Uitgerekend maart 2023!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door flothe, 4 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annesmit

annesmit Actief lid

28 dec 2020
    381
    386
    63
    Vrouw
    Veluwe
    Ha dames,

heb even flink moeten bijlezen. Heb een beetje globaal gelezen haha. Welkom aan degenen die zich hier de laatste tijd ook hebben bijgevoegd. Wat betreft de symptomen; bij mij begon vrijdag de misselijkheid, ook wat duizelig. Dus dat stelde mij ook enigszins gerust. Blijkt dat ik covid positief ben :cry: 4 maanden geleden ook al en toen had ik precies dezelfde klachten. Hoop zo dat wat ze zeggen dat dat klopt en dat het geen invloed heeft op de zwangerschap. Alsof het allemaal niet al onzeker genoeg is dat eerste trimester…

MissMorrow en Suzi98 vinden dit leuk.
  2. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.001
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hahahahah ja ik snap t hoor :roflmao: Ja die bultjes vallen idd niet op, voel ze ja. Puisten zijn errrrug he. Had er een die gewoon pijn deed op mn kin :|
    ik eet ook niet top. Maar eet wel weinig, heb weinig eetlust haha

3. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Heel veel beterschap. Echt niet fijn. Hoop inderdaad dat het geen invloed heeft op de zwangerschap.

Ik heb ook weinig eetlust. net wel zin in chips dus heb flink geschranst. Haha.

Ik ben ook afgevallen. Ik was er 4 kwijt. Nu nog 3 dus. Maar ben wel echt te zwaar. Denk dat ik daar wel wat over te horen ga krijgen.

Suzi98 vindt dit leuk.
  4. Kimberley92

Kimberley92 Fanatiek lid

27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ohhh jeetje ook al, ik hoest er nu nog steeds van.
    Laten we op het goede hopen, maar het lijkt bijna dat je gevoeliger bent voor Covid in de zwangerschap ofzo.

5. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.001
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ahhhh nee! Hier ook gehad toen ik 4,5 week ver was. Het heeft echt geen invloed zo vroeg, mn schoonmoeder zei dat en die werkt nauw samen met rivm etc ;) dus no worries! Echt! Lekker uitzieken

annesmit en Kimberley92 vinden dit leuk.
  6. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.001
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ahhh sund. Ik heb nog net een gezond gewicht, maarja dat is bmi haha. Heb flinke heupen/billen dus scheelt al:roflmao:

7. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Ik ga mijn gewicht wel in de gaten houden. Moet ook echt gezonder gaan eten. Ga ik morgen mee beginnen. Fruit enz

8. Mama to B

Mama to B Fanatiek lid

22 sep 2015
    1.408
    1.175
    113
    Hier ook team puist! Vorige zwangerschappen juist helemaal geen last van gehad. Sinds vrijdag ook super misselijk, dus daar kom ik ook op terug. Gelukkig trekt het einde van de middag wat weg. Eet nu vooral waar ik trek in heb, is al moeilijk genoeg met de misselijkheid. Herken dit niet van me vorige zwangerschappen.

Kimberley92 en Suzi98 vinden dit leuk.
  9. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.001
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Vast een meisje voor jou dan :roflmao:

10. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.001
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Super goed! Vorige zwschap kwam ik 27kg aan… dag na bevalling al 12 eraf gelukkig haha maar was echt niet leuk. Ook heeeeul veel vocht. Hopelijk deze keer minder, ben wel begonnen met 2kg minder dan vorige zwschap hahaha

Koekie2 vindt dit leuk.
  11. Kimberley92

Kimberley92 Fanatiek lid

27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Nou hier weeg ik denk al 3kg zwaarder door mijn boobies... OMG in 2 dagen tijd echt mega groot geworden :roflmao:

Ik heb op dit geen idee wat ik precies weeg, wel gewogen net voor ik zwanger was.
    Ben door al die stomme hormoon spuiten al 8kg aangekomen.

Woog 3 maanden na de bevalling in 2019 al 10kg minder dan toen ik zwanger werd.
    Dus hopelijk werkt dat nu ook zo :roflmao:

Heb wel gezond gewicht nog, ondanks het aankomen door de prikken.

Koekie2 en Suzi98 vinden dit leuk.
  12. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    heerlijk hoor, wij hopen over 2 weken ook te gaan gewoon lekker in Nederland hopelijk blijft het zulk mooi weer als nu allemaal :roflmao:

Koekie2 en Suzi98 vinden dit leuk.
  13. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Nou dit vind ik irritant.. Gister de hele tijd gekeken of ik meldingen had hier, had ik niet.. Kijk net en heb ineens een melding dat er gisterochtend gereageerd is. Heb gewoon 32 berichten gemist :D

Welkom aan de nieuwe dames! Het blijft echt zo spannend he, zeker die eerste weken/maanden waarin je moet wachten en hopen dat alles goed zit..
    En dan wachten op de termijnecho of de NIPT (in "mijn" tijd kon die alleen in België, toen hadden we nog de combinatietest) en daarna de 20 weken echo, die natuurlijk ook zenuwslopend is..

Mijn vriend wordt voor het eerst vader en hij probeert het heel goed te verbergen, maar hij maakt zich er helemaal druk om.
    Ik heb nogal veel last van buikpijn door rommelende darmen en elke keer dat ik een geluidje maak of mijn hand op mijn buik leg, vertrekt zijn gezicht en vraagt of het wel goed gaat. En stiekem zit ie dus al die doemscenario's in zijn hoofd af te spelen..
    Ik vind het heel schattig dat we samen in spanning zitten :D

Over het aankomen wil ik echt nog niet nadenken. Ik ben altijd te zwaar geweest, maar sinds een aantal jaar is bij mij het roer om. Ik ben in totaal ongeveer 25 kg afgevallen en de laatste 2 jaar schommel ik ongeveer 5 kg in gewicht. Op het moment voelde ik me juist weer wat fijner.. Moet er echt niet aan denken dat ik straks weer opnieuw moet beginnen.
    Tegelijkertijd heb ik echt cravings en dat maakt het al lastiger.. Maar ik weet dat het er allemaal bijhoort en dat ik het toch niet tegen ga houden. Dus ik probeer dat nu heel erg naast me neer te leggen..

Heb wel gister eindelijk mijn stokbroodje met knoflookboter gegeten! Had er al dagen zin in en hij smaakte zooo lekker!
    Verder qua kwaaltjes.. Mijn reuk is altijd al goed, maar nu is ie enorm heftig. Ik ruik nu iedereens wasverzachter bijvoorbeeld en echt de meest simpele en subtiele geurtjes worden heel erg uitvergroot, waardoor ik heel veel dingen vind stinken die normaal heel lekker ruiken.
    Ook heb ik sinds gister een pijnlijke tepel, links vooral.. Terwijl die borsten bij mij eigenlijk nooit echt ergens op reageren. Worden ook nooit groter oid.

Moe.. Ik ben echt kapot. Ik begin vandaag weer met werken, ik word gek bij de gedachte dat ik een hele werkdag moet! En dan moet ik nog 8 maanden :roflmao:
    Heb ook allemaal verjaardagen en feestjes op de planning, maar ik weet niet of ik dat trek. Schijnbaar is het ook goed aan me te zien wanneer ik moe ben, dus kan het ook niet ontkennen.. Ga denk ik toch proberen onder een paar van die feestjes uit te komen :rolleyes:

Weet jullie omgeving al dat je zwanger bent? Of wachten jullie bewust nog even?
    Mijn zus was de eerste die het wist en ik heb het ook direct aan een van mijn beste vriendinnen verteld. Gewoon omdat ik erover wilde kunnen praten, mijn vreugde wilde delen..
    Mijn moeder heeft een soort zesde zintuig voor dit soort dingen en ik wist gewoon al dat zij het zou weten.. Dus ze zat al de hele tijd te hinten en ik heb het maar verteld. Is niet leuk, want het is toch bijzonder om te komen vertellen.. Maar op deze manier wordt je dat ontnomen. Ik kan ook nooit geheimen voor haar hebben, want ze weet alles.

Mijn schoonouders daarentegen.. Zij worden voor het eerst opa en oma. En waarschijnlijk ook voor het laatst..
    Zij hadden de hoop eigenlijk al opgegeven en ik weet hoe jammer mijn schoonmoeder dat vond. Ik fantaseer al maanden over hoe het gaat zijn als we ze gaan vertellen dat er een baby komt.. Hoe we het gaan vertellen en hoe ze gaan reageren. Echt spannend!
    Mijn vriend wilde eerst wachten tot na een goede echo, maar hij kan zijn mond niet meer houden en wil er ook over kunnen praten als er iets niet goed blijkt te zijn.

Ik heb een rompertje besteld met daarop de tekst "Congrats! You're going to be babysitters! Oops, I mean grandparents!"
    En dan eronder "Baby (achternaam), due March 2023"
    Ze zijn Amerikaans, dus vond het wel leuk om het dan in het Engels te doen. Waarschijnlijk gaan we het komend weekend vertellen. Krijg helemaal kriebels in mijn buik bij de gedachte!

Okee een hele lap tekst hahahaha

Krulletje87, MissMorrow, Minetje en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. Shar18

Shar18 Lid

28 jun 2022
    11
    9
    3
    Vrouw
    Zo ik heb net even bijgelezen. Voor alle dames die nog een vakantie te goed hebben geniet ervan! Ik ben zelf al in Mei geweest toen het nog niet zo warm was.
    Voor de dames met corona en of klachten veel beterschap. Ik heb ook al veel in het ziekenhuis gehoord dat het geen invloed heeft zo vroeg in de zwangerschap.
    Ik heb het nog aan helemaal NIEMAND verteld, ik ben een echte doemdenker en wacht tot na de uitslagen van NIPT zodat ik daar zelf mee kan beslissen zonder mensen hun meningen.
    Zelf voel ik me vooral ongemakkelijk omdat ik niks terug herken van men vorige zwangerschap, toen was ik heel de dag misselijk met overgeven tot week 28 terwijl ik nu gewoon nergens zin in heb. Nu houd ik vooral vocht vast als een spons dat had ik vorige keer pas de laatste 2 weken. Ik probeer me zo min mogelijk druk te maken maar ja jullie kennen het he…

15. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.001
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Pfff. Net bij afvegen op toilet veel slijm met heel licht bloed erbij, denk dat t een verdunde druppel was.. schiet toch meteen in de stress. Verloskundige zegt geen zorgen maken maarja dat is niet makkelijk

16. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Hier valt het aankomen tijdens de zwangerschappen best mee Maar kreeg het er nooit meer af. Dan ineens weer wel. Maar door mijn pcos schommel ik heel veel. 1,5 jaar geleden 27 kilo afgevallen. Dat zijn er nu nog maar 10. Maar dit is al mijn hele leven zo helaas. Maar 27 zal idd heel veel vocht zijn geweest.

Dat herken ik wel. Dat had ik ook heel erg. Deze zwangerschap is zonder hormonen dus was een hele verassing.

@xPoppetje ik krijg ook geen melding maar kijk gewoon direct hier. Haha. Succes met werken.
    Hier nog aan niemand verteld. Ook nog geen idee wanneer we dit doen. Straks echo dus heel benieuwd wat voor termijn er uit komt.
    Eindelijk je broodje gehad :D heerlijk.

Ik begin nu wel echt spanning te krijgen voor straks. Ik heb gedroomd dat ik een springend duikelend babytje zag op de echo. Haha

Minetje, Kimberley92 en Suzi98 vinden dit leuk.
  17. Mama to B

Mama to B Fanatiek lid

22 sep 2015
    1.408
    1.175
    113
    Succes en veel plezier vandaag @Koekie2 !

Koekie2 vindt dit leuk.
  18. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.001
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Succes!! Ben heel benieuwd

Koekie2 vindt dit leuk.
  19. Shar18

Shar18 Lid

28 jun 2022
    11
    9
    3
    Vrouw
    Veel succes vandaag op naar een mooie echo!

Koekie2 vindt dit leuk.
  20. Mama to B

Mama to B Fanatiek lid

22 sep 2015
    1.408
    1.175
    113
    Het is ook zo stressvol! Gewoon vasthouden aan je goede echo!

hier leek ik vanmorgen ook iets bruinigs te zien op me papiertje. Pfff. Had vannacht ook nog eens gedroomd dat ik bloedverlies had. Was weer even vergeten wat een rollercoaster die eerste weken zijn.

Suzi98 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina