Leuk voor alle mama's die hun kleintje al goed voelen. Geniet er volop van. Nu wij een dochter krijgen wil ik wel onze lijstje jongensnamen prijs geven. Als wij een zoon gehad zouden hebben ging hij Ezra genoemd hebben. Verder op lijstje sta Nolan/ Yoshi / Dylan / Odin / Aiden. Groetjes Tali
Een lijst met meisjesnamen was zo gemaakt maar voor een jongen.. Intussen hebben we hoogstwaarschijnlijk nu wel de naam gevonden ❤️
Wij hadden het dit keer juist andersom hahahah. Jongensnaam stond al vast. Voor een meisje vind ik het dit keer ontzettend lastig. Alles wat ik leuk vind is al bezet door iemand in de omgeving of familie. We hebben nu wel een naam, die blijft als enige een beetje plakken, maar niks heeft de wauw factor ofzo.... Vind het heel erg lastig hahahaha.
Hier pre-cies hetzelfde: een jongensnaam stond vanaf moment één al vast (Matteo) maar een meisjesnaam was een stuk lastiger te bedenken. Ik denk persoonlijk ook omdat we véél meer meisjesnamen allebei wel mooi of leuk vonden, terwijl we bij jongensnamen vooral blij waren dat we het er over eentje eens konden worden. Nu inmiddels wel de naam gekozen, vermoed ik. Proberen hem vooral uit tegen elkaar en tot op heden ben ik wel verliefd op de naam, dus benieuwd of dat zo blijft!
Vraagje voor de "tweede keer"-moeders: wat zou je adviseren qua zwangerschapsverlof vóór de bevalling? Ik heb nu mijn verlof aangevraagd vanaf 15 juni (dus 4 weken vóór uitgerekende datum) en dan nog 16 weken erna (want had nog hééél veel vakantie staan) zodat ik pas 1 november weer hoef te werken. Alleen nu zei een (pas bevallen) vriendin tegen mij: ik had eigenlijk achteraf eerder verlof gewild, want die laatste 4 weken was ik echt niets meer waard dus voelde het een beetje als verloren verlof. Zouden jullie adviseren om 5 of 6 weken voor de uitgerekende datum al met verlof te gaan? Of vonden jullie die 4 weken wel voldoende?
Ik heb ook gekozen voor 4 weken vooraf. 12 jaar geleden ook gedaan en toen had ik fysiek zwaarder werk en dat vond ik wel prima zo. Heb die 4 weken mooi gebruikt voor de klusjes thuis. Voelde mij toen erg goed, op wat bekken klachten na. Vond het dit keer ook lastig hoor, want je weet gewoon niet hoe je je dan voelt.
Niet helemaal relevant maar wel een beetje: mijn collega is gisteren bevallen en die was net 1 dag met verlof! Baby is geboren met 36 weken, ze had 4 weken vooraf gekozen. Dus kan zo maar zijn dat je opeens vooraf helemaal geen verlof meer hebt
JA dit bedoel ik dus. Nu gaan weer natuurlijk niet vanuit, maar de meid meet al één week verder dan ze eigenlijk is, dus technisch gezien zou m'n uitgerekende datum ook naar voren kunnen, maar dat doen ze bij IVF niet. En als ze dus inderdaad groter blijft (en eerder komt) dan heb ik minder verlof. LASTIG. Misschien toch maar voor de zekerheid 5 weken van maken? Al kan ik dat misschien later altijd nog toevoegen. Zijn je collega en de kleine wel okay?
Je kan altijd kijken hoe je je bij 6 weken voelt? Als je er klaar mee bent gewoon lekker met verlof maar als je nog wat uren wilt maken kan dat ook. Sommige gaan ook wat minder uren werken, bijvoorbeeld halve dagen of maar 2 dagen. Ik ga zelf gewoon kijken, heb deels een erg fysieke baan waarbij ik soms zwaar moet tillen dus verwacht dat dat gedeelte eerder stopt dan de kantoorwerkzaamheden. Maar ik ben zzp-er dus kan zelf kiezen Baby was al volgroeit, dus gaat helemaal prima met ze
Ik denk dat je gewoon moet kijken hoe je je voelt tegen die tijd ik kan er natuurlijk niks over zeggen wat ik ben bij beide zwangerschappen al heel vroeg de ziektewet ingegaan. Mijn droom was wel met 36 weken met verlof te gaan, want meer tijd na de bevalling. Maar ik had al vrij snel door dat dat waarschijnlijk niet zou lukken met mijn fysieke werk. Je hebt genoeg vakantie om aan te vullen eventueel. Dus ik zou het voor nu lekker zo laten en dan gewoon rond die 33 weken is kijken hoe de vlag er dan bij hangt
Ja precies, dat wordt dan maar de aanpak. Enige uitdaging is dat ik leidinggevende ben van wat structuur-behoevende mensen (lees: IT'ers) dus ik ben bang dat die van de leg raken als ik ineens twee weken eerder m'n werk overdraag haha. Maargoed, kijk ter zijner tijd inderdaad wel even hoe het voelt. En heerlijk die vrijheid als ZZP'er!
Ah ja, precies. Hopen dat je deze zwangerschap gewoon je droom tot uiting ziet komen: lekker met 36 weken met verlof! Of doe je nu nog steeds hetzelfde (zware) lichamelijke werk?
Oooh wat grappig dat die namen bij iedereen zo verschillend zijn, qua welke namen “makkelijk” zijn haha! Ik werk zelf in het speciaal onderwijs en heb zoveel associaties wat het ook gewoon super moeilijk maakt.. Wat betreft verlof: ik ga 28 mei met verlof. Is die donderdag daarna Hemelvaart dus technisch gezien stop ik 5,5 week voor de uitgerekende datum. De week daarna is het namelijk schoolkamp en zie het niet zitten om hoogzwanger mee te gaan haha. En voor mijn totale verlof hoef ik het niet te laten, want hoef pas midden november weer te beginnen (krijgen vakanties terug in het onderwijs).
Ik ben een stille meelezer maar ik ben de vorige keer met 36 weken bevallen! Ik ging toen 6 weken vooraf + 2 weken vakantie van te voren want het was voorlopig even de laatste “me time” die ik had. En wilde daar nog even van genieten. Gelukkig had ik dus wel al 4 weken vrij gehad voordat ik zou bevallen. Moesten ook met spoed enzo weg dus helft vluchtkoffer vergeten, best rot achteraf allemaal. Deze keer ga ik sowieso 6 weken ervoor met verlof
Haha ik had met de eerste net een week verlof. Dus met de tweede was ik eigenlijk al klaar met alles toen ik verlof kreeg en die kwam een week te laat..