel zwaar.
    De eerste was niet perse heel zwaar, maar dat leuk vinden, genieten van het zwanger Ijn e.d. dat heb ik toen ook niet gehad.

Maar inderdaad, het is allemaal voor een goed doel.

Sterkte en een dikke knuffel!

Zuster9203 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina