Oooh ik dacht al haha, hier wel nuchter dus zat er al vroeg, nu lekker naar huis koffie drinken hahah
@GezelligZwangerWorden schrikken zeg! Ik herken het gevoel helaas wel. De ene dag zo druk en dan ineens weer zo rustig. Blijf het lastig vinden. @Meysss klinkt als een pittige situatie sterkte!
Dankjewel @Delacour. Hoe voel jij je? Wordt het al wat zwaarder of valt het mee? Hier net m’n labuitslagen ingezien en zover ik kan beoordelen was het allemaal goed! Alleen opvallend dat m’n waarde na het glucose drankje lager was als nuchter, of is dat normaal?
Hier gaat het goed, het wordt wel zwaarder inderdaad. Hoort erbij. Fijn dat alles goed was. Geen idee of dat normaal is, maar heb het iig niet eerder gehoord.
Ik vond die suikertest toch tegenvallen bleh ik heb echt flink moeten boeren en t was ook best veel! En die verpleegster bleef voor me staan wachten tot het op was haha dus ik ging echt bijna over mn nek ik heb t ook gedaan bij mn dochters maar dat was echt veel minder en zat ook niet in een flesje maar gewoon in een bekertje. Maar ja het is achter de rug. Hoe kreeg jij dat nuchter binnen @Meysss
Vreselijk hè het was idd echt veel, in totaal ruim 2 bekertjes en heb het achter elkaar opgedronken, niet perse vies qua smaak maar zo dik en zoet op nuchtere maag, niet fijn Heb je de uitslag al?
jaaa t was echt smerig idd, kreeg erna ook echt flinke hoofdpijn, sugarrush de uitslag is gelukkig helemaal goed , 86, en moet onder de 130 zijn dus dat is prima. En bij jou??
Ja vreselijk he, hoofdpijn herken ik wel! Fijn dat de uitslag goed is!! Nuchter 5 en 2 uur na het drankje 4.4 dus mooi binnen de waardes zag ik! Ben nog niet gebeld maar weet eigenlijk niet of ze wel bellen als alles goed is.
Heeft die test dan een aanleiding? Zo te horen niet heel prettig! Maar fijn dat de uitslag goed is. Hier gaat alles prima! Ik had even wat bekkenklachten maar toen gelijk bij een oefentherapeut geweest en sindsdien gaat het een stuk beter en kan ik weer lekker wandelen, wel ongeveer max een half uur, dan is het wel genoeg geweest. 27 weken alweer, tijd vliegt.
@Meysss wat een vervelende situatie zeg, hoop dat het snel wat beter gaat @Annwij bizar heah! We gaan alweer (bijna) het 3e trimester in. Time flies Hier even een flinke baaldag. Misschien komt het doordat werk veel van mij vraagt en ik mentaal gewoon niet zoveel aan kan op het moment, maar alles lijkt tegen te zitten. Heel veel last van maagzuur en ben daarbij ook best misselijk soms. Ik lig elke nacht minimaal 2 uur wakker omdat ik zo’n maagzuur heb en ook niet echt comfi meer lig. Ik ben ook alleen maar saggie op mijzelf, heb bijv. oefeningen van de fysio en kan me er gewoon niet toe zetten om die te doen en dan op mezelf boos zijn dat ik niks doe. Ik wil gezonder eten, maar heb als ik boodschappen doe neem ik makkelijk 2 repen chocola en een donut mee en die zijn dan binnen 2 dagen op. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik voel me een verdrietig, lui en dik varken die om alles klaagt oh hormonen… Gelukkig was mijn suikertest prima, 4,4/6,2. Ben wel benieuwd of onze dame nog steeds aan de grote kant is, dat gaan we vrijdag wel zien op de echo
Vandaag te horen gekregen dat ik over ga naar de gynaecoloog en dus medisch wordt. Oh baal daar zo van, vind het allemaal net wat warmer ofzo bij de Vk maar ja het is niet anders. @GezelligZwangerWorden lief, ik hoop het ook ❤️ Ik herken het wel ergens dat je mentale emmertje sneller over loopt! Probeer maar goed naar je lijf te luisteren, en wat niet gaat dat gaat niet. Ik ben ook echt niet op de gezonde tour momenteel al zou ik dat wel graag willen, stop alles in m’n mond momenteel haha! Wel erg fijn dat je suiker goed is. Hier helpt omeprazol goed bij maagzuur, maar heb het gelukkig nauwelijks, wellicht zorgt dat voor wat rustigere nachten?
Is iedereen verder al uit de naam? En al bezig met de babykamer? Hier gaan wij met Pasen maar eens aan de slag. Eerst behangen
Naam zijn we gelukkig alle 3 de keren snel samen over uit geweest. Ook nu weer Babykamer komt na de tijd haha. We hebben bij onze oudste wel geteld 1x de babykamer gebruikt in de kraamweek en dat was om onze kamer te luchten, omdat de verwarming veels te hoog stond haha. Daar hebben we bij de 2e van geleerd en nu moet er een klein beetje verbouwd worden om een extra kamertje te creëren en dat gaat dus later gebeuren. Ze liggen hier toch de eerste maanden bij ons op de kamer, dus tijd zat. Hier gaat t even wat minder. De lichamelijke ongemakken beginnen te komen. Maagzuur, snel kortademig en dan m'n bekkenklachten. Nu is ons zoontje van 16 mnd ziek dus meer met hem lopen sjouwen dan normaal en dat merk ik natuurlijk gelijk. Maar ja.. dan is 't mannetje even belangrijker dan mama..
Oh no! Snap dat je echt niet zit te wachten op een medische bevalling en al die check-ups. Kan inderdaad soms erg onpersoonlijk zijn in het ziekenhuis Omeprazol ken ik niet, ik gebruik nu gewoon Rennies. Ik ga eens kijken naar die andere, misschien werkt dat beter. Thx voor de tip!
@Delacour vanwege medicijn gebruik, in eerste instantie werd er gedacht kan geen kwaad maar daar komen ze nu op terug en dus willen ze de baby na de bevalling monitoren. Wel goed natuurlijk maar zo niet leuk. Hier zijn we uit over zijn naam, hadden allebei al heel snel deze naam in gedachten. Jullie al eens over een naam? Leuk hè met die babykamer bezig zijn, kan er zo van genieten @GezelligZwangerWorden ja precies dat! Baalde wel hoor. Rennies werken hier dus niet of nauwelijks, dus de VK raadde mij omeprazol aan, is een veilige maagbeschermer die ook helpt bij maagzuur, als ik die inneem heb ik zeker uren geen last.
Uitgerekend juli 2025♡ 30 juni EvievdB - 40 jaar - 3e kindje 3 juli Tevreden - 36 jaar - 5e kindje 6 juli Isa95 - 29 jaar - 2e kindje 8 juli Tali - 29 jaar - 2e kindje 9 juli Zuster9203 - 31 jaar - 2de kindje 11 juli Denise - 24 jaar - 1e kindje SuzyCQ - 35 jaar - 1e kindje 12 juli Meysss - 35 jaar - 2e kindje GezelligZwangerWorden - 30 jaar - 1e kindje 13 juli Happywife - 30 jaar - 2e kindje 15 juli Missdjeem- 34 jaar - 4e kindje 16 juli Josje1004 - 34 jaar - 2e kindje 20 juli Delacour - 33 jaar - 3e kindje 23 juli Nixter - 35 jaar - 4de kindje (5e) 24 juli WardaRose - 41 jaar - 3de kindje Ariel123 - 35 jaar - 2e kindje 25 juli Marjohke - 34 jaar- 2de kindje ☆ Bee80 ☆ Patty86 ☆ SNB ☆ - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Jongen (5) Meisje (8) Verrassing (3) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Afspraken: - 10 apr - 25 weken echo - Ariel123 - 14 apr - 22 weken prik - Josje1004 - 14 apr - controle - zuster9203 - 14 apr - controle - GezelligZwangerWorden - 15 apr- 28 weken echo - Tali - 24 apr - suikertest - Josje1004 - 24 apr - 3D echo - Delacour - 28 apr - echo - WardaRose - 28 apr - 30 weken echo - Meysss - 8 mei - 29 weken echo - Ariel123 - 9 mei - groei echo - Josje1004 -13 mei - 32 weken echo - Tali - 26 mei - placenta lokalisatie - Delacour - 2 juni - 35 weken echo - Tali - 5 juni - 33 weken echo - Ariel123 - 19 juni - 37 weken echo - Tali - 26 juni - 36 weken echo - Ariel123 - 3 juli - 39 weken echo - Tali - 10 juli - 38 weken echo - Ariel123
Omeprazol is echt een life saver betreft maagzuur! 1 pilletje per 24 uur en je bent werkelijk overal vanaf. Verkrijgbaar bij de kruidvat oid alleen wel heel duur, prima om een x te proberen. Als het werkt beter even via de huisarts regelen, scheelt een hoop geld. Hier nog steeds veel harde buiken en voorweeën. Laatst een avondje dat ik echt om de 10/15 minuten krampen had die 30-60 seconden aanhielden van voor 3 uur. Toen ik me bedacht om dan het ziekenhuis maar te gaan bellen hield het op gelukkig. Verder ben ik het helemaal zat, het "niks" doen. Ik lig wanneer t kan plat in bed of half plat op de bank. Smiddags vaak wel "op" om er voor Nynne te zijn, maar da kost me zoveel energie. Ik zit ook echt enorm in mn hoofd merk ik. Het is niet perse dat de muren op me afkomen ofzo, ik ben normaal gesproken ook graag thuis, maar ik wil gewoon met nynne maar de speeltuin kunnen lopen, een stofzuiger door mn huis halen, boodschappen doen. maargoed, nog 'maar' 8 tot 10 weken voor mij maximaal. Ik voel me wel een soort tikkende tijdbom. Mensen vragen ook steeds aan me: hoe lang denk je nog? Ja geen idee... kan nog 1 dag zijn, nog 3 weken, nog 10 weken. Met 36 weken ( als ik het haal) word de cerclage in ieder geval verwijderd en ik verwacht dat het dan, net als bij Nynne heel snel gaat. Bij Nynne zijn mn vliezen eerder gescheurd waardoor de cerclage er eerder uit moest ( met 35 weken en 1 dag).
De 3D echo was echt mega leuk. Enorm blij dat ik het heb gedaan. Net natuurlijk baby foto’s vergeleken en ze lijkt echt heel erg op haar vader en totaal niet op mij Kan altijd nog veranderen natuurlijk, maar maakt mij ook helemaal niks uit. Vind het gewoon leuk om te zien
Pff kan me voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent. Echt niet chill om elke keer zo gestresst te zijn en in onzekerheid te leven. Iedereen bedoelt al die vragen natuurlijk goed, maar kan me voorstellen dat je soms ook wel denkt van “Jaaaa ik weet het niet. Laat me met rust!” Nog ff volhouden. Schrijf vooral hier van je af als je daar behoefte aan hebt