Hallo allemaal, Hoeveel vielen jullie babytjes af na de geboorte? Ons zoontje was bij de geboorte 3800 gram, hij zit nu op de 3560 gram, volgens de kraamverzorgster en de VK is het normaal. Morgen wordt hij gewogen op het CB. Wanneer is bijvoeding eigenlijk nodig? En hoelang moet je eigenlijk bijvoedden?
Mijn dochter was bijna 4400 gram bij de geboorte (ja flinke meid) en is tot 4100 gram afgevallen op dag 4. Maar op de 6e dag woog ze alweer 4240 gram, dus lang duurde het niet. Meestal houden ze aan dat een pasgeboren babietje 10% van het geboortegewicht mag verliezen en volgens mij moet de baby rond dag 10 weer terug zijn op geboortegewicht. Wij moesten bijvoeden omdat ik te weinig BV had (echt veel te weinig), hebben dat met een spuitje gedaan naast de pink toen ze zo klein was. We deden dan 10-15 ml per voeding.Uiteindelijk is het bij mij niet gelukt met BV en zijn we na 2 weken flesjes gaan geven. In 1e instantie alleen afgekolfde melk ma toen ze een week of 4 was helemaal naar FV. Er was niet genoeg BV. Maar of je moet bijvoeden en hoe lang is helemaal baby-afhankelijk.
Een vraag dubbel stellen is niet toegestaan. Deze vraag staat ook bij borstvoeding, dus deze doe ik op slot.