Uitgerekend maart 2025

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Danielledkx, 10 jul 2024.

1. EMMB

EMMB Bekend lid

7 jun 2022
    503
    543
    93
    Vrouw
    Bedankt! Ik hou de nesteldrang nog heel even achter slot en grendel. De bank kijkt voor je hypotheek natuurlijk ook naar je eigen vermogen, dus als ik die nu leeg trek voor de kleine heeft dat weer invloed op de hypotheek.. Maar zodra de hypotheek rond is word de nesteldrang vrijgelaten.:roflmao:

Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Ga je intern een opleiding volgen bij je nieuwe baan?

Snap dat het wel stressvol kan zijn als je man ver van huis is tijdens de laatste weken. Hopelijk houd zijn werkgever zich aan zijn woord en blijft hij een beetje in de buurt.

Met hoeveel weken ga je met verlof? Ik ga door tot de 36 weken, maar ben nu wel echt aan het aftellen. Sinds deze week doe ik een klein stapje terug door een dag thuis te werken.:thumup: Ik heb een reistijd van 1,5u enkele reis, en zo lang in de auto zitten vind mijn rug inmiddels niet meer zo leuk..:rolleyes:

Aluy vindt dit leuk.
  2. MiniPoepiebeertje

MiniPoepiebeertje Bekend lid

28 mei 2019
    776
    559
    93
    Vrouw
    Ah, ja snap ik. Dan is het niet handig om veel uit te geven. Hier merk ik het vooral doordat ik alles aan het herorganiseren ben, dus dat kost niet zo veel. Behalve dan wat plastic bakken en bijvoorbeeld een nieuwe prullenbak oid.
    Hopelijk de hypotheek wel snel rond, dan kun je lekker je gang gaan! Misschien helpt het om wat rust te vinden door al lijstjes te maken? Ik heb bijvoorbeeld alles voor het ledikant op mijn verlanglijstje staan, dan kan kraambezoek ook nog wat nuttigs geven als ze dat willen. En de spullen voor het ledikant gebruik je toch niet in de eerste weken.

Dank je wel! De opleiding is extern. Het is een particuliere vakopleiding, te prijzig om zelf te betalen.
    De eerste duurt een jaar en de tweede anderhalf jaar. Na de tweede zit je wel echt op topniveau in mijn vakgebied. Ik ben daarmee eind ‘27/begin ‘28 klaar als het goed is.

Ik ga met 34 weken al met verlof. Komende week is mijn laatste week. Voor mij is het echt de dagen tellen nu. Het is voor mij nu al flink doorbijten, dus ik denk dat het goed is dat ik niet later met verlof ga. Alles bij elkaar is het best wel veel. Ondertussen best wel zwanger, het huishouden in mijn eentje, de zorg voor de oudste in mijn eentje en een fulltime baan. Normaal lukt het altijd wel om een beetje uit te rusten voordat mijn man weggaat en daarom trek ik het allemaal wel, maar dat lukt nu gewoon niet meer zo goed.
    Plus, toen ik de keuze moest maken heb ik er ook rekening mee gehouden dat mijn zoon met 37 weken geboren is en ik wilde deze keer ook nog van te voren wat meer tijd met mijn zoon doorbrengen.

Dat lijkt me inderdaad pittig, zo veel reistijd. Maar goed dat je het wat rustiger aan doet nu. Als ik mag vragen, hoe regelen jullie dat straks met kinderopvang? Ik heb met mijn oudste ook zo veel reistijd gehad, maar bij mij liep het elke keer vast omdat de kinderopvang maar tot 6 uur open is. Dus ik ben nieuwsgierig, mocht ik ooit weer switchen van baan..

3. EMMB

EMMB Bekend lid

7 jun 2022
    503
    543
    93
    Vrouw
    Ja ik ben inderdaad wel bezig met lijstjes maken. Wat er mee moet naar het ziekenhuis, wat er in de luiertas moet. Dit is ons eerste kindje, dus alles is nieuw haha. Maar ik ga als het salaris er is wel al wat spullen kopen, want dan staat er ook weer wat op de bankrekening haha.

Oh dus de opleiding duurt wel een poosje! De opleiding die ik ga volgen duurt een jaar, dus dat is ook te overzien.

Snap inderdaad dat het met een kleine al thuis en je partner weg alles wel extra vermoeiend kan zijn. Mijn schoonmoeder helpt mij nu elke week met het huishouden, en dat is echt super fijn.

Ik werk op detachering basis, en de opdracht waar ik dus nu 1,5 uur voor moet reizen houd op zodra ik met verlof ga. Als ik terug kom na het verlof zal ik dus waarschijnlijk een andere opdracht hebben, die hopelijk wat dichter in de buurt is.;) We hebben sowieso al beide opa's en oma's die een dagje willen oppassen, dus in principe hebben we nu opvang geregeld voor 2 dagen per week (ik ga maximaal 4 dagen werken). En de BSO die wij gaan gebruiken is open tot 20:00/21:00u, dus dat is prima te combineren, ook als een van ons wat later thuis is.:)

4. MiniPoepiebeertje

28 mei 2019
    776
    559
    93
    Vrouw
    Uitgerekend maart 2025

4 maart
    Aluy - 35 jaar - 3e en 4e kindje

5 maart
    JeB94 - 30 jaar- 1e kindje
    EMMB - 31 jaar - 1e kindje

7 maart
    MiniPoepiebeertje - 27 jaar - 2e kindje

9 maart
    Meisjeeigenwijsje- 30 jaar- 3e kindje

16 maart
    Danielledkx - 28 jaar - 1e kindje

21 maart
    Ientje89 - 34jaar - 3e kindje (ex. Bbz)

24 maart
    Humbly89 - 35 jaar - 2e kindje

25 maart
    Lily30 - 32 jaar - 2e kindje

30 maart
    Rxll - 32 jaar - 2e kindje

-----------------------------------------

Afspraken:

Januari:
    21 - Aluy - 34w echo + controle
    22 - Humbly89 - groeiecho 31+1 en controle gyn
    23 - EMMB - controle (zonder echo)

Februari:
    4 - MiniPoepiebeertje - controle en liggingsecho 35+4
    6 - groei echo + controle

jongen | meisje | verrassing | onbekend

HOE KOM IK OP DE LIJST/PAS IK DE LIJST AAN?
    - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst
    - Druk op de link 'Reageer' onder die post
    - Haal de [.QUOTE.] tags 2x weg, zowel boven als onder de lijst, dus 2x van de [ tot en met de ]
    - Werk je gegevens bij
    - Druk op de knop 'Plaats reactie'

5. MiniPoepiebeertje

28 mei 2019
    776
    559
    93
    Vrouw
    @Aluy hoe was jouw controle?

@EMMB goed geregeld met je werk en BSO!
    Bij mij duurt de eerste opleiding ook een jaar, daarna volgt wel direct de tweede en die duurt anderhalf jaar. Vandaar.
    Fijn dat je schoonmoeder helpt! Dat scheelt al een hoop. Mijn zoon is nu al een paar dagen ziek en ik ga nu zo gigantisch achterlopen. Mijn huis is echt een rommel op het moment. Maar goed, straks verlof en hopelijk m’n kind weer beter dan kan ik weer langzaam alles bijwerken.

Gisteren weer controle gehad, alles weer goed gelukkig. De kleine is al aan het indalen en de baarmoedermond is al aan het rijpen. (Even gecheckt ivm bloedverlies)
    Het enige is wel, mijn lichaam is wel de bevalling echt volop aan het voorbereiden. Dus ik moet wel goed rust houden en goed in de gaten houden of er niets gaande is.
    Verder geen beperkingen gelukkig, maar gezien mijn bevalling van de oudste zijn ze wat voorzichtig haha.

Aluy en EMMB vinden dit leuk.
  6. Flowersandshine

Flowersandshine Nieuw lid

24 jan 2025
    1
    1
    1
    Wist je dat je voor het kinderdagverblijf betaalt voor alle uren dat de open zijn? Dus niet alleen voor de uren dat jouw kind er is. Ruime openingstijden zijn handig, maar je betaalt dus wel meer.. Ik wist dit eerst ook niet, is zo'n instinkerd die niemand je vertelt!! Je kunt bijv dit artikel lezen: https://kiddie.nl/blog/kinderopvangtoeslag_2025_gids_kosten_en_vergoedingen/

Aluy vindt dit leuk.
  7. EMMB

EMMB Bekend lid

7 jun 2022
    503
    543
    93
    Vrouw
    Wij hebben een jaarpakket voor 2 hele dagen in de week. We betalen dus elke maand hetzelfde. De uren die we in de maand niet gebruiken sparen we op en kunnen we in hetzelfde kalenderjaar op een ander moment inzetten als we een keer extra opvang nodig zijn. :)

8. EMMB

EMMB Bekend lid

7 jun 2022
    503
    543
    93
    Vrouw
    Uitgerekend maart 2025

4 maart

5 maart

7 maart

9 maart

16 maart

21 maart

24 maart

25 maart

30 maart

Afspraken:

Januari:

Februari:
    10 - EMMB - liggingsecho 36+5

- Haal de [.QUOTE.] tags 2x weg, zowel boven als onder de lijst, dus 2x van de [ tot en met de ]
    - Werk je gegevens bij

9. EMMB

EMMB Bekend lid

7 jun 2022
    503
    543
    93
    Vrouw
    Controle van gister was weer goed. Hij ligt nog steeds met z'n hoofd naar beneden en hartslag was goed (geen echo gehad). Ook mijn bloeddruk was goed en verder geen bijzonderheden.

10 februari weer een echo om te kijken hoe hij ligt.:p

Aluy vindt dit leuk.
  10. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.714
    3.151
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat alles goed is!

EMMB vindt dit leuk.
  11. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.714
    3.151
    113
    Vrouw
    Uitgerekend maart 2025

4 maart

5 maart

7 maart

9 maart

16 maart

21 maart

24 maart

25 maart

30 maart

Afspraken:

Januari:
    28 - Humbly89 - controle vk 32+1

Februari:

- Werk je gegevens bij

12. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.714
    3.151
    113
    Vrouw
    Hier woensdag de laatste groeiecho gehad bij de gynaecoloog. Mevrouw groeit goed in haar eigen lijn door. Ze lijkt geen last te hebben van mijn suiker gelukkig. Suiker is redelijk onder controle. Soms nog wel een te hoge waarde. 31 januari word ik gebeld door het ziekenhuis hoe het ervoor staat met de suiker.

Voor nu mag ik terug naar de verloskundige voor de verdere begeleiding gelukkig. Mijn gynaecoloog deed geen controles alleen een echo. Dus inmiddels 6 weken geen bloeddruk gemeten en geen hartje geluisterd.

Kleine meid ligt heel diep in de bekken, de gynaecoloog kon amper haar hoofdje meten.

Deze lijn volgt ze nu met 31+2 gemeten.

HC: 296.3 mm P67
    AC: 279.3 mm P71
    FL: 60.4 mm P70
    EFW3: 1865 gram P60

Aluy en EMMB vinden dit leuk.
  13. Aluy

Aluy Actief lid

7 dec 2023
    295
    191
    43
    Vrouw
    Hoii,

hier zo occupied met alles. Kom niet meer toe aan een beetje socializen.

De groei controles zijn goed. Mini’s maken het prima. En gaan nogsteeds gezamenlijk op. Al is het alweer eventjes geleden dat dat gecheckt is.
    Wel heb ik een hoge bloeddruk en heb ik daar nu medicijnen voor om onder controle te houden. Rest van de controles zijn ook prima dus geen zwangerschapsvergiftiging of iets anders spannends. Gewoon mn lichaam die het erg zwaar begint te vinden, aldus de gyn.

hier staat een datum gepland, enkele weken voor de uitgerekende datum. Ik ben daar liever niet al te precies over meer merk ik.
    Maar langer dan dat gaat het niet meer worden dus, ook nog maar enkele weken te gaan.
    Laatste loodjes wegen letterlijk het zwaarst, ik krijg mn buik nauwelijks meer mee gezeuld. Dag en nacht aan het backpacken op mn buik, met minstens 20kg aan extra buikgewicht, op dit moment.
    Maar licht aan het eind van de tunnel. Nog even volhouden :rolleyes:

EMMB en Humbly89 vinden dit leuk.
  14. MiniPoepiebeertje

28 mei 2019
    776
    559
    93
    Vrouw
    @Aluy snap ik hoor! Hoef je ook niet te delen. Dat hoort iedereen wel zodra je behoefte hebt om het delen toch? Fijn dat het met de kleintjes nog goed gaat en dat er voor jou een eind in zicht is!

@EMMB en @Humbly89 fijn dat het bij jullie ook lekker loopt! Goed om te horen!

EMMB, Aluy en Humbly89 vinden dit leuk.
  15. MiniPoepiebeertje

28 mei 2019
    776
    559
    93
    Vrouw
    Vandaag mijn eerste verlof dag. Heel erg fijn.
    Voorlopig voel ik me lichamelijk echt nog prima. Van het weekend ben ik nog even gaan winkelen. Ben wel ontzettend blij dat dat allemaal gewoon nog goed gaat!
    Donderdag komt mijn man weer thuis en dan gaan we écht de babykamer afmaken haha!
    Al heb ik de laatste dagen sterk het gevoel dat de kleine pas met 41 weken zich zal aandienen. Of is dat stille hoop? Ben ook echt nog niet klaar om hem op korte termijn te moeten delen met de rest van de wereld.

EMMB, Aluy en Humbly89 vinden dit leuk.
  16. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.714
    3.151
    113
    Vrouw
    Uitgerekend maart 2025

4 maart

5 maart

7 maart

9 maart

16 maart

21 maart

24 maart

25 maart

30 maart

Afspraken:

Februari:
    11 - Humbly89 - vk controle 34+1

- Werk je gegevens bij

17. MiniPoepiebeertje

28 mei 2019
    776
    559
    93
    Vrouw
    Uitgerekend maart 2025

4 maart

5 maart

7 maart

9 maart

16 maart

21 maart

24 maart

25 maart

30 maart

Afspraken:

Februari:
    11 - Humbly89 - vk controle 34+1
    18 - MiniPoepiebeertje- controle 37+4

- Werk je gegevens bij

18. MiniPoepiebeertje

28 mei 2019
    776
    559
    93
    Vrouw
    Hoihoi!

Hoe is het met jullie?

Controle hier was goed. Echo ook. Ik hou wel echt gigantisch veel vocht vast, dat was ook wel terug te zien in mijn gewicht haha. Maar goed, dat ben je ook zo weer kwijt na de bevalling gelukkig!

EMMB en Aluy vinden dit leuk.
  19. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.714
    3.151
    113
    Vrouw
    Super dat alles goed is:D Wordt bij jou gewicht bijgehouden tijdens afspraken? Heb zelf nog nooit op de weegschaal hoeven staan deze zwangerschap. Houd het zelf wel bij alleen sinds begin dieet kom ik niet meer aan, dat is vanaf 31 december.

Klopt vocht ben je na de bevalling zo weer kwijt.

Ik zit heel erg in dubio of ik borst of flesvoeding ga geven. Heb geen idee meer wat te doen. Fles is makkelijker ivm oppas en l.iam wie de fles kan geven maar borstvoeding is beter en goedkoper. Ik weet ook niet of ik de energie heb om te gaan kolven..

Aluy vindt dit leuk.
  20. MiniPoepiebeertje

28 mei 2019
    776
    559
    93
    Vrouw
    Ja, sinds 30 weken houden ze het weer bij, daarvoor alleen gewogen op de intake. Ik was nu in 2 weken tijd 4 kilo aangekomen. :eek:
    En van de week zei ik het ook nog tegen mijn moeder, dat ik ineens helemaal opzwelde. Nou dat werd wel bevestigd vandaag :roflmao:

Ja, ik snap je dilemma. Ik ga borstvoeding wel proberen, als het me niet bevalt ben ik toch ook zo weer gestopt. Vandaag begonnen met antenataal kolven, om eventuele bijvoeding met kunstvoeding te voorkomen. Hopelijk is kolven straks niet nodig.

Aluy vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina