uitgerekend mei 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door lietjuh, 22 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ooh meiden, echt die laatste loodjes en kwaaltjes zijn verschrikkelijk hè!
    Heerlijk om hier af en toe je hart te kunnen luchten :D

Beterschap annerose!

Sammie ik heb die vraag hier op het forum gesteld, ben de pijn zo zat, en ik word met 38 a 39 weken gestript. Misschien kunnen ze dat bij jou ook doen? Maar inleiden brengt nog best wat risico's met zich mee op vroege termijn schijnt. Heb het topic geopend onder "bevalling eerder inleiden bij pijn" of zoiets en daar lees je ook nog best wat negatieve ervaringen in.

Hier mag ik pas na de 18e bevallen van mezelf minimaal :p
    Deze week komen er nog schilders en word het tv meubel geleverd waar manlief dan weer van alles op moet aansluiten, en dat scheelt weer want dan is onze halve zolder weer leeg en kan ik die opruimen.
    Verder word de 18e onze trap en overloop bekleed en krijgt onze zoon buisjes en word zn neusamandel geknipt.
    Voor die tijd moet onze overloop geverfd worden en de drempels van de slaapkamer zodat je niet zit te tobben met nieuwe vloerbedekking afplakken dus ik ben nog wel ff zoet deze week ;)
    Succes meiden en zet hem op!! Vrijdag heb ik de liggingsecho, ben benieuwd hoe het met onze kleine meid gaat :)

2. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    Pfoeh Sarax! Jij liever dan ik! Wat een drukte nog bij jou :p

Ah, hier krijgen we vrijdag nog spouwmuur isolatie en voor de rest is ml met de timmerman nog bezig om wat ramen te vervangen. Daar heb ik alleen geen drukte van en het is allemaal buitenom of in bijkeuken/garage. Enige dat ik mag doen is koffie zetten, de afwas weer opruimen, stofzuigen en na een dagje klusjesmannen de wc schoonmaken ;)

M'n buik voelt steeds zwaarder. Omdraaien in bed is ook een hele opgave! Maar merk dat ik heel vaak wakker word op m'n rug... Vraag me af of dat niet verkeerd is voor ukkepuk want ze zeggen dat er dan een belangrijke ader dicht wordt gedrukt door het gewicht van de buik en baby.

3. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    #2143 AnneRose, 12 apr 2016
    Laatst bewerkt: 12 apr 2016
    Goedemorgen dames,
    Ik voel me gelukkig alweer een stuk beter dan gisteren!
    Nu kan ik verder met het afwerken van mijn klusjeslijstje :p
    (Hoe wel ik het gelukkig niet zo druk heb als jij Sarax! :$ )

@sterretje, ik lig ook nog met regelmaat op mijn rug te slapen. Het ligt soms gewoon lekker! :p
    Ik heb het er wel even over gehad met de verloskundige, en die zegt dat je er in je slaap toch vrij weinig aan kunt doen. Op het moment dat ik pijn aan mijn benen krijg of tintelingen/verdoofd gevoel, dan is het een teken dat die ader idd wat dichtgedrukt wordt. Maar ik moest me er verder niet heel veel zorgen om maken. (Behalve dan niet te snel uit bed willen stappen als je benen nog niet heel erg goed meewerken :p

Goed, zoonlief is op de peuterspeelzaal, ik ga maar eens wat doen!
    Heb nog een knutselklusje liggen voor mijn zwager, moet nog een geboortecadeautje maken, de gordijnen in de kamer van zoonlief moeten nog ingekort worden (waren van die kant-en-klaar dingen, maar voor het gemak opgehangen en nooit op de juiste maat gemaakt). Dan staat er nog een keuken en badkamer te wachten op een grote sopbeurt. Het is niet dramatisch vies ofzo, maar voor mijn gevoel te vies om de kraamhulp er straks mee te confronteren :p

Zaterdag shoppen! :D en maandag 36weken liggings echo.

Oh ja en vandaag worden de bedklossen en badkruk bezorgd.

Fijne dag allemaal! En geniet van het zonnetje ;)

4. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Hallo dames. Op de valreep, maar mag ik hier ook nog even mee komen kletsen? Ik ben 31 mei uitgerekend van ons tweede wonder. Mijn dochter is bijna 7 jaar. Het blijft nog een verrassing of ze een broertje of zusje krijgt.

5. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    Welkom rataplan! Leuk!
    Bij ons was de eerste ook een verassing, maar bij de tweede vonden we het wel praktisch om te weten wat we konden verwachten ;)

6. Langley

Langley Actief lid

14 jan 2016
    232
    0
    0
    Gezellig rataplan!
    Leuk om het een verrassing te houden, dat wilde ik eerst ook maar manlief hield dat niet vol.

Wat een geklus nog dames, jullie zijn even zoet😆
    Hier is de rust weer wat teruggekeerd gelukkig.
    Zit hier wel te hopen dat er nog iets van nesteldrang vershijnt want heb nog wel wat te soppen haha.
    Maar heb er echt geen puf voor.
    Iemand al echt last van nesteldrang?

Sterretje ik heb mezelf maar ingebakend met kussens, ik lag normaal altijd op mn linkerzij maar vind het heel lekker liggen op mijn rug ineens..
    Dus nu zorg ik maar dat dat niet kan😋

7. Langley

Langley Actief lid

14 jan 2016
    232
    0
    0
    ♡Uitgerekend♡:

27 april
    - Elisah83
    - Lietjuh

3 mei
    - Anna Love, 1e kindje 💟

5 mei
    - MamaenMini, 2e kindje 💙

6 mei
    - Sterretje31, 1e kindje 💙

9 mei
    - Sarax, 2e kindje

12 mei

- Langley, 1e kindje 💟

13 mei
    - AnneRose, 2e kindje 💙

19 mei
    - Joycey, 2e kindje 💙

25 mei
    - Sammie1, 3e kindje

27 mei
    - Fenne34

28 mei
    - Elsa86, 2e kindje 💟

29 mei
    - Lonelywolf, 1e kindje 💟

31 mei
    - Rataplan, 2e kindje

♡Geboren♡:

01/02 💙💟 - Roef & Fiene - Zj84 - 26.4w
    12/03 💙💙 - Madivi - 32.5w

8. ydNEW84

ydNEW84 Actief lid

19 sep 2015
    326
    1
    0
    Ik 30 mei, 3e kindje! :)

9. Langley

Langley Actief lid

14 jan 2016
    232
    0
    0
    ♡Uitgerekend♡:

27 april
    - Elisah83
    - Lietjuh

3 mei
    - Anna Love, 1e kindje 💟

5 mei
    - MamaenMini, 2e kindje 💙

6 mei
    - Sterretje31, 1e kindje 💙

9 mei
    - Sarax, 2e kindje

12 mei
    - Langley, 1e kindje 💟

13 mei
    - AnneRose, 2e kindje 💙

19 mei
    - Joycey, 2e kindje 💙

25 mei
    - Sammie1, 3e kindje

27 mei
    - Fenne34

28 mei
    - Elsa86, 2e kindje 💟

29 mei
    - Lonelywolf, 1e kindje 💟

30 mei
    - ydNEW84, 3e kindje

31 mei

- Rataplan, 2e kindje

♡Geboren♡:

01/02 💙💟 - Roef & Fiene - Zj84 - 26.4w
    12/03 💙💙 - Madivi - 32.5w

10. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    Èchte nesteldrang... Nee! Maar ik vind het heerlijk om de babykleertjes enzo voor de zoveelste keer opnieuw in de kast te herschikken.
    Ook ik heb nog wat te soppen en schoon te maken, maar daar heb ik nou net weer wat minder zin in... :p

11. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Bedankt dames, voor het warme welkom

Hier echt wel nesteldrang. Hele babykamer is op en top in orde. Alle kleertjes gewassen en gesorteerd in de la. Hahaha wordt af en toe echt moe van mezelf. Maar ik had deze zwangerschap besloten om lekker alles al klaar te hebben voor mijn verlof. Ik ga pas met 36 weken met verlof, dus dan heb ik lekker alles klaar en hoef ik helemaal niks meer die laatste weken

12. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Hier nog helemaal geen last van nesteldrang.

Met de groeiecho met 30 weken lag de dame in stuit en ik had niet het idee dat ze gedraaid was. Vrijdag heel veel pijn gehad down under, kon bijna niet lopen. Gisteren controle bij de vk. Toen ze voelde dacht ze eerst dat ze dwars lag, maar na wat meer voelen had ze het idee dat de kleine meid met haar hoofdje in mijn bekken lag. Voor de zekerheid ging ze even snel een echo maken en ja hoor...de dame lag al diep met haar hoofd in mijn bekken. Wel wat met haar hoofdje naar achteren, met haar neusje tegen mijn schaambot.

Aangegeven dat ik deze week nog moest werken (nou ja, aanwezig zijn) en dat ik wel aan wou geven dat ik het waarschijnlijk geen hele dagen meer vol zou houden. Toen zei dat ik dat ook echt moest aangeven en dat ik een stapje terug moest doen, omdat we toch willen dat deze kleine iets langer blijft zitten dat mijn oudste.

Over 2 weken heb ik nog een uitgebreide liggingsecho en dat is dan mijn laatste keer bij de vk, 3 mei heb ik de eerste afspraak bij de gyn.

13. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Welkom Rataplan! Wij weten ook niet of het een jongen of meid is.. Ik begin nu wel heeeeel benieuwd te worden hoor!

Spannend Sterretje, fijn dat ze het hebben gecheckt met de echo :)

Ik geniet van mijn tweede officiële verlofdag. Toch wel heerlijk! En druk genoeg eigenlijk met m'n twee kleine apies.
    Morgen is de jongste jarig, dus vandaag flink aan het bakken gegaan. :D

M'n man heeft net de dozen babyspullen van zolder gehaald. Kan ik dat eindelijk gaan uitzoeken-wassen-inrichten enz.

14. Elisah83

Elisah83 Actief lid

8 aug 2015
    490
    0
    0
    's-Hertogenbosch
    goed zeg dat jullie het nog een verrassing houden. Dat maakt t extra spannend bij de bevalling

15. LonelyWolf

LonelyWolf Actief lid

9 jun 2015
    289
    0
    16
    Welkom,
    Ben ik niet meer de aller laatste van de lijst :)

Hier nog geen last van nesteldrang. M'n moeder komt helpen soppen, want het is wel nodig ..
    Verder hoef ik weinig meer te doen, dus kan de laatste weken lekker rustig aan doen. Fijn want ben echt snel moe.

16. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Goedemorgen!
    Hebbe jullie er ook al last van? Wakker worden snachts en dan niet meer kunnen slapen?

Pff :)

17. Langley

Langley Actief lid

14 jan 2016
    232
    0
    0
    JA 😆 heel fijn....
    Moeilijk in slaap komen, 100 x wakker worden en niet uit kunnen slapen..

Ik doe ook middagdutjes de laatste tijd om het in te halen. Als.ik t niet doe ben ik echt een wrak.

Nieuw kwaaltje* overgeven uit het niets. Laatste 2 dagen een mini mondje gespuugd, maar gisteravond bleef ik gaan! Helemaal leeg.
    Snap er niks van

18. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Nou dat is ook toevallig!
    Ik dacht net, na mn kopje thee. O ik heb misschien wel erg honger.
    Ik snel een boterham gesmeerd, even naar de wc en toen kwam alle thee eruit:$

Zo gek!

19. Langley

Langley Actief lid

14 jan 2016
    232
    0
    0
    Zeker toevallig! Zou het dan een eind kwaaltje zijn?
    Ik ga morgen naar de vk , dus wou t wel ff aangeven.
    Maar dacht misschien ook de baby die t even platdrukt?

20. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    @Sammie: Ja, ik vind het ook zo spannend wat het is. Wij zijn er bijna van overtuigd dat het een jongen is, maar dat waren we bij de eerste ook. En dat bleek toch echt een meisje te zijn. Dus tis echt afwachten.

Rot dames dat jullie nu opeens andere ongemakken gaan ervaren zoals het plots overgeven. Ik heb dat ook wel, maar ik heb dat al mijn hele zwangerschap. Opeens kotsmisselijk zijn 's morgens en dat gaat pas weg nadat ik gespuugd heb.
    Ik kan gelukkig nog wel lekker slapen. Moet af en toe eruit om te plassen, maar verder is dit kindje vooral 's nachts heel rustig.

Deel Deze Pagina