Mama's (to be) van (half-)Zweedse kindjes?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Laura1986, 10 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laura1986

Laura1986 Bekend lid

21 nov 2011
    513
    0
    0
    Applicatiebeheerder middelbare school en eigenares
    Dordrecht
    Hej hej,

Mijn vriend en ik verwachten binnenkort ons eerste kindje. Aangezien mijn vriend uit Zweden komt (hij woont nu bijna 5 jaar in NL) en we daar dus regelmatig komen, willen we onze dochter 2 talig gaan opvoeden en ook (naast de Nederlandse) de Zweedse nationaliteit geven.

Ik vroeg me af of er meer mama's (to be) zijn van Zweedse kindjes en of jullie het leuk vinden om hier ervaringen uit te wisselen.

Dit kunnen natuurlijk mama's zijn die net als ik een Zweedse partner hebben en in NL wonen, of juist in Zweden. Of Zweedse mama's in NL.

Ik ben benieuwd naar de reacties!

Groetjes,
    Laura

2. Minson

Minson Lid

11 dec 2012
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik woon al 6,5 jaar in Zweden samen met mijn zoon. Mijn PB staat altijd open.

3. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    Hoi Laura,

ik heb een oer-Hollandse man, maar wil vanuit iets ander toch reageren! Wat super goed dat jullie jullie kindje tweetalig gaan opvoeden, echt een verrijking!
    Hopelijk heb je nog een aantal goede laatste loodjes!

4. Laura1986

Laura1986 Bekend lid

21 nov 2011
    513
    0
    0
    Dordrecht
    @Minson: Leuk! Waar in Zweden woon je?

@DutchDiva: Dankjewel! Het wordt wel een uitdaging natuurlijk. Maar mijn schoonmoeder spreekt niet zo goed Engels, en een kindje natuurlijk ook nog niet, dus dan maar meteen tweetalig Zweeds opvoeden. Mijn vriend is nu al bezig door Zweeds te praten tegen mijn buik, haha.

5. badia

badia Actief lid

15 jan 2013
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet Zweeds maar wel een franstalige Belg als vriend! Ons kindje wordt ook zeker twee wellicht zelfs drietaligopgevoed! Krijgt je kindje ook dubbele nationaliteit? Vraag me af hoe dat werkt binnen de EU..

6. Laura1986

Laura1986 Bekend lid

21 nov 2011
    513
    0
    0
    Dordrecht
    Hoi Badia,

Ja we willen Linnea ook de Zweedse nationaliteit geven. Mijn vriend heeft ook een dubbele nationaliteit (Zweeds en Duits) en bij de aangifte kreeg ze ook automatisch de Duitse nationaliteit. Voor de Zweedse nationaliteit moeten we wel wat meer moeite gaan doen.

Dus straks heeft ze 3 nationaliteiten :)

Deel Deze Pagina