@Zuster9203 Heel begrijpelijk dat je het moeilijk en niet leuk vindt. Hele dagen weinig doen, word je ook sloom van. En dan heb je ook veel tijd om te piekeren. Je hebt iets heel heftigs meegemaakt en je zal nooit meer onbevangen zijn. Extra balen dat je nu AB moet nemen, ondanks dat het voor een goed doel is. Het klinkt niet makkelijk! Dat anderen geen kinderen kunnen krijgen, doet niet af aan hoe het voor jou is op dit moment. Je kan dankbaar zijn en tegelijkertijd hartstikke balen en het liever anders willen, helemaal niet gek. Mag je korte wandelingetjes maken? Het was heerlijk koud en zonnig weer vandaag. Ik denk dat een dagritme aanhouden misschien kan helpen, had ik tijdens mijn burn-out ook wel iets aan. Maar onder de streep, zijn we nog maar net op weg en duurt het (hopelijk) nog heel lang, maar ik kan me voorstellen dat dat het ook uitzichtloos maakt. Dikke knuffel❤️
Betreft namen, we hebben een jongensnaam waarmee beide zoiets van hebben ja dat is hem, maar meisjes namen zijn een stuk lastiger. Gelukkig hebben we nog even @Zuster9203 rot hè als die misselijkheid zo lang duurt.. je hoopt ergens rond de 10/12 weken toch er vanaf te zijn. Daarbij het stukje spanning qua vliezen breken zal ook niet makkelijk zijn. Is er toen een “reden” gevonden waardoor je vliezen zo vroeg braken? En word er nu rust oid geadviseerd? Ik voel ergens wel wat je zegt, ik vind zwanger zijn ook pittig, ben sinds enkele dagen niet meer misselijk maar heb nu al 3 dagen enorme hoofdpijn/migraine en mag mijn medicijnen niet innemen. De hoofdpijn vpk belt gelukkig dinsdag want mag ook geen paracetamol, zat vroeger in een visuele cirkel (slikte door migraine en angst voor een aanval enorme hoeveelheden pcm die ook weer migraine uitlokte) ik ben bang dat de hoofdpijn door de ascal komt (dat is een soort aspirine) maar volgens de gyn kan dit niet.. hoop dat ik dinsdag toch wat veiligs voorgeschreven krijg want ik voel me zo een slechte vrouw/moeder nu, klaag alleen maar
Ja de reden was cervix inefficiëntie, oftewel een zwakke baarmoederhals. Daarom heb ik nu een cerclage ( hechting om de baarmoedermond). Ik moet het rustig aan doen idd. Ik hoop inderdaad dat je iets kunt krijgen voor de migraine, dit is ook niks natuurlijk. En wat het klagen betreft....ik denk dat we er ook maar is vanaf moeten dat zwanger zijn fantastisch is, dat het alleen maar genieten is. Ook het überhaupt hebben van een kind, toen ik zwanger was van de eerste heeft iedereen me echt alleen de leuke dingen vertelt, en als je dan later klaagt over dingen, dan pas komen de verhalen. Ik heb mezelf toen voorgenomen altijd eerlijk te zijn. Een baby is harstikke leuk, maar soms ook gewoon heel zwaar! En daar mag best is over geklaagd worden @Josje1004 ik mag wel korte wandelingen maken maar die gebruik ik meestal om mijn dochter naar school te brengen/te halen en soms een klein boodschapje doen. Maar inderdaad, misschien is een ritme wel handig, nu zijn mn dagen wat "uitzichtloos" ofzo. Het enige ritme wat er is is dus mn dochter brengen/halen. Maar miss inderdaad ook fijn om op vaste tijden te rusten en vaste tijden iets te doen. Ik ga er is over nadenken @Nixter gelukkig ben ik niet de enige! Zoals al eerder gezegd: voor mijn gevoel is niemand eerlijk over zwanger zijn en kinderen hebben hahaha. We spelen allemaal mooi weer terwijl het soms gewoon echt niet leuk is. Bedankt voor de opbeurende woorden allemaal! Ik kan er weer heel even tegen ❤️
@Zuster9203 heel begrijpelijk dat je je zo voelt gezien het verleden. Enorm heftig ook dat je dat hebt moeten meemaken. Gelukkig hebben ze nu een preventiemiddel ingezet en hopelijk blijft die kleine van je lang zitten; iig tot de 37 weken . sterkte, moet niet makkelijk zijn. Zelf vind ik deze zwangerschap een stuk pittiger dan de vorige keren. Het is niet anders. Hopelijk voelen we ons snel allemaal beter.
Trouwens, ik heb sinds 2 dagen een branderig gevoel onderin mijn buik. Het lijkt wel blaasontsteking, zonder de verdere symptomen. Ik zal na het weekend urine inleveren bij de HA, maar zou dit ook groeipijn kunnen zijn? Herkenbaar voor iemand?
@Meysss Ik zag laatst een filmpje dat je met je voeten in net niet te heet water moet gaan zitten als je migraine krijgt. Je bloed vliegt dan naar je voeten en uit je hoofd. Geen idee of het werkt, maar misschien het proberen waard
Zeker herkenbaar! Bij mij zijn dat groeipijnen. Branderig inderdaad, ongemakkelijk maar niet echt pijnlijk. Had ik vorige week ook weer. En in het begin
Nou, die toeter zit er echt Let niet op de zooi. Vandaag voor het eerst een zwangerschapsbroek aan. Vanmiddag een high tea en ik wil de ruimte hebben
Uitgerekend Juli 2025♡ 30 juni EvievdB - 40 jaar - 3e kindje 3 juli Tevreden - 36 jaar - 5e kindje 6 juli Isa95 - 29 jaar - 2e kindje 8 juli Tali - 29 jaar - 2e kindje 9 juli Zuster9203 - 31 jaar - 2de kindje 11 juli Denise - 24 jaar - 1e kindje SuzyCQ - 35 jaar - 1e kindje 12 juli Meysss - 35 jaar - 2e kindje GezelligZwangerWorden - 29 jaar - 1e kindje 13 juli Happywife - 30 jaar - 2e kindje 15 juli Missdjeem- 34 jaar - 4e kindje 16 juli Josje1004 - 34 jaar - 2e kindje 20 juli Delacour - 33 jaar - 3e kindje 23 juli Nixter - 35 jaar -4de kindje (5e) 24 juli WardaRose - 41 jaar - 3de kindje Ariel123 - 35 jaar - 2e kindje ☆ Bee80 ☆ Patty86 ☆ SNB ☆ - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Jongen (1) Meisje (2) Verrassing (13) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Afspraken: - 13 jan - 13 weken echo - Delacour - 13 Jan - controle gyn - zuster9203 - 14 jan - 13 weken echo - WardaRose - 15 jan - controle vk - EvievdB - 16 jan - 13 weken echo - Ariel123 - 16 jan - gesprek gynaecoloog ivm medisch - Josje1004 - 20 jan - controle vk - GezelligZwangerWorden - 20 jan - geslachtsbepaling echo - Meysss - 22 jan - geslachtsbepaling echo - missdjeem - 23 jan - 13 weken echo - Nixter - 24 jan - geslachtsecho - GezelligZwangerWorden en Josje1004 - 27 jan - 17 weken echo - Tali - 29 jan - controle vk - Denise - 29 jan - controle vk - Meysss - 3 feb - 20 weken echo - EvievdB - 6 feb - controle VK - Nixter - 13 feb - 20 weken echo - Isa95 - 17 feb - 20 weken echo - GezelligZwangerWorden - 17 feb - 20 weken echo - zuster9203 - 17 feb - 20 weken echo - Tali - 19 feb - 20 weken echo - missdjeem - 21 feb - 20 weken echo - Josje1004 - 17 ma - 24 weken echo - Tali
Zeker het proberen waard! Ga het proberen ben benieuwd, als dit de oplossing zou zijn ben ik heel opgelucht! Super mooie buik al!!! Geniet van de high tea.
Oef vervelend, ik heb sinds een paar dagen wel weer meer pijntjes onder in mijn buik merk ik. Echt het gevoel dat er nu iets zit ofzo. Ddat is wel duidelijk ja Wat leuk zeg! Lekker er op los eten hahaha
@Zuster9203 ik begrijp meteen dat t niet echt genieten is op deze manier en dan nog erbij wat je hebt meegemaakt, dat is enorm verdrietig… hopelijk kun je gauw toch een beetje genieten en je goed voelen ❤️ ik mag niet echt klagen maar vind t met momenten ook best pittig, vooral de moeheid is deze zwangerschap extreem en soms t piekeren valt me ook echt zwaar, sta er toch heel anders in sinds mijn miskramen en dat vind ik wel heel jammer plus dat ik me soms afvraag waar ben ik nog aan begonnen op mijn leeftijd ook al voel ik me nog een stuk jonger, maar al met al is t te doen en ik hoop gewoon op een goede echo dinsdag! Dan ben ik hopelijk weer iets geruster. Heb gisteren een zwangerschapskussen gekocht want vind geen houding snachts en heb er echt fijn mee geslapen vannacht. Was ook de eerste keer in een babywinkel en ohhh wat een hoop leuks zie ik dan he haha maar durf echt nog niet te shoppen, eerst maar de 13 weken echo en de nipt test afwachten.
Die ga ik alleszins ook eens proberen nu ik de medicatie voor mijn migraine niet meer mag nemen, heb ik weer vaak last…
Helaas heeft het hier niets gedaan, maar hoor vaker dat dit een goede tip is dus wie weet helpt het bij anderen wel!
@WardaRose Begrijpelijk en herkenbaar, je bent nooit meer onbevangen. Met welke termijn waren jouw miskramen? Fijn dat je lekker hebt kunnen slapen! Hopelijk kun je meer genieten na de goede echo
Ik merk ook dat, als je zoiets hebt meegemaakt, de grens steeds gaat verleggen. Ik tenminste wel. Een goede vitaliteitsecho is nooit een geruststelling geweest. Onze eerste zwangerschap ging mis 1 dag na een goede echo, met 7,5 week. Maar vervolgens een goede termijn echo. Tegenwoordig een 13 weken echo. Dan als je het kindje voelt, de 20 weken echo. 24 weken, want levensvatbaar, de geboorte, want dan pas weet je het zeker.. Ik blijf schuiven...
Zo ik heb even veel gemist.. op alles reageren lukt niet maar heb wel alles gelezen! Vervelend dat de zwangerschap bij een aantal dames zo zwaar valt. Het is ook niet niks natuurlijk, we maken een nieuw mens met ons lijf en dat kost gewoon ontzettend veel moeite en vraagt veel van ons lijf. Wat betreft het piekeren, vervelend hè dat je jezelf zo gek kunt maken. Hier ook 3 miskramen, waaronder 1 buitenbaarmoederlijke zwangerschap. De miskramen waren altijd wel in een vroeg stadium waarbij er nog geen echo plaatsgevonden had dus die angst dat het na de echo mis gaat is een stuk minder. Ik voelde bij deze zwangerschap wel gelijk dat het goed zat, hoe gek dat ook klinkt misschien. Ook na het bloedverlies, wat nu pas gestopt is trouwens, nooit al te veel zorgen gemaakt gelukkig. Maar geloof echt dat je heel erg kunt piekeren als je miskramen hebt meegemaakt en vooral dat je soms gewoon het vertrouwen in je lijf kwijt bent. Ik denk dat het erover praten dan wel helpt zodat je niet zelf verdwaald in doemscenario’s. Makkelijker gezegd dan gedaan… Wij hadden net controle bij de verloskundige en alles was goed dus dat was fijn! Ze maken geen standaard echo maar een mooi hartje gehoord en ook mijn baarmoeder was lekker aan het groeien voelde ze. Hier sta ik op zonder buikje maar begint die naar mate de dag vordert te groeien haha! Het bloedverlies is sinds gister eindelijk gestopt. Nooit geweten hoe blij je kunt zijn met witte afscheiding haha… wel afgesproken dat het toch weer begint, we gelijk even moeten bellen voor vervolgonderzoek!
gelukkig waren mijn miskramen al heel vroeg maar vooral de eerste was voor mij enorm heftig omdat ik er heel onbevangen instond, ik was nog maar een maand gestopt met de pil en was al zwanger en na nooit een miskraam en 2 fijne zwangerschappen dacht ik nog niet eens dat t fout zou kunnen gaan, maar bij 7 weken begon ik enorme krampen te krijgen en bloedverlies en kon de volgende dag komen voor een echo, ze zagen wel een vruchtje maar die was te klein voor 7 weken en t bloeden werd alleen maar meer en de week erna was ik al schoon zagen ze op een echo, ik kon t niet goed plaatsen en heb maanden gehuild, dus enorm blij toen ik weer zwanger bleek maar de testen liepen niet op en werd eigenlijk gewoon ongesteld, dit kon ik al beter plaatsen en sloot t idee van nog een keer mama worden eigenlijk zo goed als af en dit was dus ook een grote verrassing dat ik weer zwanger was, de 3de keer in 1 jaar en was vol ongeloof toen er een hartje klopte met 7 weken, voelde me ook echt zwanger en dat gaf me hoop en voel me nog steeds erg zwanger dus heb wel goede hoop maar t blijft spannend natuurlijk wetend dat t altijd mis kan gaan, na een miskraam sta je er gewoonweg anders in en we kunnen enkel hopen op een goede afloop dus we houden de moed er maar gewoon in❤️ hopelijk goed nieuws morgen en voor ons allemaal een mooi kleintje in juli ❤️
Wat fijn dat het bloedverlies eindelijk is gestopt! Grote opluchting voor jou Fantastisch dat de controle opnieuw goed was!