Ik voel me de laatste dagen niet top. Had ook weer wat heeeeeel licht roze bloedverlies, alleen bij afscheiding. En soms wat buikpijn. Maar vooral zo'n onheimisch gevoel...kan er mn vinger niet op leggen. Ik denk vooral spanning. De laatste 5 cruciale weken tot levensvatbaarheid doet meer met me nu dan eerder. Ik heb niet perse het gevoel dat het mis gaat maar bedenk me wel constant alle doen scenarios. Heel vervelend. Hopelijk voel ik me na maandag weer een beetje beter. Ga ook wel in het ziekenhuis aangeven dat ik dit, 6/7 weken zonder controle echt niet meer trek. Het is gewoon zwaar afentoe. Afgelopen weekend ben ik even naar de action geweest, 20 minuutjes daar gelopen, daarna is het gewoon op. Kan ik bijna niet meer lopen en krijg ik veel pijn. Ik vind het ontzettend frustrerend dat deze kleine dingen nu al niet meer kunnen. Ik heb dus nu een rolstoel zodat ik er afentoe nog is uit kan. Gelukkig beweegt de kleine dame wel genoeg, heel veel zelfs, soms op het irritante af hahahaha. En thuis luisteren met de dopler is ook fijn. Ik kan echt niet wachten tot de 24 weken. Dan kan ik me een beetje bezig gaan houden met leuke dingen. In april hebben wij eigenlijk familieweekend met de schoonfamilie, doen we ieder jaar. Dit jaar hebben wij het geregeld maar er bestaat een goede kans dat we niet mee gaan. Vind het heel jammer maar ik mag en kan bijna niks. We hebben een heerlijk huisje met jacuzzi, sauna, zwembad op het park, speeltuinen. Maar ik mag niet zwemmen, niet in bad of sauna. Ik kan niet veel lopen of heel lange periodes zitten. Mijn man ziet het ook niet zitten om alleen met dochter te gaan. Zijn familie is nogal "veel" hahaha, en is altijd wel gedoe en gezeik in die weekenden hahahaha. Gelukkig weet dochter nog van niks, dus zal zij er niks van merken als we niet gaan
Ik lees vaak even mee maar plaats zelf niet heel veel! Vandaag hadden wij al de 20 weken echo (bij 19 weken zwangerschap). Gelukkig ziet alles er op dit moment goed uit! Zo’n opluchting. Envelopje mee naar huis genomen… en thuis samen open gemaakt. We krijgen een meisje! Zo leuk en speciaal! We hebben al een dochter en een zoon. Laat de weken maar snel voorbij gaan..!!
Gelukkig! Maar ziek zijn is alsnog kut, of het nu een naam heeft of niet. Goed uitzieken Als het goed is moet je wel echt duidelijk het verschil horen! De babies hartslag is ongeveer 2x zo snel als die van ons. Wij hebben een doppler met hartslagmeter, dat is nog chiller want dan weet je het zeker als er een hartslag is van 140. Maar baby is gemiddeld 110-160 volgens mij en die van een volwassene 60-90 ofzo?
Als je twijfelt, kan je ook bewust eerst eens op zoek gaan naar je eigen hartslag. Van zodra je die van de baby hoort, ben je dan ook meteen overtuigd dat je juist zit
ik weet nu na een paar keer waar ze ligt dus ik vind t hartje echt binnen een paar seconden dus dat geeft op zo’n momenten wel rust. Vandaag een echo gehad en alles zag er goed uit gelukkig dus ook weer een opluchting. Verder voel ik me eigenlijk best goed, bandenpijn en maagzuur is in de avonden wel echt aanwezig maar ik mag niet klagen en ben gelukkig ook niet meer zo extreem emotioneel.
Uitgerekend Juli 2025♡ 30 juni EvievdB - 40 jaar - 3e kindje 3 juli Tevreden - 36 jaar - 5e kindje 6 juli Isa95 - 29 jaar - 2e kindje 8 juli Tali - 29 jaar - 2e kindje 9 juli Zuster9203 - 31 jaar - 2de kindje 11 juli Denise - 24 jaar - 1e kindje SuzyCQ - 35 jaar - 1e kindje 12 juli Meysss - 35 jaar - 2e kindje GezelligZwangerWorden - 30 jaar - 1e kindje 13 juli Happywife - 30 jaar - 2e kindje 15 juli Missdjeem- 34 jaar - 4e kindje 16 juli Josje1004 - 34 jaar - 2e kindje 20 juli Delacour - 33 jaar - 3e kindje 23 juli Nixter - 35 jaar -4de kindje (5e) 24 juli WardaRose - 41 jaar - 3de kindje Ariel123 - 35 jaar - 2e kindje ☆ Bee80 ☆ Patty86 ☆ SNB ☆ - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Jongen (5) Meisje (7) Verrassing (4) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Afspraken: - 13 feb - 20 weken echo - Isa95 - 13 feb - 17 weken echo - Ariel123 - 17 feb - 20 weken echo - GezelligZwangerWorden - 17 feb - 20 weken echo - zuster9203 - 17 feb - 20 weken echo - Tali - 18 feb - 20 weken echo - Denise - 18 feb - 20 weken echo - Meysss - 19 feb - 20 weken echo - missdjeem - 21 feb - 20 weken echo - Josje1004 - 26 feb - controle vk - GezelligZwangerWorden - 28 feb - 20 weken echo - Delacour - 6 ma - 20 weken echo - Nixter - 13 ma - 20 weken echo - Ariel123 - 17 ma - 24 weken echo - Tali - 17 ma - controle vk - Meysss - 18 ma - 20 weken echo - WardaRose - 26 ma - controle VK - Nixter
Wat staat er op wiens lijstje? Wij zitten in de Nederlandse namen, mn dochter heet Lotte. Floor, Roos, Sara, Anne vind ik leuk. Maar die worden het zeker niet. De naam die we hebben is unisex en kort Ik ben al committed, maar mijn man heeft altijd even nodig. Ookal hadden we deze naam 7 jaar geleden al Voor jongens hadden we Sam, Stijn, Jurre (vond mn man niks).
he wat vervelend! Dat is idd niet fijn dat je nu al zo weinig kan en zoveel angst hebt maar die angst begrijp ik meteen, hier ook soms opeens zo’n angst gevoel uit t niets, ik luister dan even met de doppler en dan gaat t wel weer en er zijn gelukkig ook dagen dat ik helemaal niet bang ben. Ik ben savonds ook echt uitgeteld en lang wandelen lukt mij ook niet meer, dan doet ook echt alles pijn op een gegeven moment dus ik doe echt heel rustig aan en veel met de fiets, dat lukt nog wel goed gelukkig. Hopelijk voel je je gauw wat geruster ❤️
@Zuster9203 Ik voel echt met je mee. Lijkt me ontzettend klote om nu al binnen te zitten, dan duurt het nog zo lang! Ookal is het voor een goed doel, jij bent er ook nog. Echt rot dat kleine stukjes al pijn hebt, dat herken ik. Voel me dan net een oud wijf. Waar heb je dan pijn? Fijn dat je een rolstoel hebt, roeien met de riemen die je hebt. Handel je naar dat gevoel? Of denk je dat je het jezelf aanpraat? Logisch dat je je zo vast houdt aan die termijn. Fijn dat ze je vaak laat weten dat ze er is❤️
Heeft er iemand ook last van dat je heel vaak naar het toilet moet? En dan niet om te plassen, die is bekend. Maar voor de grote boodschap. Ik ga echt wel 3 of 4 keer per dag, al een tijdje. Ik herken dat helemaal niet van mijn andere zwangerschappen, behalve helemaal aan het einde.... Ik was bij andere zwangerschappen vaak blij ALS ik kon.. zegmaar.
Ik herken de angst ook. Ontzettend. Maar geen doppler deze keer. Bij K. Had ik die wel , maar heb hem toen weggedaan (geen zwangerschap meer verwacht) Ik hoop gewoon heel hard dat ik de kleine snel duidelijk en regelmatig ga voelen.
Heeft iemand van jullie toevallig al ervaring met het wiegje van stokke die je uiteindelijk ook groter kan maken? En de kinderwagen yoyo van stokke? Beiden spreken me erg aan maar ervaringen zijn niet echt te vinden op forums…
@Zuster9203 ik voel met je mee, wat ontzettend frustrerend dat jij meer wil als je lichaam. Kan mij ook heel goed voorstellen dat ze tijd dan juist niet zo snel gaat. Super vervelend! Lukt het thuis wel met de andere kinderen? Ik snap ook echt dat je waarschijnlijk veel meer gerust bent als je die 24 weken voorbij bent, ik ben daar op de een of andere manier ook echt naar aan het aftellen. Hier dinsdag de 20 weken echo, blijft toch spannend. Wellicht kan je over 2 weken nog even een echo krijgen? Gewoon zodat jij gerust gesteld bent. @GezelligZwangerWorden dankjewel! Hier heb ik wel wat aan. Kreeg heel soms een hartslag van idd rond de 140 te zien maar die was na enkele secondes weer weg. Dinsdag mijn 20 weken echo, kan niet wachten haha. Wanneer mag jij? @Annwij wat leuk!! Gefeliciteerd, zo een opluchting als die 20 weken echo goed is! @Ariel123 die kon ik ook niet vinden haha heel soms wel een hoge hartslag maar dat was echt enkele seconde, ik denk dat vooral geduld hier een ding is @Josje1004 leuk, ik houd wel van korte namen!! Hier “moet” het een korte naam worden die bij 2 culturen past, soms wel een zoektocht maar gelukkig zitten we in dezelfde richting. @Nixter hier niet zo vaak op een dag maar ik merk wel dat mijn stoelgang anders is, gelukkig geen last van obstipatie dat lijkt me zo irritant! @WardaRose heb je al je 20 weken echo gehad? En was het nog steeds een klein meisje? Ben je inmiddels al aan het idee gewend? Hier een vriendin met het stokke wiegje en die is erg tevreden. Vind het design sowieso erg mooi!
Ja ze bewegen soms veel in de buik, alleen maar goed natuurlijk maar soms lastig als je rustig naar de hartslag wilt luisteren Wij mogen maandag! Bizar… alweer bijna 20 weken.
gisteren een echo gehad en ja het is een meisje Ben nu 17 weken dus was nog niet echt de 20 weken echo maar alles zag er goed uit en heb dan over een maandje de 20 weken echo. Ze liet ook alle organen goed zien wat wel echt fijn was om te zien dat alles aanwezig is ❤️ ja ik vind t stokke wiegje ook echt mooi en t zal jaren meegaan
ik kan nu wel erg makkelijk gaan maar max 2 keer p dag wat normaal ook wel mijn ritme was, soms moet ik wel echt heel dringend maar ja beter dan niet kunnen gaan want dat vond ik echt heel naar de eerste zwangerschapsweken.
Heftig hoor.. lukt het je wel om alleen met jullie andere kleintje te zijn? Gelukkig alweer bijna op de helft.. probeer het positief te bekijken!