Uitgerekend juli 2025

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door GezelligZwangerWorden, 31 okt 2024.

1. Delacour

Delacour Bekend lid

25 nov 2019
    989
    1.263
    93
    Vrouw
    Wat mooi al die buiken! En wat fijn dat de eerste 20 weken echo goed is.
    Wij hebben destijds de samen bevallen cursus gevolgd en zijn er positief over. Hoor ook meerdere positieve verhalen van anderen.

GezelligZwangerWorden vindt dit leuk.
  2. GezelligZwangerWorden

10 jan 2023
    936
    779
    93
    Vrouw
    Ah ja snap wel als je moeder vk is dat je dan al over veel informatie beschikt of kan vergadigen. Wel tof dat je moeder je kan begeleiden zeg!

3. Josje1004

Josje1004 Actief lid

2 dec 2021
    338
    333
    63
    Vrouw
    Wat heerlijk! Ik heb dat zo vaak gedacht de vorige keer, Ik werk in het ziekenhuis en ben vanaf 27 weken halve dagen gaan werken en toen met 32 weken vervroegd met verlof omdat ik amper kon lopen vanwege bekkenklachten. Ik vraag me wel eens af of mijn herstel anders was verlopen als ik veel eerder rustiger aan had kunnen doen.

@Zuster9203 Prachtige buik! Wat zielig voor Nynne. Ik zou denk ik beginnen met koemelk en dan inderdaad bij klachten overstappen. Maar lijkt me lastig, kan me ook voorstellen dat je niet wilt dat je kindje last krijgt en ook niet wilt dat het de eerste weken overschaduwt, dus als het voor jullie niet uitmaakt zou je ook meteen geit kunnen doen. Ik had nog niet eerder gehoord over geitenmelk.

Andere meiden ook prachtige buiken! Ik zie ook zo'n groot verschilt tussen 's ochtends en 's avonds! Lijk in de avond wel drie weken verder:roflmao:

Qua zwangerschapscursus niet echt iets gedaan, alleen bij de verloskundige. Mijn moeder is ook verloskundige dus ik wilde het over me heen laten komen. Ik had nooit rekening gehouden met een keizersnede, dus had me wel in die optie in willen lezen. Ook dacht ik over borstvoeding 'hoe moeilijk kan het zijn'. Aangezien dat achteraf na een ongeplande keizersnede heel moeizaam ging, heb ik daarin wel een cursus gemist. Maar door keizersnede kwam het moeilijk op gang en moest ik veel kolven, en mijn dochter had een te korte tongriem die na 1 week gekliefd is. Daarna lukte het gelukkig wel. Maar ik had wel het gevoel dat ik er weinig kennis over had.

Tali, Isa95 en GezelligZwangerWorden vinden dit leuk.
  4. Zuster9203

Zuster9203 Fanatiek lid

10 jan 2019
    1.266
    797
    113
    Vrouw
    Mooi hoor, en een superleuk setje kleding ook!

Isa95 vindt dit leuk.
  5. Zuster9203

Zuster9203 Fanatiek lid

10 jan 2019
    1.266
    797
    113
    Vrouw
    Word het toch wat meer "echt" van ook he

GezelligZwangerWorden vindt dit leuk.
  6. Ariel123

Ariel123 Actief lid

17 nov 2024
    104
    157
    43
    Vrouw
    Ik ben de 24e uitgerekend en ga vanaf 2/07 in verlof. In juni neem ik wel iedere week 1/2 dagen verlof waardoor ik maar 2/3 dagen werk ipv 4.

SuzyCQ vindt dit leuk.
  7. Ariel123

Ariel123 Actief lid

17 nov 2024
    104
    157
    43
    Vrouw
    Wat een mooie buikjes allemaal! ❤️

Isa95 en GezelligZwangerWorden vinden dit leuk.
  8. Nixter

Nixter Fanatiek lid

14 jul 2016
    1.659
    1.337
    113
    vlakbij Amsterdam
    #1408 Nixter, 6 feb 2025
    Laatst bewerkt: 6 feb 2025
    Ik heb wat gemist..
    Ik kreeg geen meldingen.. en de afgelopen paar dagen waren hier stressvol, dus ook vergeten te checken

@Tali oh Odin & Nolan vind ik leuk

@GezelligZwangerWorden een oud-collega van mij had dat ook inderdaad, met 36 weken met verlof en bevallen met 36+2 ofzo..
    Ik deed alleen bij de eerste een dursus samen bevallen, vond ik fijn, maar is wel al jaren geleden. Daarna geen cursus meer gedaan, bij de tweede wel yoga geprobeerd maar na 2x gestopt, was niet mijn ding.

@EvievdB fijn! Een goede 20 weken echo.

@meyss ja, ik voel me ook ontzettend opgejaagd, maar denk dat dat ook aan de stress en het gedoe ligt, niet alleen de zwangerschap. Maar niet qua nesteldrang perse, maar wel op andere regel/doen gebieden.

@Zuster9203 lactoseintollerantie is bij baby's zeer zeldzaam, en gelukkig maar, want moedermelk zit bomvol lactose. Kindjes die lactoseintollerantiehebnen zijn echt doodziek en worden opgenomen.
    Dat gezegd hebbende; onze oudste had koemelkallergie. De middelste ook, inclusief nog wat andere allergieën. Vaak wordt geopperd dan geitenmelk te gebruiken, maar slechts +/- 10% van d'r kindjes met kma kan wel tegen geitenmelk. Mogelijk valt jouw kindje daaronder.
    Bij K. Ben ik oplettend geweest, ik gaf BV en dronk zelf weinig tot geen zuivel. Maar ik heb ook afgewisseld met donormelk en 'gewone' kunstvoeding, ik zag en zie bij hem geen tekenen van allergie. De kans is groter als je een ouder kindje met allergie hebt, maar het is niet noodzakelijk.
    Nu je het weet, kun je indien nodig snel ingrijpen.
    Op Facebook is een groep waar dieetvoeding wordt verkocht voor lagere prijzen, dat is ook een optie.

Tali vindt dit leuk.
  9. Nixter

Nixter Fanatiek lid

14 jul 2016
    1.659
    1.337
    113
    vlakbij Amsterdam
    Vorige week heb ik het een aantal mensen verteld. De reacties waren veelal positief. En mochten mensen wel negatief denken, zeggen ze dat vast niet in mijn gezicht

Vandaag controle gehad en het hartje gehoord.
    Daarna heb ik het ook aan de kinderen verteld, ze waren (en zijn nog steeds) door de dolle heen. De oudste zei meteen; ik hoop dat ik deze keer bij de geboorte ben... daar moet ik even over nadenken
    Ze zijn druk bezig met discussiëren of het een jongen of meisje is en wat de naam dan gaat worden.

Qua jongensnamen heb ik echt nog 0 idee.
    Er gebeurt gewoon nog niets in mijn hoofd.
    De oudste heeft de allermooiste naam ooit (aldus mijzelf ) gekregen... er is weinig zo leuk en mooi.. haha.

Qua meisjesnamen heb ik er 2.
    Ik heb ze beiden bij de vader in de week gelegd. In eerste instantie vind hij de ene leuker en ik de andere... maar we hebben nog geen keuze gemaakt.
    Voor de nieuwsgierigen; Evianne & Elviene

Als het bij de 20 weken een jongen blijkt te zijn, moet ik toch maar eens diep gaan nadenken..

Tali, SuzyCQ en Josje1004 vinden dit leuk.
  10. Josje1004

Josje1004 Actief lid

2 dec 2021
    338
    333
    63
    Vrouw
    Wat fijn! Gefeliciteerd! Heel fijn dat mensen positief reageren en dat je kinderen zo meeleven en blij zijn. Ik ben wel heel nieuwsgierig naar alle namen van je kinderen, mocht je ze willen delen:o:

Nixter vindt dit leuk.
  11. Delacour

Delacour Bekend lid

25 nov 2019
    989
    1.263
    93
    Vrouw
    Fijn @Nixter van de positieve reacties! Ik vind jouw eerstgenoemde naam het mooiste en ken zelf iemand met de naam Vianne. Vind ik ook leuk!

sinds een paar dagen voel ik wat geschuif/geduw achter mijn schaambot. Ik herken het gevoel alleen van mijn zoontje toen hij al ingedaald lag. Echt apart zo vroeg. Of hebben jullie dit ook?

Nixter vindt dit leuk.
  12. Meysss

Meysss Bekend lid

1 jan 2024
    569
    418
    63
    Vrouw
    @Nixter wat fijn dat de reacties positief zijn en dat de kindjes zo enthousiast zijn! Heb je het idee dat het een meisje wordt?
    Hier wilt dochter er ook heel graag bij zijn maar het is zo een gevoelig (en ongeduldig) meisje dat ik niet denk dat we dat gaan doen.

@Delacour niet herkenbaar maar moet zeggen dat ik nog helemaal niets voel, wat ook best frustrerend is. Voel je de baby al wel bewegen? Wellicht toch even overleggen met de VK?

Hier weer even klagen. Voel me qua zwangerschap super maar mijn immuunsysteem is zo slecht momenteel. Afgelopen weken al 2x mezelf moeten ziek melden en als ik iets erg vind is het ziek melden. Heb nu 2x buikgriep gehad en nu al een poos aan het sukkelen met griepklachten die nu lijken door te zetten. Heb geen stem meer over. Voel mij zo een zeikerd, dan weer oorpijn, dan keelpijn, nu hoesten, keelpijn en koorts. Hopelijk is het ziek zijn snel achter de rug, baal er enorm van!

Delacour vindt dit leuk.
  13. Nixter

Nixter Fanatiek lid

14 jul 2016
    1.659
    1.337
    113
    vlakbij Amsterdam
    Dat wil ik wel

M.ikolaj, L.eonore, A.rtemis* & K.ristof

Josje1004 vindt dit leuk.
  14. Nixter

Nixter Fanatiek lid

14 jul 2016
    1.659
    1.337
    113
    vlakbij Amsterdam
    Ik weet het ook nog niet hoor. Hij lijkt opzich erg op mij, en als ik naam mezelf kijk als kind denk ik; ja, dat vond ik ook reuze interessant. Ik heb zelf van die bevallingen op tv gekeken als kind.
    Maar toch... gelukkig heb ik nog een hele tijd om erover na te denken

Ik heb een kleine voorkeur voor een meisje, vooral voor onze dochter, dan heeft zij ook een zusje. Qua zwangerschap vind ik het tot nu toe ook het meest op de van L. Lijken en ik dacht op de echo met 14 weken geen piemeltje gezien te hebben.... maar zeker weten doe ik het dus nog niet

Heel herkenbaar hoor.
    Ik ben echt al sinds week 4 v.d. zwangerschap verkouden. En t kwakkelt, de verkoudheid gaat niet over, maar tussendoor steeds dingetjes erbij en dan weer eraf. Heb me nog niet echt fit gevoeld.
    Ik had het met K. Ook weet ik nog. Bijna de hele zwangerschap i.i.g. verkouden geweest.

Josje1004 en Meysss vinden dit leuk.
  15. Nixter

Nixter Fanatiek lid

14 jul 2016
    1.659
    1.337
    113
    vlakbij Amsterdam
    Uitgerekend Juli 2025♡

30 juni
    EvievdB - 40 jaar - 3e kindje

3 juli
    Tevreden - 36 jaar - 5e kindje

6 juli
    Isa95 - 29 jaar - 2e kindje

8 juli
    Tali - 29 jaar - 2e kindje

9 juli
    Zuster9203 - 31 jaar - 2de kindje

11 juli
    Denise - 24 jaar - 1e kindje
    SuzyCQ - 35 jaar - 1e kindje

12 juli
    Meysss - 35 jaar - 2e kindje
    GezelligZwangerWorden - 30 jaar -
    1e kindje

13 juli
    Happywife - 30 jaar - 2e kindje

15 juli
    Missdjeem- 34 jaar - 4e kindje

16 juli
    Josje1004 - 34 jaar - 2e kindje

20 juli
    Delacour - 33 jaar - 3e kindje

23 juli
    Nixter - 35 jaar -4de kindje (5e)

24 juli
    WardaRose - 41 jaar - 3de kindje
    Ariel123 - 35 jaar - 2e kindje

☆ Bee80 ☆ Patty86 ☆ SNB ☆

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    Jongen (5) Meisje (7) Verrassing (4)
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Afspraken:
    - 11 feb - controle vk- EvievdB
    - 12 feb - even spieken - WardaRose
    - 13 feb - 20 weken echo - Isa95
    - 13 feb - 17 weken echo - Ariel123
    - 17 feb - 20 weken echo - GezelligZwangerWorden
    - 17 feb - 20 weken echo - zuster9203
    - 17 feb - 20 weken echo - Tali
    - 18 feb - 20 weken echo - Denise
    - 18 feb - 20 weken echo - Meysss
    - 19 feb - 20 weken echo - missdjeem
    - 21 feb - 20 weken echo - Josje1004
    - 26 feb - controle vk - GezelligZwangerWorden
    - 28 feb - 20 weken echo - Delacour
    - 6 ma - 20 weken echo - Nixter
    - 13 ma - 20 weken echo - Ariel123
    - 17 ma - 24 weken echo - Tali
    - 17 ma - controle vk - Meysss
    - 26 ma - controle VK - Nixter

16. SuzyCQ

SuzyCQ Actief lid

18 mrt 2024
    453
    574
    93
    Vrouw
    Wauw! Ik heb even de spoiler weggehaald (dan kunnen dames zich nog laten verrassen ;)) maar wat een unieke, maar toch bij elkaar passende namen! Vind A's naam echt prachtig ook! Heel leuk. Denk dat Evianne & Elviene daar perfect bij passen.

Wij kiezen hier voor de korte versie van Evianne, namelijk Evie, maar vind Elviene ook héél mooi. En bijzonder!

17. SuzyCQ

SuzyCQ Actief lid

18 mrt 2024
    453
    574
    93
    Vrouw
    Je bent absoluut geen zeikerd! Hallo, je bent een mens aan 't maken, je bent een ander mens aan 't opvoeden en tegelijkertijd is je lichaam keihard aan't werk om virussen te bestrijden, dus het is vooral heel erg zuur en arelaxed dat het zo voortsleept. Heel Nederland is ook wel echt in de greep van de (buik)griepvirussen, dus mijn advies zou vooral zijn om heel goed voor jezelf te zorgen en lekker de rust te pakken die je nodig hebt! Hopelijk gaat de zon snel wat meer schijnen en dan krikt vaak de weerstand ook wat sneller op!

Meysss vindt dit leuk.
  18. WardaRose

WardaRose Bekend lid

14 jan 2024
    634
    469
    63
    Vrouw
    Hier heb ik 2 namen die echt wel een kans maken en hoogstwaarschijnlijk zal t dus ook 1 van die 2 worden maar dat kan uiteraard nog veranderen. Voor een jongen had ik al jaren namen in mijn hoofd haha maar die ga ik wss never nooit gebruiken… die namen zijn benjamin, samuel en aydin.

veel beterschap weer voor alle zieken! T heerst ook wel enorm he, ik was zelf ook wat verkouden afgelopen week maar gelukkig voel ik me nu weer goed. Hier eigenlijk niet echt kwaaltjes nu op maagzuur na in de avond en nacht. En oh soms echt een soort spierpijn net onder mn ribben, vooral in de avond, hebben jullie dit ook?

19. Robin89

Robin89 Actief lid

19 jan 2023
    197
    46
    28
    Vrouw
    Hoi hoi even een vraagje of dit bij jullie bekend is ik heb zondag een cyro terugplaatsing gehad van een dag 6 embryo nu heb ik het vanaf zondag zoooo koud is iemand hier bekend mee heb al veel tp gehad en die niet eerder gehad krijg het gewoon niet warm slaap snachts met een trui aan

20. GezelligZwangerWorden

10 jan 2023
    936
    779
    93
    Vrouw
    Hi, je zit helaas niet in het juiste topic. Dit is de topic voor zwangere vrouwen die in juli zijn uitgerekend. Ik zou als ik jou was even een topic openen bij het zwanger worden subforum, die kunnen je beter helpen:thumup:

Deel Deze Pagina