Wat bijzonder van de dooiers in het ei! Dat is gewoon een super goed teken! Inderdaad heb je nog heel veel maanden om aan het idee te wennen. Hoe voel je je verder kwa klachten/symptomen? Hoor vaak dat je meer en sneller last kunt krijgen van een tweeling.
Ja haha ik zie het inderdaad maar als een onwijs goed teken!! De kwaaltjes zijn goed aanwezig, niet te missen dat ik zwanger ben. Ook de pijn in m’n borsten, die eerst uitbleef, is sinds gister in volle glorie aanwezig. Volgens de gynaecoloog ook echt twee keer zoveel hormonen. Ik denk dat ik het t meest merk aan de extreme vermoeidheid maar ook sociaal/emotioneel echt niet mezelf momenteel. Voel me ook super kwetsbaar en onzeker over allerlei zaken die me normaal niet zo dwars zitten.. Zo erg kan ik me van geen andere zwangerschap herinneren. Dit keer wel op tijd begonnen met medicatie (Emesafene) tegen de misselijkheid en hoewel ik wel dagelijks behoorlijk heftig misselijk ben, beheerst het niet zoals de vorige keer, m’n hele dag. En zijn er tussendoor nog gewoon momenten waarop eten wel lukt. Dus dat is onder controle tot nu toe. Verder gaan we het moeten afwachten. En een hoop informatie te lezen. Komen toch weer andere dingen kijken bij een tweeling zwangerschap, meer foliumzuur en ijzer erbij moeten nemen o.a. Maar ook meteen benadrukt gekregen dat 50% voor 37 weken komt (en dus pre-matuur), en de andere helft er na, maar zelden blijven ze tot 40 weken zitten. Gelukkig over 3 dagen schoolvakantie en dan kan hier de wekker dus voor 6 weken uit. Al weken een worsteling om die niet te blijven wegdrukken. Hopelijk betekend die vorm van ‘rustiger aandoen’ ook dat ik de klachten beperkt weet te houden. Hebben jullie nog plannen voor de zomer?
Poeh wat heftig allemaal! Gelukkig kon je eerder beginnen met medicatie deze keer. Ja borsten ken ik, mijn tepels zijn mega pijnlijk bij aanraking en als ik op de buik lig in bed doen mijn borsten inmiddels ook pijn. Verder vandaag een zeurende onderbuik, maar goed daar gebeurd natuurlijk vanalles. Al blijft dat altijd wel eng om te voelen. Hier geen plannen. Ik moet 8 weken op de bank/bed rondbrengen Mijn zoon gaat extra werken dus hij is ook veel weg. Jullie nog plannen?
@Aluy Ik snap het hoor! Gewoon je hart luchten hier! Het is ook even erg onzeker, zeker met een tweeling. De tijd zal het leren, maar spannend blijft het. Ja, het is ook wel schrikken dat ik nu al rustig aan moet doen. Maar dat hoeft niet de rest van de zwangerschap te zijn. Op zich is het ook niet gek, ik ben echt heel erg ziek geweest en van een heftige griep moet je ook soms een paar weken herstellen. Plus het is natuurlijk ook niet handig geweest om door te werken. Ik heb pas over een goede twee weken m’n eerste echo, aan de ene kant ben ik best relaxed en merk ik genoeg aan mijn lijf. Ik ben echt flink misselijk en mijn borsten zijn flink groter. En daarnaast merk ik echt wel druk in mijn onderbuik, wat heel gek is want het doet me denken aan hoe de harde buiken voelden aan het eind van mijn vorige zwangerschap. En aan de andere kant weet ik ook dat dat allemaal niets zegt. Maar goed een echo eerder krijgen verandert niets, want dat is toch een momentopname.
@Humbly89 wij gaan 2 augustus een weekje naar de camping. We gaan niet ver, want ik werk gewoon, maar mijn man kan dan lekker met de kleine daar zijn. De komende 2 weken geen plannen. Ik merk ook dat ik het lastig vind om andere mensen om me heen te hebben, ik merk gewoon dat ik me irriteer aan andere mensen. Komt wel weer goed, hoop ik, maar op dit moment zit ik daar mezelf een beetje mee in de weg haha.
Heerlijk toch even eruit. Wat hormonen allemaal wel niet doen Lekker rustig thuis rondhangen zonder mensen om je heen. Werkt voor je eigen rust ook beter
Ah, dan vooral hopen dat bijkomen komende weken voldoende is om de rest van de zwangerschap wel gewoon fit door te komen! Hopelijk helpt het rusthouden ook een beetje tegen de misselijkheid. Ik merk hier wel echt dat dat enorm opspeelt als ik ‘van alles moet’. Nog 2 weken geduld, maar inderdaad er veranderd niets. Zou lekker focussen op hoe zwanger je je voelt. Moet toch wat zeggen? Zeker als de kwalen toenemen. moet (merk ik) regelmatig even terug lezen, ik sla maar moeilijk de verschillende verhalen op, haha. Is geen desinteresse, of onwil. Mombrain alert! jeetje wat spannend ook voor jou dan zeg! 12 weken complete bedrust, dat is niet niet niks. Lukt dat wel een beetje? Ik begrijp dat je 1e kind al echt groot is, met werk, dat klinkt al flink zelfstandig! Dat is wel fijn. En ik las dat je het alleen doet, Wat stoer! en fijn dat de de zwangerschap op de goede plek zit, dat is alvast 1 punt op de checklist.
Wij gaan nog 2 weekjes naar Spanje. Vakantie zat er lang niet in (met zn 3en) maar is tegenwoordig wel mogelijk. Aanvankelijk leek het er op dat ik in augustus een baby zou krijgen dus zat vakantie er toch niet meer in deze zomer. Zie het daardoor nu echt als een cadeautje dat we nog 1x met z’n 4en op vakantie kunnen gaan.
Was de bedoeling dat ik even zou bijslapen terwijl de kinderen op school zijn, maar ik ben zo hyped van deze omslag in toekomstbeeld. Dat wil voor geen meter lukken
Hahaha ik vind het heel erg moeilijk, ik ben iemand wie zich super snel verveeld en snel op iets uitgekeken ben, ik mag graag lange wandelingen maken en nu mag ik niks. Dit is echt een straf maar ik weet waar ik het voor doe dus komt het helemaal goed. Klopt mijn zoon is 15 dus hij helpt nu mee in huis, mijn moeder komt 1 a 2 keer in de week even de toiletten en badkamer schoonmaken, zoonlief doet de kattenbank en stofzuigen/afstoffen/ afwassen zodat ik alleen maar hoef te koken. Dank je wel, ben sinds 7 weken zwangerschap van zoonlief alleen dus had zo iets van waarom een 2e kindje ook alleen? Dat geeft zo veel rust! En dat er iets bezig is, dat helpt ook tegen het vele testen wat ontzeker maakt, ik weet dat het alle kanten op kan en alsnog fout kan gaan. Heb bij mijn miskraam niks gemerkt maar een leeg vruchtzakje gezien tijdens de 1e echo met 7 weken dus dat vind ik niet ook heel erg eng. Ik heb meer rust als ik die 1e echo maar voorbij ben
Hahaha soms is het lastig he, ik lig zoveel op de bank dat ik haast niet moe wordt. Wel wil ik graag weer normaal kunnen slapen, heel veel moeite met inslaap komen en ben om 4 uur in de ochtend klaar wakker
Vanmorgen mijn leidinggevende gebeld, alle moed verzameld. Ik vind het altijd zo erg om me ziek te melden. Ze nam niet op, maar ze is net terug van vakantie en ze is normaal gesproken al heel erg druk, dus nu extra. Ik dacht laat maar even, ik ben vandaag toch eigenlijk vrij dus komt morgen wel. Vanmiddag belde ze me terug maar ik sliep. Ze heeft een superlieve voicemail achter gelaten dat ze al had gehoord van mijn collega dat het echt niet goed gaat en dat ze me ziekgemeld heeft, dat ik maar moet bellen zodra het mij uitkomt en dat ze me heel erg veel beterschap wenst. Ik vond dat zo lief! Het gaf me ook gelijk wat rust toen ik die voicemail luisterde.
Wat een lieve reacties idd!! Nu kun je inderdaad rustig terug bellen wanneer het je uitkomt. Echt heel fijn zo een reactie. Nu lekker rustig aan blijven doen
Wat fijn zeg! Pak van je hart lijkt me. En dan nu echt rust pakken. Kan me heel goed voorstellen dat niets doen echt ontzettend saai is, zeker als je gewend bent veel beweging te pakken op een dag. Ik denk dat alleen zijn ook echt zijn voordelen heeft, lekker je eigen plan volgen. Ik heb toen ik eenmaal m’n draai had er ook echt wel van genoten dat ik met niemand rekening hoefde te houden. Hoe dan ook, het kan allemaal! Het is wel een stoere beslissing om gewoon te zeggen, ik ga het lekker nog een keer alleen doen! Het blijven spannende tijden. Duimen voor een mooie echo binnenkort! Hier heeft het virus vandaag flink toegeslagen. Hele dag in bed gelegen met compleet verlammende koorts. Begon me inmiddels een beetje zorgen te maken. Kan me afgezien van een paar longontstekingen in het verleden niet herinneren dat ik me ooit zo beroerd heb gevoeld. Huisarts heeft me even gerust moeten stellen dat het geen effect heeft op de twee mini’s. De uitleg: weerstand is lager, dat is goed want je hebt ook vreemd dna in je en dat moet niet worden afgestoten. Verhoging is daarbij ook normaal. Daarnaast waarschijnlijk een holte ontsteking (virus) er bovenop waardoor ik echt goed ziek ben nu, loop al 2 weken te sukkelen, ken ik ook niet van mezelf. Maar zal gewoon geduld moeten hebben en uitzieken.
misschien kan je je hersenen wat meer uitdagen vanuit bed/bank, doormiddel van puzzels bijvoorbeeld. (voor mezelf zou ik zeggen, ik ga gewoon hele dagen gamen, word ik echt wel moe van, maar dat moet natuurlijk je ding zijn) maar om maar aan te geven dat je op die manier ook energie kan opmaken. Heel veel sterkte iig!
Uitgerekend maart 2025 1 maart 2 maart 3 maart 4 maart 5 maart Aluy - 35 jaar - 3e en 4e kindje 6 maart 7 maart 8 maart Minipoepiebeertje - 26 jaar - tweede kindje 9 maart 10 maart 11 maart 12 maart 13 maart Flashpoint- 37 jaar - tweede/(derde incl MK) kindje 14 maart 15 maart 16 maart Danielledkx - 1e kindje 17 maart 18 maart 19 maart 20 maart 21 maart 22 maart 23 maart 24 maart Humbly89 - 35 jaar - 2e kindje 25 maart 26 maart 27 maart 28 maart 29 maart 30 maart 31 maart ----------------------------------------- Afspraken: Humbly89 - 18 juli zwangerschap doorgeven aan kliniek Danielledkx - 24 juli eerste echo (6w3d i.v.m. vakantie) FlashPoint - 29 Juli eerste echo Minipoepiebeertje- 2 augustus vitaliteitsecho en intake Minipoepiebeertje- 14 augustus termijnecho Minipoepiebeertje- 2 september 13 weken echo ----------------------------------------- jongen | meisje | verrassing HOE KOM IK OP DE LIJST/PAS IK DE LIJST AAN? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal de [.QUOTE.] tags 2x weg, zowel boven als onder de lijst, dus 2x van de [ tot en met de ] - Werk je gegevens bij - Druk op de knop 'Plaats reactie'
Zet deze ook weer even op deze pagina, lijkt me handig! we blijven nog wel een bescheiden clubje, hopelijk komt er nog meer aanwaaien.
Dat klopt zeker, kan doe ik het wel en wat ik wil maar alleen is ook maar alleen. Zoals nu kan niemand even snel in de avond door het huis zodat het netjes is. Soms mis je wel een partner maar als ik dan soms verhalen hoor ben ik blij dat ik alleen ben haha. Hé gatver ook dat er nog bij! Gelukkig heeft de huisarts je rust kunnen geven. Beterschap en goed uitzieken!
Vind gamen helemaal geweldig maar ik heb een pc achter aan de tafel staan hahaha dus dat werkt niet Misschien mijn moeder eens vragen of ze met boodschappen een puzzelboek mee neemt