uitgerekend mei 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door lietjuh, 22 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Langley

Langley Actief lid

14 jan 2016
    232
    0
    0
    Ja heb het al eerder aangegeven toen zagen ze er geen kwaad in, maar ga het zeker weer doen want word alleen maar erger..

2. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Langley, google eens op zwangerschapcholestase..!

Ik zou je Vk voorleggen om gewoon, voor de zekerheid, even een bloedtestje op galzure zouten te doen. Is maar 1 simpel buisje, maar stel dat je het hebt kan je maar beter weten dat je het hebt.

Ik heb het nl ook. Sinds week 16 al :(

3. Langley

Langley Actief lid

14 jan 2016
    232
    0
    0
    Ow wat eng! Daar had ik nog niet aan gedacht.
    Dacht dat het gewoon zwangerschapsjeuk was..
    Word wel een beetje bang als ik die complicaties lees.

Ik heb het ook al een hele tijd maar was toen nog niet erg. Loopt op zegmaar. Ik ga morgen meteen bellen!
    Wat kut dat jij het al zolang hebt.
    Wat doen ze eraan bij jou?

4. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Bij mij was de waarde de eerste keer 10.3. De grens, dat je overgenomen wordt door de gyn is 9.0 hier. Ik ben sindsdien elke 2 weken op controle geweest en heb steeds de waarde laten prikken. Heel bizar is dat de waarde daarna wel variabel was, maar niet boven de 10.3 is uitgekomen.
    Wel heb ik nog altijd de klachten ervan. Nu lees ik ook wel dat de waarde variabel gedurende de dag kan zijn dus wat de test zegt, is niet alles bepalend.
    Het enige middel wat schijnt te helpen is ursochol. Deze heb ik ook gekregen. Nu heb ik niet echt verschil gemerkt in de klachten.
    Morgen krijg ik weer de uitslag van de galzure zouten. Het lijkt alsof ik deze week weer meer last heb gehad, maar of de waarde dan ook stijgt weet ik niet.

Omdat de waarde bij mij tot nu toe acceptabel is, gaan ze niet nu inleiden of wat. De mediaan waarop het het vaaktst fout gaat is bij 38 weken. De waarde is dan wel heel hoog hoor, boven de 100.
    Omdat ik wel dit heb, kan ik wel zeggen dat ik ingeleid wil worden straks rond 37-38 weken. En ik denk dat ik het ook wel doe. Ik wil geen risico lopen.

Ik hb het inmiddels een plekje kunnen geven, we zien het wel.
    Het enigste waar je wat alerter op kunt zijn is de kindbewegingen. Als je die ineens flink minder voelt, direct aan de bel trekken.

Maar laat het eerst maar eens onderzoeken ;) Wie weet is het gewoon zwangerschapjeuk...

5. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    Vandaag 35 weken! Hier een foto van mijn buik... :p

Bijgevoegde bestanden:

6. Langley

Langley Actief lid

14 jan 2016
    232
    0
    0
    Mooi annerose! Wat een verschil met mijn toeter hahaha

Ik ga straks naar het zh bloed prikken, ben benieuwd.

7. LonelyWolf

LonelyWolf Actief lid

9 jun 2015
    289
    0
    16
    Zo, moest even wat bijlezen. Wat fijn madivi dat het toch zo goed gaat met je beebs. Ik hoop dat je zelf ook mentaal wat beter gaat voelen. Kleine stapjes, en het heeft veel tijd nodig denk ik.
    Ben eigenlijk toch wel benieuwd of je vriend nog iets heeft laten weten..?

Goed dat je gaat prikken langley, ik hoop dat het mee gaat vallen!

Verder wat een kwaaltjes toch allemaal weer. Maar lees dat er ook een aantal ingeleid gaan worden. Lijkt me toch ook spannend. Maar wel fijn dat het dan niet lang meer gaat duren.
    Ik nog iets meer als 7 weken..

Hier ook al aan het indalen, vorige week al, het is nu bibi, stond in mijn zwangerschapsboekje. Heb even gezocht en betekend beweeglijk in bekken ingang. Nou beweeglijk dat is ze nog steeds!

Verder is het maagzuur erger geworden. Ondanks de meds. Maarja, ik eet dan savonds ook nog, omdat ik anders snel honger heb en dan kan ik ook niet slapen. Dus ja, ik moet wat.
    En heb nu last van aambeien :( gelukkig heb ik er nu weinig last van, en ik heb een zalfje, maar ik hoor dat het tijdens de bevalling niet heel prettig is.

Maar daarnaast ook wel positieve dingen. Sinds een week of 2 is de misselijkheid zo goed als weg, op een enkele dag na geen meds meer hoeven innemen. Dat is heel prettig.
    Het sporten gaat ook nog steeds goed, zwaar maar wel goed te doen.
    De rustige lessen dan :)
    Enne, nog een kwaaltje is dat ik al een beetje melk lek. Maar vind ik geen probleem, vind het fijn om te weten dat dat in elk geval al werkt, haha :)

Ben heel benieuwd hoe het bij iedereen gaat lopen, ik sta zo onderaan de lijst. Ben miss wel een van de laatste van dit clubje die gaat bevallen. Maarja, je weet het niet he. Vind het echt zo spannend worden. Laatst een rondleiding gehad in het ziekenhuis / kraamhotel. Is dezelfde afdeling. Dan komt het toch ook weer stukje dichterbij.

8. Langley

Langley Actief lid

14 jan 2016
    232
    0
    0
    Ik gebruik nu gebroken lijnzaad LW.
    Heb zelf helaas ook 1 aambei door slechte ontlasting en dit spul werkt top!

Heb vanmiddag een uur lang ctg gehad, ging wel van me graatje door de honger.. was blij dat t voorbij was. En daarna bloed geprikt. Krijg einde middag de uitslag.
    Ctg was gewoon prima.
    Ik kreeg al het hele praatje over als t niet goed is inleiden met 37 weken enzoo.
    Dacht eerst maar is afwachten wat de uitslag is.;)

9. Langley

Langley Actief lid

14 jan 2016
    232
    0
    0
    En je weet t niet LW. Misschien hoef je niet tot de 40 weken, en lopen wij wel flink over 😆

Zou wel leuk zijn zo een lijstje 😊

10. Langley

Langley Actief lid

14 jan 2016
    232
    0
    0
    #2130 Langley, 8 apr 2016
    Laatst bewerkt: 8 apr 2016
    ♡Uitgerekend♡:

27 april
    - Elisah
    - Lietjuh

3 mei
    - Anna Love, 1e kindje 💟

5 mei
    - MamaenMini, 2e kindje 💙

6 mei
    - Sterretje31, 1e kindje 💙

9 mei
    - Sarax, 2e kindje

12 mei
    - Langley, 1e kindje 💟

13 mei
    - Annerose, 2e kindje 💙

19 mei
    - Joycey, 2e kindje 💙

25 mei
    - Sammie1, 3e kindje

27 mei
    - Fenne34

28 mei
    - Elsa86, 2e kindje 💟

29 mei
    - Lonelywolf, 1e kindje 💟

♡Bevallen♡:

01-02, Zj84, 2e & 3e kindje 💙💟 26.4
    12-03, Madivi, 1e & 2e kindje 💙💙 32.5

11. Langley

Langley Actief lid

14 jan 2016
    232
    0
    0
    Zo ik had eventjes niks te doen:D
    Hoop dat t lijstje klopt!

Net gebeld door ziekenhuis, niks aan t handje!
    Dus erg vervelend die jeuk, maar even doorbijten nog;)
    Heb wel mentholzalf gekregen

12. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    Echt fijn dat alles goed was Langley! Ik hoop dat de zalf je een beetje helpt!

Ik las vandaag op dit forum zoiets geks.. bevallen zonder pijn, én zonder pijnbestrijding! Gewoon de hele tijd harde buiken en een beetje ongikrampen, en dan op 10cm zitten en mogen persen! Geef mij ook zo'n bevalling hihi :p
    (Ja ik ben me behoorlijk aan het inlezen wat er op het moment suprème allemaal gebeurt in je lichaam, en in welke volgorde enz.)

Morgen pret echo! :D :D

13. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    Hoi meiden,

Bah bah bah, ik heb weer een flinke verkoudheid te pakken hoor! :(
    Ik snotter me gek, hoest en nies me een ongeluk... :( mijn holtes in mijn hoofd zitten vol, het drukt achter mijn ogen, en ik heb na een nacht van amper slapen het energielevel van een natte dweil :(
    Kortom: bah!

De Otrivin Duo staat heel aanlokkelijk in het medicijnkastje, maarja, die mag ik niet!

Verder wel een fijn weekeind gehad! We hebben een gratis pret echo mogen laten doen, omdat het gezondheidscentrum een grote open dag hield. Was erg gezellig daar!
    Zoonlief is met zijn knuffel naar de poppendokter geweest, en heeft zich lekker kunnen uitleven op het springkussen :D

Maar nu dus ziek... :( ik denk dat ik wel weet waardoor het komt. Zoonlief is al aan het snotteren, en daarbij heb ik met mijn jas open gelopen omdat het zulk lekker weer was! (Ik pas mijn zomerjas momenteel niet, dus ben genoodzaakt mijn winterjas te dragen. Maarja, die is weer veel te warm!)

Hebben jullie een goed weekeind gehad?

14. Langley

Langley Actief lid

14 jan 2016
    232
    0
    0
    Vervelend dat je ziek bent
    Maar wel liever nu dan rond de bevalling!
    Hoop dat je er gauw weer overheen bent

Leuk het springkussen voor je zoontje😊
    Hoe was de pretecho?
    Ik mag donderdag weer voor een groeiecho, ben zo benieuwd hoe groot/zwaar ze haar schatten!
    Ze neemt in ieder geval behoorlijk wat ruimte in😜

Oef ik heb het juist altijd heet!
    Heb gister in een topje gelopen...
    En loop al ffies op mijn slippers( maarja dat is voor mijn flinstone vocht voeten)
    Maar zitten me alweer heerlijk!

Vind het wel echt lekker om in mei uitgerekend te zijn, nou hopen dat we kunnen genieten van een heerlijke zomer!🌞

15. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    Dank je langley!

De pret echo was leuk om te zien 😋 zoals de naam al zegt, is het alleen even voor de lol. Er is dus niets gemeten, dat gaan ze de 18de weer doen, dan hebben we de 36 weken liggings-echo. Tenminste als ik hem dit keer wel haal hihi :p onze oudste was er toen al uit! Ik hoop dat deze toch echt tot week 37 op zijn minst blijft zitten!
    Aan de andere kant hoop ik ook dat hij niet al te lang meer op zich laat wachten. De kwaaltjes worden vervelender met de dag... Hoge rugpijn rechts onder mijn bh-bandje wanneer ik te lang in 1 houding zit/lig, opgeblazen vol gevoel tijdens het eten, en dan heb ik pas een paar happen op! Bekkenpijn, maagzuur, snel buiten adem, niet kunnen bukken...
    (Klaagdag! Hihi :p)

Ja in mei uitgerekend zijn, ik wou het zo graag, en het is gelukt! 😋 lekker een mooie zomer voor de boeg om van ons gezinnetje te genieten! Ik heb er nu al zin in!

16. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    Hopen dat je gauw weer beter bent Anne rose!

Mijn weekend was eerst wel oké. Gewoon lekker in de chill modus huiselijke dingen gedaan, maar gister voelde ik ukkepuk niet zoveel en eind van de middag begon ik me toch zorgen te maken.
    Vk gebeld en moest eerst twee glazen water drinken en een half uur op m'n linkerzijde gaan liggen. Na een half uur nog geen verandering dus weer vk bellen en die heeft het ziekenhuis gebeld. Mocht gelijk komen voor een echo en een CTG. Alles was gelukkig goed, enige dat opviel waren de vele harde buiken. Maar zit sinds vrijdag ook aan de anti biotica voor een blaasontsteking. Nu even afwachten hoe het de rest van de week gaat en woensdag heb ik m'n eerste afspraak weer bij de gynaecoloog ivm een klinische bevalling. Maar eens zien wat hij er van zegt...

Fijne dag!

17. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Dat is wel spannend Sterretje!
    Voel je hem vandaag wel weer?

Langeley, heb je al uitslag gehad van de test?

Hier ben ik nu bijna 34 weken en van het weekend heb ik toch wat last gekregen van spanning of het allemaal wel goed blijft gaan met die cholestase enzo. De waarde tot nu is wel goed, maar de jeuk is soms niet om uit te houden.

Weet iemand van hier of er risico's zijn voor de baby om ingeleid te worden met 37-38 weken?

Leuk zo'n echo AnneRose!
    Hier werd de baby met 33 weken op 1980 gram geschat.

18. Langley

Langley Actief lid

14 jan 2016
    232
    0
    0
    Spannend sterretje!

Sammie1 alles was prima!

Ik heb een vraagje...
    Vanmorgen moest ik 100 x naar de wc. Krampjes en veel ontlasting.
    Verder al de hele dag heel veel onrust alsof er iets spannends gaat gebeuren.
    Een brok in mijn keel gevoel van verliefdheid/zware zenuwen. Maar waarvoor?
    Ik voel me zo raar!

Ik heb maar in mijn hoofd gehaald.om de babykamer te soppen just in case..
    Nesteldrang is t niet , want zin in schoonmaken heb ik niet

Hebben jullie dit wel s gehad?

19. Langley

Langley Actief lid

14 jan 2016
    232
    0
    0
    Sammie wat vervelend.
    Of er risicos aanzitten weet ik niet..
    Maar lijkt me wel een veilig termijn, en helemaal omdat je baby het dan veiliger heeft buiten je buik!
    Misschien kan je het aan je verloskundige vragen?
    En irritant en zwaar kt die jeuk! ( word zelf al gillend gek ) en jij hebt t al veel.langer!
    Is die cholestase trouwens na de bevalling gauw weggetrokken?

20. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    Spannend sterretje! Gelukkig was alles in orde :)

Ik heb toen vriendlief thuis kwam even een uurtje op bed gelegen, en daarna even uitgebreid gedoucht. Knapte er wel iets van op, maar nu begin ik me langzaam weer belabberd te voelen :(
    Morgen worden de bedklossen bezorgd. Ze brengen dan meteen een douchestoel, ruggesteun en ondersteek mee (niet dat ik van plan ben dat laatste te gebruiken, maar het zit in het totaalpakket :p )

@Langley, die spanningen herken ik eigenlijk niet echt in deze mate! Ja ik vind het wel een spannend idee wat er allemaal staat te gebeuren de komende tijd, maar wat jij beschrijft herken ik niet..

Bah ik wou dat ik weer wat beter was :(

Deel Deze Pagina