uitgerekend mei 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door lietjuh, 22 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fenne34

Fenne34 Actief lid

19 mrt 2015
    467
    113
    43
    NULL
    Tilburg
    Vandaag de groei echo en controle gehad. Met ons mannetje gaat het super en we hebben de beelden weer op de USB stick mogen zetten :) Hij loopt voor op de uitgerekende datum maar dat was prima. Op de 20 weken echo liep hij ook al wat voor. We zitten vandaag op 30 weken + 4. Er is voldoende vruchtwater en hij vermaakt zich nog lekker in de ruimte die hij heeft... Zijn hoofdje is gemeten vandaag op 32 weken + 3, zijn buikje op 32 weken en de lengte van het boven beentje kwam op 30 + 4. Zijn gewicht aan de hand van deze metingen zou komen 1800 gram. Hij doet het dus super netjes.

Gezien mijn suiker is vooral de meting van de buik van belang want die mag niet extreem worden. Maar dat is voor nu prima in verhouding met de andere metingen en dus nog geen reden tot zorg.

Ik ben zelf wel aan het afvallen. Maar dat vond de gyn ook nog niet zorgwekkend. Zolang ik het zelf nog red met het dieet en mijn suiker zo blijft kan het geen kwaad. Maar de suiker zit wel echt tegen de rand van insuline. Dus mocht het uiteindelijk toch insuline worden kan ik ook weer meer eten. Het afvallen en het dieet hangt echt met elkaar samen en heeft "niets" met de zwangerschap op zich zelf te maken.

Mijn bloeddruk was nu weer keurig aan de lagere kant, dus dat is gelukkig ook weer prima. We zijn dus weer helemaal goedgekeurd en opgelucht :)

2. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    Fijn Fenne! En wat leuk dat jullie de kleine weer mochten zien ;)
    Ik heb vandaag ook weer controle gehad. Zonder echo. De kleine ligt mooi gemiddeld op groei. Is nog niet ingedaald (ik dacht dus van wel!)
    Mijn bloeddruk en hb zijn keurig in orde, en ik heb mijn bevalplan ingeleverd om volgende keer te kunnen bespreken.
    Over 2 weken het bevallingsgesprek, en over 4 weken een liggings echo bij 36 weken.

Maaarrr.... De praktijk bestaat binnenkort 5 jaar, en om dat te vieren, houden ze op 9 april een open dag, en kon ik me inschrijven voor een gratis pret echo! :D leuukkk, meteen gedaan natuurlijk!

3. Langley

Langley Actief lid

14 jan 2016
    232
    0
    0
    Top Fenne dat jullie weer helemaal goedgekeurd zijn😊
    Altijd leuk om de kleine weer te zien.
    Ik krijg binnekort ook weer een groeiecho ivm IRIS onderzoek.😄

Leuk annerose! Zo een gratis pretecho
    Ach uk heeft nog genoeg tijd om in te dalen.
    Ik ben blij dat mijn frummel al is ingedaald zodat ik weet dat t allemaal kan.. maar denk soms omg had je niet ff kunnen wachten? Me onderkantje voelt alsof er mee gevoetbald is..
    Maar misschien ook combi met bekkenpijn ? Opstaan en draaien in bed gaat ook niet meer zo soepeltjes.

Ik heb nu een rotgriepje te pakken vanacht alles ondergespuugd bahbahbah.
    Dus vandaag met een dekentje en koud washandje op me hoofd.
    Nu baby alleen nog maar van links naar rechts kan draaien heb ik wel grappige ei-buikjes😆

Bijgevoegde bestanden:

4. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    Bah Langley, dat kun je er nu niet bij gebruiken :( beterschap!
    Mooi buikje hoor, ook zo'n streep over je hele buik zie ik hihi, hier ook!
    Het kan goed zijn dat je ook last van je bekken hebt hoor! Ik heb ongeveer dezelfde klachten als jij, daarom dacht ik ook dat de kleine aan het indalen was. Niet dus, het zijn echt mijn bekken. Ik moet er nu voor waken dat ik mijn houding etc. goed blijf houden, anders ligt bekkenbodem instabiliteit op de loer, en dat willen we voorkomen uiteraard

Ik kon vanmiddag ineens onverwachts naar de tandarts... :( ik had een oppaskindje, die in een gekke bui een poppetje van zich af gooide. Pats! Stuk van mijn voortand af :(
    Bah.. ik haat tandartsen... Ben er al 9 jaar het geweest, en nu moest ik!
    Gelukkig viel het me alles mee :D
    Nu met de pootjes omhoog. Deze dag heeft me weer lang genoeg geduurd...

5. Langley

Langley Actief lid

14 jan 2016
    232
    0
    0
    Hier ook maar goed op mijn houding aan t letten.
    Gelukkig duurt t niet verschrikkelijk lang meer.

Ohjeee!!!! Is je tand nu weer mooi gefikst?
    Dat poppetje kwam hard aan dan.

6. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    Jaa ik ben weer mooi gerepareerd haha :p maar ik moest wel even een paar verboden woorden onderdrukken ja... Het deed best zeer!

7. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Wat een verhalen weer!

Langley Beterschap meid!

Fenne fijn dat je nog niet aan de insuline hoeft!

@hier, steeds meer last van mn rug. Lig ook elke middag zo'n 1.5 a 2 uur plat en de laatste dagen slaap ik dan ook gelijk maar n uurtje gezien zoonlief herft bedacht dat de ochtend tegenwoordig om half 7 begint :$
    Verder idd ook last van maagzuur.
    Ben wel echt aan het aftellen hoor, ben er goed klaar mee :p;)

8. Langley

Langley Actief lid

14 jan 2016
    232
    0
    0
    Groot gelijk Sarax!
    Als het kan doe ik ook altijd een dutje :D
    Een goede nacht doorslapen is ook al een eeuwigheid geleden. Word altijd zovaak wakker!
    Jullie hier ook zoveel last van?

9. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    Pff nou echt he langley! En dan van die gekke dromen... Wakker worden met maagzuur in je keel, of je moet voor de zoveelste keer weer eens naar de wc...

10. Langley

Langley Actief lid

14 jan 2016
    232
    0
    0
    Haha ja idd! Had laatst ook een rare droom..
    Het begon heel mooi. Was heerlijk borstvoeding aan het geven aan een prachtig meisje.
    En toen ging t even niet meer dus keek naar beneden...
    En toen had ze een hele rare snoet en een bekkie vol met enge tanden😂
    Ik heb nog nooit zoiets vreemds gedroomd hahaha dacht waar haalt mijn onderbewustzijn dit vandaan???😅

11. Langley

Langley Actief lid

14 jan 2016
    232
    0
    0
    Pff dit is ook stom.
    Ik Moet volgende week weer op gesprek bij de bedrijfsarts voor mijn verzuim om te kijken hoe of wat nu.
    Terwijl dan mijn verlof al ingaat😞
    Moest er allemaal andere afspraken voor verzetten ook.
    Hebben ze niks beters te doen?😑

12. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    Hoe gaat het met iedereen?
    Wij hebben de grote voorjaarsschoonmaak gedaan vandaag ;) we zijn dinsdag getrouwd (in het klein) en hadden zaterdag de familie over de vloer (lees: het huis vol) dus nu een mooi moment om met manlief de hele beneden verdieping te stofzuigen, dweilen en te poetsen :)
    Zo in de chill modus, dan komt het grote schoonmaak-feest voor boven later ;)

13. Joycey

Joycey Niet meer actief

Gefeliciteerd ! :D

Doe nu maar rustig aan ja :)

Hier gaat het ook goed; de groeiecho bij 32 weken gehad en alles was prima. Begin alleen steeds meer moe te worden; heb ik het idee.

14. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Gefeliciteerd sterretje, leuk!!mooie dag gehad?

Langley dat Had ik ook bij mn zoontje. Toen moest ik ook langs komen in mn verlof terwijl ik ervoor al weken thuis zat.

15. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    Gefeliciteerd sterretje!! :D

Wij hebben deze tweede paasdag benut om even gezellig naar IKEA te gaan. We waren duidelijk niet de enige met dat idee... Wat een drukte!
    Maaar we hebben een lampje voor boven de commode :D ik wilde ook een plafonniere voor op onze slaapkamer, maar kon geen mooie vinden. (En voor de beeb is toch belangrijker hihi)
    Nu nog even de voetjes omhoog, en straks met het gezin gourmetten :)

16. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Wij zijn naar de kinderboerderij geweest en hebben net ook heerlijk gegourmet met zn 3tjes.
    Mn zoontje heeft net besloten dat hij voor het eerst in zijn grote peuterbed wil slapen. Al een paar weken staan zn ledikantje en peuterbed naast elkaar en mag hij kiezen.
    Maar hij is 2x in zn peuterbed begonnen en zodra ik zijn kamer uit was, was het huilen, dus maar weer terug.
    Nu ligt hij al ruim een half uur en nog niks gehoord. Scheelt misschien dat het nu licht is op zijn kamer.
    Ach ik zie wel hoe lang het duurt ;)
    Aangezien we de baby eerst bij ons op de kamer houden in een wiegje heeft het verder ook geen haast.

Madivi en Zj Hoe gaat het met jullie kindjes??

17. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    image.jpg
    Dank je wel :) we hebben een heerlijke dag gehad, geen toeters en bellen, maar precies zoals wij het wilden :)

Een lampje voor op de kamer moet ik ook nog hebben. Heb een hele leuke wolk lamp gezien en krijg hem maar niet uit mijn hoofd. Denk dat ik die toch maar ga bestellen (al is ie best duur...)

18. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Vandaag controle gehad bij de gyn. Beebje lag met zn hoofd naar beneden :)

Verder duidelijkheid over tot hoever ik uiterlijk doorloop ivm de cholestase. 38 weken! Dan wordt ik ingeleid.. Nog maar 6 weken dus.

19. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Sterretje die is echt leuk! Ik twijfel over de kleine variant ervan, vind ze zo schattig!

Sammie fijn dat je wat duidelijkheid hebt! En ook dat je nu weet waar je aan toe bent!
    Succes

20. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    Fijn sammie! Aftellen dus!
    Ik ben vrijdag 34 weken. Ik hoop dat hij daarna nog minstens 3 weken blijft zitten, in tegenstelling tot zijn grote broer, die het met 36 weken al voor gezien hield :p
    Dus ik zeg tegen iedereen: het kan over 3 weken zijn, over 6 weken, maar ook over 8 weken!

Stiekem hoop ik toch dat het niet al te lang meer gaat duren. Ik ben veel moe, heb hoofdpijn, maagzuuraanvallen 's nachts, en mijn buik en benen voelen aan het einde van een wandeling echt niet prettig aan :(

Aan de andere kant.. kleine man is lekker actief :p als ik mijn telefoon op mijn buik leg, zie je die helemaal op en neer stuiteren hihi :D

Deel Deze Pagina